terrorysta26 29.11.06, 21:27 Co sądzicie na temat tego samochodu? Moim zdaniem jest wspaniały, ładny, elegancki, wygodny, no i te osiągi. A ceny nie są wygórowane. Link Zgłoś Obserwuj wątek
uki145 Re: Alfa Romeo 166 30.11.06, 00:09 Witam! cóz wszystko sie zgadza.jednak trzeba byc swiadomym faktu ,ze tak wspaniałe i nietypowe auta sa stworzone dla wyjatkowych ludzi.166 ,jak kazda alfa ,wymaga bowiem sporej wiedzy i kultury technicznej własciciela .koszty eksploatacji tez nie naleza do niskich .warto to przemyslec i za te 30 tys km kupic lepiej vw golfa ,jesli ma sie w kieszenie jeszcze tylko 5 tys zł .w porónaniu z klasowymi rywalami eksploatacja aut z podobnymi silnikami nie wychodzi bardzo drogo ,ale 166 jest autem wrazliwym ,a remont kapitalny v6 z łatwoscia przekroczy 10 tys zł .Pozdrawiam Łukasz Link Zgłoś
tyhrggrr Re: Alfa Romeo 166 30.11.06, 08:06 a co z silnikami JTD? bo moża 166 kupić z takim silnikiem poniżej 30 000 zł i to z tego wieku? :-) czy np w porównaniu do 147 eksploatacja 166 jest dużo droższa? Link Zgłoś
uki145 Re: Alfa Romeo 166 30.11.06, 09:55 Witam! faktycznie JTD to najtansza w eksploatacji alternatywa,w porównaniu z doskonałymi V6 a czesto rózniez z 2.0 T.S. 2.4 jtd to bardzo dobry silnik,pozbawiony wad konstrukycyjnych(czrgo nie mozna powiedziec np o montownaym w 166 podstawowym,benzynowym 2.0 Twin Spark) .5 cylindrowy diesel fiata ma trwały naped rozrzadu ,a pod warunkiem dbałosci olejowej robi całkiem niezłe przebiegi do naprawy głownej .jedyny mankament to bardzo drogie w wymianie dwumasowe koło zamachowe(ale to oczywiscie przypadłosc wszytkich nowoczesnych turbodiesli diesli . porównanie eksploatacyjne ze 147? cóz ,konstrukcja zawieszenia w 166 jest praktycznie identyczna jak w 147/156 .drogie w produkcji ,bardzo skomplikowane,wielowahaczowe zawieszenie tylne i przednie kosztuje sporo na naszych drogach .w 166 z uwagi na gabarytu poszczególne elementy sa duzo bardzjej masywne i niestety drozsze niz w tanszych siostrach . rynek zamienników wahaczy itd jest tez ubozszy niz w przypadku 147/156 .bardzo drogie sa amortyzatory (wytrzymuja około 150 tys ) . na pocieszenie pozostaje fakt ,ze poszczególne elementy w 166 wytrzymuna dłuzej (w 156/147 pierwsze ingerencje w zawieszenie na naszych drogach pojawiaja sie juz po 30-40 tys km ,w 166 po 60-80 tys ).natomias trzezba byc swiadomym faktu ,ze np po 100-150 tys km bedzie trezba dozucic do zawiechy 166 około 2000 zł,naped rozrzadu ,płyny eksploatacyjne ,jak do tego dojdzie naped rozrzadu ,płyny eksploatacyjne .rachunek podejdzie wiec do około 3.500 zł :tyle trzeba liczyc przy kupnie zadbanej 166 2.4 JTD np z 200-2001 roku .moim zdaniem , gdyby porównac 156 2.4 JTD ze 166 2.4 JTD to nie bedzie wielkich róznic w kosztach serwisu . rzecz jasna ,ze 147 porównac sie nie da ,bo nei ma takiego silnika w ofercie. jesli dalobysmy do porównania 147 1.9 JTD,to to mniejsze auto ,chociazby za sprawa mniejszego spalania wyjdzie taniej .Pozdarwiam Łukasz Link Zgłoś
jimmyjazz Proponujesz Golfa zamiast 166??? 30.11.06, 09:55 uki145 napisał: > alfa ,wymaga bowiem sporej wiedzy i kultury technicznej własciciela.koszty > eksploatacji tez nie naleza do niskich .warto to przemyslec i za te 30 tys km > kupic lepiej vw golfa ,jesli ma sie w kieszenie jeszcze tylko 5 tys zł No weź przestań. Proponujesz małego kompakta dla robotniczych mas zamiast pieknej sportowej limuzyny z charakterem??? Równie dobrze mógłnbyć mu zaporoponowac kupno tico - nawet też tańsze w zakupie i eksploatacji. > porónaniu z klasowymi rywalami eksploatacja aut z podobnymi silnikami nie > wychodzi bardzo drogo ,ale 166 jest autem wrazliwym ,a remont kapitalny v6 z > łatwoscia przekroczy 10 tys zł .Pozdrawiam Łukasz Wymyślasz. Jakoś nie słyszałem żeby ktoś twierdził że V6 3.2l w Oplach była delikatna i wymagała szczególnej troski. A ten sam silniik gdy go zamontujemy w AR nagle staje się drogi w eksploatacji i wymaga szczególnej troski. Ehhh, potęga markietinga. Link Zgłoś
uki145 Re: Proponujesz Golfa zamiast 166??? 30.11.06, 10:02 Witam! 166 do 2005 roku ma oryginalne V6 o włoskim rodowodzie(2,5 i 3,0), o taich pojsazdach mówimy ,wiec radze uwaznie czytac tekst .wał podaprty na 4 panewkach głownych , musze Cie rozczarowac z opla nie ma tam nawet jednej srubki ;-) widze równiez ,ze ironiczny ton mojej wypowiedzi nie został zauwazony ;-) golf to tylko dobry przykłąd na to ,ze ludzie ktorych na niego stac kupuja równoletnie alfa romeo w tej samej cenie ,a nie sa swiadomi o wiele wyzszych kosztów eksploatacji włoskiego auta .Pozdarwiam Łukasz Link Zgłoś
jimmyjazz Re: Proponujesz Golfa zamiast 166??? 30.11.06, 13:21 uki145 napisał: > Witam! 166 do 2005 roku ma oryginalne V6 o włoskim rodowodzie(2,5 i 3,0), o > taich pojsazdach mówimy ,wiec radze uwaznie czytac tekst A ja mówię o V6 3,2l które były również montowane w AR166. Silnik fiatowsko- oplowski. Zresztą o rzekoma awaryjność silników współczesnych alf to raczej legenda (dotycząca poprzednich generacji) niż fakt. Robisz przeglądy jak nakazuje producent i nie ma problemów. Jak ktoś chce traktor zapierdzielający na opale niech poszuka innych samochodów. > zauwazony ;-) golf to tylko dobry przykłąd na to ,ze ludzie ktorych na niego stac kupuja równoletnie alfa romeo w tej samej cenie ,a nie sa swiadomi o wiele wyzszych kosztów eksploatacji włoskiego auta .Pozdarwiam Łukasz Tylko mam wątpliwości czy wynika on tylko z tego że mamy do czyninia z AR? Jak porównasz koszty utrzymanie golfa i phaetona to również koszty utrzymania tego drugiego będą wyższe - tak to już generalnie jest (z nielicznymi wyjątkami) że większe auto z większym silnikiem jest droższe w utrzymaniu niż mniejsze. Zresztą. Dla zainteresowanych. www.cuoresportivo.pl/ Link Zgłoś
uki145 Re: Proponujesz Golfa zamiast 166??? 30.11.06, 21:06 Witam! 3.2 JTS to nowa jednostka ,ma troche wspólnego z oplem (cały dół) ale co do trwałosci tego silnika nic wiadomo jeszcze nic(gora jest całkowicie nowa koncepcja) . awaryjnosc benyznowzch silnikwow Twin spark to nie lagenda tylko fakt ,który wynika własnie ze stosowania sie do instrukcji obsługi.fabryka bowiem zle zaleca wymiane oleju ,co 20 tys km i uzupełnianie poziomu dopiero jak dojdzie do minimum,co jest zabojcze dla silników .ponadto 120 tzs km na wzmiane napedu rozrzadu.te uwagi odnosza sie do silników montowanych w produkowanzch do dzis 147,156,GT i 1.6T.S,1.8 T.s .2.0 T.s dlatego uwagi z przed lat sa ciagle aktualne.silniki montowane w 159 i brerze 1.8 MPI,1.9 JTS,2.2JTS,3.2JTS to zupelne nowe jednostki o ktorych trwaosci i usterkowosci nie wiadomo nic.Pozdrawiam Link Zgłoś
uki145 Re: Proponujesz Golfa zamiast 166??? 01.12.06, 00:08 witam! co do porównania do golfa ,to oczywiscie masz racje. gdy porównamy koszty eksploatacji 166 i np opla omegi to faktycznie róznic nie bedzie zadnych . niskie ceny alf nie biora sie jednak z kosmosu ,te auta bardzo łatwo zajechac ,wtedy na rynku wtórnym serwowane sa za małe pieniadze ,zwykle o jakies 15-20 tys zł mniej niz klasowi rywale (przypadek 166) wtedy zakup jest osiagalny dla przysłowiowego kowalskiego ,którego stac na przysłowiowego golfa ,pakuje sie w ar i zaczyna biedolic jakie to auto drogie i jak sie psuje.cena kusi ludzi .superzadbane AR zawsze kosztuje sporo i raczej tylko takie sa godne uwagi (np 166 z 99 mozna kupic juz za 25 tys zł ,ale mozna i za 40 ). Pozdarwiam Łukasz Link Zgłoś
krolewski_tygrys Re: Proponujesz Golfa zamiast 166??? 02.12.06, 21:04 co ty chłopie piszesz ? silniki TS słynna z awaryjności, nagminnie padają wariatory. Na forum Alfy jest o tym specjalny rozdział. Link Zgłoś
recon4 Re: Alfa Romeo 166 30.11.06, 08:57 Witam! Polecam ci fora "alfistów"! A tak od siebie dodam: Alfa Romeo to piękne auto! Sam nakręcam sie na "włoszkę" ale o numerku 156! Jak twierdzą "alfiści": Alfe kupuje sie sercem a nie głową! ;-) Pozdrawiam Link Zgłoś
julajka Re: Alfa Romeo 166 30.11.06, 09:48 W Październiku tego roku kupiłem AR 166 3.0 v6 2001 rok z manualna skrzynią. Silnik jest naprawde bardzo dynamiczny(220KM) i bardzo trwały. Zdecydowanie bardziej sa awaryjne wersje Twin Spark. Komfort jazdy -zawieszenie twarde (mam akurat wersję oryginalnie obniżona przez fabrykę. Mam koła 17 cali i chyba lepiej założyc 16, ale z kolei to nie ten wyglad.Układ kierowniczy bardzo precyzyjny. Fantastyczne fotele przednie i tylne(polecam wersje ze skórą) Jeżeli chodzi o części to podam kilka cen brutto oczywiście nowych Amortyzatory sachs przód 308 zł, tył 308 zł. tarcze brembo przód 185 zł,tył 106 zł, klocki przód ATE 260 zł tył 168 żł, Klocki lukas przód 150 zł tył 120 zł.wahacze przednie górne 240 szt. dolne 350 szt. Kompletny rozrzad do 3.0 v6 600 zł + wymiana Wahacze tylne 600 zł szt. lub tuleje z włoch ale jeszcze nie znam cen. Ceny więc nie sa takie straszne, a auto daje dużo frajdy z jazdy. Przed alfa miałem dwa A8 w tym ostatnie S8 360 KM. Uwieżcie że Alfe zdecydowanie lepiej sie prowadzi jest lekka, Audi miało napęd na 4 koła ale waży 1.800 kg i to było czuć na zakretach. I najważniejsze Alfy nie kradną, a jedną z moich audi ukradli. Dlatego włąśnie przesiadłem sie na Alfę. Aha jeszcze jedno oczywiście jeżeli ktoś decuduje sie na kupno auta obojętnie jakiego tzn. że kasy ma conajmniej dwa razy tyle niż wydał na auto.Taka jest moja filozofia i nie martwie sie później że trzeba coś wymienić lub naprawić. Link Zgłoś
misza36 Re: Alfa Romeo 166 02.12.06, 16:57 moim zdaniem jest tonajladniejsza limuzyna obecnie na rynku, najbardziej wysmakowana piekna linia i wnetrze ceny jak na ta klase sa niskie, bardzo dobre silniki jtd i v6 gdybym byl biznesmenem i mial troche zbednej kasy wolabym alfe niz nudne audi czy bmw Link Zgłoś