Dodaj do ulubionych

Diesel lepszy od benzynowego?!

IP: *.makolab.pl 28.06.01, 11:27
W innym bardzo obszernym wątku kilkadziesiąt osób przekonywało się co jest
lepsze - diesel czy benzynowy. Zdecydowanie przeważali fanatyczni zwolennicy
diesla. Ale jak zadałem proste pytanie - jakimi samochodami jeździ policja w
cywilizowanych krajach, obie strony nagle umilkły. Znaczna część uczestników
tego forum chełpi się tym, że mieszkają na Zachodzie, wielu popisuje się że
zjeździli cały świat, a gdy zadałem tak proste pytanie, nie odpowiadają. A może
po prostu odpowiedź byłaby bardzo przykra, gdyż obnażyłaby dotychczasowe
argumenty?
Obserwuj wątek
    • Gość: pl Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 212.244.170.* 28.06.01, 11:50
      Podejmuję rękawicę, ale tylko na jeden post.
      W innym temacie podałem porównanie przypadkowo wybranych dwu współczesnych aut:
      benzynowego i ropola. Wyszło z tego, że w przyspieszeniu są równe (mówię o
      podobnych mocach silników), w Vmax też ( i tak fabryka ogranicza
      elektronicznie) - natomiast w zakresie elastyczności, momentu obrotowego (pod
      górkę na wyższym biegu!), ekonomiki jazdy, komfortu (zazwyczaj ropole są
      większe) diesel jest górą. A głośność? Osłuchałem nową lagunę z dieslem 1,9 -
      uwierzcie, cichszy od benzyny 1,8!
      Można mi zarzucić pewną stronniczość w opini bo mam ropola. Mam i jestem z
      niego bardziej zadowolony od poprzednika benzynowego z prostego powodu: jest
      niezawodny. Żadnych usterek silnika. Spece mówią, że 500kkm przejadę nawet nie
      zauważywszy, że coś mam pod maską. To tyle. I aż tyle. Pozdr.
      • Gość: Niknejm Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.pg.com 29.06.01, 12:27
        Zajrzyj proszę do wątku "czy diesel jest lepszy?" gdzie zrobiłem porównanie
        PODOBNYCH silników diesla i benzyny. Możesz to prównanie uznać za ciekawe, tym
        bardziej, że podważyłem w nim niestety Twoje twierdzenia...

        OK, wiem, ale nie mogłem się powstrzymać... :-)

        Pozdrawiam,
        Niknejm
    • Gość: Kosiarz Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.hyundai.com.pl 28.06.01, 12:13
      Spieszę wyjaśnić:
      - samochody z dieslami są droższe (nowe w zakupie)
      - policja raczej optania
      - benzynki są mniej czułe na dziadowskie paliwo, można lać siuwar i jakoś się
      dojedzie a dieselek (nowoczesny bardzo nie lubi "coca-coli"
      - mając na uwadze powyższe czasami istnieje problem z uruchomieniem dieselka
      - przezwyczajenie policji do benzynek.
      Nie wdaję się w dyskusje który lepszy bo b.dużo zależy od zastosowania.
      Dieselek nigdy nie będzie miał pięknego "głosu" jak choćby benzynka V8
      Pozdro,
      Kosiarz
    • Gość: Aro Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 134.169.131.* 28.06.01, 12:42
      I ponownie ten sam temat, na ktory mozna prawie encyklopedie napisac.
      Wszystko zalezy od tego co sie lubi. Ja jezdze dieslem i jestem zadowolony
      bardziej kiedy jezdzilem benzyna.
      I kazdy bedzie mnial inne odczucia.
      I nie mowie, ze nie lubie benzyn, wrecz przycienie.
      Jak pieknie pracuje MB SEC560!!! Albo inne nowsze modele, np. z V8?!
      Super sprawa. A jesli w koncu VW wypusci S10 i bedzie mnie stac na tego 314
      konnego potwora-diesla to sie skusze!!
    • Gość: maciek Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.citicorp.com 28.06.01, 13:14
      wg mnie diesel jest gorszy, oto powody:
      walą po uszach decybele oraz występuję szkodliwe stężenie dioksyn w spalinach
      oba te czynniki powodują, że szczególnie w zamkniętym pomieszczeniu można
      wymięknąć
    • Gość: Etylinka Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 28.06.01, 13:17
      Jeżdżą benzynowymi - i to wyjaśnia wszystko. A Kosiarz chyba nie zrozumiał
      pytania - chodziło o
    • Gość: Etylinka Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl 28.06.01, 13:18
      ... cywilizowane kraje, dlatego jego argumenty są nie
      na temat.
      • Gość: Kosiarz Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.hyundai.com.pl 28.06.01, 13:44
        Dyskusja staje się jałowa.
        Powiedziałem że zastosowanie diesla zależy od przeznaczenia. Policja w Polsce
        jeździ dieslami (VW T4, Transit, Octawia, Landryny)
        W "normalnych" krajach (bez janow chrzcicieli) również policja jeździ dieselkami
        (Francja, Hiszpania).
        Powiedziałem już, wszystko zależy od zastosowania!!!!!
        Można odwrócić sprawę. Dlaczego wojsko jeździ dieslami??? Nie oczekuję
        odpowiedzi bo to oczywiste.
        Pozdro,
        Kosiarz

