Dodaj do ulubionych

Samochody hybrydowe ( elektro-splalin) maj przyszl

IP: *.fastres.net 09.05.03, 22:08
Nowe samochody hybrydowe, gdzie silnik spalinowy jest poloczony z silnikiem elektrycznym wedlug Was moga miec przyszlosc?
Obserwuj wątek
    • Gość: Prezes Re: Samochody hybrydowe ( elektro-splalin) maj pr IP: *.ces.clemson.edu 10.05.03, 01:07
      Gość portalu: jarek napisał(a):

      > Nowe samochody hybrydowe, gdzie silnik spalinowy jest
      poloczony z silnikiem ele
      > ktrycznym wedlug Was moga miec przyszlosc?

      takie samochody sa sprzedawane w USA
      (oczywiscie w Japonii nieco dluzej)
      ale nie ciesza sie zbyt duza popularnoscia.
      Sa to przede wszystkim Honda Civic Hybrid,
      Honda Insight i Toyota Prius.
      Kosztuja pare tysiecy drozej niz normalne samochody
      porownywalnej klasy, a przy taniej benzynie potrzeba
      by bylo 20 lat, zeby te naklady sie zwrocily,
      przy zalozeniu, ze utrzymanie samochodu hybrydowego
      nie bedzie drozsze niz benzynowego (prawdopodobnie
      bedzie, bo po paru latach trzeba bedzie wymienic
      baterie, a to moze sporo kosztowac).
      W kazdym razie rzad federalny daje $2000 zwolnienia
      w podatku dochodowym, jesli ktos zdecyduje sie na kupno
      takiego samochodu. Niektore stany tez wprowadzily ulgi w
      podatku dochodowym, ale szczegolow nie znam.
      Mimo wszystko sa to bardziej samochody dla entuzjastow
      niz dla "mas".
      • wowo5 Re: Samochody hybrydowe ( elektro-splalin) maj pr 10.05.03, 19:42
        Prezes ma racje z wyjatkiem malej popularnosci. Prius sprzedaje sie dobrze -
        wielu aktorow i innych znanych ludzi kupilo sobie te auta (m. in. Leonardo di
        Caprio). Toyota szykuje druga generacje Priusa o lepszych osiagach i wiekszych
        wymiarach. Wozy hybrydowe dorownuja dieslom w oszczednosci paliwa i mniej
        smierdza.
        • Gość: Prezes Re: Samochody hybrydowe ( elektro-splalin) maj pr IP: *.ces.clemson.edu 11.05.03, 07:54
          wowo5 napisał:

          > Prezes ma racje z wyjatkiem malej popularnosci. Prius
          sprzedaje sie dobrze -
          > wielu aktorow i innych znanych ludzi kupilo sobie te
          auta (m. in. Leonardo di
          > Caprio).

          to, ze di Caprio kupil Priusa, to jeszcze nie swiadczy
          o popularnosci tego samochodu.
          Owszem, mozna je od czasu do czasu zobaczyc;
          w duzych miastach czesciej niz tu u mnie na wsi,
          ale do popularnych one jeszcze nie naleza
          (z przyczyn, ktore wyjasnilem)

          Toyota szykuje druga generacje Priusa o lepszych osiagach
          i wiekszych
          > wymiarach. Wozy hybrydowe dorownuja dieslom w
          oszczednosci paliwa i mniej
          > smierdza.
          • greenblack Re: Samochody hybrydowe ( elektro-splalin) maj pr 11.05.03, 14:44
            Jakiś rok temu widziałem (na zdjęciu ;) ) Di Caprio w granatowym Lexusie GS430.
            Wątpię, by z czegoś takiego dobrowolnie przesiadł się do Priusa. Możliwe, że to
            forma promocji. Tutaj nowy Prius:

            www2.gazeta.pl/auto/1,24820,1435419.html


            I na temat wątku. Hybrydy są tylko przejściowym stadium na drodze do samochodów
            wodorowych. Hybrydy są sporo droższe w porównaniu do benzynowych i są problemy
            z żywotnością baterii. Nie widzę innej alternatywy niż wodór, chyba że odpady
            atomowe zaczniemy wyrzucać w kosmos, bo wtedy wystarczą zwykłe elektryczne.


            Pozdrawiam
              • Gość: Prezes Re: Samochody hybrydowe ( elektro-splalin) maj pr IP: *.ces.clemson.edu 12.05.03, 01:49
                wowo5 napisał:

                > Wiecej na temat hybryd i ich rzekomej braku popularnosci:
                > <a
                href="http://autos.msn.com/advice/standardart.aspx?contentid=4020586&src=Home&pos=editlead"target="_blank">autos.msn.com/advice/standardart.aspx?contentid=4020586&src=Home&pos=editlead</a>

                no wlasnie.
                Biorac pod uwage, ze marki takie jak Toyota czy Honda
                sprzedaja srednio miesiecznie 120-150 tysiecy samochodow,
                to sprzedaz okolo 2000 samochodow hybrydowych stanowi
                nieco wiecej niz 1% w sprzedazy tych firm.
                Jesli natomiast wezmiemy pod uwage, ze sa to jedyne marki
                ktore oferuja w USA samochody hybrydowe (Ford niedlugo
                zacznie sprzedaz hybrydowego Escape), to udzial hybryd w
                calej sprzedazy stanowi ulamek procenta. To nie jest
                liczba ktora swiadczy o popularnosci tych samochodow.
                Owszem, sa o wiele bardziej popularne niz elektryczne
                samochody z lat 90-tych (ktore byly zipelnie nie
                praktyczne), ale do popularnosci to im jeszcze wiele
                brakuje.
            • Gość: Kierowiec Najtrwalsze sa prowizorki IP: 212.6.124.* 12.05.03, 07:49
              greenblack napisał:

              > I na temat wątku. Hybrydy są tylko przejściowym stadium na drodze do
              > samochodów
              > wodorowych. Hybrydy są sporo droższe w porównaniu do benzynowych i są
              > problemy z żywotnością baterii. Nie widzę innej alternatywy niż wodór,

              Jesli masz na mysli ogniwo paliwowe, musze Cie rozczarowac.

              Hybrydy sa sporo drozsze, ale te z ogniwami paliwowymi sa (jak na razie)
              kosmicznie drogie.

              I zywotnosc baterii jest jak na razie o rzad wielkosci lepsza od zywotnosci
              stosu ogniwa paliwowego.

              Problemy z ogniwami sa na tyle powazne, ze niektore firmy odwracaja sie od
              ogniw i tenduja w kierunku silnika spalinowego na wodor.

              > chyba że odpady
              > atomowe zaczniemy wyrzucać w kosmos, bo wtedy wystarczą zwykłe elektryczne.

              A wodor z jakiego zrodla?
              Albo bedzie czyste zrodlo pradu, i wtedy produkcja wodoru, albo pradu do
              zwyklych elektrycznych bedzie sensowna, albo zrodla nie bedzie. Wtedy i
              samochod wodorowy stoi przed masywnym problemem.


              > Pozdrawiam

              Pozdr.

              K.
                • Gość: Prezes Insight nie Inside :-) IP: *.ces.clemson.edu 12.05.03, 18:28
                  Gość portalu: arklin napisał(a):

                  > Jak na razie to wg mnie pomyłka. Czym te auta mogą
                  zaimponować? Podobno taka
                  > Honda Inside przy tej całej wyrafinowanej technice
                  spala średnio 7 l benzyny na
                  >
                  > setkę.

                  nie jest az tak zle jak myslisz.
                  Srednio wychodzi ponizej 4l/100km, a rekordzisci
                  osiagali ponizej 3l/100km

                  www.insightcentral.net/registry.mv?action=ListLifetime
                  >To ma być rewelacja kiedy moja 1,5-tonowa Omega spala 10
                  >litrów LPG bez
                  > żadnych elektrycznych silników i innych bajerów.

                  Problem w tym, ze w USA oszczednosc paliwa jest
                  bardzo slabym elementem reklamowym, no bo ile mozna
                  zaoszczedzic ?
                  Załóżmy, że przeciętnie przejeżdżasz 1000 mil miesięcznie.
                  Mając samochód taki jak Insight będziesz potrzebował
                  nieco mniej niz 20 gal. paliwa, czyli wydasz $30
                  (zakładając, ze cena benzyny jest $1.50 - w wielu
                  miejscach jest tańsza). Mając przecietny sedan, który
                  robi 25-30 mil z galona, bedziesz potrzebowal 30-40
                  galonów miesięcznie, czyli wydasz $45-$60, tzn.
                  zaoszczędzisz miesięcznie $15-$30, zakładając, że benzyna
                  kosztuje $1.5. Czyli w najbardziej optymistycznym układzie
                  zaoszczędzisz na obiad w niezbyt drogiej resteauracji,
                  a w bardziej pesymistycznym, może wystarczy ci na butelkę
                  wina (średniej klasy).
              • Gość: Prezes Re: Najtrwalsze sa prowizorki IP: *.ces.clemson.edu 12.05.03, 18:45
                Gość portalu: Kierowiec napisał(a):

                > greenblack napisał:
                >
                > > I na temat wątku. Hybrydy są tylko przejściowym
                stadium na drodze do
                > > samochodów
                > > wodorowych. Hybrydy są sporo droższe w porównaniu do
                benzynowych i są
                > > problemy z żywotnością baterii. Nie widzę innej
                alternatywy niż wodór,
                >
                > Jesli masz na mysli ogniwo paliwowe, musze Cie rozczarowac.
                >
                > Hybrydy sa sporo drozsze,

                nie jest chyba az tak zle. Roznica w cenie
                wynosi $2000-$3000, ale dostajesz $2000 odpisu
                od dochodu w podatku federalnym, i czasem jeszcze
                jakies ulgi w stanowym podatku dochodowym.
                W niektorych modelach wiecej placisz za opcje,
                tzn. automatyczna skrzynia biegow, ABS,
                i aluminiowe kola moga cie kosztowac wiecej niz
                $2000.

                >ale te z ogniwami paliwowymi sa (jak na razie)
                > kosmicznie drogie.
                >
                > I zywotnosc baterii jest jak na razie o rzad wielkosci
                lepsza od zywotnosci
                > stosu ogniwa paliwowego.
                >
                > Problemy z ogniwami sa na tyle powazne, ze niektore
                firmy odwracaja sie od
                > ogniw i tenduja w kierunku silnika spalinowego na wodor.
                >
                > > chyba że odpady
                > > atomowe zaczniemy wyrzucać w kosmos, bo wtedy
                wystarczą zwykłe elektryczne
                > .
                >
                > A wodor z jakiego zrodla?
                > Albo bedzie czyste zrodlo pradu, i wtedy produkcja
                wodoru, albo pradu do
                > zwyklych elektrycznych bedzie sensowna, albo zrodla nie
                bedzie. Wtedy i
                > samochod wodorowy stoi przed masywnym problemem.
                >
                >
                > > Pozdrawiam
                >
                > Pozdr.
                >
                > K.

                trochę trudno było mi zrozumieć, co autor miał na myśli,
                ale masz rację. Ogniwa paliwowe na wodór nie rozwiążą
                kryzysu paliwowego, bo przecież do produkcji wodoru
                też potrzeba sporej ilości energii, i tu się kółko zamyka,
                bo zostaje nam znów ropa naftowa, gaz ziemny, węgiel itp.,
                energia atomowa lub odnawialne źródła energii.
      • Gość: cracovian Rosnaca popularnosc hybryd IP: *.bankofamerica.com 12.05.03, 18:42
        Wlasnie pare dni temu wyszedl doskonaly artykul na temat hybryd i rowniez ich
        rosnacej popularnosci. Honda i Toyota sprzedaje ich coraz wiecej:
        www.bankrate.com/brm/news/auto/20030507a1.asp

        W tym i nastepnym roku wyjdzie szesc nowych hybryd (Accord, Camry, Escape,
        Pilot, Sierra i Silverado). Potem przyjdzie Lexus RX 330 uzywajacy ten sam
        system co nowy Prius, wiec popularnosc na pewno jeszcze bardziej wzrosnie...
        Czy sie oplaca kupic taki samochod? Ekonomicznie to w wiekszosci przypadkow
        NIE, ale ludzie i tak kupuja, bo po pierwsze nie potrafia obliczyc, ze sie to
        im raczej nie oplaca, po drugie to uwazaja, ze to pomoze w ochronie srodowiska
        co jest w gruncie rzeczy prawda i po trzecie chca byc po prostu oryginalni
        i "cool" tak jak ja :-)
        • Gość: Prezes Re: Rosnaca popularnosc hybryd IP: *.ces.clemson.edu 12.05.03, 19:20
          Gość portalu: cracovian napisał(a):

          > Wlasnie pare dni temu wyszedl doskonaly artykul na
          temat hybryd i rowniez ich
          > rosnacej popularnosci. Honda i Toyota sprzedaje ich
          coraz wiecej:
          > <a
          href="http://www.bankrate.com/brm/news/auto/20030507a1.asp"target="_blank">www.bankrate.com/brm/news/auto/20030507a1.asp</a>
          >
          > W tym i nastepnym roku wyjdzie szesc nowych hybryd
          (Accord, Camry, Escape,
          > Pilot, Sierra i Silverado). Potem przyjdzie Lexus RX
          330 uzywajacy ten sam
          > system co nowy Prius, wiec popularnosc na pewno jeszcze
          bardziej wzrosnie...
          > Czy sie oplaca kupic taki samochod? Ekonomicznie to w
          wiekszosci przypadkow
          > NIE, ale ludzie i tak kupuja, bo po pierwsze nie
          potrafia obliczyc, ze sie to
          > im raczej nie oplaca, po drugie to uwazaja, ze to
          pomoze w ochronie srodowiska
          > co jest w gruncie rzeczy prawda i po trzecie chca byc
          po prostu oryginalni
          > i "cool" tak jak ja :-)

          kupiłeś hybryde czy tylko jesteś "cool" ?
        • Gość: Prezes do popularnosci to im jeszcze daleko IP: *.ces.clemson.edu 12.05.03, 21:20
          Gość portalu: cracovian napisał(a):

          > Wlasnie pare dni temu wyszedl doskonaly artykul na
          temat hybryd i rowniez ich
          > rosnacej popularnosci. Honda i Toyota sprzedaje ich
          coraz wiecej:
          > <a
          href="http://www.bankrate.com/brm/news/auto/20030507a1.asp"target="_blank">www.bankrate.com/brm/news/auto/20030507a1.asp</a>
          >

          w zeszlym roku na okolo 16.5 mln nowych samochodow
          sprzedanych w USA sprzedano az 38 tys. hybrydowych.
          To mniej wiecej jakies 2 promile. Czyli 1 samochod
          na 500 nowych sprzedanych jest hybryda.
          Trudno tu chyba mowic o "popularnosci"...
          Do tego jeszcze daleka droga.

          > W tym i nastepnym roku wyjdzie szesc nowych hybryd
          (Accord, Camry, Escape,
          > Pilot, Sierra i Silverado). Potem przyjdzie Lexus RX
          330 uzywajacy ten sam
          > system co nowy Prius, wiec popularnosc na pewno jeszcze
          bardziej wzrosnie...
          > Czy sie oplaca kupic taki samochod? Ekonomicznie to w
          wiekszosci przypadkow
          > NIE, ale ludzie i tak kupuja, bo po pierwsze nie
          potrafia obliczyc, ze sie to
          > im raczej nie oplaca, po drugie to uwazaja, ze to
          pomoze w ochronie srodowiska
          > co jest w gruncie rzeczy prawda i po trzecie chca byc
          po prostu oryginalni
          > i "cool" tak jak ja :-)

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka