Dodaj do ulubionych

Mechanizm różnicowy audi a4 2.5 Tdi

10.05.07, 15:52
Czy w Audi 2.5Tdi V6 150km rocznik 1998 jest mechanizm różnicowy ?
Obserwuj wątek
      • skyddad Re: Mechanizm różnicowy audi a4 2.5 Tdi 10.05.07, 16:26
        Dawniej sie zawsze kojarzylo ze tak zw dyfer znajduje sie z tylu. Tak bylo gdyz
        nieprodukowano prawie poza paru wyjatkami aut z przednim napedem.Dzisiaj na
        palcach mozna policzyc naped tylni,mechanizm roznicowy zostal umieszczony w
        skrzyni biegow na koncu czyli tam gdzie wychodza polosie do przednich kol.Zadaj
        sobie trud i sie zchyl i zajrzyj pod taki samochod to zauwazysz ze jedna jest
        krotsza a druga dluzsza oczywiscie polos,jest to spowodowane konstrukcja i
        ulozeniem poprzecznym silnika.
        pzdr.Sky.
            • skyddad Re: Mam Audi 2,5tdi quattro V6 150km 10.05.07, 18:15
              Tego przycisku dzisiaj sie nie montuje,gdyz aby uzyskac zblokowanie mechanizmu
              roznicowego wystarczy dac ostro gazu oczywiscie sie nie wlaczy jak nie beda kola
              przednie na wprost ustawione. np w szwecji ten wynalazek posiadaja auta liniowe
              policji.Woz policyjny jak rusza to zawsze odjezdza na czterech kolach wlasnie
              gdyz te mechanizmny dzialaja przez pierwsze pare sekund pozniej sie wylaczaja
              automatycznie.Samochod majacy wlaczone te blokowanie nie moglby skrecic nie
              rowalajac obu dyfrow.
              Taki przycisk to mialaem w mojej Scani z lat 68 to byla tabliczka jak dzisiaj
              pamietam nie wolno wlaczac jak sie jedzie szybciej jak 10km/h sluzy do ruszenia
              np z miekkiej nawierzchni lub pod stroma gore aby naped byl rowny na oba kola i
              nie dzialal mechanizm roznicowy.
              Pzdr.Sky.
          • notmyself Re: Mam Audi 2,5tdi quattro V6 150km 10.05.07, 20:57
            wrona151 napisała:

            > Wujek mi mówi że jak ktos ma ten mechanizm róznicowy to w srodku jest jakis
            > przycisk do tego. czy to prawda?

            Mechanizm różnicowy to na pewno masz :) Ten przycisk to blokada tylnego mostu.
            Było w starszy quattro b3/4 c3. W b2 quattro była jeszcze blokada centralnego
            dyfra. W c5 quattro zamiast mechanicznej blokady jest eds czyli automatyczne
            dohamowanie koła w poślizgu.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka