Gość: Edyta IP: *.gdynia.mm.pl 30.06.03, 22:24 Co o nim sądzicie - jakie są zady i walety? Zastanawiam się nad nabyciem tego autka. Link Zgłoś Obserwuj wątek
Gość: piotrek Re: 206 1,4 HDI IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.06.03, 23:11 Jeździłem tym autem dwa dni w Niemczech (wypożyczalnia). Przy trzech osobach na pokładzie dość trudno go w ogóle rozpędzić. Sam jeżdzę dieslami ale ten 1.4 HDI to moim zdaniem nieporozumienie. Pozdrawiam Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 09:34 A jakie masz roczne przebiegi? Wiesz, co to turbina przy silniku? Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: Tomek F. Re: 206 1,4 HDI IP: 195.116.99.* 01.07.03, 09:53 Moim zdaniem warto kupic. Autko co prawda nie najnowsze ale ciagle produkowane i biorac pod uwage popularnosc (najchetniej kupowane auto w Europe) bedzie robione jescze dosc dlugo (mowi sie o nastepcy w 2006/2007). Uzywane strasznie trzymaja ceny. Wedlug Eurotaksu podstawowy model 1,1 z 1999 r. powinien kosztowac 19 tys zl. Nie ma szans by takiego spotkac. W gazecie u nas te roczniki chodza po okolo 25 tys zl. Wiec niezle trzyma cene. Ulatwia to odsprzedaz. Diesielek jest dosc drogi zdaje sie kolo 47 tys zl. Ale w prasie zebral same dobre opinie. Krotko nim jezdzilem i wydal mi sie calkiem zwinny i dynamiczny. Malo wrazliwy na zaladowanie w przeciwniestwie do benzynki. Moim zdaniem diesel poza cena ma same plusy. Nie musisz pilowac do wyskoich obrotow bo masz dobra elastycznosc, malo Ci pali, silnik jest trwalszy od benzyny. No i diesla latwiej sprzedac jako uzywanego. Link Zgłoś
Gość: Sławek Re: 206 1,4 HDI IP: *.trzebinia.net / 192.168.1.* 01.07.03, 10:04 Gość portalu: Tomek F. napisał(a): > Malo wrazliwy na zaladowanie w przeciwniestwie do benzynki. Nie bardzo wiem co masz na mysli? Jesli to,że załadowany np. 400 kg diesel będzie mniej zmulony niż benzyniak w takiej samej sytuacji to jesteś w błędzie.Tygodnik Motor przeprowadził taki właśnie test i za kazdym razem lepszymi osiagami legitymował się obciązony benzyniak. pozdr Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 10:07 Gość portalu: Tomek F. napisał(a): > dlugo (mowi sie o nastepcy w 2006/2007). Raczej w 2005. >silnik jest trwalszy od > benzyny. Nonsens. Tak było w czasach wolnossącego Mercedesa 300d. Np. 1.3 JTD ma żywotność określoną na 250 tys. km. Pozdrawiam No i diesla latwiej sprzedac jako uzywanego. Link Zgłoś
Gość: Tomek F. Re: 206 1,4 HDI IP: 195.116.99.* 01.07.03, 10:19 greenblack napisał: > Gość portalu: Tomek F. napisał(a): > > dlugo (mowi sie o nastepcy w 2006/2007). > Raczej w 2005. mysle ze to jest wrozenie z fusow bo nikt z nas nie jest pewien tego pewno nie wiedza nawet w PSA bo o tym zadecyduje rynek. Ja slyszalem o 2006 Ty inaczej. > >silnik jest trwalszy od > > benzyny. > > Nonsens. Tak było w czasach wolnossącego Mercedesa 300d. Np. 1.3 JTD ma > żywotność określoną na 250 tys. km. bzdury gadasz. prawda jest ze nowoczesne silniki dieslowskie sa mniej trwalsze niz kiedys bo sa bardziej wysilone, ale benzynowe tez sa bardziej wysilone. Diesel z racji swej konstrukcji (chodzi o wysoki stopien sprezania) jest inaczej konstruowany niz beznyna. Wymaga lepszych materialow. Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 10:28 Gość portalu: Tomek F. napisał(a): > mysle ze to jest wrozenie z fusow bo nikt z nas nie jest pewien tego pewno nie > wiedza nawet w PSA bo o tym zadecyduje rynek. Ja slyszalem o 2006 Ty inaczej. 8/9 lat dla samochodziku segmentu B to wieczność. Czy ktoś sobie wyobraża, by 206 była produkowana jeszcze 4 lata? To nie Saab ze swoimi "evergreenami". > bzdury gadasz. prawda jest ze nowoczesne silniki dieslowskie sa mniej trwalsze > niz kiedys bo sa bardziej wysilone, ale benzynowe tez sa bardziej wysilone. Który benzynowiec nie przejedzie 250 tys. km? 2.5 TDI Volkswagena też ma żywotność 250 tys. km. Który benzynowiec 2.5l tyle nie pochodzi? Szanse, że turbina wytrzyma takie przebieg są nikłe. > Diesel z racji swej konstrukcji (chodzi o wysoki stopien sprezania) jest > inaczej konstruowany niz beznyna. Wymaga lepszych materialow. I to pozwala mu dorównać żywotności wolnossącego benzynowca o podobnej mocy. Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: Tomek F. Re: 206 1,4 HDI IP: 195.116.99.* 01.07.03, 10:46 greenblack napisał: > 8/9 lat dla samochodziku segmentu B to wieczność. Czy ktoś sobie wyobraża, by > 206 była produkowana jeszcze 4 lata? To nie Saab ze swoimi "evergreenami". zgadzam sie ze od strony technicznej to bedzie zabytek, ale w kapitalizmie produkt sprzedaje sie tak dlugo jak dlugo jest zbyt na niego. Jak na razie sprzedaz 206 rosnie mimo ze ma swoje latka a nie przechodzila nawet liftingu. Tak samo jest teraz z 406 nie spieszyli sie z nastepca bo sprzedawal sie niezle, ale w polowie zeszlego roku przyszlo zalamanie sprzedazy i 407 bedzie w 2004 > Który benzynowiec nie przejedzie 250 tys. km? 2.5 TDI Volkswagena też ma > żywotność 250 tys. km. Który benzynowiec 2.5l tyle nie pochodzi? Szanse, że > turbina wytrzyma takie przebieg są nikłe. turbina jest tylko czescia silnika i zawsze mozna ja wymienic jak np alternator. Turbina rowniez w rozny sposob sie "starzeje" po 200.000 moze brac olej ale bedzie silnik dzialal dalej. Poza tym wiele zalezy od stylu jazdy jezdzac spokojnie moze pochodzic znacznie wiecej. Inna sprawa ze silniki TDI VW sa bardzo wysilone. Ladnie to wyglada przy kupnie gorzej po 10 latach. > > Diesel z racji swej konstrukcji (chodzi o wysoki stopien sprezania) jest > > inaczej konstruowany niz beznyna. Wymaga lepszych materialow. > > I to pozwala mu dorównać żywotności wolnossącego benzynowca o podobnej mocy. moze masz racje ale tego na razie nie wiemy. Jak na razie wsrod starych aut generalnie jest wiecej diesli i sa w lepszym stanie. Jak bedzie za 10 lat zobaczymy. Swoja droga masz "duza wiedze" jesli juz wiesz ze nowo wchodzacy do produkcji silnik 1,3 JTD wytrzyma tylko 250 tys. Ja nie wypowiadal bym sie tak szybko w tej kwesti. Link Zgłoś
Gość: bar-tech Re: 206 1,4 HDI IP: *.gliwice.sdi.tpnet.pl 01.07.03, 11:15 Gość portalu: Tomek F. napisał(a): > Swoja droga masz "duza wiedze" jesli juz wiesz ze nowo wchodzacy do produkcji > silnik 1,3 JTD wytrzyma tylko 250 tys. Ja nie wypowiadal bym sie tak szybko w > tej kwesti. takie dane podawane są przez firmę FIAT, więc chyba wiedzą co mówią!!! Poza tym moje 3 grosze odnoście trwałości - jeśli tym HDI będzie jeździł ktoś nie mający zbyt dużego pojęcia na temat używania samochodu z turbo to może go wykończyć już po 100kkm, beznynowe silniki są bardziej "idiotoodporne" niż HDI (TDI, JTD, D4D ect.) pozdrawiam _______________________ www.alufelgi.tk Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 12:13 Gość portalu: Tomek F. napisał(a): > turbina jest tylko czescia silnika i zawsze mozna ja wymienic jak np > alternator. Wiesz, ile kosztuje turbina? > moze masz racje ale tego na razie nie wiemy. Jak na razie wsrod starych aut > generalnie jest wiecej diesli i sa w lepszym stanie. Nie byłbym tego aż tak pewny. 10-letnie diesle z bezpośrednim wtryskiem to przede wszystkim Volkswageny i Audi, a i one nie były wtedy tak wysilone np. 2.5 TDI 115 KM. Reszta zaczęła sprzedawać takie silniki dopiero pod koniec lat '90. > Swoja droga masz "duza wiedze" jesli juz wiesz ze nowo wchodzacy do produkcji > silnik 1,3 JTD wytrzyma tylko 250 tys. Ja nie wypowiadal bym sie tak szybko w > tej kwesti. To nie jest żadna wiedza tajemna. Producenci mają na tyle przyzwoitości, że sami to ogłaszają. Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: Tomek F. Re: 206 1,4 HDI IP: 195.116.99.* 01.07.03, 12:36 greenblack napisał: > > turbina jest tylko czescia silnika i zawsze mozna ja wymienic jak np > > alternator. > > Wiesz, ile kosztuje turbina? nowa turbina jest droga i kosztuje okolo 8-10 tys zl mozna natomiast zregenerowac turbine i wtedy koszt naprawy wynosi w zaleznosci od warsztatu i modelu od 1000 do 2000 zl > Nie byłbym tego aż tak pewny. 10-letnie diesle z bezpośrednim wtryskiem to > przede wszystkim Volkswageny i Audi, a i one nie były wtedy tak wysilone np. > 2.5 TDI 115 KM. Reszta zaczęła sprzedawać takie silniki dopiero pod koniec > lat '90. wlasnie czyli sie zgadzamy ze jescze nie wiemy jak bede sie zachowywyaly dziesiejsze diesle. Nie ma przeslanek ze bede tak samo twale jak stare ale nie ma tez przeslanek ze beda gorsza musimy poczekac. > To nie jest żadna wiedza tajemna. Producenci mają na tyle przyzwoitości, że > sami to ogłaszają. Zgoda jesli rzeczywiscie Fiat oglosil ze jego silnik 1,3 JTD wytrzyma tylko 250 tys to co do tej kwesti przynaje racje. Choc to dziwne ze firma zabiegajaca tak o poprawe wizerunku ujawnia cos takiego. Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 12:41 Gość portalu: Tomek F. napisał(a): > od warsztatu i modelu od 1000 do 2000 zl To tak, jak z bieżnikowanymi oponami. >Nie ma przeslanek ze bede tak samo twale jak stare ale nie > ma tez przeslanek ze beda gorsza musimy poczekac. Przesłanka jest jedna - znaczne wysilenie diesli przy prawie niezmienionych materiałach. Rewolucja nastąpiła w kwestii układów wtryskowych, a nie materiałów. Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: Tomek F. Re: 206 1,4 HDI IP: 195.116.99.* 01.07.03, 12:59 greenblack napisał: > Gość portalu: Tomek F. napisał(a): > > od warsztatu i modelu od 1000 do 2000 zl > To tak, jak z bieżnikowanymi oponami. niekoniecznie placac 2000 zl mozna liczyc ze wszytskie elementy turbiny zostana wymienione na nowe lub tak zregenerowane ze nie bedzie roznicy. Natomiast opony bieznikowane zawsze sa slabsze. > >Nie ma przeslanek ze bede tak samo twale jak stare ale nie > > ma tez przeslanek ze beda gorsza musimy poczekac. > > Przesłanka jest jedna - znaczne wysilenie diesli przy prawie niezmienionych > materiałach. Rewolucja nastąpiła w kwestii układów wtryskowych, a nie > materiałów. nieprzesadzajmy swiat troche poszedl do przodu materialy bardzo sie nie zmienily ale za to zmieil sie sposob ich obrobki a takze sam sposob konstruowania uwzgledniajacy wieksze sily dzialajce w silniku ale rzeczywiscie wieksza moc sugeruje bardziej dynamiczna jazde a wiec i szybsze zuzycie. Dlatego lubie wolnossace powolne diesle. Powoli ale spokojnie. Link Zgłoś
Gość: Sławek Re: 206 1,4 HDI IP: *.trzebinia.net / 192.168.1.* 01.07.03, 15:34 Widzisz coś dziwnego w tym,że dieslowska kosiarka turbo 1.3 eksploatowana w miescie wytrzymuje 250 tyś km przebiegu? 3 -cylindrowy TDI VW 1.4 ile wytrzyma? A ile lat trzeba jeździć po mieście by wykręcić 250 tys km? Chyba nikt mi nie powie,ze taki mały silnik jest przeznaczony do Stilo czy tym bardziej do Doblo,Ducato więc 250 tyś km to uczciwy wynik. Pewnie nie wiesz ale w Andrychowie też mówią,że ich dwa razy większy silnik (ten od Lublina) który uwazany jest powszechnie za udany wytrzymuje 250-300 tyś km (tzn nie mówią tego pracownicy lecz jest to oficjalna wypowiedz dla prasy) pozdr > greenblack napisał: > Zgoda jesli rzeczywiscie Fiat oglosil ze jego silnik 1,3 JTD wytrzyma tylko 250 > > tys to co do tej kwesti przynaje racje. Choc to dziwne ze firma zabiegajaca tak > > o poprawe wizerunku ujawnia cos takiego. Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 17:19 Gość portalu: Sławek napisał(a): > Chyba nikt mi nie powie,ze taki mały silnik jest przeznaczony do Stilo Oficjalnych informacji jeszcze nie ma, ale skoro 1.4 HDI montują w 307 i Xsarze, to czemu nie? Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: Sławek Re: 206 1,4 HDI IP: *.trzebinia.net / 192.168.1.* 01.07.03, 19:39 greenblack napisał: > Oficjalnych informacji jeszcze nie ma, ale skoro 1.4 HDI montują w 307 i > Xsarze, to czemu nie? Montują ale pewnie tylko na takie niedorozwinięte rynki jak polski (juz kiedyś rozmawialiśmy na temat absurdalnego wkładania za małych silników do samochodów w celu poszerzenia grona odbiorców) Wracając do tematu informacja Fiata na temat trwałości silnika 1.3 jtd jest bodaj pierwszą tego typu oficjalną o jakiej czytałem w prasie motoryzacyjnej. Producenci nie wychylają się w tym temacie. pozdr Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 19:59 Gość portalu: Sławek napisał(a): > Montują ale pewnie tylko na takie niedorozwinięte rynki jak polski Nieprawda Sławku, we Francji (w Niemczech chyba też) też są 307 i Xsara 1.4 HDI. (juz kiedyś > rozmawialiśmy na temat absurdalnego wkładania za małych silników do samochodów > w celu poszerzenia grona odbiorców) Rynek włoski też jest specyficzny. Tam od silników powyżej 2.0 płaci się drakońskie podatki, dlatego powstają wynalazki w stylu Maserari Qattroporte 2.0 biturbo lub Alfa 166 2.0 V6 biturbo. > Wracając do tematu informacja Fiata na temat trwałości silnika 1.3 jtd jest > bodaj pierwszą tego typu oficjalną o jakiej czytałem w prasie motoryzacyjnej. > Producenci nie wychylają się w tym temacie. A później ludzie się dziwią, że diesle już nie tak wytrzymałe, jak "beczka" diesel. > pozdr Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: Sławek Re: 206 1,4 HDI IP: *.trzebinia.net / 192.168.1.* 01.07.03, 15:15 Gość portalu: Tomek F. napisał(a): Jak na razie > sprzedaz 206 rosnie mimo ze ma swoje latka a nie przechodzila nawet liftingu. Aktualnie trafiła do sprzedaży wersja po liftingu. 206 to samochód kupowany oczami więc w tym konkretnym przypadku lifting nie był wskazany w mysl zasady "lepsze wrogiem dobrego". Inna sprawa,ze 206 sprzedawana jest w kilku wersjach różniacych się np. światłami,zderzakami,wnetrzem,a nawet dachem (RG,CC). pozdr > Link Zgłoś
Gość: arklin Re: 206 1,4 HDI IP: *.kolobrzeg.com.pl 01.07.03, 15:21 Ja zamiast tego HDI to bym kupił benzyniaka, założył sekwensyjny wtrysk gazu, a za resztę kasy zrobił sobie wakacje na Kanarach np. I maiłabym satysfakcję, ze jeżdzę za 10 zł/100km Pozdrófka Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 17:20 Arklin, nie zapomnij o magnetyzerze. Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: tiamatx Re: 206 1,4 HDI IP: *.avamex.com.pl 01.07.03, 20:35 nie wiem czy magnetyzer dziala na gaz, ale sie pytalem jednego fizyka czy dzialanie magnetyzera ma jakakolwiek podstawe w nauce. powiedzial, ze to rzeczywiscie dziala. i chociaz jakiejs znaczacej poprawy w osiagach nikt nie zauwazyl to podobno polepsza sklad spalin. pisze 'podobno', bo na wlasne oczy nie widzialem wynikow badan. u siebie tego wynalazku nie mam, ale jesli w koncu sie upewnie odnosnie tych badan, to tez zaloze. a jak ktos chce przerabiac na gaz nawet kosiareczke 1.3 to przeciez i tak mu taniej wyjdzie pozniej paliwo i bedzie mial korzysci, wiec dlaczego nie. Link Zgłoś
greenblack Magnetyzer 01.07.03, 20:38 Z dniem, gdy JAKIKOLWIEK producent samochodów zaoferuje, choćby w opcji magnetyzer, założę ich sobie kilkanaście - na kończynach i szyi także. Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: tiamatx Re: Magnetyzer IP: *.avamex.com.pl 01.07.03, 20:45 rok temu zaden producent komputerow nie oferowal chlodzenia wodnego nawet w opcji. ja sobie kupilem i jestem bardzo zadowolony. a powszechnie wiadomo ze woda chlodzi lepiej. wiec dlaczego nikt tego nie stosowal? Link Zgłoś
greenblack Re: Magnetyzer 01.07.03, 20:48 Może z powodów techniczncyh. Problemów ze szczelnością. A jaki jest problem w założeniu magnetyzera? Pozdrawiam Link Zgłoś
tiamatx Re: Magnetyzer 01.07.03, 20:50 nie ma zadnych problemow ze szczelnoscia, technologia do zrobienia tego w takim wydaniu jak jest dzisiaj istniala co najmniej od 20 lat. i z magnetyzerem chyba tez nie ma problemow przy zakladaniu a nikt nie zaklada. wiec nie wiem dlaczego. widziales moze jakies badania czystosci spalin przed i po zalozeniu magnetyzera? Link Zgłoś
greenblack Re: Magnetyzer 01.07.03, 21:41 tiamatx napisał: i z magnetyzerem chyb > a tez nie ma problemow przy zakladaniu a nikt nie zaklada. I Ciebie to nie zastanawia? Z założeniem amuletu czy płyty CD za przednią szybą też nie ma żadnych problemów. > widziales moze jakies badania czystosci spalin przed i po zalozeniu magnety > zera? Nie, ale chętnie zobaczę. Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: tiamatx Re: Magnetyzer IP: *.avamex.com.pl 01.07.03, 22:51 zastanawia mnie, ale wiele glupoty w swoim krotkim zyciu widzialem :) wiec bym sie nie zdziwil, gdyby sie okazalo, ze cos pomaga, a malo kto tego uzywa. wyniki ja tez chetnie zobacze, ale jakos nie mam czasu sie przejechac do stacji pomiarowej. jak bede mial to na pewno dam na forum. a wyniki by wypadalo tez poznac nie tylko nowych aut, ale np tez 10 letnich albo 20 letnich trupow, z wtryskiem, gaznikiem Link Zgłoś
Gość: Marcin Re: 206 1,4 HDI IP: *.gdynia.mm.pl 01.07.03, 19:52 Może nie znam się tak dobrze na silnikach , ale z doświadczenia jazdy dieslem (wolnossącym czy też HDI) wiem że te silniki zawsze należały do trwalszych. 250 tys Fiata wg mnie jest co najwyżej srednim wynikiem. To prawda że HDI jest bardziej wysilonym silnikiem - ale tak dokońca nie wiemy na co je stać są zbyt krótko na rynku. Co do silników TDI VW - 2,5 litrowy 110 KM - przejechał 320 tys (był to VW Transporter) i żyje bez remontu do dnia dzisiejszego - o czymś to chyba swiadczy. Sam długo używałem Citroena BX 1,9 D - sprzedałem go mając na liczniku 340 tys (bez remontu!!) - jeździ do dnia dzisiejszego. Samo życie przyniosło rozwiązanie. Dlatego ciężko rozmawiać na temat danych katalogowych. Poczekajmy... Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 19:55 Gość portalu: Marcin napisał(a): Co do silników TDI VW - 2,5 litrowy 110 KM - przejechał 320 > tys (był to VW Transporter) i żyje bez remontu do dnia dzisiejszego Tak, ale 110 KM z 2.5 to nie 150, ani 175 KM. - o czymś > to chyba swiadczy. Sam długo używałem Citroena BX 1,9 D - sprzedałem go mając > na liczniku 340 tys (bez remontu!!) I też zły przykład. 64 KM z 1.9. Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: Marcin Re: 206 1,4 HDI IP: *.gdynia.mm.pl 01.07.03, 20:00 Ale 110 KM przy masie Transportera ma dość spore znaczenie ... Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 20:06 Gość portalu: Marcin napisał(a): > Ale 110 KM przy masie Transportera ma dość spore znaczenie ... A jaki to ma związek z żywotnością? 110 KM z 2.5 to 44 KM/l. 1.9 TDI 130 KM ma 68 KM/l, a musi obsłużyć Sharana. 2.5 TDI 175 KM ma 70 KM/l, a montują go do ponad 2-tonowego Touarega. Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: Marcin Re: 206 1,4 HDI IP: *.gdynia.mm.pl 01.07.03, 20:10 dobrze - kapituluję Jednak nie ma tu wciąż odpowiedzi na zasadnicze oytanie czy kupić tę 206 1,4 HDI czy nie? - a może co innego (np 1,9 D Xsara?) Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 20:12 Gość portalu: Marcin napisał(a): > Jednak nie ma tu wciąż odpowiedzi na zasadnicze oytanie czy kupić tę 206 1,4 > HDI czy nie? - a może co innego (np 1,9 D Xsara?) Kluczem jest odpowiedź na pytania: forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=6750223&a=6754178 Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: Marcin Re: 206 1,4 HDI IP: *.gdynia.mm.pl 01.07.03, 20:14 Wiem co to jest turbina Przebiegi ok 33 tys /rok Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 20:18 To Ty jesteś Edyta. Współczesna medycyna działa cuda:) Myślałeś, że jako kobieta uzyskasz więcej odpowiedzi?;) Jest to przebieg opłacalny dla diesla. Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: Edyta Re: 206 1,4 HDI IP: *.gdynia.mm.pl 01.07.03, 20:25 Edyta - to żona Marcina, która nie chce kupić samochodu tylko dlatego, że jest ładny. Fajnie byłoby, żeby jeszcze był w miarę dynamiczny, ekonomiczny... Do dieselków mam (mamy) sentyment. Teraz, gdy pozbyliśmy się 15 letniej cytrynki stoimy przed trudnym wyborem - dlatego wszystkie informacje, które oboje zebraliśmy w trakcie tej rozmowy są dla nas bardzo cenne. Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 20:28 A o Clio 1.5 dCi 80 KM nie myśleliście? Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: Edyta Re: 206 1,4 HDI IP: *.gdynia.mm.pl 01.07.03, 20:32 Masz rację, dobra alternatywa - Renault daje też duże wyposażenie w standardzie. - ale Marcin jest duży: podczas wsiadania na tylnie siedzienia zawadził głową o wejście !?! Obawiam się, że to nie przejdzie Link Zgłoś
greenblack Re: 206 1,4 HDI 01.07.03, 20:33 A po co on siada z tyłu?;) Nie lubi siedzieć obok małżonki? Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: frax Re: 206 1,4 HDI IP: *.acn.pl 01.07.03, 20:47 A może Xsara 1.9D ? 71km nie czyni cud ale to fajne aut i silnik świetny! Pozdrawiam Link Zgłoś
Gość: Sławek Re: 206 1,4 HDI IP: *.trzebinia.net / 192.168.1.* 01.07.03, 20:50 Gość portalu: Edyta napisał(a): > Masz rację, dobra alternatywa - Renault daje też duże wyposażenie w standardzie > . > > - ale Marcin jest duży: podczas wsiadania na tylnie siedzienia zawadził głową o > > wejście !?! > > Obawiam się, że to nie przejdzie Trudno o bardziej porównywalne samochody niż Clio vs 206. Nie wiedziałem,ze 206 jest znacznie wyższa oraz ze ma większe tylne drzwi (lub otwór po uchyleniu przedniego siedzenia w 3d) pozdr Link Zgłoś
Gość: Edyta Re: 206 1,4 HDI IP: *.gdynia.mm.pl 01.07.03, 20:57 Nie wypowiadam się na temat wysokości - nie znam dokładnych wymiarów - ale sama słyszałam ten huk przy wsiadaniu żałujcie, że was tam nie było... Link Zgłoś
Gość: Sławek Re: 206 1,4 HDI IP: *.trzebinia.net / 192.168.1.* 01.07.03, 21:04 Gość portalu: Edyta napisał(a): > Nie wypowiadam się na temat wysokości - nie znam dokładnych wymiarów - ale sama > > słyszałam ten huk przy wsiadaniu > > żałujcie, że was tam nie było... To lepiej kupcie sobie Agile ;-) pozdr Link Zgłoś
Gość: Sławek Re: 206 1,4 HDI IP: *.trzebinia.net / 192.168.1.* 01.07.03, 20:59 greenblack napisał: > A jaki to ma związek z żywotnością? 110 KM z 2.5 to 44 KM/l. 1.9 TDI 130 KM ma > 68 KM/l, a musi obsłużyć Sharana. Sharana musiał kiedyś "obsłużyć" i 1.9 TDI 90 KM (również 110 KM,a potem 115 KM) 130 KM to rakieta ;-) pozdr 2.5 TDI 175 KM ma 70 KM/l, a montują go do > ponad 2-tonowego Touarega. Link Zgłoś
Gość: Sławek Re: 206 1,4 HDI IP: *.trzebinia.net / 192.168.1.* 01.07.03, 20:56 Gość portalu: Marcin napisał(a): Co do silników TDI VW - 2,5 litrowy 110 KM - przejechał 320 > tys (był to VW Transporter) Transporter 2.5 TDI ma 88 KM,102 KM lub 150 KM (poprzednia generacja -ale to chyba oczywiste przy 320 tyś km ;-) pozdr Link Zgłoś
Gość: Marcin Re: 206 1,4 HDI IP: *.gdynia.mm.pl 01.07.03, 20:37 Mojego wzrostu są również moi teściowie i rodzice - mierzę komfort wsiadania swoją miarą A obok małżonki bardzo lubię siedziec :) Link Zgłoś
Gość: Edyta Re: 206 1,4 HDI IP: *.gdynia.mm.pl 01.07.03, 21:10 Myślę, że wyleczyłam (-śmy) się z kupna 206 chociażby dlatego: www.motoforum.pl/Opinie/Peugeot/206/206.php3 Link Zgłoś
Gość: frax Re: 206 1,4 HDI IP: *.acn.pl 01.07.03, 22:38 Wspomniałaś że myślisz także o Xsarze 1.9D. Moim skromnym zdaniem z tym autem będzie najmniej niespodzianek. Po pierwsze najodporniejszy na beznadziejne paliwo, naprawisz go w razie co taniej, jeżeli w common railu padnie ci pompa (np.przez paliwo) to nie licz na szczęście... parenaście tysięcy z głowy bo one są często nie naprawialne. Zastanawiam się czy w modelu '03 można kupić 1.9D. A pozatym jest to większe auto, a z reguły większe=bezpieczniejsze... cudów nie ma. Choć clio ma chyba 4* w euroncap. Ja bym optował za Xsarą, aczkowlwiek cała reszta to też fajne fury. Pozdro Link Zgłoś