        • Gość: pl Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 212.244.170.* 28.06.01, 13:51
          Kosiarz, miewasz niegłupie wypowiedzi, a tu wpadłes we własne sidła. Czy
          policje i wojska nie jeżdżą czasem dieslami dlatego, że są właśnie lepsze?
          • Gość: Kosiarz Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.hyundai.com.pl 28.06.01, 14:07
            Nie powiedziałem ani razu, że benzynka jest lepsza od dieselka!!!!! Ani na
            odwrót. Z punktu widzenia ekonomii trzeba jeździć dieselkiem. Ale jak będę miał
            forsy jak lodu to kupię sobię jakąś niezdrowo żrącą benzinke V8.
            Mam nadzieję już wszystko wyjaśniłem.
            Pozdro,
            Kosiarz
            • Gość: pl Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 212.244.170.* 28.06.01, 14:13
              Pewnie przy odpowiedniej forsie też bym tak zrobił, tyle, że V12 z np.
              jaguarem. Jest taki? Pozdr.
              • Gość: Kosiarz Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.hyundai.com.pl 28.06.01, 14:23
                Kiedyś, teraz jagi ma max V8.
                • Gość: pl Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 212.244.170.* 28.06.01, 14:30
                  Szkoda. A może i nie. I tak by zaraz ukradli dla jakiegoś szejkowego synalka (
                  no, nie tam - niedaleko na wschód też jest ich, tych synalków sporo )...
          • Gość: PKS Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.zus.pl 28.06.01, 15:12
            NIE. jeżdżą dlatego, bo jest taniej a nie dla tego, iż są lepsze.
    • Gość: Rycho Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.warszawa.adsl.tpnet.pl 28.06.01, 15:29
      Ta dyskusja nigdy nie da jednoznacznej odpowiedzi co lepsze,diesel czy
      benzynka.Wszystko zależy od tego jaki samochód i co się od niego oczekuje.W
      dużych i ciężkich samochodach ciężarowych - tylko diesel.Osobowe do jazdy bez
      specjalnych szaleństw dla osób z trochę grubszym portfelem też ropniak.
      Natomiast do ostrych jazd -benzynka.Można również zadać pytanie:dlaczego
      samochody rządowe oraz przewożące wysoko postawione osobistości są wyposażone w
      silniki benzynowe.
    • Gość: Jarek Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 28.06.01, 15:35
      Rany!!! Ludzie!!!
      Dlaczego dyskucja ma byc na temat LEPSZY. Po prostu diesel jest INNY!!! Chyba
      nikt z tzw. wielbicieli ropy nie twierdzil, ze diesel jest lepszy!!! Najwyzej
      padaly stwierdzenia, ze "ja wole diesla", "jezdzac dieslem nie mam kompleksow"
      - szczegolnie przy nowych konstrukcjach turbo itp.
      Panie Mirku ponoc nie ma glupich pytan, ale dlaczego policja w
      "niecywilizowanym" kraju, jakim jest nasza ojczyzna jezdzi glownie polonezami?
      A dlaczego sa to glownie benzyniaki? A dlaczego czesc z nich ma instalacje
      gazowe?
      Pozdr dla Kosiarza i innych
    • Gość: Tomasz Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 193.59.192.* 29.06.01, 08:51
      Ludzie, dajcie spokój, już udowodniono w podobnym temacie wyższe zaawansowanie
      techniczne w Dieslu.
      A kto co zamawia, to kwestia "doli" nawet w cywilizowanych krajach.
    • calder Re: Diesel lepszy od benzynowego?! 29.06.01, 22:17
      A byłeś Mirku na tym Zachodzie chociaż z raz?!
      A bo jak byś był, to byś widział policyjne TDI!!!
      Kolejne bzdury jakie tu słyszę to opowiadane do bólu horrory o tym, że diesel w
      zimę nie zapali - CO JEST DO KURWY - Dielse ZAPALI nawet w ZIMĘ i to przy
      mrozie; szlag mnie trafia, jak słyszę takie argumenty. Ciekawy jestem, czy
      można dojechać benzyną na zdychającym akumulatorze - bo Dieselem się da!
    • Gość: ABDUL Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 172.30.22.* / *.zgrudna.kghm.com.pl 30.06.01, 09:38
      DISEL ZDECYDOWANIE LEPSZY - PONIEWAŻ JEGO SPRAWNOŚĆ CIEPLANA JEST WIĘKSZA.
      Abstrahując - czy ktoś widział dużo ciężarówek z napędem benzynowym.
      Dzisiejsze disle są bardzo mocno zaawansowane technologicznie, posiadają bardzo
      duży moment obrotowy, wtrysk bezpośredni(zapalają lepiej jak benzyna),oszczędne
      i bardziej żywotne jak benzyna.
      • Gość: Niknejm Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.pg.com 02.07.01, 11:41
        Gość portalu: ABDUL napisał(a):

        > DISEL ZDECYDOWANIE LEPSZY - PONIEWAŻ JEGO SPRAWNOŚĆ CIEPLANA JEST WIĘKSZA.

        Być może... Ale jakoś nie widzę, żeby którykolwiek z "obrońców diesli" podjął
        rękawicę i próbował polemizować z moim porównaniem PODOBNEGO diesla i benzynowca,
        (diesel 2.2 turbo, benzyna "tylko" 2.0 turbo, oba produkcji Saaba), które
        zamieściłem w wątku "czy diesel jest lepszy". Zamiast rzeczowej dyskusji
        wygłaszane są 'na łeb na szyję' argumenty emocjonalne i ogólniki.

        Przypomnę, że z mojego porównania wyszło: dynamika - lepszy benzynowiec. Ekonomia
        spalania - lepszy diesel.

        Może ktoś się jednak odważy? :-) Oczekuję na RZECZOWE argumenty i fakty, nie
        ogólniki i emocje.

        Pozdrawiam,
        Niknejm
        • Gość: Niknejm Nie ma chętnych? :-) (n/t) IP: *.pg.com 02.07.01, 12:49
          Toż piszę, że (n/t)! :-)
          • Gość: Niknejm To może przypomnę, bo 'dieslowcy' coś zamilkli... :-) IP: *.pg.com 02.07.01, 13:55
            Widzę, że nie ma chętnych do rzeczowej dyskusji... Może przypomnę swój
            post... :-)

            Porównywanie silników o podobnej pojemności (diesla i benzyny) ma sens, bo
            pokazuje jaki POTENCJAŁ TECHNOLOGICZNY tkwi w dieslu i w benzynie - a o to w
            tym wątku chodzi - co jest lepsze!
            Fakt, że silniki o dużej pojemności i podobnej mocy jak silniki mniejsze dają
            zazwyczaj lepsze 'odejście' niż te mniejsze silniki. Ale wynika to z faktu, że
            silniki o większej pojemności mają zazwyczaj większy moment obrotowy (a zatem
            pole powierzchni pod krzywą wykresu momentu obrotowego - całka - jest większe
            niż w silniku o mniejszej pojemności). I tyle.
            Ponadto należy porównywać podobne z podobnym. Porównanie 1.9 TDi VW z 2.0 VW
            benzyną (jak to ktoś w tym wątku zrobił) nie ma sensu, bo 1.9 TDi jest
            turbodoładowany a 2.0 benzyna nie - de facto 1.9 TDi zachowuje się zatem jak
            silnik o dużo większej pojemności skokowej niż 1.9 - taka jest natura turbo!
            Fakt, że 2.0 benzyna osiąga z pojemności 2.0 podobną moc jak TURBODOŁADOWANY
            silnik 1.9 TDi, świadczy tylko na korzyść silnika 2.0 benzyna.
            Podobnie argument, że 4-litrowe diesle mają dobrą dynamikę, jest bez sensu.
            Silnik Lamborghini Diablo z 6L pojemności (benzyna, bez doładowania) ma 575KM.
            A silnik nowej wersji samochodu Lotec (sportowy monster z Niemiec) ma z
            podobnej pojemności 1200KM (benzyna z turbo). No i co z tego. To akurat nie
            argument, że benzyna lepsza. Podobnie w przypadku diesli o dużej pojemności -
            istnienie takich silników to nie jest argument, że diesel lepszy.

            Porównajmy zatem silniki podobne - około 2 litrów, z turbo, oba produkcji
            Saaba. W obu przypadkach biorę do porównania wersje najlepsze, najbardziej
            zaawansowane technologicznie (źródło: www.saab.com).

            Saab 9-3 Coupe. Silnik 2.0 turbo benzyna, manualna skrzynia biegów:
            Moc 205KM przy 5500 obr/min
            Max moment obrotowy 280 Nm przy 2200 obr/min
            Przysp. 0-100 km/h - 7.3s
            60-100 (na IV) - 7.5s
            80-120 (na V) - 11.2s
            Vmax 235 km/h
            Średnie spalanie 9.0

            Saab 9-3. Silnik 2.2 turbo diesel (pojemność 10% większa, trudno), manual:
            Moc 125KM przy 4300 obr/min
            Max moment obrotowy 260 Nm przy 1900 obr/min
            Przysp. 0-100 km/h - 10.5s
            60-100 (na IV) - 8.1s
            80-120 (na V) - 11.9s
            Vmax 200 km/h
            Średnie spalanie 6.2

            Jak widać benzyna jest lepsza jeśli chodzi o wszystkie mierniki dynamiki
            (łącznie z osławioną elastycznością) - pomimo faktu, że diesel ma o 10% większą
            pojemność skokową.
            Diesel jest lepszy tylko w ekonomice spalania.

            Wniosek: przy tej samej pojemności skokowej silnika i podobnym poziomie
            technologii - chcesz samochód dynamiczniejszy, kup benzynę. Chcesz mniej
            spalić, kup diesla.

            Jeśli ktoś ma dokładne dane dla np. Passata 1.9 TDi, może go sobie też porównać
            z tym dwulitrowym, benzynowym Saabem turbo. Ale przypuszczam, że nadal benzyna
            będzie tu górą, jeśli chodzi o dynamikę.

            Mam nadzieję, że uznacie mój wywód za rzetelny. Nie 'podpalam' się, takie są
            fakty.

            Pozdrawiam,
            Niknejm
            • Gość: Jarek Re: To może przypomnę, bo 'dieslowcy' coś zamilkli... :-) IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 03.07.01, 16:07
              Odczucia tylko i wylacznie subiektywne:
              Miejsce - pokaz przedpremierowy modelu C5
              Czas - poczatek maja
              Trasa - "pseudo" obwodnica biegnaca przez W-we
              Testowane modele - 2,0 HPi (140 KM?), 2,2 HDi (136 KM)
              Uczestnicy:
              - moj szanowny kolega, wielbiacy benzyne, i majacy awersje dla "dymiacych
              klekotow"; na codzien jezdzacy Xantia 2,0 16V (135 KM); za sterami C5 z
              silnikiem 2,0 HPi,
              - ja, chyba wielbiciel "chamow na rope"; na codzien jezdzacy Xantia 2,0 HDi
              (110 KM); za sterami C5 2,2 HDi,
              Konkluzja po jezdzie - "Jarek... kurcze, nie moglem sie dogonic?!"

              Kolejne odczucie subiektywne:
              Miejsce - jw.
              Czas - jw.
              Trasa - jw.
              Testowane modele - 3,0 V6 (210 KM) automat, 2,2 HDi (136 KM)
              Uczestnik: osoba nigdy wczesniej nie jezdzaca dieslem
              Konkluzja po jezdzie - "Jarek... Nie wiem co tam jest (pod maska - przyp.
              autora), ale wzialbym HDi".

              Niknejm!
              Pytam jeszcze raz - po co dyskusja na temat LEPSZY? Diesel jest INNY, chociaz
              coraz bardziej przypomina "benzyne".
              Pozdr

              • Gość: Niknejm Re: To może przypomnę, bo 'dieslowcy' coś zamilkli... :-) IP: *.pg.com 03.07.01, 16:49
                Gość portalu: Jarek napisał(a):

                > Odczucia tylko i wylacznie subiektywne:

                Właśnie... :-)

                > Testowane modele - 2,0 HPi (140 KM?), 2,2 HDi (136 KM)

                Oj, kolega niedokładnie przeczytał mój poprzedni post. Znowu porównuje silnik
                TURBODOŁADOWANY (diesel) z ATMOSFERYCZNYM (benzyna). A to, że moc podobna, nie ma
                tu NIC do rzeczy, poza tym, że świadczy to, iż z benzynki można wyciągnąć większą
                moc (przy tej samej technologii i pojemności, a technologia nie była tu podobna -
                brak turbo w benzynce). Polecam lekturę mojego poprzedniego posta. Gdyby benzynka
                miała doładowanie, lub dieselek go nie miał, to przypuszczam, że wrażenia byłyby
                zgoła inne. Zresztą wystarczy wspomnieć silnik Peugeota 1.9 bez turbo - miał
                około 70 KM...

                > Testowane modele - 3,0 V6 (210 KM) automat, 2,2 HDi (136 KM)
                > Uczestnik: osoba nigdy wczesniej nie jezdzaca dieslem
                > Konkluzja po jezdzie - "Jarek... Nie wiem co tam jest (pod maska - przyp.
                > autora), ale wzialbym HDi".

                Uwagi jak powyżej. Subiektywizm oraz możliwości porównania, inna technologia.

                > Pytam jeszcze raz - po co dyskusja na temat LEPSZY? Diesel jest INNY

                No więc właśnie o to mi chodzi! Przecież w swoim porównaniu tak właśnie
                napisałem. I we wcześniejszych postach też. Po prostu zdenerwowali mnie ludzie
                bezkrytycznie forsujący pogląd, że diesel jest dobry na wszystko - że
                ekonomiczniejszy (zgodzę się) i dynamiczniejszy (nie zgodzę się, bo nagminne
                porównywanie dwulitrowego turbodiesla z dwulitrowym silnikiem benzynowym - bez
                turbo, jest pozbawione sensu - inna technologia).
                Natomiast owszem - nowe turbodiesle oferują niezłe osiągi (dość zbliżone do
                PORÓWNYWALNYCH aut benzynowych, np. 2.0 turbodiesel vs 2.0 turbo benzynka) przy
                sporo niższym spalaniu.

                Nie ukrywam, że chciałem sprowokować tych 'bezkrytycznych' do dyskusji. Ale chyba
                sami woleli jej nie podejmować. :-)

                Z konkluzją Twojego posta natomiast jak najbardziej się zgodzę. Są to dwie różne
                technologie, dwie różne charakterystyki działania. Dla każdego coś miłego.

                Pozdrawiam,
                Niknejm
                • Gość: Jarek Re: To może przypomnę, bo 'dieslowcy' coś zamilkli... :-) IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 04.07.01, 10:00
                  O.K. Niknejm!
                  Ale... HPi wzorem HDi ma bezposredni wtrysk! Porownanie benzyny i ropy...
                  podstawowa roznica to skala obrotomierza. Tam, gdzie konczy sie w dieslu skala
                  (okolo 4500 obr.) to w benzynie sie zaczyna jazda. To moze, jak juz idziemy na
                  porownania to porownac osiagi w skali obrotow miedzy 2000-3500 obrotow w
                  benzynie i dieslu?! Chyba sie zgodzisz, ze bez sensu...

                  A propos silnika koncernu PSA 1,9 D (71 KM) poniewaz znam z autopsji, wiec moge
                  potwierdzic, ze jak na diesla jest w miare dynamiczny i ruszajac ze swiatel
                  jestem w stanie "wyciac" niektore benzyny (nawet maluchem mi sie to udawalo),
                  ale uzaleznialbym to od temperamentu kierowcy a nie silnika.

                  Powtarzam jeszcze raz - diesel jest inny. Jezdzilem kilkoma benzynami, ale jak
                  wsiadlem do poloneza z silnikiem 2,5 D (87 KM) - przekladka z Fiata Argenta -
                  to sie zakochalem. Zgadza sie, ze wol, ale jaki... Cholernie elastyczny.
                  Ruszanie z II-ki, bo nie bylo potrzeby uzywac I-ki. Przy 40 km/h wrzucenie V-ki
                  nie gasilo silnika (kilka razy przez pomylke). Czy ciagnal za soba przyczepe,
                  czy nie - nie bylo roznicy. O uzywaniu hamulcom mozna bylo zapomniec -
                  wystarczyla redukcja biegow. Przy 70 km/h redukcja na III-ke powodowala pisk
                  opon... moich i blyskawiczne wytracanie predkosci. Byl bezpieczny, bo nie mozna
                  bylo nim jechac szybciej niz 140 km/h - moze dzieki temu jeszcze zyje (bylem
                  "mlody i glupi"). Pokonywanie wszelkich wzniesien odbywalo sie bez wplywu na
                  obnizenie predkosci. Dla tej elastycznosci zrezygnowalem z dynamiki, a "osiagi"
                  nauczyly mnie pokory i myslenia.

                  Kolejne doswiadczenia z Astra i Vectra - oczywiscie benzynami - przekonaly mnie
                  do powrotu do "klekota".

                  Powtarzam jeszcze raz - DIESEL jest INNY. Uwazam, ze nie musze nikogo
                  przekonywac, ze jest LEPSZY. Wystarcza mi, ze ja WOLE diesla.

                  Pozdr
                  • Gość: Jarek To może przypomnę, bo Niknejm coś zamilkl... :-) IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 04.07.01, 11:31
                    Halo! Nik... jestes tam?
                  • Gość: Niknejm Jestem, jestem :-) IP: *.pg.com 04.07.01, 13:17
                    Gość portalu: Jarek napisał(a):

                    Jestem już, jestem... :-))

                    > Ale... HPi wzorem HDi ma bezposredni wtrysk!

                    Nie ma to znaczenia. Jedynie redukuje to trochę spalanie i zmniejsza toksyczność.
                    Na osiągi wpływu raczej nie ma, a jeśli ma, to niewielki. W odróżnieniu od turbo.

                    > Porownanie benzyny i ropy...
                    > podstawowa roznica to skala obrotomierza. Tam, gdzie konczy sie w dieslu skala
                    > (okolo 4500 obr.) to w benzynie sie zaczyna jazda. To moze, jak juz idziemy na
                    > porownania to porownac osiagi w skali obrotow miedzy 2000-3500 obrotow w
                    > benzynie i dieslu?! Chyba sie zgodzisz, ze bez sensu...

                    Rzeczywiście bez sensu. Ale ja nie porównywałem wąskiego zakresu obrotów, lecz
                    osiągi w całej skali (zakresy 0-100, 60-100 na IV i 80-120 na V) - włącznie z
                    elastycznością w której diesel ponoć rulezzzz. A tu turbodiesel Saaba wypadł
                    dobrze, ale i tak troszkę gorzej niż turbo benzynka.

                    > Powtarzam jeszcze raz - diesel jest inny. Jezdzilem kilkoma benzynami, ale jak
                    > wsiadlem do poloneza z silnikiem 2,5 D (87 KM) - przekladka z Fiata Argenta -
                    > to sie zakochalem. Zgadza sie, ze wol, ale jaki... Cholernie elastyczny.
                    > Powtarzam jeszcze raz - DIESEL jest INNY. Uwazam, ze nie musze nikogo
                    > przekonywac, ze jest LEPSZY. Wystarcza mi, ze ja WOLE diesla.

                    Prawda. Nigdy nie mówiłem inaczej. W benzynce więcej się macha lewarkiem. Inna
                    charakterystyka silnika, a więc i inna technika jazdy. Którą nawiasem mówiąc
                    bardzo lubię! Ten wspaniały dźwięk VTECa przy obrotach 8000...

                    Co do postu Kosiarza - silnik 2.0 turbo benzyna Saaba, to nie jest jakaś
                    supersportowa jednostka wysilona, tylko normalny (w miarę) silnik (o dobrej
                    trwałości), tak jak Hondowski 1.8 VTi (170KM z 1.8 pojemności, bez turbo, ale
                    przy 7600 obr/min). Fakt, że benzynka spala sporo więcej, ale jak napisałem,
                    diesel JEST ekonomiczniejszy. Z tego co pamiętam natomiast, cena tych wersji
                    (benzyna i diesel Saaba) jest zbliżona, choć trudno to porównywać 1:1, bo
                    wyposażenie mocno się różni.

                    W F1, kiedy jeszcze było dozwolone turbo niemal bez ograniczeń, z 1500ccm turbo
                    wyciągano do 900KM. W tych czasach można było stosować 1500 turbo lub 3000 bez
                    turbo. Wygrywały jednostki turbodoładowane, co świadczy o potędze tego
                    rozwiązania... Ale rzeczywiście nie o tym mówimy, bo zaraz zrobi się wątek turbo
                    benzyna vs benzyna bez turbo :-)

                    O to w tym wszystkim chodzi, żeby każdy mógł jeździć tym, co lubi.

                    A 'bezkrytycznych dieslowców' i tak nie sprowokowałem do rzeczowej dyskusji. Nie
                    odezwali się. Może zabrakło im argumentów. A z Wami, Jarku i Kosiarzu dyskusja
                    jest bardzo rzeczowa i bardzo mi się podoba. :-)

                    Pozdrawiam,
                    Niknejm
                    • Gość: Jarek Ja tez jestem :-) IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 04.07.01, 13:27
                      No i wlasnie o to chodzi, zeby sie roznic, ale nie zabijac o swoje zdanie i
                      przekonania.

                      Swoja droga podziwiam wyrafinowany gust i ciagoty do skandynawskiej techniki.

                      Pozdr
    • Gość: Mirek Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 195.116.185.* 30.06.01, 22:02
      Jechałem dzisiaj nowym Audi A-4 TDI 130 KM. Jest mocny jak tur. To jest
      niesamowite uczucie jak to auto "idzie za pedałem". Natomiast cały czas
      wyraźnie słyszy się i czuje (drgania) że to diesel.
      • Gość: Tomasz Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 193.59.192.* 04.07.01, 16:04
        Gość portalu: Mirek napisał(a):

        > Jechałem dzisiaj nowym Audi A-4 TDI 130 KM. Jest mocny jak tur. To jest
        > niesamowite uczucie jak to auto "idzie za pedałem". Natomiast cały czas
        > wyraźnie słyszy się i czuje (drgania) że to diesel.

        Nie przesadzaj Gościu. Jak posuwasz babkę to też są drgania.
        Równie przyjemne jak w A-4. Jednym słowem - warto !
    • Gość: BP Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.proxy.aol.com 01.07.01, 12:08
      Gość portalu: Mirek napisał(a):

      > W innym bardzo obszernym wątku kilkadziesiąt osób przekonywało się co jest
      > lepsze - diesel czy benzynowy. Zdecydowanie przeważali fanatyczni zwolennicy
      > diesla. Ale jak zadałem proste pytanie - jakimi samochodami jeździ policja w
      > cywilizowanych krajach, obie strony nagle umilkły. Znaczna część uczestników
      > tego forum chełpi się tym, że mieszkają na Zachodzie, wielu popisuje się że
      > zjeździli cały świat, a gdy zadałem tak proste pytanie, nie odpowiadają. A może
      >
      > po prostu odpowiedź byłaby bardzo przykra, gdyż obnażyłaby dotychczasowe
      > argumenty?

      Mirek, dobre pytanie.

      Po popierwsze Ameryka Polnoca.

      Dlaczego tam nie ma diesli w policji jest chyba rzecza jasna jak slonce. Bo tam
      diesli nie ma prawie wogole !!! Dopiero VW czy Audi zaczynaja wprowadzac technike
      TDI takze za Oceanem.

      A Europa Zachodnia?? Diesle sa przeciez bardzo popularne ale niestety
      poprostu..... o wiele za drogie. Szczegolnie cena tych najnowoczesniejszych z
      common rail czy tdi to spory wydatek w porownaniu do aut benzynowych. Kazdy zakup
      aut dla wszelkich sluzb miejskich jest polaczony (przynajmniej w RFN) z
      obowiazkiem wyszukania przez miasto najtanszej alternatywy. Przed zakupem jest
      zawsze oglaszany przetarg i koncerny samochodowe przysylaja swoje detaliczne
      oferty do tych ktorzy podejmuja dezyzje o zakupie.To znaczy auto ma byc szybkie,
      dobre ale w miare tanie a to juz wyklucza diesle na samym starcie. Nikt nie
      bedzie kupowal obiektow prestizu, bo od razu mogliby jezdzic S-Klassami albo
      Jaguarami.


      Ale wracajac do techniki

      Jakie szanse maja oprychy uciekajac przed Passatem V6 TDI lub BMW 330 D (oba auta
      o przyspieszeniu ok 8 sec do 100 km/H i szybkosci max. w granicach 230 km/h) w
      ktorych siedza doswiadczeni w szybkiej i niebezpiecznej jazdzie niemieccy
      polizaje?? Myslisz ze wieksze niz przed benzynowymi odmianami tych aut??
      • Gość: Rycho Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.pl 01.07.01, 15:26
        Gość portalu: BP napisał(a):

        > Gość portalu: Mirek napisał(a):
        >
        > > W innym bardzo obszernym wątku kilkadziesiąt osób przekonywało się co jest
        >
        > > lepsze - diesel czy benzynowy. Zdecydowanie przeważali fanatyczni zwolenni
        > cy Mają szansę uciekając jeszcze szybszymi benzynówkami.Nazw i typów tych
        benzynowców poszukajcie sobie sami przeglądając katalogi BMW,Mercedes i innych.
        > > diesla. Ale jak zadałem proste pytanie - jakimi samochodami jeździ policja
        > w
        > > cywilizowanych krajach, obie strony nagle umilkły. Znaczna część uczestnik
        > ów
        > > tego forum chełpi się tym, że mieszkają na Zachodzie, wielu popisuje się ż
        > e
        > > zjeździli cały świat, a gdy zadałem tak proste pytanie, nie odpowiadają. A
        > może
        > >
        > > po prostu odpowiedź byłaby bardzo przykra, gdyż obnażyłaby dotychczasowe
        > > argumenty?
        >
        > Mirek, dobre pytanie.
        >
        > Po popierwsze Ameryka Polnoca.
        >
        > Dlaczego tam nie ma diesli w policji jest chyba rzecza jasna jak slonce. Bo tam
        >
        > diesli nie ma prawie wogole !!! Dopiero VW czy Audi zaczynaja wprowadzac techni
        > ke
        > TDI takze za Oceanem.
        >
        > A Europa Zachodnia?? Diesle sa przeciez bardzo popularne ale niestety
        > poprostu..... o wiele za drogie. Szczegolnie cena tych najnowoczesniejszych z
        > common rail czy tdi to spory wydatek w porownaniu do aut benzynowych. Kazdy zak
        > up
        > aut dla wszelkich sluzb miejskich jest polaczony (przynajmniej w RFN) z
        > obowiazkiem wyszukania przez miasto najtanszej alternatywy. Przed zakupem jest
        > zawsze oglaszany przetarg i koncerny samochodowe przysylaja swoje detaliczne
        > oferty do tych ktorzy podejmuja dezyzje o zakupie.To znaczy auto ma byc szybkie
        > ,
        > dobre ale w miare tanie a to juz wyklucza diesle na samym starcie. Nikt nie
        > bedzie kupowal obiektow prestizu, bo od razu mogliby jezdzic S-Klassami albo
        > Jaguarami.
        >
        >
        > Ale wracajac do techniki
        >
        > Jakie szanse maja oprychy uciekajac przed Passatem V6 TDI lub BMW 330 D (oba au
        > ta
        > o przyspieszeniu ok 8 sec do 100 km/H i szybkosci max. w granicach 230 km/h) w
        > ktorych siedza doswiadczeni w szybkiej i niebezpiecznej jazdzie niemieccy
        > polizaje?? Myslisz ze wieksze niz przed benzynowymi odmianami tych aut??

      • Gość: Rycho Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 10.128.128.* / *.acn.pl 02.07.01, 09:02
        Gość portalu: BP napisał(a):

        > Gość portalu: Mirek napisał(a):
        >
        > > W innym bardzo obszernym wątku kilkadziesiąt osób przekonywało się co jest
        >
        > > lepsze - diesel czy benzynowy. Zdecydowanie przeważali fanatyczni zwolenni
        > cy
        > > diesla. Ale jak zadałem proste pytanie - jakimi samochodami jeździ policja
        > w
        > > cywilizowanych krajach, obie strony nagle umilkły. Znaczna część uczestnik
        > ów
        > > tego forum chełpi się tym, że mieszkają na Zachodzie, wielu popisuje się ż
        > e
        > > zjeździli cały świat, a gdy zadałem tak proste pytanie, nie odpowiadają. A
        > może
        > >
        > > po prostu odpowiedź byłaby bardzo przykra, gdyż obnażyłaby dotychczasowe
        > > argumenty?
        >
        > Mirek, dobre pytanie.
        >
        > Po popierwsze Ameryka Polnoca.
        >
        > Dlaczego tam nie ma diesli w policji jest chyba rzecza jasna jak slonce. Bo tam
        >
        > diesli nie ma prawie wogole !!! Dopiero VW czy Audi zaczynaja wprowadzac techni
        > ke
        > TDI takze za Oceanem.
        >
        > A Europa Zachodnia?? Diesle sa przeciez bardzo popularne ale niestety
        > poprostu..... o wiele za drogie. Szczegolnie cena tych najnowoczesniejszych z
        > common rail czy tdi to spory wydatek w porownaniu do aut benzynowych. Kazdy zak
        > up
        > aut dla wszelkich sluzb miejskich jest polaczony (przynajmniej w RFN) z
        > obowiazkiem wyszukania przez miasto najtanszej alternatywy. Przed zakupem jest
        > zawsze oglaszany przetarg i koncerny samochodowe przysylaja swoje detaliczne
        > oferty do tych ktorzy podejmuja dezyzje o zakupie.To znaczy auto ma byc szybkie
        > ,
        > dobre ale w miare tanie a to juz wyklucza diesle na samym starcie. Nikt nie
        > bedzie kupowal obiektow prestizu, bo od razu mogliby jezdzic S-Klassami albo
        > Jaguarami.
        >
        >
        > Ale wracajac do techniki
        >
        > Jakie szanse maja oprychy uciekajac przed Passatem V6 TDI lub BMW 330 D (oba au
        > ta
        > o przyspieszeniu ok 8 sec do 100 km/H i szybkosci max. w granicach 230 km/h) w
        > ktorych siedza doswiadczeni w szybkiej i niebezpiecznej jazdzie niemieccy
        > polizaje?? Myslisz ze wieksze niz przed benzynowymi odmianami tych aut??

        Mają szansę gdy uciekają jeszcze szybszym samochodem benzynowym.
        • Gość: BP Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.proxy.aol.com 02.07.01, 11:19
          < Mają szansę gdy uciekają jeszcze szybszym samochodem benzynowym.

          Rychu, jezeli uciekaja jeszcze szybszym samochodem benzynowym to i benzynowy
          radiowoz ich nie dojdzie, bo normalne auta policyjne (np. Vectra 136 PS)
          szybciej niz 220 km/h nie ida.
    • Gość: Niknejm 'Dieslowcy' się poddali? :-) IP: *.pg.com 03.07.01, 16:24
      Widzę, że 'fanatyczni obrońcy potęgi diesla' jednak się poddali :-)
      Nikt nie podjął polemiki ze mną w tym wątku :-(

      Pozdrawiam,
      Niknejm
      • Gość: Niknejm Jednak nie! IP: *.pg.com 03.07.01, 16:26
        O, sorki, przedwczesny post :-)
        • Gość: Jarek No wlasnie: Jednak nie! IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 04.07.01, 10:03
          Pozdr Niknejm
          • Gość: Kosiarz Re: No wlasnie: Jednak nie! IP: *.hyundai.com.pl 04.07.01, 12:40
            Szanowni koledzy!
            Jak już wczesniej powiedziałem, z punktu widzenia zastosowania nie można
            powiedzieć który z silników jest lepszy.
            Ale z punktu widzenia techniki, jak zauważył ktoś z przedmówców, silnik diesla
            jest lepszy- sprawność cieplno-mechaniczna do 36% a benzinka tylko do28%. Więc
            tu już widać że dieselek jest konstrukcją doskonalszą.
            Porównywanie silników o podobnej pojemności skokowej też moim skromnym zdaniem
            nie ma najmniejszego sensu.Dlaczego?
            Ano dlatego, że porównywany tutaj silnik Saaba jest napewno droższy w produkcji
            niż ropolek. Jego osiągi są okupione odpowiednim kosztem (na powietrze nie chce
            chodzić) i patrząc później może sie okazać, że jednak ropolek. Można by tak
            ciągnać w nieskończoność bo z tego co wiem to maksymalna moc wyciągnięta z 2,0
            to jakieś 900 koników, no i co? też go porównamy z dieselkiem???
            Ta cała dyskusja nie ma najmniejszego sensu, bo nikt z "normalnych"
            użytkowników tak naprawdę nie wykorzystuje maksymalnych osiągów silnika nawet w
            10%.
            A to, że wszystkie firmy motoryzacyjne inwestują ogromną kasę w badania i
            rozwój silników diesla chyba o czymś świadczy.
            Pozdrawiam,
            Nie-dizelek nie-benzinek Kosiarz
            • Gość: Sławek Re: No wlasnie: Jednak nie! IP: *.trzebinia.net 04.07.01, 15:00
              Nie wydaje mi się aby benzyna turbo była droższa od diesla turbo.Podejrzewam,że
              u VW 1.8 T jest nawet tańszy niż 1.9 TDI 110 hp czy ile to tam teraz ma,zarówno
              jako Skoda,Seat czy VW.Czy ktoś pokusi się o zestawienie ze sobą tych silników
              np.Octawia ? Z racji ceny i osiągów stawiam na 1.8 T
              pozdro
        • Gość: Pitz Re: Jednak nie! IP: 195.116.250.* 04.07.01, 15:41
          Nie wlaczalem sie specjalnie do tej dyskusji, bo uwazam ja za dyskusje na temat
          wyzszosci Swiat Bozego Narodzenia nad Swietami Wielkiej Nocy. Zgadzam sie z
          jednym z przedmowcow, ze diesel nie jest lepszy od benzyny, tylko po prostu
          inny. Do jazdy po miescie diesel jest idealny - elastyczny, pali w miescie duzo
          mniej. Na trasie elastycznosc tez nie jest bez znaczenia, spalanie tez male, a
          przebiegi jakie uzyskuja "klekoty" sa duzo wieksze od benzynowych. Jak
          porownojemy silniki z turbo i to takim porzadnym (jak w Saabie), a nie soft, to
          przebiegi tez beda zupelnie inne. W benzynie temperatura spalania jest duzo
          wyzsza niz dieslu i sprezarka wytrzymuje duzo krocej ze wzgledu na warunki w
          jakich pracuje. Jak ktos kupuje auto na 100 000 km to nie ma to znaczenia
          (chyba ze przy odsprzedazy - ludzie boja sie turbo ze wzgledu na mozliwosc
          awarii tego drogiego elementu), ale jak ktos chce przejechac 400 000, 500 000
          km to benzyna siada i to nie tylko z turbo. A wlasnie przy duzych przebiegach
          ropniaczek sie oplaca. Ja lubie diesle odkad zaczalem takim jezdzic, ale jak
          ktos woli benzyne to tez sie nie bede sprzeczal, tylko niech sproboje najpierw
          jednego i drugiego a potem sie zapiera, bo inaczej dyskusja jest
          bezprzedmiotowa.
          • Gość: Niknejm Re: Jednak nie! IP: 192.229.17.* 04.07.01, 16:27
            Z tego, co wiem, przebiegi w Saabach turbo benzyna też są bardzo duże i dotyczy
            to wszystkich wersji. Nie uważam też, żeby turbina była bardziej zawodna w
            benzynach niż w dieslach - słyszałem już np. kilkukrotnie o dość szybkich
            awariach turbin w TDi VW. Ale żeby to zmierzyć, potrzebne byłyby szczegółowe
            badania statystyczne, których nie mam. Może ktoś ma?

            Prawda jest taka, że o turbinę trzeba po prostu dbać - czy to w dieslu, czy w
            benzynie. A o tym była już dyskusja na Forum.

            Pozdrawiam,
            Niknejm
          • Gość: Niknejm Re: Jednak nie! IP: *.pg.com 04.07.01, 16:31
            Aha, i jeszcze jedno. Co do przebiegu autek
            benzynowych wystarczy popytać np. właścicieli Toyot,
            Hond i Nissanów. Znam ludzi, którzy przejechali Hondą
            już kilkaset tysięcy km bez remontu.
            Opinia o dłuższych możliwych przebiegach diesla od
            benzyny została urobiona przez Mercedesy. W przypadku
            tej firmy tak rzeczywiście było.

            Pozdrawiam,
            Niknejm
            • Gość: Jarek Re: Jednak nie! IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 04.07.01, 17:07
              Nik!
              Nie zapominaj o wspominamym przez Ciebie silniku PSA 1,9 D - 400-500 tys. km.
              Pozdr
              • Gość: Niknejm Pisałem aqrat o benzynkach, ale OK, masz rację! :-) IP: 192.229.17.* 04.07.01, 17:10
                • Gość: benzyna Re: ropniak czy benzyna IP: 195.94.206.* 06.07.01, 12:59
                  Panowie... jezdzilem 1.9 tdi VW passat jeden z pierwszych 110 KM,
                  jesdzilem i jezdze 1.8 T VW passat 150 KM (no... teraz ma troszke wiecej) i
                  z powodu sentymentu do klekota, bo to byly moje pierwsze kroki
                  motoryzacyjne, mile wspomnienia, dobra ekonomia, sila spokoju... oj uczy
                  pokory uczy... to po przejechniu sie 1.8T - to samo wyposarzenie, ta sama
                  cena, zapomnialem o jakims tam tdi, hdi, hpi, td nie mowiac o zwyklych d,
                  ale do rzeczy... ekonomia ekonomia ale jak sie jezdzi po 60-80-120 tys km
                  to moze ropniak. Ten 110 km (a teraz te nowe 130 km to juz tupety sciaga
                  z glowy) ale benzyna jest tak niesamowice elastyczne, ze naprawde trzeba
                  kochac dieselka, lubic dolewac uszlachetniacze do ropy w zimie badz co
                  odwazniejsi tylko w okresie tzw przejsciowym, lubic wibracje po zapaleniu,
                  czarny dym z rury przy przyspieszaniu... nawet nowiotenkie nie sa wstanie
                  pomimo zawansowania technologicznego calej ropy przepalic wiec
                  dymia. My wybralismy 1.8T. Cena w salonie taka sama, koszty przegladu
                  nizsze, frajda wieksza i benzyniak jest mniej wrazliwa na lichosc wachy,
                  ten potwierdzi kto zatankowal niemieckiej ropy, jakby inny silnik o jakies
                  15 KM i wiecej mocy i min 20 km szybciej. My nie mamy dobrej ropy a
                  przejezdzilem ropniakamai ok 300 tys km i naprawde ten nasz mazut to
                  tylko sie do opalu nadaje. Ale nie rozpisujac sie, dalem przyklad na VW,
                  moim zdanie to co kto lubi ja bym wybral benzyne.
                  Pozdr.
                  I jeszcze jedno, slyszalem od wielu osob, iz te TDI (wiem tylko o VW) sa
                  troszke awaryjne - chodzi o te "zaawansowane pompowtryskiwacze" a
                  jeszcze nie slyszalem zeby ktos mial problem z turbo ( nie tylko VW, ale
                  volvo, saab...) oczywiscie jak, sie dobrze obchodzi i przebiegi po 250 tys.
                  bez remontu sa normalne, no chyba, ze sie po ostrej jezdzie od razu
                  wylaczy motor, dojdzie do spietrzenia temperatur w okolicy turbiny i tracha
                  koszty astronomiczne.
    • Gość: Willi Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.*.*.* 12.07.01, 14:41
      Policja w Polsce używa VW Transporter TDI. A co do osobowych..cóż, policje
      wszystkich krajów nie muszą liczyć się z ekonomiką spalania, ważna jest
      dynamika i prędkość maksymalna aut "pościgowych", łatwość obsługi etc. Poza tym
      TDI to delikatna sprawa, wymagająca dbałości.
    • Gość: Pitz Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 195.116.250.* 16.07.01, 10:20
      Tak przy okazji wydarzen z Trasy Torunskiej i spalonej Hondy i jej kierowcy. Tu
      objawia sie jeszcze jedna zaleta Diesla - olej napedowy nie zapala sie tak
      latwo jak benzyna. Gdyby ta Honda byla Dieslem, moze to by sie inaczej
      skonczylo i ta kobieta by dzis zyla...
      • Gość: Jarek Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 16.07.01, 10:51
        Pitz!
        Mysle, ze rodzaj paliwa nie do konca moze nas uchronic przed tragedia. Po
        prostu wiecej trzeba ruszac mozgownica, a takich nieszczesc powinno byc mniej.
        Pozdr
        • Gość: Pitz Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 195.116.250.* 16.07.01, 11:27
          Gość portalu: Jarek napisał(a):

          > Pitz!
          > Mysle, ze rodzaj paliwa nie do konca moze nas uchronic przed tragedia. Po
          > prostu wiecej trzeba ruszac mozgownica, a takich nieszczesc powinno byc mniej.
          > Pozdr

          Jasne ze tak, ale po prostu prawdopodobienstwo zapalenia sie autka z Dieslem jest
          minimalne. Zgadzam sie, ze myslenie jest podstawa, z tym ze ta kobieta mogla
          wysilac glowe jak tylko mogla najbardziej, a nie byla w stanie przewidziec idioty
          w Matizie. Mozna przezyc wypadek w maluchu, a zginac w Volvo przy podobnym
          uderzeniu, ale prawdopodobienstwo takiej sytuacji jest male.
          • Gość: Jarek Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: 192.168.10.* / *.unregistered.formus.pl 16.07.01, 12:38
            Nie trzeba mnie do tego przekonywac - w koncu jezdze aktualnie trzecim dieslem.
            A zasade "trudnopalnosci" ropy odkryli juz ruskie podczas wojny, ktorzy do
            czolgow wsadzali diesle, w przeciwienstwie do angoli, czy amerykancow.
            Pozdr
    • Gość: nob Re: Diesel lepszy od benzynowego?! IP: *.*.*.* 16.07.01, 10:58
      hmm
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka