Dodaj do ulubionych

Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI

23.05.07, 10:16
Trzeba rozruszac forum bo nudno -to powinno byc dobre
Honda blado
www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=14112&artikel_seite=1
Obserwuj wątek
          • black_code Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 23.05.07, 12:33
            literka_m napisał:

            > moze sie nie znam, ale jaki sens jest porownywac silnik wolnossacy z silnikami
            > turbo ?
            > to tak jakby wziac tv cz-b i porownac go z kolorowym a potem stwierdzic, ze
            > kolor krwi to jednak lepiej oddany zostal na tym drugim


            A niby czemu nie ,ta sam klasa ,podobna cena , moc i ten sam odbiorca
            a ze praktycznie jako jedyna nie stosuje turbo to znaczy ze nie moze
            byc porwnywana ?



              • literka_m Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 23.05.07, 14:36
                > Ciekawe czy przy tak nieznacznej różnicy w cenie między Seatem i Golfem a Hondą
                > znajdzie się jakiś chętny na Civica ?

                spoko, np. ja. jesli mialbym wybierac to pewnie wzialbym civica. czemu ? bo przy
                tych osiagach roznica 1 sekundy nie robi na mnie wrazenia (mam to gdzies) a
                zewnetrznie jak dla mnie najladniejsze auto.
                poza tym turbo jest fajne poki wszystko nowe i ladnie dziala, potem troche gorzej

                a i jeszcze jeden powod, jezdzilem honda, jezdzilem vw. z honda nigdy nie mialem
                klopoty a z vw nie raz. (ale to subiektywne spojrzenie)
            • marilicia Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 23.05.07, 15:14
              > A niby czemu nie ,ta sam klasa ,podobna cena , moc i ten sam odbiorca
              > a ze praktycznie jako jedyna nie stosuje turbo to znaczy ze nie moze
              > byc porwnywana ?

              W Civicu nie jest dostepna rowniez dwusprzeglowa automatyczna skrzynia biegow
              tak jak w Golfie, a to naprawde wielki PLUS dla Golfa.
            • gls1 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 26.05.07, 19:25
              I zapomniałeś dodać jednego: mniej desperackich zabiegów "turbo" które na siłę
              robią cokolwiek sensownego z badziewiastej 2 - litrówki VW czy Renault... Swoją
              drogą sam powiedziałeś " moc podobna" to momo braku turbo powinieneś inaczej
              wyrazic się o R- typie, winika z tego, że "polaczkowa zawiść " przemawia przez
              ciebie i tyle...
          • black_code Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 23.05.07, 15:00
            mobile5 napisał:

            > Honda ma 10-15% mocy mniej i przyspiesza 10-15% wolniej, co w tym dziwnego?
            Rob
            > ienie porównań przyspieszeń w zakresie prędkości 60-120 na wysokich biegach
            prz
            > y charakterystyce silnika Hondy, to raczej test dla myślących inaczej.


            Niekoniecznie, poniewaz to nie sa samochody wyczynowe a tylko
            usportowione komapkty do jazdy na codzien .Takie porownanie pokazuje ich
            uzytecznosc w normalnym ruchu ,w przypadku Hondy zeby jechala trzeba
            non stop wyc silnikiem .Nie widze w tym zadnego myslenia inaczej
            • mobile5 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 23.05.07, 18:36
              black_code napisał:
              Takie porownanie pokazuje ich
              >
              > uzytecznosc w normalnym ruchu ,w przypadku Hondy zeby jechala trzeba
              > non stop wyc silnikiem .Nie widze w tym zadnego myslenia inaczej
              Ale wynika to właśnie z koncepcji silnika który bez turbo ma osiągac podobne moce max.i na niskich obrotach nie pojedzie, bo tam mocy ten silnik nie ma.
              • black_code Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 23.05.07, 19:11
                mobile5 napisał:

                > black_code napisał:
                > Takie porownanie pokazuje ich
                > >
                > > uzytecznosc w normalnym ruchu ,w przypadku Hondy zeby jechala trzeba
                > > non stop wyc silnikiem .Nie widze w tym zadnego myslenia inaczej
                > Ale wynika to właśnie z koncepcji silnika który bez turbo ma osiągac podobne
                mo
                > ce max.i na niskich obrotach nie pojedzie, bo tam mocy ten silnik nie ma.


                No dobrze ty to wiesz ,ja to wiem co nie oznacza ze kazdy .
                forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=62685503&a=62759356
                Ludzie zwracaja uwage na osiagi glownie porownujac dwa parametry moc i
                przyspieszenie 0-100 bo tak jest w folderach dlatego takie porownania
                potocznie zwane elestycznosci maja jak najbardziej sens natomiast
                zeby wiciagac na ich podstawie wnioski trzeba wiedziec i rozumiec
                dlaczego tak wlasnie jest a z tym bywa roznie.
    • al9 liczby to nie wszystko 23.05.07, 16:30
      mozecie sobie analizować ten test, a potem zobaczcie ile ludzi kupi megana albo
      seata?
      17 osób w całej europie?
      golf to auto dla emeryta, nawet jak ma nieprymitywne zawieszenie i świetną
      skrzynię..
      Honda jezdzi dobrze, silnika nie trzeba piłować, 140 KM wystarcza do przyjemnej
      jazdy... a co dopiero 201 KM
      tu sie wybiera oczami!
      Pozdrawiam
      al
        • literka_m Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 24.05.07, 09:34
          > Czyli i w tej kategorii Honda jest najgorsza.

          doprawdy straszne, zbankrutuja niedlugo.

          a serio mowiac to z tych aut (gdybym mial wybierac dla siebie) wybralbym
          Oktavie. jedyne auto ktorym w miare wygodnie pojechalbym w 4 osoby na narty do
          austrii placac ok 26 zł za 100 kilometrow.

          i ktory z tych super wozkow pokonalb mnie w tej konkurencji ? zaden. cienizna
          nie auta
          • mameja21 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 24.05.07, 11:17
            literka_m napisał:
            > a serio mowiac to z tych aut (gdybym mial wybierac dla siebie) wybralbym
            > Oktavie. jedyne auto ktorym w miare wygodnie pojechalbym w 4 osoby na narty do
            > austrii placac ok 26 zł za 100 kilometrow.
            >
            > i ktory z tych super wozkow pokonalb mnie w tej konkurencji ? zaden. cienizna
            > nie auta

            Kup Żuka albo Nysę w wersji osobowej to jeszcze lepiej spełni Twoje oczekiwania.
          • chris62 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 24.05.07, 11:58
            literka_m napisał:

            > a serio mowiac to z tych aut (gdybym mial wybierac dla siebie) wybralbym
            > Oktavie. jedyne auto ktorym w miare wygodnie pojechalbym w 4 osoby na narty do
            > austrii placac ok 26 zł za 100 kilometrow.
            >
            > i ktory z tych super wozkow pokonalb mnie w tej konkurencji ? zaden. cienizna
            > nie auta

            No, dziękujemy za uświadomienie, że Octavia to "jedyne auto" tylko nie wiem co
            tyle różnych wózków w górach z nartami robi.
            • literka_m Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 24.05.07, 12:14
              > No, dziękujemy za uświadomienie, że Octavia to "jedyne auto"

              jedyne z tych o ktorych tu dyskutujemy

              > tylko nie wiem co
              > tyle różnych wózków w górach z nartami robi.

              ano jezdzi. na parkingach pod lodowcami widac oktavie na numerach niemieckich,
              austryjackich, czeskich i polskich. gti moze widzialem ze 2 sztuki :)
              • mameja21 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 24.05.07, 12:48
                literka_m napisał
                ano jezdzi. na parkingach pod lodowcami widac oktavie na numerach niemieckich,
                > austryjackich, czeskich i polskich. gti moze widzialem ze 2 sztuki :)

                He he, to i w tej kategorii Civic Type-R jest najgorszy o jako jedyny występuje
                wyłącznie w wersji 3-drzwiowej.
              • chris62 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 24.05.07, 13:00
                To biedni Ci Niemcy jacyś, żeby same Octavie pod lodowcami świat się przewraca.
                A GTI uświadczysz tyle ilu klientów jest na takie auta tzn. stosunkowo niewielu.
                Też preferujęużytkowe auto ale jak kogoś stać na drugie auto i lubi się szybciej
                powozić to sobie kupi takie małe turbo albo Vteca i rajduje po wsi.
                • marilicia Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 24.05.07, 13:34
                  > To biedni Ci Niemcy jacyś, żeby same Octavie pod lodowcami świat się przewraca.

                  Taka Octavia II 2.0 TDI kosztuje juz jakies 25 tys euro, a tyle Niemcy srednio
                  wydaja na samochody:

                  www.automobil-produktion.de/themen/02554/index.php
                  Z paroma dodatkami bedzie kosztowac prawie 30 tys euro. Wcale nie takie tanie
                  auto. W porownaniu do Golfa to lepszy wybor dla przykladowej mlodej rodziny.
                  • black_code Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 24.05.07, 13:46
                    dokladnie , kazdy patrzy na skode jak na tanie auto a juz udowadnialem
                    alowi dziewiatemu wielkiemu ze nowa Octavia II jest drozsza od Subaru
                    Imprezy , i czy sie komu to podoba czy nie , nalezy do jednych z
                    drozszych samochodow w swojej klasie i nie tylko - w tej chwili 140
                    konna Alfa 159 jest tansza niz zwykla Octavia 2.0 o podobnej mocy .

                    • al9 tłumaczyłem alowi.... 24.05.07, 14:47
                      dokladnie , kazdy patrzy na skode jak na tanie auto a juz udowadnialem
                      > alowi dziewiatemu wielkiemu ze nowa Octavia II jest drozsza od Subaru
                      >
                      > Imprezy , i czy sie komu to podoba czy nie , nalezy do jednych z
                      > drozszych samochodow w swojej klasie i nie tylko - w tej chwili 140
                      > konna Alfa 159 jest tansza niz zwykla Octavia 2.0 o podobnej mocy .
                      ---------------------------
                      Mnie nie trzeba przekonywać ani udowadaniać. Octawia to fajne auto a z dobrym
                      silnikiem nietanie. I bardzo dobrze. Szanuję wybory innych ludzi, jak ktos
                      kupuje skodę czy kię czy zresztą cokolwiek z benzyną czy diesla - jego wybór i
                      nigdzie nie znajdziesz mojej wypowiedzi, że ktoś jest głupek, bo sobie kupił to
                      czy tamto....
                      natomiast sporo jest wypowiedzi, ze mój samochód to psia kupa, odpust, drozyzna
                      itd.. Zreszta lata mi to, bo jak kupowałem to sie na forum o zdanie nie
                      pytałem..
                      Dyskusja dotyczy aut w drogich jednak specyfikacjach. Rzadkich na rynku...
                      Upieram się, ze ktoś wydający 105 czy 110 tys na kompakt jednak - kieruje się
                      emocjami... a nie analizą tabelki :-))
                      Pozdr
                      al
                      • black_code Re: tłumaczyłem alowi.... 24.05.07, 15:04
                        Widze ze nie zrozumiales chodzilo mi o to wiekszosc mysli ze ludzie
                        kupuja skode bo jest tania a udowadniam po raz kolejny ze wlasnie jest
                        odwrotnie .Skoda Octavia II to nie to samo co Kia Ceed ktora swoja
                        popularnosc zawdziecza niska cena .Octavia II jest jednym z najdroszych
                        kompaktow na rynku drozsza od Alfy 147 a nawet 159 ! drosza od
                        Civica ,Megane ,307 ,Focusa, C4 nawet C5 i kilku jeszcze innych wiec
                        skad wciaz te durnowate pisanina ze jest tania ?
                        • al9 Re: tłumaczyłem alowi.... 24.05.07, 15:29
                          nie jest tania bo aspiruje - skutecznie - klasę wyżej niz golf. w skodzie sie
                          nie dowiesz, że płyta jest ta sama... Ale mniejsza z tym.. Octavia zasłużyła na
                          takie pozycjonowanie... nie jest gorsza od civa czy golfa..

                          pozdr
                          al
                          • mameja21 Re: tłumaczyłem alowi.... 24.05.07, 19:33
                            al9 napisał
                            Octavia zasłużyła na
                            >
                            > takie pozycjonowanie... nie jest gorsza od civa czy golfa..

                            Civica to Ty możesz sobie porównywać z Hyundayem,Kią i tego typu merkami,
                            a nie Golfem, Octavią czy Focusem.
                            • niknejm Re: tłumaczyłem alowi.... 25.05.07, 14:30
                              mameja21 napisał:

                              > Civica to Ty możesz sobie porównywać z Hyundayem,Kią i tego typu merkami,
                              > a nie Golfem, Octavią czy Focusem.

                              Słusznie. Te 3 auta porównywalne są tylko z Maybachem 62 (57 już nie, jest
                              segment niżej) i Astonem Martinem. ;-)

                              Pzdr
                              iknejm
                            • gls1 Re: tłumaczyłem alowi.... 26.05.07, 19:35
                              Lubię śmiać się z debili których nie stać nawet na wrotki a ich wiedza
                              praktyczna o samochodach jest taka jak wiejskiego kowala z 17 wieku z zapadłej
                              wioski o reaktorach atomowych he he!! Pozdro dzieciaczki!!
                            • al9 mameja nie ty mnie bedziesz pouczac 28.05.07, 12:44
                              mameja21 napisał:

                              > al9 napisał
                              > Octavia zasłużyła na
                              > >
                              > > takie pozycjonowanie... nie jest gorsza od civa czy golfa..
                              >
                              > Civica to Ty możesz sobie porównywać z Hyundayem,Kią i tego typu merkami,
                              > a nie Golfem, Octavią czy Focusem.
                              ------------------------------------------
                              nie ja jestem autorem testu...
                              ty za to jestes przypadkiem beznadziejnym.
                              al
                    • chris62 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 25.05.07, 09:53
                      Ja też nie uważam że Skoda jest tanim autem zwłaszcza na polskim rynku nawet nie
                      była jakoś klienci Skody nie brali pod uwage że za te same pieniądze konkurencja
                      europejska sprzedawał auta z silnikami o 20 KM mocniejszymi w przypadku Fabii HTP.
                      Niemniej w kategorii tu wymienionej pod lodowcami z nartami chyba nie ma "tylko"
                      Octavii skoro to jedyne auto i tego się czepiam bo Niemcy mimo wszystko w
                      absolutnej większości jeżdżą VW, GM, a bogatsi poniżej Audi, MB i BMW nie schodzą.
                      Bez sensu po prostu jest tu takie coś porównywać do tytułowej czwórki przecież
                      to kategoria dla zupełnie innych klientów i równie dobrze można powiedzić, że
                      lepiej kupić vana np Forda S-max.
      • chris62 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 25.05.07, 09:55
        swoboda_t napisał:

        > Szkoda, że np. zamiast Hondy (wiadomo było, że zostanie z tyłu z uwagi na
        > odmienną koncepcję osiągów) nie ma Focusa ST - wg. mnie to najlepsze auto tego
        > typu i ciekaw jestem opinii testujących.
        >
        No jeszcze jest Megane w wersji 3,0 i napędem na tył.
          • chris62 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 25.05.07, 10:13
            lapufkasz napisał:

            >
            > no jest jeszcze Golf GTI 6.0 biturbo z silnikiem 12 cylindrowym niestety
            > nie do kupienia i absolutnie poza jakakolwiek konkurencja w tej klasie

            Fakt, to prawie F1, ale skoro nie do kupienia do jakby go nie było.

            Co do porównania Focusa ST to było takie małe porównanie w Rentgenie na TVN
            Turbo z Meganem i prowadzący miał kłopot wyłonić zwycięzcę.

            Po prostu ideałów nie ma zawsze są kompromisy.
            • mameja21 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 25.05.07, 10:50
              chris62 napisał:
              > Co do porównania Focusa ST to było takie małe porównanie w Rentgenie na TVN
              > Turbo z Meganem i prowadzący miał kłopot wyłonić zwycięzcę

              W każdym w miarę profesjonalnie przeprowadzonym teście Focus jest oceniany
              znacznie wyżej niż Megane.
    • niknejm Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 24.05.07, 17:14
      black_code napisał:

      > Trzeba rozruszac forum bo nudno -to powinno byc dobre

      Brałbym z tego towarzystwa (subiektywnie) GOlfa albo Civica.

      Megane nie z przyczyn oczywistych. Seat... Wszystko byłoby OK, ale ten
      wygląd... Prawie tak paskudny jak Megane.

      Pzdr
      Niknejm
      • chris62 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 25.05.07, 09:59
        niknejm napisał:
        >
        > Brałbym z tego towarzystwa (subiektywnie) GOlfa albo Civica.
        >
        > Megane nie z przyczyn oczywistych. Seat... Wszystko byłoby OK, ale ten
        > wygląd... Prawie tak paskudny jak Megane.
        >
        > Pzdr
        > Niknejm

        Dla mnie najpaskudniejszy jest Civic a Meganem proponowałbym się przejechać i
        wtedy krytykować bo rozumiem ze nie wygląd był tą główną oczywistą przyczyną.

        Ja naprawdę miałbym trudny wybór każde z tych auto ma plusy i minusy więc
        wybrałbym najtańszy.
        • niknejm Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 25.05.07, 14:37
          chris62 napisał:

          > Dla mnie najpaskudniejszy jest Civic

          Gusta bywają różne.

          > a Meganem proponowałbym się przejechać

          Renówki są mało trwałe. Po kilku latach psują się więcej niż Civici czy Golfy.
          A ja nie zmieniam auta na nowe co 3 lata. Poza tym w moim osiobistym
          (całkowicie subiektywnym) rankingu paskud motoryzacyjnych Megane (nowa wersja)
          jest na 2 miejscu, zaraz za Ssangyong Rodius.

          > Ja naprawdę miałbym trudny wybór każde z tych auto ma plusy i minusy więc
          > wybrałbym najtańszy.

          Najtańsze przy zakupie nie zawsze znaczy "w ogóle najtańsze", jeśli o całkowity
          koszt posiadania chodzi :-)

          Pzdr
          Niknejm
          • chris62 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 28.05.07, 09:42
            niknejm napisał:


            > Najtańsze przy zakupie nie zawsze znaczy "w ogóle najtańsze", jeśli o całkowity
            >
            > koszt posiadania chodzi :-)
            >
            > Pzdr
            > Niknejm

            Czasem tak czasem nie swoją drogą nawet nie wiem, który z tych tutaj jest
            najtańszy aczkolwiek w kosztach utrzymania może to być Civik z racji braku turbo.
            Niknejm Ty masz jakąś fobię chyba - u Ciebie only Honda.
            OK ale nie rozumiem czemu oparcie wiecznie dowodzisz że inne marki zwłaszcza
            francuskie są awaryjne skoro nimi nie jeździsz i nie masz porównania.

            A o co chodzi w tego typu aucie? O to żeby miało kopa i to nie na papierze wg
            producenta od 0-100 tylko w warunkach drogowych.
            W tym teście zmierzono czasy na 1/4 mili Syfik poległ na całej linii niemniej
            dla mnie bardziej interesujący byłby czas przejazdu 1 km.
            Co do Megane to co Ty myślisz że to takie samo auto jak seryjne wozidło?
            Grubo się mylisz zawieszenie twardsze niż w Focusie układ kierowniczy zupełnie
            inny a osiągi - widać w tym teście pomimo gorszej skrzyni niż w Golfie zbiera
            się lepiej gdyby mu dać skrzynię DSG byłby jeszcze lepszy.

            BTW oglądałem test Opla Astry OPC też fajny wózek tylko niestety 120 tys. PLN
            kosztuje.
            • niknejm Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 28.05.07, 09:57
              chris62 napisał:

              > Niknejm Ty masz jakąś fobię chyba - u Ciebie only Honda.

              Nie doczytałeś. W tym przypadku Honda albo Fałwe. Tak właśnie napisałem.

              > OK ale nie rozumiem czemu oparcie wiecznie dowodzisz że inne marki zwłaszcza
              > francuskie są awaryjne skoro nimi nie jeździsz i nie masz porównania.

              Wystarczy zerknąć na ADAC (wyniki po kilku latach eksploatacji). Własne
              doświadczenia są do bani, bo próbka nie jest reprezentatywna. Można co najwyżej
              stwierdzić, czy własne doświadczenia zgadzają się ze statystyką. Moje, jak
              dotąd, zgodziły się co do joty. :-)

              > A o co chodzi w tego typu aucie? O to żeby miało kopa i to nie na papierze wg
              > producenta od 0-100 tylko w warunkach drogowych.
              > W tym teście zmierzono czasy na 1/4 mili Syfik poległ na całej linii niemniej
              > dla mnie bardziej interesujący byłby czas przejazdu 1 km.

              Mylisz hotchatcha (który musi dobrze się prowadzić na zakrętach i być jeszcze w
              miarę praktyczny) z muscle carem (który sprawdza sie świetnie na prostej,
              reszta mniej ważna).

              > Co do Megane to co Ty myślisz że to takie samo auto jak seryjne wozidło?
              > Grubo się mylisz zawieszenie twardsze niż w Focusie układ kierowniczy zupełnie
              > inny a osiągi - widać w tym teście pomimo gorszej skrzyni niż w Golfie zbiera
              > się lepiej gdyby mu dać skrzynię DSG byłby jeszcze lepszy.

              Każdy hotchatch tak ma - poprawiony układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce.
              Standard.

              > BTW oglądałem test Opla Astry OPC też fajny wózek tylko niestety 120 tys. PLN
              > kosztuje.

              Też niestety stosunkowo mało trwały. Choć lepszy pod tym względem niż Megane.

              Nie musisz zgadzać się z moimi kryteriami wyboru samochodu (kombinacja: osiągi,
              prowadzenie, niezawodność, trwałość, praktyczność w codziennej eksploatacji,
              koszty utrzymania). W tej konkurencji (i spośród aut wymienionych) moimi
              faworytami są (jak już wspomniałem) Honda i VW.

              Pzdr
              Niknejm
              • chris62 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 31.05.07, 13:43
                niknejm napisał:



                > Nie doczytałeś. W tym przypadku Honda albo Fałwe. Tak właśnie napisałem.
                >
                Zgadza siętak napisałeś ale i tak wiem że only Honda :)


                > Wystarczy zerknąć na ADAC (wyniki po kilku latach eksploatacji). Własne
                > doświadczenia są do bani, bo próbka nie jest reprezentatywna. Można co
                najwyżej stwierdzić, czy własne doświadczenia zgadzają się ze statystyką. Moje,
                jak dotąd, zgodziły się co do joty. :-)

                To o statystyce podyskutejemy jak mi takową pokażesz o ile mi wiadom to w
                kategorii do lat 3 obecnie renówka wypada lepiej od Hondy a stare nieprodukowane
                modele - who cares?
                Niemniej w moim przypadku się nie potwierdziła mam do czynienia osobiście z
                dwoma renówkami 10 i 7 letnią obie bezawaryjne.

                > Mylisz hotchatcha (który musi dobrze się prowadzić na zakrętach i być jeszcze
                w miarę praktyczny) z muscle carem (który sprawdza sie świetnie na
                prostej,reszta mniej ważna).

                Niby Civic jeździ lepiej w zakrętach od Megane F1? Skąd to wiesz?

                >
                > Każdy hotchatch tak ma - poprawiony układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce.
                > Standard.

                No więc Twoje wcześniejsze odniesienia do modeli najtańszych są o kant d.. potłuc

                > Też niestety stosunkowo mało trwały. Choć lepszy pod tym względem niż Megane.

                A gdzie tą trwałość oceniłeś?

                > Nie musisz zgadzać się z moimi kryteriami wyboru samochodu (kombinacja:
                osiągi, prowadzenie, niezawodność, trwałość, praktyczność w codziennej
                eksploatacji,koszty utrzymania). W tej konkurencji (i spośród aut wymienionych)
                moimi faworytami są (jak już wspomniałem) Honda i VW.

                Właśnie się nie zgadzam.
                osiągi - Megane
                prowadzenie - wśród tych modeli podobne poza tym auta z ESP trudno wyprowadzić z
                równowagi.
                niezawodność - nie ma nawet statystyki odnośnie tej grupy.
                praktyczność - he he albo albo jeżeli o praktyczność chodzi to mnie odpowiada
                Scenic i tym jeżdżę już 7 lat.
                koszty utrzymania - no cóż Loganem żeden z nich nie jest będą wyższe niż
                normalnego wozidła z racji ostrzejszej jazdy bo chyba nikt nie kupuje czegoś
                takiego żeby jeździć przepisowo 50 km/h - w zasadzie każda trasa w Polsce nie
                pozwala na osiągnięcie takiej średniej podróży nie licząc nielicznych autostrad.

                Wracając do Opla to zwracam uwagę że ma regulowane zawieszenie w przeciwieństwie
                do reszty a Astra 3 jest nowym modelem więc nie widzę możliwości oceny trwałości
                co najwyżej możesz to domniewywać ale póki co nawet Astry 1 jeżdżą.


                • niknejm Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 31.05.07, 16:52
                  chris62 napisał:

                  > > niknejm napisał:
                  > > Nie doczytałeś. W tym przypadku Honda albo Fałwe. Tak właśnie napisałem.
                  > >
                  > Zgadza siętak napisałeś ale i tak wiem że only Honda :)

                  Cóż, skoro wiesz lepiej, to nie ośmielę się polemizować ;-)

                  GTi ze skrzynią DSG jest bardzo ciekawe. Pozwala zmieniać biegi manualnie i
                  automatem, a przy tym nie ma typowego dla automatów spadku dynamiki i wzrostu
                  spalania. Wręcz przeciwnie. Szkoda, że Honda czegoś takiego nie oferuje.

                  Powiem szczerze, że mój faworyt jest nieco inny - Civic Si. Dlaczego? Bo ma
                  wielowahacz z tyłu, LSD, więcej miejsca w środku i jest po prostu ładny
                  (subiektywnie). A przy tym nie żre paliwa jak opętany. No i Civici tradycyjnie
                  są stosunkowo mało awaryjne (także te starsze).

                  > > Wystarczy zerknąć na ADAC (wyniki po kilku latach eksploatacji). Własne
                  > > doświadczenia są do bani, bo próbka nie jest reprezentatywna. Można co
                  > > najwyżej stwierdzić, czy własne doświadczenia zgadzają się ze statystyką.
                  > > Moje, jak dotąd, zgodziły się co do joty. :-)
                  >
                  > To o statystyce podyskutejemy jak mi takową pokażesz o ile mi wiadom to w
                  > kategorii do lat 3 obecnie renówka wypada lepiej od Hondy a stare
                  > nieprodukowane modele - who cares?

                  Ja to interpretuję inaczej, ponieważ zjawisko to widoczne jest od paru lat.
                  Renówki na początku sprawują się świetnie, a potem następuje w ADAC 'tąpnięcie'
                  w dół. Tak jakby te samochody miały 'by design' być mało trwałe, bo wtedy można
                  nieco ściąć koszty produkcji. Może to teoria spiskowa, ale zważywszy, że w ADAC
                  zjawisko to widoczne jest od kilku lat, nie znajduję innego wytłumaczenia.
                  Gdyby trwałość rzeczywiście rosła, to renówki byłyby super najpierw tylko w
                  pierwszym roku, potem w pierwszych dwóch latach, pierwszych trzech itd. Podczas
                  gdy widzimy stałe zjawisko - do 3-4 lat jest OK, a potem kiszka. Niedawno
                  czytałem wywiad z gościem z Renault, który mówił o programie poprawy jakości,
                  odnosił się też do statystyk - ale tylko za pierwszy okres eksploatacji (do 3
                  lat). Czyli gość dobrze wiedział, że potem jest już kiepsko. Czyżby ten program
                  poprawy jakości miał na celu 'marketingowo' poprawić niezawodność (aby było
                  widać dobre wyniki w ADAC - nieważne że tylko do 3 lat), ale w 'oszczędny'
                  sposób - tak, żeby nie trzeba było inwestować zbyt wiele? Nie wiem ;-)

                  > Niemniej w moim przypadku się nie potwierdziła mam do czynienia osobiście z
                  > dwoma renówkami 10 i 7 letnią obie bezawaryjne.

                  OK. Masz nieco farta, jeśli na statystyki spojrzeć. :-)

                  > > Mylisz hotchatcha (który musi dobrze się prowadzić na zakrętach i być jes
                  > > zcze
                  > > w miarę praktyczny) z muscle carem (który sprawdza sie świetnie na
                  > > prostej,reszta mniej ważna).
                  >
                  > Niby Civic jeździ lepiej w zakrętach od Megane F1? Skąd to wiesz?

                  Nie jeździłem tym Megane. Nie wiem. Mówię tylko co jest ważne. Nie tylko
                  przyspieszenie 0-100 na prostej :-) Odnosiłem się do Twojego wcześniejszego
                  postu.

                  > > Też niestety stosunkowo mało trwały. Choć lepszy pod tym względem niż Meg
                  > > ane.
                  >
                  > A gdzie tą trwałość oceniłeś?

                  ADAC. Patrz powyżej.

                  > > Nie musisz zgadzać się z moimi kryteriami wyboru samochodu (kombinacja:
                  > osiągi, prowadzenie, niezawodność, trwałość, praktyczność w codziennej
                  > eksploatacji,koszty utrzymania). W tej konkurencji (i spośród aut
                  > wymienionych) moimi faworytami są (jak już wspomniałem) Honda i VW.
                  >
                  > Właśnie się nie zgadzam.
                  > osiągi - Megane
                  > prowadzenie - wśród tych modeli podobne poza tym auta z ESP trudno
                  > wyprowadzić z równowagi.
                  > niezawodność - nie ma nawet statystyki odnośnie tej grupy.

                  I nie musi być. 'Przełom jakościowy' pomiędzy różnymi wersjami tego samego
                  modelu jest b. mało prawdopodobny.

                  > praktyczność - he he albo albo jeżeli o praktyczność chodzi to mnie odpowiada
                  > Scenic i tym jeżdżę już 7 lat.

                  Nie o to chodzi. Sam wiesz o co. :-)

                  > Wracając do Opla to zwracam uwagę że ma regulowane zawieszenie w
                  > przeciwieństwie
                  > do reszty a Astra 3 jest nowym modelem więc nie widzę możliwości oceny
                  > trwałośc i
                  > co najwyżej możesz to domniewywać ale póki co nawet Astry 1 jeżdżą.

                  'Przełom jakościowy' pomiędzy dwoma generacjami danego modelu to też wielka
                  rzadkość. Udało się (wśród kompaktów) na razie chyba tylko Fordowi (przy
                  przejściu z Escorta do Focusa).
                  Ja nie zakładam optymistycznie "ok, poprzedni model się psuł, ale nowy na pewno
                  będzie super" ;-)
                  Dopóki Megane nie będzie blisko czołówki statystyk ADAC dla WSZYSTKICH grup
                  wiekowych - ja na pewno go nie kupię. To samo dotyczy Astry. Nic mnie nie
                  wkurza bardziej niż awaryjne auto. Wiem, bo przetestowałem to na Fiatach i
                  Oplach właśnie.

                  Pzdr
                  Niknejm
                • bk44 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 01.06.07, 08:56
                  > ...prowadzenie - wśród tych modeli podobne
                  wcale nie podobnie. Leon fatalnie. Civic i Megan genialnie. Ze wskazaniem na
                  Megana (może dlatego, że ma szperę). VW nie znam.

                  > poza tym auta z ESP trudno wyprowadzić z równowagi.
                  Na szczęście można wyłączyć.

                  > niezawodność - nie ma nawet statystyki odnośnie tej grupy.
                  Nie ma, ale Meganowi nie ufam...
    • gls1 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 26.05.07, 19:22
      Dowodzi to tylko jednego: Dla Civica R-Type w klasie 2000 cm 3 nie ma
      konkurencji i tyle. Jeżeli uważacie inaczej to pokażcie mi taki samochód NP
      Renault, VW, który z silnikiem wolnossą cym miał by takie osiągi????? Cena nie
      jest tu żadnym argumentem bo mówimy o silnikach!!
      • leon.zbowidowiec Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 26.05.07, 22:41
        gls1 napisał:

        > Dowodzi to tylko jednego: Dla Civica R-Type w klasie 2000 cm 3 nie ma
        > konkurencji i tyle. Jeżeli uważacie inaczej to pokażcie mi taki samochód NP
        > Renault, VW, który z silnikiem wolnossą cym miał by takie osiągi????? Cena
        nie
        > jest tu żadnym argumentem bo mówimy o silnikach!!

        No ale co takiego fascynujacego jest w silniku wolnossacym ze jest on lepszy od
        turbo ?
        Wspolczesne turbodoladowane benzyny sa bardziej zaawansowane technicznie od
        wolnossacych bo oprocz zmiennych faz rozrzadu maja wlasnie jeszcze turbo i duzo
        bardziej skomplikowane i zaawansowane oprogramowanie w ECU.
        IMHO w klasie "popularnej" sensowne jest tylko porownywanie silnikow ze wzgldu
        na pojemnosc i parametry jakie z tej pojemnosci sa osiagane (tj. moc, spalanie,
        elastycznosc itp.) a nie upieranie sie ze jadna droga rozwoju (np. bez turbo)
        jest lepsza od drugiej. Jak hybrydy albo inne wynalazki osiagna lepsze
        parametry to tez bedziesz ironizowal ze to tylko "elektryczne maszynki do
        golenia" bo jedyny "prawdziwy" silnik to wolnossacy ?
      • mameja21 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 26.05.07, 22:46
        gls1 napisał:

        > Dowodzi to tylko jednego: Dla Civica R-Type w klasie 2000 cm 3 nie ma
        > konkurencji i tyle. Jeżeli uważacie inaczej to pokażcie mi taki samochód NP
        > Renault, VW, który z silnikiem wolnossą cym miał by takie osiągi????? Cena
        nie
        > jest tu żadnym argumentem bo mówimy o silnikach!!

        Dowodzi to tylko jednego: że wolnossący silnik Hondy nie może się równać
        z doładowanym Wolkswagena.
      • ddr6 Re: Type-R /Megane F1/Leon Cupra /Golf GTI 26.05.07, 23:07
        gls1 napisał:

        > Dowodzi to tylko jednego: Dla Civica R-Type w klasie 2000 cm 3 nie ma
        > konkurencji i tyle. Jeżeli uważacie inaczej to pokażcie mi taki samochód NP
        > Renault, VW, który z silnikiem wolnossą cym miał by takie osiągi????? Cena
        nie
        > jest tu żadnym argumentem bo mówimy o silnikach!!

        he,he a jak Honda zacznie robic fotele z ryzu to tez napiszesz ze nik nie
        moze z nia konkurowac bo jako jedyna ma takie fotele
        fanatycy zawsze sa tacy sami , jak dewotki z radia maryja
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka