Dodaj do ulubionych

Alfa Romeo 166

29.11.06, 21:27
Co sądzicie na temat tego samochodu? Moim zdaniem jest wspaniały, ładny,
elegancki, wygodny, no i te osiągi. A ceny nie są wygórowane.
Obserwuj wątek
    • uki145 Re: Alfa Romeo 166 30.11.06, 00:09
      Witam! cóz wszystko sie zgadza.jednak trzeba byc swiadomym faktu ,ze tak
      wspaniałe i nietypowe auta sa stworzone dla wyjatkowych ludzi.166 ,jak kazda
      alfa ,wymaga bowiem sporej wiedzy i kultury technicznej własciciela .koszty
      eksploatacji tez nie naleza do niskich .warto to przemyslec i za te 30 tys km
      kupic lepiej vw golfa ,jesli ma sie w kieszenie jeszcze tylko 5 tys zł .w
      porónaniu z klasowymi rywalami eksploatacja aut z podobnymi silnikami nie
      wychodzi bardzo drogo ,ale 166 jest autem wrazliwym ,a remont kapitalny v6 z
      łatwoscia przekroczy 10 tys zł .Pozdrawiam Łukasz
      • tyhrggrr Re: Alfa Romeo 166 30.11.06, 08:06
        a co z silnikami JTD? bo moża 166 kupić z takim silnikiem poniżej 30 000 zł i to
        z tego wieku? :-)

        czy np w porównaniu do 147 eksploatacja 166 jest dużo droższa?
        • uki145 Re: Alfa Romeo 166 30.11.06, 09:55
          Witam! faktycznie JTD to najtansza w eksploatacji alternatywa,w porównaniu z
          doskonałymi V6 a czesto rózniez z 2.0 T.S. 2.4 jtd to bardzo dobry
          silnik,pozbawiony wad konstrukycyjnych(czrgo nie mozna powiedziec np o
          montownaym w 166 podstawowym,benzynowym 2.0 Twin Spark) .5 cylindrowy diesel
          fiata ma trwały naped rozrzadu ,a pod warunkiem dbałosci olejowej robi całkiem
          niezłe przebiegi do naprawy głownej .jedyny mankament to bardzo drogie w
          wymianie dwumasowe koło zamachowe(ale to oczywiscie przypadłosc wszytkich
          nowoczesnych turbodiesli diesli . porównanie eksploatacyjne ze 147?
          cóz ,konstrukcja zawieszenia w 166 jest praktycznie identyczna jak w
          147/156 .drogie w produkcji ,bardzo skomplikowane,wielowahaczowe zawieszenie
          tylne i przednie kosztuje sporo na naszych drogach .w 166 z uwagi na gabarytu
          poszczególne elementy sa duzo bardzjej masywne i niestety drozsze niz w
          tanszych siostrach . rynek zamienników wahaczy itd jest tez ubozszy niz w
          przypadku 147/156 .bardzo drogie sa amortyzatory (wytrzymuja około 150 tys ) .
          na pocieszenie pozostaje fakt ,ze poszczególne elementy w 166 wytrzymuna dłuzej
          (w 156/147 pierwsze ingerencje w zawieszenie na naszych drogach pojawiaja sie
          juz po 30-40 tys km ,w 166 po 60-80 tys ).natomias trzezba byc swiadomym
          faktu ,ze np po 100-150 tys km bedzie trezba dozucic do zawiechy 166 około
          2000 zł,naped rozrzadu ,płyny eksploatacyjne ,jak do tego dojdzie naped
          rozrzadu ,płyny eksploatacyjne .rachunek podejdzie wiec do około 3.500 zł :tyle
          trzeba liczyc przy kupnie zadbanej 166 2.4 JTD np z 200-2001 roku .moim
          zdaniem , gdyby porównac 156 2.4 JTD ze 166 2.4 JTD to nie bedzie wielkich
          róznic w kosztach serwisu . rzecz jasna ,ze 147 porównac sie nie da ,bo nei ma
          takiego silnika w ofercie. jesli dalobysmy do porównania 147 1.9 JTD,to to
          mniejsze auto ,chociazby za sprawa mniejszego spalania wyjdzie
          taniej .Pozdarwiam Łukasz
      • jimmyjazz Proponujesz Golfa zamiast 166??? 30.11.06, 09:55
        uki145 napisał:

        > alfa ,wymaga bowiem sporej wiedzy i kultury technicznej własciciela.koszty
        > eksploatacji tez nie naleza do niskich .warto to przemyslec i za te 30 tys km
        > kupic lepiej vw golfa ,jesli ma sie w kieszenie jeszcze tylko 5 tys zł

        No weź przestań. Proponujesz małego kompakta dla robotniczych mas zamiast
        pieknej sportowej limuzyny z charakterem??? Równie dobrze mógłnbyć mu
        zaporoponowac kupno tico - nawet też tańsze w zakupie i eksploatacji.

        > porónaniu z klasowymi rywalami eksploatacja aut z podobnymi silnikami nie
        > wychodzi bardzo drogo ,ale 166 jest autem wrazliwym ,a remont kapitalny v6 z
        > łatwoscia przekroczy 10 tys zł .Pozdrawiam Łukasz

        Wymyślasz. Jakoś nie słyszałem żeby ktoś twierdził że V6 3.2l w Oplach była
        delikatna i wymagała szczególnej troski. A ten sam silniik gdy go zamontujemy w
        AR nagle staje się drogi w eksploatacji i wymaga szczególnej troski. Ehhh,
        potęga markietinga.
        • uki145 Re: Proponujesz Golfa zamiast 166??? 30.11.06, 10:02
          Witam! 166 do 2005 roku ma oryginalne V6 o włoskim rodowodzie(2,5 i 3,0), o
          taich pojsazdach mówimy ,wiec radze uwaznie czytac tekst .wał podaprty na 4
          panewkach głownych , musze Cie rozczarowac z opla nie ma tam nawet jednej
          srubki ;-) widze równiez ,ze ironiczny ton mojej wypowiedzi nie został
          zauwazony ;-) golf to tylko dobry przykłąd na to ,ze ludzie ktorych na niego
          stac kupuja równoletnie alfa romeo w tej samej cenie ,a nie sa swiadomi o wiele
          wyzszych kosztów eksploatacji włoskiego auta .Pozdarwiam Łukasz
          • jimmyjazz Re: Proponujesz Golfa zamiast 166??? 30.11.06, 13:21
            uki145 napisał:

            > Witam! 166 do 2005 roku ma oryginalne V6 o włoskim rodowodzie(2,5 i 3,0), o
            > taich pojsazdach mówimy ,wiec radze uwaznie czytac tekst

            A ja mówię o V6 3,2l które były również montowane w AR166. Silnik fiatowsko-
            oplowski.

            Zresztą o rzekoma awaryjność silników współczesnych alf to raczej legenda
            (dotycząca poprzednich generacji) niż fakt.
            Robisz przeglądy jak nakazuje producent i nie ma problemów. Jak ktoś chce
            traktor zapierdzielający na opale niech poszuka innych samochodów.

            > zauwazony ;-) golf to tylko dobry przykłąd na to ,ze ludzie ktorych na
            niego stac kupuja równoletnie alfa romeo w tej samej cenie ,a nie sa swiadomi o
            wiele wyzszych kosztów eksploatacji włoskiego auta .Pozdarwiam Łukasz

            Tylko mam wątpliwości czy wynika on tylko z tego że mamy do czyninia z AR? Jak
            porównasz koszty utrzymanie golfa i phaetona to również koszty utrzymania tego
            drugiego będą wyższe - tak to już generalnie jest (z nielicznymi wyjątkami) że
            większe auto z większym silnikiem jest droższe w utrzymaniu niż mniejsze.

            Zresztą. Dla zainteresowanych.
            www.cuoresportivo.pl/
            • uki145 Re: Proponujesz Golfa zamiast 166??? 30.11.06, 21:06
              Witam! 3.2 JTS to nowa jednostka ,ma troche wspólnego z oplem (cały dół) ale co
              do trwałosci tego silnika nic wiadomo jeszcze nic(gora jest całkowicie nowa
              koncepcja) . awaryjnosc benyznowzch silnikwow Twin spark to nie lagenda tylko
              fakt ,który wynika własnie ze stosowania sie do instrukcji obsługi.fabryka
              bowiem zle zaleca wymiane oleju ,co 20 tys km i uzupełnianie poziomu dopiero
              jak dojdzie do minimum,co jest zabojcze dla silników .ponadto 120 tzs km na
              wzmiane napedu rozrzadu.te uwagi odnosza sie do silników montowanych w
              produkowanzch do dzis 147,156,GT i 1.6T.S,1.8 T.s .2.0 T.s dlatego uwagi z
              przed lat sa ciagle aktualne.silniki montowane w 159 i brerze 1.8 MPI,1.9
              JTS,2.2JTS,3.2JTS to zupelne nowe jednostki o ktorych trwaosci i usterkowosci
              nie wiadomo nic.Pozdrawiam
            • uki145 Re: Proponujesz Golfa zamiast 166??? 01.12.06, 00:08
              witam! co do porównania do golfa ,to oczywiscie masz racje. gdy porównamy
              koszty eksploatacji 166 i np opla omegi to faktycznie róznic nie bedzie
              zadnych . niskie ceny alf nie biora sie jednak z kosmosu ,te auta bardzo łatwo
              zajechac ,wtedy na rynku wtórnym serwowane sa za małe pieniadze ,zwykle o
              jakies 15-20 tys zł mniej niz klasowi rywale (przypadek 166) wtedy zakup jest
              osiagalny dla przysłowiowego kowalskiego ,którego stac na przysłowiowego
              golfa ,pakuje sie w ar i zaczyna biedolic jakie to auto drogie i jak sie
              psuje.cena kusi ludzi .superzadbane AR zawsze kosztuje sporo i raczej tylko
              takie sa godne uwagi (np 166 z 99 mozna kupic juz za 25 tys zł ,ale mozna i za
              40 ). Pozdarwiam Łukasz
    • recon4 Re: Alfa Romeo 166 30.11.06, 08:57
      Witam! Polecam ci fora "alfistów"! A tak od siebie dodam: Alfa Romeo to piękne
      auto! Sam nakręcam sie na "włoszkę" ale o numerku 156!
      Jak twierdzą "alfiści": Alfe kupuje sie sercem a nie głową! ;-) Pozdrawiam
    • julajka Re: Alfa Romeo 166 30.11.06, 09:48
      W Październiku tego roku kupiłem AR 166 3.0 v6 2001 rok z manualna skrzynią.
      Silnik jest naprawde bardzo dynamiczny(220KM) i bardzo trwały. Zdecydowanie
      bardziej sa awaryjne wersje Twin Spark. Komfort jazdy -zawieszenie twarde (mam
      akurat wersję oryginalnie obniżona przez fabrykę. Mam koła 17 cali i chyba
      lepiej założyc 16, ale z kolei to nie ten wyglad.Układ kierowniczy bardzo
      precyzyjny. Fantastyczne fotele przednie i tylne(polecam wersje ze skórą)
      Jeżeli chodzi o części to podam kilka cen brutto oczywiście nowych
      Amortyzatory sachs przód 308 zł, tył 308 zł.
      tarcze brembo przód 185 zł,tył 106 zł, klocki przód ATE 260 zł tył 168 żł,
      Klocki lukas przód 150 zł tył 120 zł.wahacze przednie górne 240 szt. dolne 350
      szt. Kompletny rozrzad do 3.0 v6 600 zł + wymiana
      Wahacze tylne 600 zł szt. lub tuleje z włoch ale jeszcze nie znam cen.
      Ceny więc nie sa takie straszne, a auto daje dużo frajdy z jazdy.
      Przed alfa miałem dwa A8 w tym ostatnie S8 360 KM.
      Uwieżcie że Alfe zdecydowanie lepiej sie prowadzi jest lekka, Audi miało napęd
      na 4 koła ale waży 1.800 kg i to było czuć na zakretach.
      I najważniejsze Alfy nie kradną, a jedną z moich audi ukradli. Dlatego włąśnie
      przesiadłem sie na Alfę.
      Aha jeszcze jedno oczywiście jeżeli ktoś decuduje sie na kupno auta obojętnie
      jakiego tzn. że kasy ma conajmniej dwa razy tyle niż wydał na auto.Taka jest
      moja filozofia i nie martwie sie później że trzeba coś wymienić lub naprawić.
    • misza36 Re: Alfa Romeo 166 02.12.06, 16:57
      moim zdaniem jest tonajladniejsza limuzyna obecnie na rynku, najbardziej
      wysmakowana piekna linia i wnetrze ceny jak na ta klase sa niskie, bardzo dobre
      silniki jtd i v6 gdybym byl biznesmenem i mial troche zbednej kasy wolabym
      alfe niz nudne audi czy bmw

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka