Dodaj do ulubionych

czyszczenie układu hamulcowego

18.11.07, 21:12
Witam,

Poszukuje profesjonalnego zakładu czyszczącego układ hamulcowy na terenie
Trójmiasta. Chodzi mi o zakład, który ma odpowiedni sprzęt (pompa próżniowa
czy coś w tym rodzaju). Jak ktoś wie ile taka usługa kosztuje to również będę
wdzięczny.

Z góry dziękuję za pomoc.

PS
Jakiś czas temu mechanik dolał mi jakiś płyn hamulcowy który chyba wszedł w
reakcję ze starym i porobiły się jakieś brudy. Z tego powodu po hamowaniu
czasami mi blokują lekko przednie koła.
Obserwuj wątek
    • skyddad Re: czyszczenie układu hamulcowego 19.11.07, 17:00
      Ukladu hamulcowego sie nie czysci tylko regularnie co dwa lata wymienia
      plyn.Wtedy i nawet po 10 latach nie spotka Ciebie zadna niespodzianka.
      W Twoim konkretnym wypadku,to musisz odpiowietrzac kazde kolo po koleji do
      meomentu pojawienia sie nowego plynu wbutelce spustowej.
      Na ta operajc emusisz zakupic co najminiej okolo niecalego litra plynu.Trzeba
      wszystko co siedzie w ukladzie wypchnac.Pojedz do takiego majstra ktoremu mozesz
      zaufac.
      Pzdr.Sky.
      • slower Re: czyszczenie układu hamulcowego 19.11.07, 19:53
        Dzięki za info. To niestety bardziej skomplikowany przypadek. Robiłem to co
        piszesz i niestety nie pomogło (klocki, tłoczki i prowadnice też niby ok). Objaw
        jest taki, że hamulce na ogół są idealne, tylko tak co około 5-10 km zaczynają
        lekko blokować te przednie koła (tył jest ok), ogólnie da się jechać ale czuję
        lekki opór. Gdy na najbliższych światłach zatrzymam się i wcisnę hamulec do
        oporu, wtedy blokowanie puszcza i znowu następne 5-10 km jest ok. Czasami jak
        mocno wcisnę hamulec to przy puszczaniu pedał lekko oddaje w stopę :). Mechanicy
        mówią, że to na 90% może być pompa hamulcowa, ale nie chcę się z tą wymianą tak
        mocno śpieszyć. Wydaje mi się że problem zaczął się po wymianie tarcz i klocków.
        Mam klocki valeo i czasami słyszę jakby tarcie o metal gdy hamuje - tylko
        czasami (mechanicy twierdzą że klocki i tarcze są ok i rozkładają ręce,
        oczywiście jak oni nim jadą to zawsze jest idealnie :))
        Zastanawiam, się nad tym czyszczeniem, chyba że może wcześniej wymienię jednak
        te klocki.
        Męczę się z tym chyba już z pół roku i nikt nie wie co to może być...
        • dewulot1 Re: czyszczenie układu hamulcowego 19.11.07, 20:12
          No to kiedy zaczal sie problem, po dolaniu plynu czy po wymianie
          klockow? A moze Ty wcale nie masz problemu, a klocki lekko tra o
          tarcze co slychac i czuc dotykajac reka do goracej felgi, co jest
          zupelnie normalne. Gdybys jechal 10 kilometrow na "lekko
          zablokowanych" hamulcach, to po zatrzymaniu widzialbys dym i czul
          spalenizne, a po pol roku nie mialbys juz klockow.
        • skyddad Re: czyszczenie układu hamulcowego 19.11.07, 20:13
          Jezdziles dosc dlugo na bardzo wysunietym tloczysku,nastepnie powsunieciu
          tloczysko do tylu do oporu ruszylo sie caly syf znajdujacy sie tam zaciera
          tloczysko i stad problem. Zdejmijsiodlo rozbierz icalkowicie wycizysc,ale jak
          nie potargfisz to kup uzywane na zlomie ale dobrze zaciski.
          pzdr.Sky.
          • slower Re: czyszczenie układu hamulcowego 19.11.07, 20:30
            No właśnie to taki skomplikowany przypadek :)

            Rzeczywiście jakbym jeździł na zablokowanych to by tarcze i klocki poszły. Z
            tym, że ja zwykle jeżdżę po mieście i jak tylko wyczuję że coś się dzieje to na
            światłach hamulec do oporu i wszystko wraca do normy (zresztą te blokowanie jest
            bardzo słabe, na małej górce samochód się nie toczy, ale na większej już tak).
            Byłem u kilku mechaników, u ostatniego tydzień temu. Wszyscy twierdzą że klocki
            chodzą leciutko i wszystko wygląda ok... ale nie jest.

            Na innym forum przeczytałem coś takiego, cytuję:
            "Każda pompa ma otworek zwrotny tuż za tłoczyskiem tak by po odhamowaniu płyn
            powracał i ciśnienie w układzie spadało do zera Jak sie to przytka lub uszczelka
            tłoczka zatka otworek to ciśnienie pozostaje i hamulce blokują. Sprawdzić czy
            popychacz ten co popycha tłok i jest połączony z pedałem hamulca ma luz. Tłok
            pompy musi mieć swobodę by powrócić a jak nie ma tzw. skoku jałowego to z
            pewnością bedą kłopoty. Może się z brudu zacierać cale tłoczysko pompy albo coś
            tam zaśniedziało i WD40 to udrażnia. Może być syf w układzie i zatykać otworek
            albo wszystko na raz łącznie z zacinającymi się tłoczkami zacisków. Układ
            płuczemy denaturatem a pompę jak starawa wymienić. Ja mam od 8 lat pompę od
            Poloneza i jest spokój. Różnica taka, że trzeba dodać trójnik i jest dłuższa o 1cm."

            I stąd mnie natchnęło że jakiś syf mam w układzie i mi czasami zatyka jakiś kanalik.

            Wymienię chyba te klocki i sprawdzę dokładnie tłoczki i prowadnicę, później
            czyszczenie układu, a później to chyba sprzedam grata na części... :) ba mam go
            już czasami dosyć

            pozdrawiam i dzięki za odpowiedź
            • dewulot1 Re: czyszczenie układu hamulcowego 19.11.07, 20:51
              > czyszczenie układu, a później to chyba sprzedam grata na
              części... :) ba mam go
              > już czasami dosyć

              A pozniej jakis forumowicz z problemem hamulcowym poslucha rady
              Skyddada i zalozy do swojego samochodu Twoje hamulce ze zlomu.

              Wyjecie tloczkow z zaciskow, umycie i oskrobanie "syfu" na tloczkach
              kawalkiem drewna bron boze pilnikiem albo papieren sciernym,
              przeplukanie i nalanie nowego plynu i odpowietrzenie- nie powinno
              zaszkodzic.
              • skyddad Re: czyszczenie układu hamulcowego 19.11.07, 21:40
                Bardzo dobre sa czesci z samochodow z malej stluczki ktorych sie nie reperuje a
                oddaje na zlom.
                Zacisk zalozony zpowrotem d´na swoje miejsce musi zalezy od typu hamulcow miec
                pewna tolerancje ruchowa jezeli jest wszystko zardzewiale iustawia sie pod jakim
                katem do tarczy rowniez moze wystapic efekt zacierania. Nalezy krawedzie ktorych
                zacisk sie porusza nasmarowac tylko kanty smarem ceramicznym dawniej
                miedziowym,rowniez nakladke hamulcowa na kancie tak gdzie sie trzymna obudowy.
                Wiesz najlepiej bedzie jak kupisz sobie ksazke o hamulcach i bedziesz wiedzal o
                czym rozmawiamy,wtedy nie popelnisz bledu i nie bedziesz zagrozeniem na
                drodze.Hamulce poprawnie zmontowane to ocalone zycie Twoje lub wspoluzytkownikow.
                Pzdr.Sky.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka