Dodaj do ulubionych

Hyundai i30 - bliźniak cee'da

15.03.07, 17:51
hehe, na miejscu BMW bym się wkurw... za ten tył
Obserwuj wątek
      • mniklas5 Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 16.03.07, 08:17
        mialem Elantre przez 6 lat w wersji na USA, bardzo dobrze sie spisywal , tani w
        zakupie- 10 tys dol i spalaniu , ale to jest auto klasy B nowsze Hyundaie sa w
        ersji luksusowej i to nawet tanie, tu w USA okolo 20 tys dol, calkiem ladnie
        wykonczony w drewnie , 6 cylindrow, i okolo 200 KM, duza gwarancja na 60 lub
        100 tys mil
      • sztaba1 Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 03.09.07, 14:35
        Mi ten Hyundai bardzo przypadł do gustu. Co by nie mówić jest elegancki wóz, ale
        czuć w nim troszkę sportowego ducha. To co mi się też podoba to bardzo
        nowoczesne wnętrze, przyjemnie skomponowana deska. Mi bardzo podobają się takie
        Hatchbacki i uważam propozycje Hyundaia za interesującą.
        • verenar Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 03.09.07, 21:37
          ładny design i parametry techniczne też niczego sobie. nie widziałem jeszcze
          danych dot. spalania, ale ogólnie mi się podoba. trochę mi się konstrukcja
          przeniesienia obciążeń ze słupka b na pozostałą część ramy nie podoba, ale nie
          można mieć wszystkiego. nie wiem czy nie możnaby bylo go wypuścić taniej.
          wszystko jednak ratuje lodówka w schowku ;P ogólnie raczej na plus ;)
          • bibliofil_maly Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 18.09.07, 21:05
            spalanie trochę mogło by być lepsze, ale nie ma co narzekać. w każdym
            samochodzie właściwie jest się do czego przyczepić. dlatego raczej bym się
            spalaniem nie przejmował, szczególnie że nie jest dużo gorsze od innych aut.
            hyundai się postarał przy tym modelu z pewnością i pewnie się auto będzie
            sprzedawać.
      • verenar Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 05.09.07, 22:19
        koła są wstawiane zazwyczaj takie, żeby samochód dobrze pokonywał opory jazdy.
        większe niepotrzebne, więc po co wstawiać większe i dodatkowo koszty windować?
        co za dużo to niezdrowo. zresztą ja rownież zgodzę się z opinią, że jest bardzo
        proporcjonalny.
    • termodynamik Hyundai i30 - bliźniak cee'da 06.09.07, 20:37
      dzisiejsza sztuka projektowania to w dużej mierze bazowanie na przodkach. nikt
      nie robi inaczej, bo nie ma czasu na wymyślanie czegoś nowego. co do płyty
      podlogowej, to bardzo wiele europejskich samochodów ma dokładnie tę samą płytę
      zrobioną bodajże przez Audi (tu chyba się mylę). wszyscy korzystają, bo po co
      robić coś nowego jeśli stare sprawuje się świetnie? tyle ogólnej wypowiedzi :)
      na pewno hyundai jest podobny do ceed'a, ale wg mnie to dobrze. robi to z niego
      świetny samochód do jazdy po mieście, opatrzony lekkim sportowym drygiem. nie
      jechałem jeszcze, ale słyszałem że prowadzi sie bardzo dobrze. koreańska marka
      zaczyna mieć znaczenie powoli.
        • termodynamik Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 10.09.07, 20:28
          no cóż. jednak jako, że trochę mam styczność z projektowaniem elementów maszyn,
          a przemysł samochodowy jest mi bardzo po branży, to będę się upierał, że jednak
          dziś projektuje się na czas wszystko i nie ma czasu na wymyślanie niczego nowego
          :) niemniej nie sprawia to, że wszystko co wychodzi spod ręki projektantów jest
          niedopracowane. wręcz przeciwnie. jakby nie było, to by nie przeszło
          homologacji. dlatego od strony technicznej autko na pewno jest dopracowane :)
          jeśli zaś chodzi o inne aspekty, to koreańczycy zastosowali inny ciekawy bajer.
          lodówkę w schowku. nietypowe rozwiązanie. ale bardzo pasuje do innych bajerów
          typu nawigacja, czy rozbudowany układ audio, które właściwie w prawie każdym
          modelu są w standardzie. jak najbardziej i30 ma u mnie dużego plusa.
    • goldfire Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 18.09.07, 23:28
      Moim zdaniem obecnie najlepiej kupowac auta ze wschodu. Roznica staje sie coraz
      bardziej wyrazna i wsrod premierowych aut widac jak duzy postep zrobily auta
      chocby takiego Hyundaia. Obecnie i30 oraz blizniak od Kii oferuja swietne
      samochy w przystepnej cenie. Zaawansowanie technologiczne na wysokim poziomie, w
      standardzie swietne wyposazenie, a do tego piekne warunki gwarancyjne. Naprwde
      warto odrzucic mit niezawodnego VW Golfa i przesiasc sie na cos, co obecnie
      staje sie po prostu najlepsze.
    • mjf1 Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 19.09.07, 07:48
      Hyundai przestraszył się chyba "konkurencji"...KIA, bo dają teraz na
      i30 promocyjny upust 2k PLNów + metalic + coś tam ;)
      na normalnych warunkach tylko snob zdecyduje się wydać ponad 2k na
      praktycznie takie samo auto (i30 vs cee`d)
      • jaki71 Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 19.09.07, 08:18
        mjf1 napisał:

        > na normalnych warunkach tylko snob zdecyduje się wydać ponad 2k na
        > praktycznie takie samo auto (i30 vs cee`d)

        Słowo praktycznie robi różnicę. Jeśli masz do wyboru dwie rzeczy niby jednakowe
        pod względem funkcjonalności, a jedno ładniejsze od drugiego (nie wnikam czy
        hyundai czy kia) to dlaczego nie dopłacić za coś co ci się podoba?

        BTW. Hyundai ma w sobie jakiś błysk czego nie miał ceed był taki nijaki, bez
        wyrazu. A na i30 oko się zatrzymuje... Może znaczek na kierownicy?
      • bibliofil_maly Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 20.09.07, 10:26
        wątpię żeby hyundai obniżał ceny z powodu strachu przed konkurencją.
        podobno najważniejsze, żeby ludzie pisali o Tobie. a chyba lepiej
        żeby pisali, że obniżasz ceny. reklama. to jest najważniejsze.
        hyundai i tak pewnie wyjdzie dobrze na tych dwóch tysiakach ;)
      • dzarko Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 26.09.07, 18:11
        Raczej niespecjalnie chyba, biorąc pod uwagę, że KIA należy do Hyundaia. Ceed to
        był taki mały test i30 i nowego stylu. Spodobała się, więc ruszył i30, który
        jest zbudowany na tej samej płycie podłogowej i ma bardzo podobny wygląd.

        en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kia_Automotive_Group
        mjf1 napisał:

        > Hyundai przestraszył się chyba "konkurencji"...KIA, bo dają teraz na
        > i30 promocyjny upust 2k PLNów + metalic + coś tam ;)
        > na normalnych warunkach tylko snob zdecyduje się wydać ponad 2k na
        > praktycznie takie samo auto (i30 vs cee`d)
        • mjf1 Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 04.10.07, 08:13
          > Raczej niespecjalnie chyba, biorąc pod uwagę, że KIA należy do
          >Hyundaia. Ceed to
          > był taki mały test i30 i nowego stylu. Spodobała się, więc ruszył
          >i30, który
          > jest zbudowany na tej samej płycie podłogowej i ma bardzo podobny
          >wygląd.
          ...i te same silniki, a cudzysłów ("Konkurencja") nie jest stosowany
          bez powodu ;)
    • czarny.dziobak Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 23.09.07, 14:32
      Gdyby coś wymyślili na obniżkę o 3 tyś. to konkurencją będzie zmieciona. Mnie brakuje w wersji "comfort plus" żeby były podgrzewane siedzenia. CEED już jechałem. Ktoś mi powiedziałm że tak się ma do i30, jak skoda do VW. W tym tygodniu będę sprawdzał.
      • mjf1 Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 24.09.07, 07:52
        czarny.dziobak napisał:
        >Ktoś mi powiedziałm że tak się ma do i30, jak skoda do VW. W tym
        >tygodniu będę sprawdzał.

        bez przesady. dbałość o detale jest może trochę większa, ale do
        niebieskiej "lampy" przed oczami jakoś nie mogłem się przyzwyczaić ;)
        jeździłem wczoraj, a cee`dem mam okazję turlać się kilka razy w
        miesiącu - szoku jakoś nie przeżyłem, ale mam jeden wniosek: diesel
        1.6 115 KM, to optymalne rozwiązanie dla tego auta. benzynowe są
        głośniejsze (!!!) i mało elastyczne (1.4 i 1.6 - 2.0 nie jeździłem).
        pomimo głosów w niektórych testach i na forach zawieszenie jest IMHO
        w obu (KIA i Hyundai) takie samo: sztywne i głośne na nierównościach
        ("chyba za mocno podpompowali opony"-cytat z pana z salonu, hłe,
        hłe). miłych wrażeń z jazdy.
        • termodynamik Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 24.09.07, 18:15
          no cóż. zawieszenie to kwestia gustu. można zawsze je zmodyfikować. ja lubię
          sztywne zawieszenie, bo wtedy bardziej czuję przyczepienie do drogi. diesle w
          ogóle są trochę jakby ciekawszym rozwiązaniem dla samochodów. 1.6 wydaje się
          niezłym pomysłem, aczkolwiek jak ktoś ma zamiar jeździć dużo poza miastem, to
          może oczekiwać czegoś więcej. na szczęście wybór jest spory.
    • detritus24 Hyundai i30 - bliźniak cee'da 03.10.07, 21:28
      Stalem sie wlascicielem tego "czegos" w wersji "Comfort" :o)

      Droga do decyzji byla dluga, i usiana kolcami. Na poczatku Hyundaia nawet nie
      bralem pod uwage...

      Zalozenia byly takie: auto nowe, w miare ekonomiczne, hatchback, lampy
      przeciwmgielne, klimatyzacja, z mozliwoscia odtwarzania MP3. Silnik - w
      wiekszosci przypadkow, oplacala sie bardziej benzyna.

      Bralem pod uwage sporo modeli, m.in:
      - Ford Focus - tu mnie odstraszyl brak mozliwosci odtwarzania MP3 oraz
      prymitywny "wafel" do obslugi radia; poza tym, prawie co drugi samochod na
      miescie to Focus, a bleee...
      - Honda Civic - tu zadecydowalo veto zony dotyczace stylistyki (chromowane
      klamki, wlew do paliwa, sportowy wyglad); poza tym, ta wykonczona fioletowym
      plexi konsola... Bleeeeh
      - VW Golf 5 Qline - deklarowane spalanie to 10l/100km na miescie przy benzynie.
      Poza tym, moze sie naraze zwolennikom VW, ale wykonczenie wnetrza jest dosc...
      prymitywne. Plus - czujnik parkowania w wyposazeniu. No i prowadzilo sie toto
      calkiem niezle.
      - Seat Leon - piekna maszynka. Ale spalanie paliwa... Zarlok.
      - Kia Cee'd - rozwazalem wersje SW, jazdy testowe odbylem wersja hatchback.
      Samochod co najmniej uroczy. Szczegolnie w wersji SW. Plusy - wyposazenie w
      wejscie USB dla pendrive, duuuuzo miejsca. Ale wykonczenie wnetrza... Zdolowalo.
      Potem odbylem dwie jazdy probne - najpierw benzyna, potem dieslem. W benzyniaku
      wszystko trzeszczalo - a przeciez to byla wersja reklamowa! W dieslu z kolei
      skrzypialo siedzenie - patrz jak poprzednio, a silnik chodzil bardzo glosno. Na
      moje pytania, obsluga stwierdzila:
      - skrzypienia sa nietypowe, mozna cos z tym zrobic w ramach gwarancji,
      - na skrzypienie siedzen nikt sie nie skarzyl,
      - jeslo chodzi o glosnosc silnika, zawsze mozna podglosnic radio.
      Moze ja mialem pecha. Ale malo brakowalo, abym skreslil Koreanczykow.

      Wlasciwie, na Hyundaia trafilem przypadkiem. Akurat byla akcja promocyjna
      Renault Laguny II - konczyla sie seria, zostalo pare sztuk w Polsce i za 68k
      mozna bylo kupic fabrycznie nowego diesla 1,9l. Ale jazda probna mogla sie odbyc
      o 17, ja robote konczylem o 16, wiec sie do jedynego serwisu, ktory dotad
      olalem... I wpadlem. Po prostu wpadlem. Jedyna jazda probna, po ktorej bylem
      zadowolony z samochodu. Samochod prowadzil sie jak marzenie, dobre
      przyspieszenie, super wyglad. Swietne wyposazenie (jechalem wersja Comfort -
      wersja Style niestety bedzie dostepna kole listopada), przestronne wnetrze [a
      liczac 1,9m wzrostu i 100kg wagi tego potrzebuje ;o)]. Po tej jezdzie Laguna,
      mimo ze o klase wyzsza, wydawala sie niedopracowana, mulasta, bez polotu.

      Tyle achow. Z minusow: paleta barw - ktos nie do konca przemyslal kolorow.
      Przygotowanie salonow - w wiekszosci przypadkow, na stronach nie bylo mozna
      zobaczyc jak naprawde wyglada samochod. Wrecz czesto nie bylo informacji o
      wprowadzeniu jego do sprzedazy - a przeciez juz 2 miesiace minely od tej chwili.
      Smieszylo mnie tez, ze w karcie reklamowej, przy silnikach diesla (bodajrze 1,6)
      w rubryce "spalanie" byla informacja: "bd". No i fakt, ze zaczeto z pompa
      reklamowanie wszystkich wersji, a wyzsze beda dostepne za jakis czas. Do minusow
      moge zaliczyc tez spalanie - bawie sie komputerkiem, pierwsze pare dni po
      miescie spalal mi do 11l/100. Po tygodniu, zszedl do 9.3l/100 - mam nadzieje, ze
      sie bardziej wyrobi.
      Ale ogolnie rzecz biorac - to fajny samochod. Ladny. Funkcjonalny. Wygodny. Ze
      spora iloscia ciekawych funkcji. A takze - w porownaniu z innymi modelami -
      atrakcyjny cenowo. Zobaczymy jak bedzie z eksploatacja i awaryjnoscia - co do
      tego zdaje sobie sprawe ze jestem swego rodzaju "swinka morska" - ale jestem
      dobrej mysli.
      Jesli ktos chcialby zadac bardziej dokladne pytania dotyczace samochodu: moje
      gg: 2417427

      Pozdrawiam!
      • aor Re: Hyundai i30 - bliźniak cee'da 04.10.07, 15:48
        zastanawiam się nad zakupem ceeda/i30 w podstawowej wersji 1,4
        benzyna. jeździłem tylko ceedem. Z pobieżnych oględzin wnioski
        takie: ( a mam 190 cm ): ceed comfort ma regulację kierownicy w
        dwóch płaszczyznach -co jest ważne, i30-tylko jedna możliwość-w
        pionie, ale ma za to regulację siedzenia. Wygrywa ceed. Wnętrze
        podobne, ale ładniejsze w hyundaiu. ceed ma komputer, i30 nie
        posiada-tu mam dylemat. Reszta tj kolor (biorę niemetalizowany),
        silnik, zawieszenie, konstrukcja, 6 poduszek-w każdym modelu to
        samo, więc nie gra roli. Z tego co wiem to dilerzy kia często
        dokładaja w cenie autoalarm i czujniki cofania. Ubezpieczenie w obu
        przypadkach w alianzie w podobnej cenie. Kredyty oferują podobnie.
        Poza tym do i30 dokładaja opony zimowe i rabat 2000, więc cena za
        podstawowy model podobna. I chyba ieszcze oferują metalik w cenie-
        ale to jest mało ważne. Pytania: ile czeka się na dany model w
        hyundaiu, czy brak komputera coś w tym zmieni, i czy gorsza
        regulacja kierownicy-to słabe strony i30???? I jeszcze jedno. Czy
        pod koniec roku będą jakieś upusty? Samochody te chyba dobrze sie
        sprzedają. Co myślicie??? Ja raxczej za ceedem.
    • alex.kovalsky Hyundai i30 - bliźniak cee'da 16.10.07, 23:01
      Kilka uwag ode mnie (po krótkim obcowaniu z autami):
      1.silnik 1,6 benzyna - srednia w klasie (przynajmniej w ceed, ale nie sądzę żeby
      hyundai się w wiele w tej kwestii różnił:P) Niezbyt dynamiczny, trzeba dość
      wysoko wkręcać na obroty żeby sie obudził.
      2.Polecam diesel 1,6 w wersji 115 KM - dynamika miażdży.bardzo zaawansowane
      rozwiązanie jeśli chodzi o turbosprężarkę.Dość cichy.Mało pali - ok
      5-6l.(dystans ok 700km)
      3.Opony to dość dziwna sprawa, montują jakieś koreańskie, niby dobre ale przy ok
      160km/h tylko je slychac:/
      4.jakość wnętrza zdecydowanie w i30 lepsza, trochę wysoko sie siedzi, ale do
      zniesienia. Materiały i spasowanie bardzo dobre, ford i vw jakby klasę niżej:)
      5.zawieszenie, hyundai bardziej komfortowy, ale mimo wszystko dość zblizony do
      ceed'a. i30 znacznie niższy!! uwaga na krawężniki:(
      7.Wyposażenie, wyższym wersjom nie ma co zarzucić, komputer pokładowy i usb -
      dla mnie bomba. Minus za klimę która sie sama wlącza:/
      6.stylistyka, o gustach sie nie dyskutuje, ale przód ceed, tył hyundai.
      Wybór. polecam hyundaia.

Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka