Dodaj do ulubionych

Jesli fabia to kompakt, to oktavia to .....

13.05.03, 11:08
... klasa srednia, a moze wyzsza? Co tam pisza na ten
temat w wyroczni pod tytulem Auto Swiat?

Obserwuj wątek
    • Gość: darekk Re: Jesli fabia to kompakt, to oktavia to ..... IP: *.zywiec.plusnet.pl 13.05.03, 12:56
      To nie jest takie proste. Uzytkownicy Fabii z pewnosci potwierdza, ze:
      Fabia hatchback rzeczywiscie jest w segmencie C (o ile nie D), choc po trochu
      rowniez autem klasy S (sportowe).
      Fabia sedan to juz klasa D pelna geba - z powodzeniem moze walczyc z Avensis. W
      koncu ten bagaznik czyni z niej klasyczna limuzyne, prawda?
      Fabia combi - tak naprawde to segment MPV.
      Chyba sie zgodzisz...

      Co do Octavii.
      W wersji hatchback stanowi lepsza alternatywe dla Vel Satisa czyli segment E.
      W wersji combi - bije na glowe wszystkie inne kombi i vany - czyli tworzy
      segment dla samej siebie.
      W wersji L&K zawstydzi Maybacha - segment F+.
      W wersji 4x4 - klasa off-road (extreme).

      Powyzsza wiedze opieram na postach uzytkownikow Skod.
      :)

      darekk
        • Gość: atomski Re: Jesli fabia to kompakt, to oktavia to ..... IP: *.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl 13.05.03, 13:16
          Czy Palio weekend to auto klasy B ?
          Byc może .Lecz nadwozie typu kombi wrzuca jednak auto to w klasę w przestrzeń
          pomiędzy klasę B i C

          To samo Fabia . Niby auto z klasy Yarisa ("B" ) ,ale posiada nadwozie
          kombi ,czy wcześniej wspomnianego sedana . Jest przez to zdecydownie większa od
          klasy B ,a jeszcze nie tak duża jak "C"

          To samo Octavia . Podłoga kompaktu ,ale wymiary zewnętrzene (do tego ogromna
          wersja kombi ) klasy średniej .
          Mozna sobie pierdzieć z zazdrosci i utyskiwać ,czy pięne to czy nie . W kazdym
          razie bardzo praktyczne . 530 litrów piechota nie chodzi .
          Czyli znowu auto z pogranicza klas C i D .
          To stąd w prasie często róznie się przypisuje oba modele ,a Marceli ma powód
          by dokonać na sobie samogwałtu.


          Ciekawe jak zostanie sklasyfikowana nowa wersja Octavii o większym rozstawie
          osi .
          Będzie wtedy juz chyba większa od pierdolota 406 ?????????
          Jeszcze kilka lat rozrastania się aut i sie okaże,ze 406 tak wyprzedzą ,że
          trafi do klasy małych aut miejskich ,między Micrę i Yarisa własnie .



            • Gość: atomski Re: Jesli fabia to kompakt, to oktavia to ..... IP: *.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl 13.05.03, 13:40
              Gość portalu: links2 napisał(a):

              > octavia to KOMPAKT!
              > troche dluzszy od golfa ale to nic nie znaczy.
              > a 307, stilo albo meganeII sa wieksze od octavii (wnetrze!) a jakos nikt nie
              > mowi ze to auta klasy sredniej.
              >
              > ale ten podzial jest oczywiscie troche umowny i dyskusja na ten temat chyba
              nie
              >
              > ma sensu.


              Widzisz ,z tymi wnętrzami jest klops . Piszą w folderach ,ze Megane taki
              przepastny ,a ma dużo mniej miejsca niż Octavia z tyłu . Próbowałem kilka razy .
              Sorry ,ale w Renault kłamią . To samo Toyota . Brak pionowej regulacji koła
              kierownicy powoduje ,ze przy moich 193 cm nie jestem w stanie zajac sensownej
              pozycji ,a jak już zajmę jakąś to z tyłu znowu zostaje mniej na nogi niz w
              przestarzałej Octavii . Mam też w swoim trzy razy więcej powietrza niż w
              Megane II .
              to raz .
              dwa : te parę centymetrów o których piszesz w Octavii ,sprawia ze równa się ona
              chyba Vectrze ???

              Stąd tez skonfudowanie wielu mądrych głów jak sklasyfikować takie coś . Tym
              bardziej ,ze producenci tak kombinuja , by zapełnić każdą możliwą niszę .
              Okazuje się ,ze Signum Opla ma być zastęcą Omegi .
              Coraz trudniej o bezsprzeczną klasyfikację .

              Wielokrotnie w róznych gazetach widziałem w statystykach sprzedaży Octavie jako
              lidera klasy średniej . (Mnie tez to śmieszy ).
              Ale to dlatego włascieciele Skód raczej podnoszą niż obniżają klase w której
              znajduje się ich auto .I trudno powiedziec ,by kłamali .



              • Gość: atomski Re: Jesli fabia to kompakt, to oktavia to ..... IP: *.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl 13.05.03, 13:46
                Jeszcze jedna śmiesznostka mi się przypomniała .

                Miałem pomysł ,by zamienić Octavię na Megane II (pisałem tu już o tym )
                Pojechałem do salonu. Oglądam ,oglądam . Kurka jakiś mały . Siadam ,moszczę się
                sie zprzodu wygodnie tak jka lubię i robię to w swoim ,potem siadam z tyłu .
                Nie siadam . Nie zmieściłem się . Pomimo nóg pod samą brodą .
                Jak to ? Myslę sobie ,taki przepastny wóz ?
                Druga próba . Z przodu ascetycznie ,niemiło ,ale da sie prowadzić auto . Siadam
                z tyłu . No . Udało się . Mimo to auto mi się wtedy podobało i pytam jak
                rozliczenie ,czy chcą serwisowanego starego . On się pyta co ? Octavia Wielkie
                gały zrobił . Pyta sie dlaczego chcę zamienić na mniejszy ? Dla żony ?
                Przeciez to inna klasa .

                No i dałem sobie spokój ze zmianą .
                • Gość: links2 Re: Jesli fabia to kompakt, to oktavia to ..... IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 13.05.03, 15:41
                  faktycznie, megana podobno jest ciasna (nie sprawdzalem). ale stilo i 307 sa na
                  pewno wieksze. i jeszcze civic.
                  w megane te centymetry i kilogramy poszly w ***** NCAP!

                  centymetry na dlugosc mniej sie licza niz centymetry rozstawu osi! to tecyduje
                  o obszernosci wnetrza.

                  ale ze koles (rozumiem ze sprzedawca) dziwi sie ze zamieniasz octave na
                  megane?!? jakis niezbyt rozgarniety? w koncu powinien zachwalac towar ktory
                  sprzedaje. ciekawe czy jeszcze tam pracuje...

                  pozdr.
          • greenblack Re: Jesli fabia to kompakt, to oktavia to ..... 13.05.03, 19:05
            Gość portalu: atomski napisał(a):

            > Będzie wtedy juz chyba większa od pierdolota 406 ?????????
            > Jeszcze kilka lat rozrastania się aut i sie okaże,ze 406 tak wyprzedzą ,że
            > trafi do klasy małych aut miejskich ,między Micrę i Yarisa własnie .

            Oczywiście do czasu, gdy pokażą 407, a Octavia i tak walczyć będzie z 307, a
            nie z 406/407. Klasa to nie tylko wymiary _zewnętrzne_, ale silniki,
            zawieszenie. Octavia zaczyna się na śmiesznym 1.4 75 KM, a kończy na silnikach
            R4 do 2 litrów, czyli motorach typowych dla klasy kompakt.


            Pozdrwiam
      • Gość: normalny? Ludzie po...o was z tymi SKODAMI!!!!!!!!!!!!!!!! IP: *.walbrzych.cvx.ppp.tpnet.pl 13.05.03, 13:06
        Gość portalu: darekk napisał(a):

        > To nie jest takie proste. Uzytkownicy Fabii z pewnosci potwierdza, ze:
        > Fabia hatchback rzeczywiscie jest w segmencie C (o ile nie D), choc po trochu
        > rowniez autem klasy S (sportowe).
        > Fabia sedan to juz klasa D pelna geba - z powodzeniem moze walczyc z Avensis.
        W
        >
        > koncu ten bagaznik czyni z niej klasyczna limuzyne, prawda?
        > Fabia combi - tak naprawde to segment MPV.
        > Chyba sie zgodzisz...
        >
        > Co do Octavii.
        > W wersji hatchback stanowi lepsza alternatywe dla Vel Satisa czyli segment E.
        > W wersji combi - bije na glowe wszystkie inne kombi i vany - czyli tworzy
        > segment dla samej siebie.
        > W wersji L&K zawstydzi Maybacha - segment F+.
        > W wersji 4x4 - klasa off-road (extreme).
        >
        > Powyzsza wiedze opieram na postach uzytkownikow Skod.
        > :)
        >
        > darekk
        • Gość: Tomek F. Re: Ludzie po...o was z tymi SKODAMI!!!!!!!!!!!!! IP: 195.116.99.* 13.05.03, 13:59
          Nie wiem gdzie mowili ze Megane II ma duzo miejsca ale ja we wszystkich
          gazetach czytalem ze wlasnie ma malo. Nie ma nic za darmo podwojna podloga i 5
          gwiazdek zabralo troche miejsca. Za to 307 czy Civic sa rzeczywiscie wielkie w
          srodku i tu Octawia absolutnie wysiada. Zreszta Octawia wysiada przy wiekszosci
          kompaktow jesli idzie o rozmiar wnetrza bo ma plyte podlogowa od Golfa a ta ma
          juz swoje lata.
          Co do sprzedazy Fabii w Niemczech to ja czytalem Auto Motor und Szport ze 206
          sprzedalo sie w wiekszej ilosci niz Fabia chyba ze 206 to niemieckie auto.

          Auta po prosta rosna i sa coraz wieksze dlatego trudniej o podzial. Faktem jest
          rowniez ze Skoda ma niezly marketing i potrafi dobrze wykorzystac nietypowa dla
          kompaktu sylwetke Octawi by wciskac ciemnote ze to klasa D. Ale od tego jest
          marketing.
      • greenblack Re: Jesli fabia to kompakt, to oktavia to ..... 13.05.03, 18:58
        Gość portalu: darekk napisał(a):

        > To nie jest takie proste. Uzytkownicy Fabii z pewnosci potwierdza, ze:
        > Fabia hatchback rzeczywiscie jest w segmencie C (o ile nie D), choc po trochu
        > rowniez autem klasy S (sportowe).
        > Fabia sedan to juz klasa D pelna geba - z powodzeniem moze walczyc z Avensis.
        W
        >
        > koncu ten bagaznik czyni z niej klasyczna limuzyne, prawda?
        > Fabia combi - tak naprawde to segment MPV.
        > Chyba sie zgodzisz...
        >
        > Co do Octavii.
        > W wersji hatchback stanowi lepsza alternatywe dla Vel Satisa czyli segment E.
        > W wersji combi - bije na glowe wszystkie inne kombi i vany - czyli tworzy
        > segment dla samej siebie.
        > W wersji L&K zawstydzi Maybacha - segment F+.
        > W wersji 4x4 - klasa off-road (extreme).
        >
        > Powyzsza wiedze opieram na postach uzytkownikow Skod.
        > :)

        Zgadzam się. Fabię podaje się jako alternatywę dla Focusa i Corolli. Octavia to
        według skodziarzy konkurencja Passata, Avensis. Superb w ich mniemaniu jest w
        segmencie A6, E-klasy.

        > darekk


        Pozdrawiam
      • Gość: atomski Re: ...autobus przegubowy z przyczepą:) IP: *.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl 13.05.03, 21:36
        Widzę,ze problem Skody ,jej klasyfikacji ,bardzo wam leży na żołądku .
        Super : )))
        Mam nadzieję ,ze nie macie niestrawności przez to ,że produkty Skody wymykają
        się jednoznacznym klasyfikacjom . I nie takie głowy jak Wasze się nad tym
        łamią : ))))
        Wystarczy poczytać różne moto -gazety . W sumie chyba najwięcej kontrowersji
        budzi własnie zaszufladkowanie Octavii . Spróbuje niesmiało wyjaśnić zjawisko .

        Grenblack :
        „Zgadzam się. Fabię podaje się jako alternatywę dla Focusa i Corolli. Octavia
        to
        według skodziarzy konkurencja Passata, Avensis. Superb w ich mniemaniu jest w
        segmencie A6, E-klasy”

        -Czy jesteś w stanie mi podać jakiś link lub zacytować wypowiedź z tego
        forum ,która potwierdziłaby to
        co piszesz ? Tylu tu skodziarzy ...
        Czy może gdzieś w warsztacie usłyszałeś od mechanika ,zapiekło do żywego i nie
        daje Ci to spać ???
        : )))
        Wiem skąd się „TO” bierze i niekoniecznie od skodziarzy . Sam się z tym
        spotkałem wielokrotnie .
        W 1999 –dwa lata po wejściu na polski rynek Octavii , wielokrotnie mylono moją
        Octavię z Passatem : ))
        Dziś się to już nie zdarza : )))
        Za bardzo Passata ochromowali : ))) (moim zdaniem przesadzili ,wersja kombi
        wyglada jak choinka )

        Natomiast ktoś wyżej pisał ,ze wyznacznikiem klasy jest
        przestronność ,rozstaw osi -nie wymiary zewnetrzne .
        Otóż tak i nie . Należy brać pod uwagę np. wiek konstrukcji . Wiadomo ,ze
        dzisiejsze kompakty zapewniają przestronność aut klasy średniej z połowy lat
        80 –tych . Octavia w momencie ukazania się na rynku była rozwinięciem myśli z
        Toledo czy Fiata Tempra . Do kompaktu przyklejono wielkie dupsko ,stylizując
        jednoczesnie auto na limuzynę . No ,kto postrzegał wcześniejsze Toledo jako
        rywala w linii prostej dla Peugeota 306 , Corolli ?
        Nawet jeśli był taki fachowiec ,to Toledo wyglądało i tak na samochód z klasy
        wyższej .
        Skoda rozwinęła więc tę myśl ,potem w 1999 roku zastosowała poprawione
        materiały, zmieniła deskę rozdzielczą (dzięki temu kupiłem sobie Skodę ) i
        puściła wersję L& K .

        Wybaczcie ,ale Octavia zdecydowanie wówczas wyprzedzała klasę kompakt ,co
        znalazło odzwierciedlenie w klasyfikowaniu auta w czasopismach
        motoryzacyjnych .
        W tej chwili ,oczywiście inne kompakty ją dogoniły ,przegoniły ,lub poszły w
        innym jeszcze kierunku .
        Na przykład w oferowaniu przestrzeni bagażowej nad głowami pasażerów -nie w
        bagażniku ( np. 307 , Stilo ) .
        Dobrze ,ze choć wersje kombi puścili ,bo naprawdę przyszłoby wozić walizki na
        głowach .

        Fabia ze względu na to ,ze ma hatchbacka jest stuprocentowym autem klasy B .
        Wcześniejsze moje wątpliwosci w tej kwestii możecie uznać za niebyłe .
        Co ,dziwne ,Palio i Palio weekend ze względu na brak na polskim rynku takiej
        odmiany ,powinien być uznany za klasę B + ,chyba ?
        Nie wiem . Gdy postawić Yarisa i Palio Weekenda obok siebie ,trudno uznać ,że
        są przedstawicielami tej samej klasy .

        Co do SuperB ,to zdaje się ,że auto ma dłuższy rozstaw osi niż A6 ???
        Ktos wyżej pisał ,ze wyznacznikiem klasy auta jest
        przestronność : )))))))))))))))
        Jak widac liczy się jeszcze np . cena i znaczek firmowy na klapie : )))
        Dlatego Skoda wyraźnie wyjasniła z kim rywalizuje SuperB . Nie z A6 ,tylko z
        Passatem .


        p.s.
        Jeszcze raz zacytuję zeźlonego na Skodę greenblacka :

        „Oczywiście do czasu, gdy pokażą 407, a Octavia i tak walczyć będzie z 307, a
        nie z 406/407. Klasa to nie tylko wymiary _zewnętrzne_, ale silniki,
        zawieszenie. Octavia zaczyna się na śmiesznym 1.4 75 KM, a kończy na
        silnikach
        R4 do 2 litrów, czyli motorach typowych dla klasy kompakt”

        Gdy wejdzie – za rok – nowa Octavia ,to nie tyle będzie konkurowała z 307 ,co
        ją zmasakruje . I znowu się będziecie dziwić ,ze ludzi ogarnęło szaleństwo na
        Skodę : )))))))))))))
        Auto będzie na podwoziu właśnie wprowadzanego Tourana ,będzie miało ( o ile
        się nie mylę )z tyłu zawieszenie niezalezne ,a nie drążek
        skrętny .Silnik ,który opisujesz nie jest na samym szczycie ,a np. 1,8 T 180
        KM jest stosowany w A4 i Passacie ,a to już klasa średnia jak w mordę
        strzelił . Mamy też turbodiesle ,właśnie wpadł jej 130 – konny . Taki również
        jest stosowany w Passacie i A4-nie wiem ,czy aby nie w A6 ? . To nie są typowe
        silniki dla klasy kompakt (chodzi o moc ) . Oj nie są .
        Spodziewam się ,że dojdzie w nowej Octavii jeszcze kilka newsów silnikowych i
        technicznych .
        Róznica wieku ,taka kolej rzeczy . Teraz natomiast Octavia jest jednak autem
        już mocno podstarzałym .




        • greenblack ) 13.05.03, 22:04
          Gość portalu: atomski napisał(a):

          > Widzę,ze problem Skody ,jej klasyfikacji ,bardzo wam leży na żołądku .
          > Super : )))

          Skoda mnie mało interesuje jako marka, bo są mało kreatywni. Czym zasłużyła się
          Skoda w historii motoryzacji?

          > Mam nadzieję ,ze nie macie niestrawności przez to ,że produkty Skody wymykają
          > się jednoznacznym klasyfikacjom .

          Klasyfikacja jest bardzo prosta. Tylko dział marktingu Sokdy mówi, że daje
          więcej za mniej, a skodziarze w to wierzą i jeszcze próbują przekonać o tym
          innych.


          > -Czy jesteś w stanie mi podać jakiś link lub zacytować wypowiedź z tego
          > forum ,która potwierdziłaby to
          > co piszesz ?

          forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=5880804&a=5880804
          ,

          Gdzieś w tym wątku:

          forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=158915&a=158915
          ,


          forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=4597429&a=4607325
          ,

          forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=534&w=5827751&a=5937993

          I jeszcze wiele, wiele innych.


          Tylu tu skodziarzy ...
          > Czy może gdzieś w warsztacie usłyszałeś od mechanika ,zapiekło do żywego i
          nie
          > daje Ci to spać ???

          Skoda jest ostatnim tematem, o jakim mogłbym usłyszeć w serwisie mojego
          samochodu - nie ta półka.

          > : )))
          > Wiem skąd się „TO” bierze i niekoniecznie od skodziarzy . Sam się z
          > tym
          > spotkałem wielokrotnie .

          Oświeć nas, skąd się "TO" bierze?

          > W 1999 –dwa lata po wejściu na polski rynek Octavii , wielokrotnie mylono
          > moją
          > Octavię z Passatem : ))

          Możesz podać jakieś linki czy usłyszałeś to od mechanika?


          > Natomiast ktoś wyżej pisał ,ze wyznacznikiem klasy jest
          > przestronność ,rozstaw osi -nie wymiary zewnetrzne .
          > Otóż tak i nie . Należy brać pod uwagę np. wiek konstrukcji

          Nikt normalny nie bierze amerykańskich samochodów typu Pontiac Grand Prix,
          Chevrolet Impala za konkurencję dla S/7/A8, chociaż mają powyżej 5 metrów.


          > Wybaczcie ,ale Octavia zdecydowanie wówczas wyprzedzała klasę kompakt ,co
          > znalazło odzwierciedlenie w klasyfikowaniu auta w czasopismach
          > motoryzacyjnych .

          Zależy, co się czyta. AutoBild raz ( na początku) porównywał Octavię z Vento,
          później z Passatem, a jeszcze później z A4 Avant.


          uperB ,to zdaje się ,że auto ma dłuższy rozstaw osi niż A6 ???
          > Ktos wyżej pisał ,ze wyznacznikiem klasy auta jest
          > przestronność : )))))))))))))))

          Nie tylko - patrz wyżej.


          > Gdy wejdzie – za rok – nowa Octavia ,to nie tyle będzie konkurowała
          > z 307 ,co
          > ją zmasakruje . I znowu się będziecie dziwić ,ze ludzi ogarnęło szaleństwo na
          > Skodę : )))))))))))))

          Ja się nie dziwię.

          .Silnik ,który opisujesz nie jest na samym szczycie ,a np. 1,8 T 180
          > KM jest stosowany w A4 i Passacie ,a to już klasa średnia jak w mordę
          > strzelił .

          I co z tego? W S4 jest silnik z A8 i czy to czyni go samochodem z klasy
          luksusowej. W 330d jest silnik z 730d i czy to czyni go autem luksusowym? W 307
          jest silnik z 607 2.0 i czy to czyni go autem z segmentu D/E?

          est stosowany w Passacie i A4-nie wiem ,czy aby nie w A6 ? . To nie są typowe
          > silniki dla klasy kompakt (chodzi o moc ) . Oj nie są .

          W Renault jest 1.9 120 KM, we Fiacie będzie diesel 140 KM i jest 2.4 175 KM z
          Lancii Thesis i co z tego?

          • Gość: atomski Re: ) IP: *.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl 14.05.03, 00:18
            greenblack napisał:

            > Gość portalu: atomski napisał(a):
            >
            > > Widzę,ze problem Skody ,jej klasyfikacji ,bardzo wam leży na żołądku .
            > > Super : )))
            >
            > Skoda mnie mało interesuje jako marka, bo są mało kreatywni. Czym zasłużyła
            się
            >
            > Skoda w historii motoryzacji?



            -No proszę ,a to taka stara firma . Oj greenblack .
            Obecnie natomiast ich kreatywnosc przejawi asię w ten sposób ,ze buduja
            fabrykę za fabryką ,postawili na nogi czeski przemysł ,dali ludziom pracę i
            olbrzymią satysfakcję .


            > Klasyfikacja jest bardzo prosta. Tylko dział marktingu Sokdy mówi, że daje
            > więcej za mniej, a skodziarze w to wierzą i jeszcze próbują przekonać o tym
            > innych.

            -To nie jest kwestia działu marketingu Skody . Przypomnij sobie w ilu
            programach telewzizyjnych ,artykułach w prasie motoryzacyjnej ,stronach
            internetowych Octavia trafiła do klasy średniej .
            Jeśli uznać ,ze jest klasa niższa srednia to tutaj jeszcze bym jej miejsce
            widział .


            > <a href="forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?


            -Dobra ,ten wystarczy . Nie myślałem ,ze takie czubki są jednak naprawdę : ))
            Rozumiem teraz rozdrażnienie : )))))))))))




            > Oświeć nas, skąd się "TO" bierze?

            No własnie niżej opisałem :
            > > W 1999 –dwa lata po wejściu na polski rynek Octavii , wielokrotnie mylono
            moją Octavię z Passatem : ))

            > Możesz podać jakieś linki czy usłyszałeś to od mechanika?

            - Zlituj się ,czytam to forum sporadycznie( i zawsze to samo widzę -
            nuda ) ,a problematyka mylenia -jak wspomniałem - jest dośc stara . Ostatnio
            jednka wskoczyłem do Carmana ustawić zbieżność ,to mi gość przez cały proces
            trzeszczał ,ze Octavia to taki ładny samochód ,jak Passat ,a nawet
            ładniejsza (naprawdę tak mówił ten pracownik ).
            I ,ze bez sensu jest kupować Passata ,jak Octavia jest tańsza i tak samo
            dobra i ma piąte drzwi . I w tym wypadku ,moge Ci jedynie pomóc odszukując
            rachunek ( bedzie wiadomo jaka data - na oko trzy miesiące temu ) . Dyktafonu
            nie miałem .


            W historii o silnkach chyba się nie zrozumieliśmy . Podałeś dla Octavii
            najniższy i jakiś środkowy ,sugerując ,ze to max. Czyli kicha i max co mozna z
            takimi silnikami to siedzieć cicho w klasie kompakt .
            Ja napisałem ,ze są jeszcze nowoczesne jednostki ,których klasy wyższe by się
            nie powstydziły i nie wstydzą .
            Ot ,wszystko na ten temat.



            • greenblack Re: do Atomskiego 14.05.03, 00:32
              Gość portalu: atomski napisał(a):

              > -To nie jest kwestia działu marketingu Skody . Przypomnij sobie w ilu
              > programach telewzizyjnych ,artykułach w prasie motoryzacyjnej ,stronach
              > internetowych Octavia trafiła do klasy średniej .

              Głównie w sponsorowanych przez Ludowoza, który sam się nie mogł zdecydować, czy
              AutoBild ma porównywać Octavię z Vento/Borą, Passatem czy może A4. Teraz
              Superba porównują z Volvo S80. Jak jeszcze bardziej go wydłużą, to może będzie
              test z S-klasą.


              > - Zlituj się ,czytam to forum sporadycznie( i zawsze to samo widzę -
              > nuda ) ,a problematyka mylenia -jak wspomniałem - jest dośc stara .

              Tak się składa, że "mylą" tylko skodziarze.

              Ostatnio
              > jednka wskoczyłem do Carmana ustawić zbieżność ,to mi gość przez cały proces
              > trzeszczał ,ze Octavia to taki ładny samochód ,jak Passat ,a nawet
              > ładniejsza (naprawdę tak mówił ten pracownik ).
              > I ,ze bez sensu jest kupować Passata ,jak Octavia jest tańsza i tak samo
              > dobra i ma piąte drzwi . I w tym wypadku ,moge Ci jedynie pomóc odszukując
              > rachunek ( bedzie wiadomo jaka data - na oko trzy miesiące temu ) . Dyktafonu
              > nie miałem .

              Dobra, wierzę. To jest właśnie mit Skody w polskim społeczeństwie.
              Ocavia=Passat, Fabia=Corolla itd. Wybacz, ale opinia pana Genia z Carmana nie
              jest dla mnie wiążąca i tylko świadczy o jego miernym rozeznaniu.

              > W historii o silnkach chyba się nie zrozumieliśmy . Podałeś dla Octavii
              > najniższy i jakiś środkowy ,sugerując ,ze to max. Czyli kicha i max co mozna
              z
              > takimi silnikami to siedzieć cicho w klasie kompakt .

              A gdzie ma siedzieć? Czy Bora/Golf V6 jest autem klasy średniej albo wyżej? Czy
              Passat W8 jest w klasie D/E?

              > Ja napisałem ,ze są jeszcze nowoczesne jednostki ,których klasy wyższe by się
              > nie powstydziły i nie wstydzą .

              Oczywiście, ale w klasie średniej 1.9 diesel i 1.8T są silnikiem średnimi lub
              średnio-niskimi, a w klasie wyższej są tylko w bieda-wersjach.



              Pozdrawiam
              • Gość: atomski Re: do Atomskiego IP: *.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl 14.05.03, 00:53
                greenblack napisał:


                > Głównie w sponsorowanych przez Ludowoza, który sam się nie mogł zdecydować,
                czy

                -Obawiam się ,ze Twoje założenie jest bardziej tendencyjne niz artykuły
                sponsorowane .

                > AutoBild ma porównywać Octavię z Vento/Borą, Passatem czy może A4. Teraz
                > Superba porównują z Volvo S80. Jak jeszcze bardziej go wydłużą, to może
                będzie
                > test z S-klasą.

                - a to dowód na moje załozenie :
                >
                > > - Zlituj się ,czytam to forum sporadycznie( i zawsze to samo widzę -
                > > nuda ) ,a problematyka mylenia -jak wspomniałem - jest dośc stara .
                >
                > Tak się składa, że "mylą" tylko skodziarze.

                -jezeli jednak poniżej przyznałes ,ze to moż ebyc prawdą ,ze niekoniecznie
                skodziarze tylko społeczeństwo ,to ...
                juz ni n ie rozumiem : ))

                > Ostatnio
                > > jednka wskoczyłem do Carmana ustawić zbieżność ,to mi gość przez cały proc
                > es
                > > trzeszczał ,ze Octavia to taki ładny samochód ,jak Passat ,a nawet
                > > ładniejsza (naprawdę tak mówił ten pracownik ).
                > > I ,ze bez sensu jest kupować Passata ,jak Octavia jest tańsza i tak samo
                > > dobra i ma piąte drzwi . I w tym wypadku ,moge Ci jedynie pomóc odszukując
                >
                > > rachunek ( bedzie wiadomo jaka data - na oko trzy miesiące temu ) . Dyktaf
                > onu
                > > nie miałem .
                >
                > Dobra, wierzę. To jest właśnie mit Skody w polskim społeczeństwie.
                > Ocavia=Passat, Fabia=Corolla itd. Wybacz, ale opinia pana Genia z Carmana
                nie
                > jest dla mnie wiążąca i tylko świadczy o jego miernym rozeznaniu.
                >
                > > W historii o silnkach chyba się nie zrozumieliśmy . Podałeś dla Octavii
                > > najniższy i jakiś środkowy ,sugerując ,ze to max. Czyli kicha i max co moz
                > na
                > z
                > > takimi silnikami to siedzieć cicho w klasie kompakt .
                >
                > A gdzie ma siedzieć? Czy Bora/Golf V6 jest autem klasy średniej albo wyżej?
                Czy
                >
                > Passat W8 jest w klasie D/E?
                >
                > > Ja napisałem ,ze są jeszcze nowoczesne jednostki ,których klasy wyższe by
                > się
                > > nie powstydziły i nie wstydzą .
                >
                > Oczywiście, ale w klasie średniej 1.9 diesel i 1.8T są silnikiem średnimi
                lub
                > średnio-niskimi, a w klasie wyższej są tylko w bieda-wersjach.

                -no to jak ? Nie wstydzą się ,czy wstydzą ?

                > Pozdrawiam

                - i ja również
                • greenblack Re: do Atomskiego 14.05.03, 08:49
                  Gość portalu: atomski napisał(a):

                  > -Obawiam się ,ze Twoje założenie jest bardziej tendencyjne niz artykuły
                  > sponsorowane .

                  Gdyby ktoś z właścicieli i fanów samochodów japońskich tak powiedział, to nie
                  byłoby problemu. Co innego w przypadku Nipokalanaj Skody. Jak to wyglądało? - W
                  czerwcu porównanie Octavia-Vento, we wrześniu Octavia-Passat, a w listopadzie
                  Octavia-A4.



                  > -jezeli jednak poniżej przyznałes ,ze to moż ebyc prawdą ,ze niekoniecznie
                  > skodziarze tylko społeczeństwo ,to ...
                  > juz ni n ie rozumiem : ))

                  Do skodziarzy zaliczam nie tylko właścicieli tych wehikułów, ale też ludzi o
                  nich marzących. Pan Genio z Carmana albo pan Stefan z warzywniaka naprawdę nie
                  są dla mnie autorytetami w kwestii motoryzacji.


                  > -no to jak ? Nie wstydzą się ,czy wstydzą ?

                  Może firmy samochodowe się nie wstydzą, bo przecież pieniądze nie śmierdzą, ale
                  znaczek 1.9 TDI na Audi A6 prestiżu raczej nie podnosi.


                  Pozdrawiam
            • Gość: links2 Re: ) IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 14.05.03, 15:26
              Gość portalu: atomski napisał(a):

              > - Zlituj się ,czytam to forum sporadycznie( i zawsze to samo widzę -
              > nuda ) ,a problematyka mylenia -jak wspomniałem - jest dośc stara . Ostatnio
              > jednka wskoczyłem do Carmana ustawić zbieżność ,to mi gość przez cały proces
              > trzeszczał ,ze Octavia to taki ładny samochód ,jak Passat ,a nawet
              > ładniejsza (naprawdę tak mówił ten pracownik ).
              > I ,ze bez sensu jest kupować Passata ,jak Octavia jest tańsza i tak samo
              > dobra i ma piąte drzwi . I w tym wypadku ,moge Ci jedynie pomóc odszukując
              > rachunek ( bedzie wiadomo jaka data - na oko trzy miesiące temu ) . Dyktafonu
              > nie miałem .
              >
              >
              Widac ze nie pracujesz dla Gazety he he he :)
        • Gość: Piotr Re: ...autobus przegubowy z przyczepą:) IP: Cerber:* / 192.168.0.* 13.05.03, 23:02
          Gość portalu: atomski napisał(a):
          > W 1999 –dwa lata po wejściu na polski rynek Octavii , wielokrotnie mylono
          > moją
          > Octavię z Passatem : ))

          Wydaje mi sie ze to zadna zasluga. Po prostu auta koncernu VW sa tak podobne do
          siebie ze sie myla. Przeciez Superb to wykapany Passat.


          > Natomiast ktoś wyżej pisał ,ze wyznacznikiem klasy jest
          > przestronność ,rozstaw osi -nie wymiary zewnetrzne .

          Zgadzam sie ze rozstaw osi dokladnie. I Octavia ma rozstaw osi: 2511 mm a
          Megane I konstrukcja 1995 r 2580 mm wiec wiekszy i ma rowniez wiecej miejsca w
          srodku to jak mozna mowic ze Octawia to segment D


          > W tej chwili ,oczywiście inne kompakty ją dogoniły ,przegoniły ,lub poszły w
          > innym jeszcze kierunku .

          Megane I przegonilo Octawie zanim ta powstala hi hi.


          > Gdy wejdzie – za rok – nowa Octavia ,to nie tyle będzie konkurowała
          > z 307 ,co
          > ją zmasakruje .

          Watpie, Skoda w koncernie VW jest tanim producentem i dostaje gorsze podzespoly
          i pozniej. Obecna Octawia prowadzi sie gorzej niz wiekowe 306 a to ze wzgledu
          na duze zwisy w stosunku do rozstawu osi. Nowa tez pewno bedzie tania i
          rodzinna bo taka ma byc. 307 moglby zagrozic (zagrozic nie zmasakrowac) Golf,
          ale nie tania Skoda
          • Gość: atomski Re: ...autobus przegubowy z przyczepą:) IP: *.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl 13.05.03, 23:53
            Gość portalu: Piotr napisał(a):


            > Wydaje mi sie ze to zadna zasluga. Po prostu auta koncernu VW sa tak podobne
            do siebie ze sie myla. Przeciez Superb to wykapany Passat.

            -No i stąd własnie pomyłki klasowe ,stąd własnie i ten wątek : ))))

            >
            > > Natomiast ktoś wyżej pisał ,ze wyznacznikiem klasy jest
            > > przestronność ,rozstaw osi -nie wymiary zewnetrzne .
            >
            > Zgadzam sie ze rozstaw osi dokladnie. I Octavia ma rozstaw osi: 2511 mm a
            > Megane I konstrukcja 1995 r 2580 mm wiec wiekszy i ma rowniez wiecej miejsca
            w
            > srodku to jak mozna mowic ze Octawia to segment D


            - A wystarczyło poczytać dokładniej .


            > > W tej chwili ,oczywiście inne kompakty ją dogoniły ,przegoniły ,lub poszły
            > w
            > > innym jeszcze kierunku .
            >
            > Megane I przegonilo Octawie zanim ta powstala hi hi.


            -No nie bardzo jednak . Ja w kazdym razie nie zauwazyłem ,a wybierałem między
            Octavią i Megane I własnie
            To Megane przy Octavii wygladąło jak samochód z klasy niższej,nędzne
            plastiki ,śmieszne materiały ,wielka kierownica ,chudziutkie drzwi o blaszanym
            odgłosie podczas zamykania . Wszystko delikatne ,jakby się miało rozsypać w
            ręku . Juz wtedy było to odgrzewany model (1990 rok )i i w ramach odgrzeania
            dostał cztery poduchy w standardzie .
            Tak więc sorry Batory ,ale kontakt z rzezywistoscią tez trzeba mieć.

            Może w zawieszeniu takim razie ?
            Jak beda wątpliwości ,pogadamy o zawieszeniu :))))))))))



            > Watpie, Skoda w koncernie VW jest tanim producentem i dostaje gorsze
            podzespoly i pozniej. Obecna Octawia prowadzi sie gorzej niz wiekowe 306 a to
            ze wzgledu na duze zwisy w stosunku do rozstawu osi.

            -Jest na to rada . Trzeba koniecznie wsiąść do Octavii ,chocby jako pasażer
            taksówki : )))))))))

            Octavia dostaje te same silniki ,ale gorszy osprzęt elektroniczny do nich - to
            fakt, ,podłoga jest ta sama , gorsze plastiki ,ale bogatsze wyposażenie niż
            VW i nieco niższa cena -zwykle ,choc bywają wyjątki w czasie promocji.
            Nadwozie dużo praktyczniejsze od protoplastów .
            To na co się obrażać ?
            Taniość jest przy tym pojęciem wzglednym bo Golf się teraz dużo taniej
            sprzedaje a i Bora podejrzanie blisko oscyluje .
            Zresztą nie raz dziwiono się się ze Skoda potrafi byc taka droga .
            Ale widac co oczy ,to inne spojrzenie .
            W kazdym razie Fabia podchodzi pod 60 tys złotych , Octavia pod 85 tys . (z
            pamięci ).
            Tania marka ???
            : ))))))))))

            >Nowa tez pewno bedzie tania i rodzinna bo taka ma byc. 307 moglby zagrozic
            >(zagrozic nie zmasakrowac) Golf,
            > ale nie tania Skoda

            Możemy się założyć : ))))))))))
            Rozumiem ,ze jesteś posiadaczem 306 ????????

            : )))))))))))))))))
            • greenblack Megane z 1990? 14.05.03, 00:00
              Gość portalu: atomski napisał(a):
              Juz wtedy było to odgrzewany model (1990 rok )i i w ramach odgrzeania
              > dostał cztery poduchy w standardzie .

              I co z tego, że dostał 4 poduszki? To źle? Octavie nadal sprzedają z 1, to
              dobrze?

              > Tak więc sorry Batory ,ale kontakt z rzezywistoscią tez trzeba mieć.

              Właśnie, w 1990 było R19. Megane od 1995. Może raczysz odpowiedzieć na mój list?
            • Gość: Tomek F. Re: ...autobus przegubowy z przyczepą:) IP: 195.116.99.* 14.05.03, 09:32
              Gość portalu: atomski napisał(a):
              > > Megane I przegonilo Octawie zanim ta powstala hi hi.
              > -No nie bardzo jednak . Ja w kazdym razie nie zauwazyłem ,a wybierałem między
              > Octavią i Megane I własnie
              > To Megane przy Octavii wygladąło jak samochód z klasy niższej,nędzne
              > plastiki ,śmieszne materiały ,wielka kierownica ,chudziutkie drzwi o
              blaszanym
              > odgłosie podczas zamykania . Wszystko delikatne ,jakby się miało rozsypać w

              kurcze ja mam dokladnie takie wrazenie jak uzywam Octawie, jedyne co mi sie
              nasuwa na mysl to tandeta


              > -Jest na to rada . Trzeba koniecznie wsiąść do Octavii ,chocby jako pasażer
              > taksówki : )))))))))

              nie musze 2 dni w tygodniu uzywam sluzbowa Octawie i jest to tragedia, plastiki
              mocno trzeszca, prowadzi sie kiepsko, po prostu porazka


              > Rozumiem ,ze jesteś posiadaczem 306 ????????

              bylem rok temu sprzedalem przez kilka miesiecy jedzilem dwoma swoim 306 i
              sluzbowa Octawia wiec ma porownanie a Ty je masz?????
              306 o wiele lepiej sie prowadzi no i nie byl taki tandetny w srodku
              a miejsce? moim zdaniem w 306 bylo wiecej ale nie byla to wielka roznica, to
              jest moje zdanie nie robilem pomiarow
        • vwpassat Podobny tył, to nie wszystko... 14.05.03, 09:38
          Gość portalu: atomski napisał(a):
          > W 1999 –dwa lata po wejściu na polski rynek Octavii , wielokrotnie mylono
          > moją Octavię z Passatem : ))

          Trzeba obu aut na oczy nie widzieć, albo mieć problemy ze wzrokiem, żeby zaszła
          tak bolesna pomyłka. Forma bezosobowa "mylono" sugeruje, że byłeś chyba
          odosobniony w tej pomyłce ;-)))

          Z szacunkiem
          Pzdr
    • Gość: Miki Skoro IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 14.05.03, 08:38
      Megane II ma wyraźnie mniej miejsca z tyłu na nogi od Fabii, a i bagażnik
      niewiele większy w Renówce to może coś w tym jest. Ja Moją Fabię Kombi zaliczam
      do samochodów małych, chociaż ma wiekszy kufer i więcej miejsca w środku od
      Megane I.
      • Gość: atomski resume IP: *.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl 14.05.03, 12:57
        „Gdyby ktoś z właścicieli i fanów samochodów japońskich tak powiedział, to nie
        byłoby problemu. Co innego w przypadku Nipokalanaj Skody. Jak to wyglądało? - W
        czerwcu porównanie Octavia-Vento, we wrześniu Octavia-Passat, a w listopadzie
        Octavia-A4.”

        -Nie wiem czy zauważyłeś ,ale ja wcześniej podawałem ,że Octavia trafiała do
        klasy średniej nie tylko na łamach Auto –Bilda . Wymieniłem : programy
        telewizyjne ,serwisy internetowe (tylko nie karz mi szukać ) ,oraz różne
        czasopisma . Powtarzam- różne . Ty z uporem maniaka chcesz mi coś paskudnego
        udowodnić (nie bardzo wiem co ?) na podstawie urażonej dumy przez artykuły
        Auto –Bilda : )))))))))
        Poza tym nie wiem po w ogóle to nawiązanie do niemieckiego czasopisma ?
        Przeciez zarówno Vento ,jak Passat i A4 ,to marki bardziej niemieckie niż
        Octavia ,prawda ??

        -Czy niepokalaność Skody polegać ma na tym ,ze wszyscy naskakują i jeżdzą jak
        na łysej kobyle ,a „Skoda” ani mru ,mru ?
        Wybacz ,ale może warto w końcu wyjaśnić sporne kwestie i przejść do ciekawszych
        tematów .
        Może wtedy nawet wyniosę jakieś wiadomości z tego forum ?
        Na razie to tylko mogę się podszkolić z szanownymi forumowiczami
        antyskodziarzami w zakresie pyskówek .

        „Do skodziarzy zaliczam nie tylko właścicieli tych wehikułów, ale też ludzi o
        nich marzących. Pan Genio z Carmana albo pan Stefan z warzywniaka naprawdę nie
        są dla mnie autorytetami w kwestii motoryzacji.”

        -Fiu ,fiu .
        Jestem więc skodziarzem ,ale raczej z faktu posiadania niż marzenia .
        Samochody w ogóle ,cholera ,jakoś dawno ,dawno temu znajdowały się w sferze
        moich marzeń : ))
        To było w podstawówce . Zajmowałem się wtedy wklejaniem dossieur (?) aut
        zamieszczanych na ostatniej stronie „Motoru”. Chyba nawet uchował mi się gdzieś
        ten zeszyt . Wiesz , poszukam .

        Czy już mam lecieć po kapelusz ??? Czy czekać aż sam wyrośnie ?
        Dlaczego pan Genio miałby być dla Ciebie autorytetem w kwestii motoryzacji ?
        Już wiem !!!
        Podskórnie uważasz ,ze każdy kto wybrałby Skodę to podczłowiek (taki wydźwięk
        ma używane przez Ciebie sformułowanie : skodziarz – nic
        dobrego ,kapelusznik ,głupol ,prostak ) .
        Pan Genio więc ,któremu podoba się Skoda ,to nie autorytet ? Pewnie
        autorytetem natomiast jest już pani Helka, co sprzedaje w mięsnym i uważa ,ze
        Skoda fuj ,a BMW piękne i najlepsze (tylko jeśli masz BMW ) .
        To się chyba nazywa brak tolrancji ?

        Skoda tymczasem to raczej wybór pragmatyczny , nie miłosny . Znam wielu
        posiadaczy Skód ,ale żeby dla któregoś była marzeniem ? Jeśli kupię
        następną ,to tylko gdy będzie oferowała konkurencyjne auto za konkurencyjną
        cenę . O niezawodnosci już się przekonałem, więc to oczywiste ,że odpuszczę
        sobie słaby wizerunek firmy kosztem spokoju . Będę mógł się skupić na pracy i
        rodzinie ,nie na użeraniu się z serwisami , albo rozmyslaniem czy mi już
        ukradziono mojego Volkswagena ,czy dopiero za chwilę .

        No tak ,tylko czy te tłumaczenia mają sens ? Do tego trzeba inteligentnego
        adwersarza po drugiej stronie kabelka. A komu inteligentnemu przeszkadza to ,że
        ktoś marzy o Skodzie ,ktoś pucuje ją co sobotę ,ktoś jezdzi w kapeluszu ,ktoś
        lokujeFabię w segmencie C ? To, że Skoda sie dobrze sprzedaje ,że na raty ?
        Tymczasem są to zupełnie niegroźne rzeczy dla przeciętnego użytkownika dróg .
        Natomiast wszystkie groźne są w podobnym stopniu udziałem innych marek ,bądź
        wynikają z użytkowania ich jako aut przedstawicieli handlowych .

        A może to nie tyle nowi właściciele Skód to pamietajacy czasy komuny
        dziadki ,co najwięksi jej oponenci : )))
        To oni nie mogą uwierzyć ,ze Skoda już od dawna jest marką jak inne. Na
        zachodnim ,nigdy nieosiągalnym dla naszego przemysłu motoryzacyjnego ,
        poziomie . Mało tego spokojnie może być lepszym wyborem ,zarówno od Hondy jak i
        Peugeota ( strzelam markami na chybił –trafił ) .
        Może się równie dobrze okazać lepszym wyborem od swoich protoplastów .
        Tylko ,że wtedy taki ktoś staje się wstrętnym skodziarzem : ))))))))))
        Podczłowiekiem . Kapelusznikiem .




          • greenblack Veto! 14.05.03, 13:23
            Gość portalu: Miki napisał(a):

            > Atomski tej choroby nie uleczysz, dyskusja z pajacami nie ma sensu. Oni tylko
            > wzbudzają uśmiech na mojej twarzy. Ale obrażać się nie dam. Pozdr.

            Proszę nie wrzucać mnie do jednego worka z osobnikami typu wiecie jakiego.
            Proszę znaleźć chociaż jedną moją obraźliwą wypowiedź na temat Skody. Wiem, że
            z rzeczowymi adwersarzami trudno się dyskutuje, ale to nie powód do rzucania
            obelg na kogo popadnie.


            Pozdrawiam
        • greenblack Re: resume 14.05.03, 13:20
          Gość portalu: atomski napisał(a):


          > -Nie wiem czy zauważyłeś ,ale ja wcześniej podawałem ,że Octavia trafiała do
          > klasy średniej nie tylko na łamach Auto –Bilda . Wymieniłem : programy
          > telewizyjne ,serwisy internetowe (tylko nie karz mi szukać ) ,oraz różne
          > czasopisma .

          Otóż nic nie wymieniłeś. Żadnego tytułu. AutoBild ja wymieniłem. Żądasz linków
          i rzeczowych odpowiedzi, zatem i ja ich żądam.


          Na razie to tylko mogę się podszkolić z szanownymi forumowiczami
          > antyskodziarzami w zakresie pyskówek .

          Jeśli pyskówki są chamskie i niemerytoryczne, to źle, ale jeśli padają rzeczowe
          argumenty, to też się obrażasz?


          >
          > Czy już mam lecieć po kapelusz ??? Czy czekać aż sam wyrośnie ?

          A takie pytanie, to nie do mnie. Nigdy nie nazwałem Skody autem dla
          kapeluszników.


          > Podskórnie uważasz ,ze każdy kto wybrałby Skodę to podczłowiek (taki
          wydźwięk
          > ma używane przez Ciebie sformułowanie : skodziarz – nic
          > dobrego ,kapelusznik ,głupol ,prostak ) .

          I po co histeryzujesz, a do tego kłamiesz i w gruncie rzeczy mnie obrażasz?
          Stosuję też określenia: hondziarz, volkswagenowiec, beemwiarz. Urażona duma,
          kompleksy?

          > Pan Genio więc ,któremu podoba się Skoda ,to nie autorytet ?

          Jeśli mówi, że Octavia=Passat, to na pewno NIE.

          Pewnie
          > autorytetem natomiast jest już pani Helka, co sprzedaje w mięsnym i
          uważa ,ze
          > Skoda fuj ,a BMW piękne i najlepsze (tylko jeśli masz BMW ) .



          > To się chyba nazywa brak tolrancji ?

          A jak się nazywa imputowanie komuś rzeczy kłamliwych i obraźliwych? - " ma
          używane przez Ciebie sformułowanie : skodziarz – nic
          > dobrego ,kapelusznik ,głupol ,prostak )."

          > No tak ,tylko czy te tłumaczenia mają sens ? Do tego trzeba inteligentnego
          > adwersarza po drugiej stronie kabelka.

          Dzięki za drobne uszczypliwości. Ja traktuję Cię poważnie.

          A komu inteligentnemu przeszkadza to ,że
          >
          > ktoś marzy o Skodzie ,ktoś pucuje ją co sobotę ,ktoś jezdzi w kapeluszu ,

          Mnie to nie przeszkadza.

          ktoś
          > lokujeFabię w segmencie C ?

          To już mi przeszkadza.

          >Mało tego spokojnie może być lepszym wyborem ,zarówno od Hondy

          Niknejm Ci pokaże.

          jak i
          >
          > Peugeota

          Marceli Ci pokaże.

          > Tylko ,że wtedy taki ktoś staje się wstrętnym skodziarzem : ))))))))))
          > Podczłowiekiem . Kapelusznikiem .

          I znowu histeria, użalanie się i kłamliwe oskarżenia.


          Pozdrawiam
    • qrakki999 Mam Skodę! Czy mogę byc obiektywny? 14.05.03, 15:32
      Witam Państwa:)

      Oto mije przemyślenia na temat klasyfikacji Skód, ich wielkości i mojego
      widzenia tej marki:)
      AKT I: KLASYFIKACJA

      Skoda Fabia zaliczana jest do:
      1. klasy B - czyli aut miejskich lub 'malych aut rodzinnych' - takie zazwyczaj
      padają stwierdzenia w magazynach /AMiS, AS, MOTOR i inne/
      2. klasy B+ - czyli czegoś pomiędzy POLO a GOLFEM /przykład/- nie wiem czemu bo
      przecież to ta sama płyta co POLO. Najprawdopopdobniej wynika to z
      pozycjonowania tego modelu przez samego producenta /dysponuje mailowa
      odpowiedzą od Skody Auto Polska/ jako małego auta rodzinnego. Podobnej
      wielkości auta inncyh marek skierowane mogą być do innych grup celowych a przez
      i określenia używane względem nich będa inne!
      3. klasa C - to już ewidentna pomyłka /wg. mnie/ wynikająca raczej z
      dziennikarskiej 'nadgorliwości' lub braku rzetelności. Lub słynnego
      kapeluszniczo - skodziarskiego zacięcia sarmackiego:)

      Skoda Octavia zaliczana jest do:
      1. klasy C - czyli potocznie Kompaktów /też małych aut rodzinnych/. Co ja
      osobiście uznaje za sensowne bo to płyta podłogowa Golfa i nic tego nie zmieni:)
      2. klasy C/D - coś pomiędzy Golfem a Passatem /przykład/. Chyba z dwóch
      powodów. Ogromnego bagaznika oraz znowu pozycjonowania tego modelu przez
      producenta - jako auta typowo rodzinnego.
      3. klasa D - czyli auta wielkości Passata, Vectry, itp. -byc może wymiary
      zewnętrzne oraz wielkośc bagaznika predystynuja Octavię do takiej klasy. Ale ja
      za Chiny nie mieszczę się na tylnej kanapie a w Vectrze jest conajmniej OK.
      Dlatego dla mnie to znowu dziennikarskie pomyłki!!!Bodajże w marcowym MOTORZE
      jest artykuł o Octavii L&K. Przy zdjęciu wnetrza jest napis, iż miejsca z tyłu
      jest naprawdę dużo. Cóż:( traktuje to jako pomyłkę a nie khmmmm....:/.

      Skoda SuperB zaliczana jest do:
      1. klasy D - czyli skodowski Passat, ale ciutkę większy, ciutkę nowszy, może
      mniej prestizowy. Jestem za D z małym plusem:)
      2. Klasy D premium - czyli aut wielkości Passata ale wyposazonych lepiej i
      mających wiekszy prestiż. Czyli BMW 3, Audi A4, MB klasy C ale również nowa
      MAzda 6 i Honda Accord. Hmmm. Może warto spytać jakiegoś Hiszpana lub Francuza?
      3. klasy E - czyli czyli taka skodowska klasa E- w żadnym wypadku.

      Mam problem. Uważam, że Skoda SuperB pozycjonowana jest raczej jako auto
      reprezentacyjne /nie żartuje/ i skierowana jako produkt do firm i urzędów a nie
      do indywidualnego odbiorcy.

      AKT II WIELKOŚĆ

      1. FABIA - z przodu jest OK /mam 192 cm/ z tyłu - nie wyjdę. Yaris jest
      naprzykład wewnątrz większy ale bagażnik ma Fabia większy/w Yarisie to schowek
      na buty/. W 1995 roku Felicja rzeczywiście mogła być jednym z wiekszych aut w
      swojej klasie /B/. Teraz jednak w tej klasie chce się równiez zmiescić nawet
      Mazda 2! POkręciło się więc wszystko i zatarły się wyraźne granice.
      Niewątpliwym plusem jest wersja kombi:)

      2. Octavia - z przodu OK - jak Golf, z tyłu jak Fabia - nie potrafię wyjśc
      zza 'swojego' fotela:(. Bagażnik przepastny /jak na kompakt/. Auto wg. mnie dla
      młodej rodziny z dzieckiem do lat 12:)

      3. SuperB - nie mierzony osobiście więc bez komentarza.

      AKT III Jak widzę Skodę.

      Widzę ją tak jak próbuje ją 'ustawić' na rynku producent. Czyli auto
      rodzinne /Fabia i Octavia/, w miarę niezawodne i nie rzucające się w oczy.
      Byc może mój umysł podatny jest na wpłuw marketingu Skody, ale jestem w stanie
      zgodzic się znimi, że dla przeciętnej polskiej, szczególnie młodej rodziny o
      ograniczonych zarobkach, spłacającej kredyt hipoteczny i mającej małego brzdąca
      Fabia i Octavia mogą byc ciekawa opcja. Druga sprawa to tzw. kapelusznicy -
      Skoda wcale się nie wypiera, ze gro jej klientów stanowia ludzie po 50 -ce
      pamietający czasy 105 i 120:) I oczywiście chca ich pozyskać. /A kto nie chce/.
      Trzecia grupa to młodzi, samotni z ograniczonym budżetem, którzy mają połowę
      gotówka a reszta na 2 - 3 lata w kredycie biorą - tutaj jak ktos szuka
      nowego auta ma do wyboru Fabie Basic/Classic, Swifta, SC, Matiza i Punto. To
      naprzykład ja bo boję się aut uzywanych /perypetie znajomych i brak zaufania/.

      Dodam jeszcze, że w ciągu ostatnich 14 miesiecy szukałem 2 razy nowego auta
      klasy Fabii/auto dla ojca/ i proszę mi wierzyć ojciec i ja dokładnie
      analizowaliśmy każdą opcję /pewnie jakiś jeszcze post PRLowski syndrom ciułacza
      i posiadacza dużego fiata/. I co. Raz był Seat Ibiza teraz Yaris. Ale zawsze w
      trójce finalistów była Fabia. Ze względu na relacje cena - wyposażenie. Skoda
      nie wygrała bo: ojciec chciał mieć inne auto /Felicję którą miał sprzedał mi/,
      nie podobało mu sie podejście obsługi w salonie /a jednak ważne/, Seat wygrał
      bo schodził z linii produkcyjnej już i cena była całkiem przystępna. Yaris z
      tego samego powodu, a ponadto mamie się Fabia nie podoba a w Yarisie się
      zakochała. No i ludziom starszym łatwiej wyjśc z krzesełkowatego Yarisa niz z
      leżacej Ibizy lub nawet Fabii.


      I tyle. A co do kapeluszy. Widziałem ich w różnych autach. Nawet ostatni w
      Subaru Impreza kapelusznik telepał sie po ul. Grójeckiej w Warszawie /kapelusz,
      fajek w gebie, lewy pas, 30km/h i potem manewr skrętu z lewego pasa w prawo!/.
      I co. Wszyscy 'subarowcy' to kapelusze? Bez sensu.

      pzdr.
      Q
    • Gość: links2 Re: Jesli fabia to kompakt, to oktavia to ..... IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 14.05.03, 15:58
      ło jezu! co to sie porobiło!
      co wy, po nocach nie śpicie tylko wykłucacie się o skody? ;)

      przyznam że się trochę pogubiłem.

      ktoś mówił o porównaniu octavii z A4 w jakiejś gazecie?
      buahahaha!
      tak na serio?
      i co? który wygrał? ;)

      moim zdaniem sprawa jest niezmiernie prosta:
      -fabia - segment B duża jak na tę klasę ale bez przesady
      -octavia - kompakt jak w pysk strzelił
      -superb - klasa średnia - wyjątkowo wyrośnięta ale jednak do A6 czy S80 to mu
      daleko (jakością, komfortem, wyposażeniem no i prestiżem oraz... ceną! )

      a tak na prawdę to ten cały podział na klasy jest podejrzany. no bo jak ktoś
      wrzuca do jednego wora alfę 147 lub A3 z lanosem, kia rio (kompakty) albo A4,
      BMW 3 z nubirą to coś tu śmierdzi.

      znacie plebiscyt na najlepsze auta w AMS?
      tam subaru impreza konkuruje z kompaktami (zamiast na przykład z audi TT).
      mitsubishi lancera evo VII nie ma tam wcale
      a w "sportowych" ferrari enzo ferrari "walczy" z hundai coupe albo komfortową
      lancią kappa coupe! :O

      no coś tu jest nie tak.


      pozdrawiam!


      • Gość: atomski odgrzejmy jeszcze ten wątek - cz. 1 IP: *.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl 14.05.03, 21:55
        Greenblack :

        „Otóż nic nie wymieniłeś. Żadnego tytułu. AutoBild ja wymieniłem. Żądasz
        linków
        i rzeczowych odpowiedzi, zatem i ja ich żądam.”

        -No proszę ,szanowny kolega staje się z postu na post coraz bardziej
        sympatyczny : ))
        (To podsumowanie do całego postu , który właśnie zacząłem komentować ).
        Pragnę przypomnieć ,ze odwoływałem się w tym momencie do pamięci szanownego
        kolegi (czy mogę sobie pozwolić na tego rodzaju poufałość ? )
        No ale dobrze . Przeszukując gazetki w poszukiwania danych o Peugeocie
        306 ,który troszkę już mi się zamazał w pamięci, trafiłem przypadkiem na
        takie oto rarytasy (niestety oba pochodzą z Auto- Świata ) :

        1 grudnia 1999 rok – nr 49 „ Górna pólka segmentu średniego”

        W teście konkurują : Alfa Romeo 156 ,BMW 320 ,Lexus IS 200 ,Saab 9-3 i ...
        Skoda Octavia L&K .
        Dobre ,nie ? Nie chcielibyście wiedzieć ,które miejsce zajęła Skoda : )))
        Ubaw po pachy .
        W tym samym numerze, parę stron wczesniej , znalazłem info o Fabii ,która się
        lokuje „Między małym autem a kompaktem” : )))

        24 kwietnia 2002 nr 17/18 . W dziale używane mamy : Pojedynek w klasie
        średniej:
        Nissan Primera ,Citroen Xantia i Skoda Octavia : )))))))))))

        Trzy lata róznicy i tym razem Octavia ląduje na końcu stawki w tym
        teście : )))))))))

        Tak więc moi drodzy parafianie . Marketing Skody to jedno , prasa to drugie .
        Wiem jak wiarygodne wydaje się Wam czasopismo A-Ś -tylko ,że Octavia konkuruje
        i wygrywa w tych testach z niemieckim wozami .
        Dam sobie tymczasem głowę uciąć ,ze podobne dysonanse klasowe widziałem w „
        Motorze” i którymś z miesięczników motoryzacyjnych .
        W sumie już się nie dziwie ,jak jakiś Lelek pisze na forum ,że Octavia
        konkuruje z Primerą
        : ))
        Okazuje się ,ze nie wziął tego z kapelusza ,a z prasy – co by nie mówić –
        motoryzacyjnej .

        Rozumiem też ,że to co mnie ubawiło po pachy (ten test w którym wykazjua
        wyższość L&K nad BMW 3 ) ,Was mocno drażni i stąd na forum takie naloty ???

        „Jeśli pyskówki są chamskie i niemerytoryczne, to źle, ale jeśli padają
        rzeczowe
        argumenty, to też się obrażasz? „

        - Nie , przystosowuję się do adersarza . Jeśli mi zależy .

        „I po co histeryzujesz, a do tego kłamiesz i w gruncie rzeczy mnie obrażasz?
        Stosuję też określenia: hondziarz, volkswagenowiec, beemwiarz.
        Urażona duma,
        kompleksy?”

        -Podzieliłem się jedynie swoimi odczuciami i przypuszczeniami wyniesionymi z
        naszej konwersacji .
        Ot choćby po lekturze zdań (cytuje pierwsze jakie mi wpadły w łapki ) :”
        Zgadzam się. Fabię podaje się jako alternatywę dla Focusa i Corolli. Octavia
        to według skodziarzy konkurencja Passata, Avensis.”

        To nie ma nic wspólnego z moimi kompleksami ,ale te i podobne zdania ,oraz
        treść płynąca spomiędzy wierszy ,stały się przyczynkiem do wysnucia pewnym
        przypuszczeń – nie osądów : Kim dla greenblacka są skodziarze ?
        Jeśli się pomyliłem –sorry .

        „> Pan Genio więc ,któremu podoba się Skoda ,to nie autorytet ?
        -Jeśli mówi, że Octavia=Passat, to na pewno NIE.”

        - Dla pana Genia Octavia wydawała się być dużo ciekawszą propozycją od
        Passata : )))

        „A jak się nazywa imputowanie komuś rzeczy kłamliwych i obraźliwych? - " ma
        używane przez Ciebie sformułowanie : skodziarz – nic”

        -A teraz to Ty uderzyłes w płaczliwy ton : )))

        „Niknejm Ci pokaże.”

        - No własnie . Gdzie on ? Kiedyś sobie jakoś zupełnie podobnie
        dyskutowaliśmy (Civic kontra Octavia ).
        Wyszło ,ze każdy wybiera to co mu pasuje i dla niego jego auto i wybór jest
        najlepsze : )))

        „Marceli Ci pokaże.”

        - ptaka ? Nie chcę .


        „ > Tylko ,że wtedy taki ktoś staje się wstrętnym skodziarzem : ))))))))))
        > Podczłowiekiem . Kapelusznikiem .
        I znowu histeria, użalanie się i kłamliwe oskarżenia. „

        -Być może tak by to wyglądało ,ale z tak wielkim usmiechem ,to złośliwośc
        raczej ,czy sarkazm .
        Za chwilę przejdziemy dalej- w kierunku złosliwości . Adresatem będzie
        właściciel Peugeota 306 : )))))))))







        • Gość: atomski Re: odgrzejmy jeszcze ten wątek - cz. 2 IP: *.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl 14.05.03, 21:56
          Tomek F. Napisał w środku kilka rzeczy ,które spowodowały ,że przejrzałem na
          oczy .
          Wcześniej nie zauważyłem tych mądrości .

          Tomek pisze na tekst mój o tandecie wykonania wnętrza 306 i dźwięku podczas
          zamykania drzwi, przypominającym otwieranie puszki piwa :

          „kurcze ja mam dokladnie takie wrazenie jak uzywam Octawie, jedyne co mi sie
          nasuwa na myśl to tandeta”

          albo :
          „nie musze 2 dni w tygodniu uzywam sluzbowa Octawie i jest to tragedia,
          plastiki
          mocno trzeszca, prowadzi sie kiepsko, po prostu porazka”
          „306 o wiele lepiej sie prowadzi no i nie byl taki tandetny w srodku a
          miejsce? moim zdaniem w 306 bylo wiecej ale nie byla to wielka roznica, to
          jest moje zdanie nie robilem pomiarow”

          -O dzięki Ci mędrcze ,że choć teraz ( tak późno ) mnie maluczkiego
          oświeciłeś . Jak mogłem wybrać Octavię ,gdy w salonie czekał na mnie taki
          rarytas Peugeota ?

          Do rzeczy :
          Z zewnątrz –pamiętam - niezły ,ale wśrodku ...
          Cos pieknego !!!! Relikt przeszłości ,możliwość obcowania ze sztuką tworzenia
          samochodów w 1993 roku . Fantastyczne kanty ,twarda deska ,wielka jak ster
          żaglowca kierownica ,drzwi chudzinki takie ,że miało się wrażenie, że z
          papieru (jeżeli zmiesciły się tam jakies wzmocnienia , to musiałyby to być
          słomki do napojów ).
          No jak mogłem nie docenić tego arcydzieła sztuki użytkowej w 1999 roku ?
          Moim mizernym wytłumaczeniem może być jedynie to ,ze z zawodu nie jestem
          archeologiem ,a wręcz w tej branży jestem ignorantem . Wybacz nietakt jaki
          popełniłem
          w salonie Peugeota ,wybacz ,że wzrok mój zatrzymał się na 306 przez
          minutkę ,nie dłużej .
          ( Po wcześniejszych jazdach sedanem doskonale wiedziałem czym się je ów
          model ) .

          Wrażenia z jazdy:
          Na każdym kroku widać było ,ze 306 przeskakuje nowy produkt Skody – Octavię –
          o dwie klasy przynajmniej. Pełen luksus oferowany przez 306 był – z tego co
          pamiętam – niezaprzeczalny .
          Pamiętam do dziś bardzo miłe bujanie na dziurach , zabawne momenty ,gdy auto
          wprowadzało się w taką huśtawkę ,ze świeciło Panu Bogu w okna .
          Pamiętam też głosne dobijanie obciążonego trzema osobami auta i wszechobecne
          trzeszczenie świadczące o bardzo wysokich aspiracjach tego modelu .
          Pamiętam również ,że 306 dostała wtedy ledwie *** w EuroNCAP , Octavia :
          **** , ale jak wiadomo powszechnie im mniej gwiazdek tym auto bardziej
          nowoczesne i tym wyżej mierzy : ) )
          Jeśli dodamy do tego chybotliwą kołysankę ,to mamy wzór nowoczesnego auta dla
          małej rodziny . Faktycznie Octavia już w momencie premiery chowała się po
          kątach przed Peugeotem 306 : )))
          Ja to się tylko zastanawiam ,po co ten model w ogóle został zmieniony ?
          Wszystko spieprzyli . 307 się nie kołysze ,dostał **** gwiazdki – czyli mniej
          bezpieczny pod każdym względem : ) Tylko zawieszenie pozostało podobnie
          głośne . Na temat grzechotania wnętrza 307 nic nie wiem . Ciekawe czy jest
          kontynuatorem przeboju o nazwie 306 ??




          Koniec żartów ,teraz porady od papcia :

          Nastepnym razem jak będziesz porównywał dzwięk zamykanych drzwi i wyjdzie
          ci ,ze w 306 dzwięk jest lepszy, bardziej klasowy - to odstaw szybko piwo i
          pokrywę silnika Octavii .
          Teraz przejdź do drzwi ( to te z szybami ) i przeprowadź test jeszcze raz .

          Jeżeli kolejny raz będziesz jechał Octavią i wyjdzie Ci ,ze we wnętrzu
          bardziej grzechocze niż w 306 ,to koniecznie uprzątnij wnętrze Octavii z
          puszek po piwie .

          Kontakt z rzeczywistością trzeba mieć . Picie fajne ,ale bez przesady .

          Natomiast jeżeli wychodzi Ci ,ze 306 lepiej jeździ od Octavii, to masz pecha .
          Zaopatrz się w części do 306 i pielęgnuj do końca dni swoich to arcydzieło ,
          ponieważ Francuzi odchodzą już od bujanych foteli .


          I tak już na zupełnie poważnie :
          Nigdy ,ale to nigdy, nie wyciągaj wniosków na temat zużycia ,usterkowości i
          wszystkiego co mogłoby wynikać ze sposobu eksploatacji -porównując auto
          firmowe z prywatnym .





        • greenblack Re: odgrzejmy jeszcze ten wątek - cz. 1 14.05.03, 22:32
          Gość portalu: atomski napisał(a):


          > Dobre ,nie ?

          Świetne. Dowód skretynienia "dziennikarzy" AutoBildu.

          Nie chcielibyście wiedzieć ,które miejsce zajęła Skoda : )))

          Zajęła 1 ex equo z BMW 3, ale Skoda dostała od niego 15 pkt więcej w kategorii
          koszty.


          > -Podzieliłem się jedynie swoimi odczuciami i przypuszczeniami wyniesionymi z
          > naszej konwersacji .
          > Ot choćby po lekturze zdań (cytuje pierwsze jakie mi wpadły w łapki ) :”
          >
          > Zgadzam się. Fabię podaje się jako alternatywę dla Focusa i Corolli. Octavia
          > to według skodziarzy konkurencja Passata, Avensis.”

          Przecież wykazałem, że to prawda. Ludzie tak myślą i piszą.

          >Kim dla greenblacka są skodziarze ?

          Kierowcami takimi jak inni.


          > - No własnie . Gdzie on ? Kiedyś sobie jakoś zupełnie podobnie
          > dyskutowaliśmy (Civic kontra Octavia ).

          Civic kontra Octavia to co innego niż Octavia kontra Avensis. Nie widzisz
          różnicy?


          Pozdrawiam
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka