blade20 23.12.06, 12:26 Witam, czy audi A6 z silnikiem 2,5 TD z lat 98-00 jest dobrym autem ? Tzn czy jest awaryjne, ile tysiecy wytrzymuje turbina w tych silnikach, ogolnie czy warto kupic ? Link Zgłoś Obserwuj wątek
w4m Re: Audi A6, pytania 23.12.06, 15:58 Trzeba mieć kupę kasy, żeby jeździć dieslem. Na pewno siądzie turbina, głowica, pompa wtryskowa tylko nie wiadomo w jakiej kolejności i kiedy. Spalanie 11 litrów. Silnik diesla wymyślono dla przemysłu, a jego twórca popełnił samobójstwo. nie polecam. Link Zgłoś
canx to moze jakies konkrety... 23.12.06, 16:03 jesli jeszcze nie byles, to tu poczytaj: tinyurl.com/yjg62o pzdr Link Zgłoś
polokokt Re: Audi A6, pytania 23.12.06, 16:22 witam 1. jeśli szukasz to lepiej poszukaj takiego o mocy 180KM niż tego o mocy 150KM (ale tu zaporą może być cena). 2. na forum BMW Klub Polska poszukaj wątku gdzie była długa i rzeczowa dyskusja o tym silniku w porównaniu do 3.0d z BMW. Generalnie konkluzja była taka że jak jeździ to jeździ bardzo ładnie ale jak się zapsuje to trzymaj się za kieszeń, bardzo drogi w remoncie i wbrew pozorom dość awaryjny silnik (odnosiło się to też do identycznego silnika stosowanego w Passacie). I pomimo że to forum BMW to nikt nie mówił żeby nie kupować A6, ale wszyscy zgodnie radzili że ze względu na usterkowość lepiej poszukać zdrowego 1.9 TDi (w tamtym wątku były nawet zdjęcia silników z remontu). Pozdrawiam Link Zgłoś
notmyself Re: Audi A6, pytania 23.12.06, 17:08 polokokt napisał: > witam > 1. jeśli szukasz to lepiej poszukaj takiego o mocy 180KM niż tego o mocy 150KM > (ale tu zaporą może być cena). > 2. na forum BMW Klub Polska poszukaj wątku gdzie była długa i rzeczowa > dyskusja o tym silniku w porównaniu do 3.0d z BMW. Generalnie konkluzja była > taka że jak jeździ to jeździ bardzo ładnie ale jak się zapsuje to trzymaj się > za kieszeń, bardzo drogi w remoncie i wbrew pozorom dość awaryjny silnik > (odnosiło się to też do identycznego silnika stosowanego w Passacie). I > pomimo że to forum BMW to nikt nie mówił żeby nie kupować A6, ale wszyscy > zgodnie radzili że ze względu na usterkowość lepiej poszukać zdrowego 1.9 TDi > (w tamtym wątku były nawet zdjęcia silników z remontu). > > Pozdrawiam 1.9TDI w tej budzie to jednak pomyłka. To nie jest małe auto. Żeby woglue sprawnie nim machać, 1.9TDI trzeba kręcić. To jest nieprzyjemna jazda. Nie mówiąc o tym, że R4 nawet w golfie nie grzeszy kulturą. Pozatym znalezienie quattro w 19TDI jest trudne, co moim zdaniem jest kolejną wadą R4. V6 TDI z roczników o których piszesz (AFB/AKN) ma niestety swoje mankamenty. Pierwszym jest "doskonały" przepływomierz bosha, który trzeba traktować jako część eksploatacyjną. Sama turbina jest pechowo umieszczona przez co dosyć się nagrzewa. Jest taka opinia że psuje się częsciej niż R4. Poza tym AFB w bardzo często niemczech robiły jako auta firmowe. Wiec przebiegi są raczej wysokie. Koniecznie trzeba w tym silniku zdiagnozować klawiaturę i wałki rozrządu przed zakupem bo remont jest drogi a awarie zdarzają się często. Sama diagnoza nie jest większym problemem - trzeba tylko podnieść pokrywę zaworów. Jak masz już upatrzony egzemplarz to w serwisie powinni to na Twoją prośbę zrobić (zapewne popłyniesz wtedy za uszczelkę). Podsumowując - w tych rocznikach lepiej jest chyba kupić 2.8V6 PB. Łatwo się gazuje. Ciągnie bardzo dobrze. Łatwo znaleźć z quattro (a naprawdę warto). Jeśli masz fundusze na coś nowszego to można poszukać 180KM (AKE, BAU) albo 163KM (BDG, BFC). Link Zgłoś
mike68 Re: Audi A6, pytania 23.12.06, 18:30 jestem na forum bmw-klub jak i na AKP i tam i tam był ten sam temat żucony , oczywiście na forum bmw wygrało bmw a na audi - audi kolega co żucil to pytanie co kupić wybrał Audi - niestety ktos mu ]miesiac po kupnie zaparkował na nim , jedna opinia była zgodna. Audi ? tak ale z silnikiem BMW :)) a jak BMW to w budzie Audi w/g mnie stara '5' jest dość długo produkowana i na stary desing natomiast Audi jest na pewnio ładniejsze i bardziej reprezentacyjne co do silnika to wcześniej czy póżniej pójdzzie głowica i pompa a jak jest multitronik to też trafi go - mam przykłady 2 kolegów' co kupili A6 z tych lat a jeden już przez 4 miesiące wpakował 10tys zł i tylko 10tyś dlatego że mu głowice załatwiłem , po tygodniu poszła pompa ale na dzisiaj jeżdzi - teraz kolej na skrzynię - kwestia czasu. w BMW rozrząd na łańcuchu i to jest plus Link Zgłoś
mike68 Re: przepraszam ze 23.12.06, 18:31 żucil/żucony , nie wiem co się stało że taka gafa :)) ale wstyd !!! Link Zgłoś
rasiauskas Re: Audi A6, pytania 24.12.06, 13:51 Mocno awaryjne, poprzez pompowtryski Boscha ktora wypuscila gowno. Link Zgłoś
jasiek-23 Re: Audi A6, pytania 24.12.06, 23:04 Może i BMW lepsze ale chyba nie miałeś na myśli TDSa? Bo ten raczej nie jest zazbytnio bezawaryjny..podobno Link Zgłoś
rasiauskas Re: Audi A6, pytania 26.12.06, 00:03 Masz problemy z rozroznieniem audi od bmw? Link Zgłoś