Dodaj do ulubionych

Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda

28.11.07, 19:24
Jakiś czas temu AutoBild zrobił sprawdził realne spalanie wielu normalnych aut [1] i pomyślałem, że fajnie będzie :-) te dane wyciągnąć i wrzucić na forum, ponieważ odczytując je z artykułu można zaklikać się na śmierć :) [2]

Wnioski? ECE ma służyć głównie porównaniu aut (model A spala o 12% więcej niż model B), ale marketing i tak podaje to jako "miarodajne" zużycie. Każdy testowany model spalił więcej, pytanie tylko, o ile.

Ponoć nowe modele są w milionach kilometrów testowane, fiu fiu, w śmierletnym gorącu Death Valley, wśród syberyjskich ścinających krew mrozów, w korkach Londynu i na zakrętach Nordschleife. Szkoda, że nie podaje się uśrednionego zużycia paliwa z tamtych miejsc.

[1] www.autobild.de/artikel/Themen-News-So-viel-saeuft-Ihr-Auto-wirklich_444828.html
[2] www.autobild.de/mmg/mm_bildergalerie_444822.html?tab=0&page=0


Samochód __ Zużycie paliwa: ECE ___ real __ + % _____ typ paliwa

AUDI A3 SPORTBACK 2.0 TDI _ 5,5 ___ 6,8 ___ 23,6 ____ Diesel
AUDI A4 2.0 TFSI __________ 7,1 ___ 8,1 ___ 14,1 ____ Super Plus
AUDI A4 2.0 TDI ___________ 5,8 ___ 6,5 ___ 12,0 ____ Diesel
AUDI S5 4,2 FSI ___________ 12,4 __ 13,7 __ 10,5 ____ Super Plus
AUDI A5 3,0 TDI ___________ 7,2 ___ 8,3 ___ 15,3 ____ Diesel
AUDI A6 AVANT 2,8 FSI _____ 8,8 ___ 9,4 ___ 6,8 _____ Super
AUDI A6 ALLROAD 2,7 TDI ___ 8,7 ___ 9,1 ___ 4,6 _____ Diesel
AUDI A8 2,8 FSI ___________ 8,3 ___ 9,4 ___ 13,3 ____ Super
AUDI Q7 4,2 TDI ___________ 11,1 __ 12,0 __ 8,1 _____ Diesel
BMW 130i __________________ 8,3 ___ 9,2 ___ 10,8 ____ Super Plus
BMW 123d __________________ 5,2 ___ 6,9 ___ 32,7 ____ Diesel
BMW M3 COUPE ______________ 12,4 __ 13,1 __ 5,6 _____ Super Plus
BMW 320d TOURING __________ 4,9 ___ 5,8 ___ 18,4 ____ Diesel
BMW 525i TOURING __________ 7,7 ___ 9,4 ___ 22,1 ____ Super Plus
BMW X3 3.0si ______________ 9,5 ___ 10,8 __ 13,7 ____ Super Plus
BMW X3 2.0d _______________ 6,5 ___ 7,3 ___ 12,3 ____ Diesel
BMW X5 3.0sd ______________ 8,2 ___ 10,4 __ 26,8 ____ Diesel
CITROEN C1 HDi 55 _________ 4,1 ___ 5,5 ___ 34,0 ____ Diesel
CITROEN C-CROSSER HDI _____ 7,3 ___ 7,9 ___ 8,2 _____ Diesel
DACIA LOGAN MCV 1.5 dCi ___ 5,3 ___ 6,0 ___ 13,2 ____ Diesel
DAIHATSU CUORE 1.0 ________ 4,4 ___ 5,5 ___ 25,0 ____ Normal
DAIHATSU MATERIA 1.5 ______ 7,2 ___ 8,8 ___ 22,2 ____ Normal
DODGE NITRO SXT 2.8 CRD ___ 9,4 ___ 10,7 __ 13,8 ____ Diesel
FIAT 500 1.4 16V __________ 6,3 ___ 6,9 ___ 9,5 _____ Super
FIAT PANDA 1.3 Multijet 16V 4,3 ___ 5,9 ___ 37,0 ____ Diesel
FIAT BRAVO 1.4 T-Jet 16V __ 7,1 ___ 8,8 ___ 23,9 ____ Super
FORD FOCUS 1.6 TDCi _______ 4,8 ___ 6,0 ___ 25 ______ Diesel
FORD MONDEO 2.0 ___________ 7,9 ___ 9,0 ___ 13,9 ____ Super
FORD MONDEO 2.0 TDCi ______ 5,9 ___ 6,7 ___ 13,6 ____ Diesel
FORD S-MAX 2.0 TDCi _______ 6,4 ___ 7,1 ___ 10,9 ____ Diesel
HONDA JAZZ 1.4 LS _________ 5,7 ___ 6,4 ___ 12,3 ____ Super
HONDA CIVIC HYBRID ________ 4,6 ___ 6,6 ___ 43,5 ____ Super
HONDA ACCORD 2.0 __________ 8,0 ___ 8,6 ___ 7,5 _____ Super
HYUNDAI i30 1.4 ___________ 6,1 ___ 7,2 ___ 18,0 ____ Super
HYUNDAI i30 1.6 CRDi ______ 4,7 ___ 5,8 ___ 23,4 ____ Diesel
HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDi ___ 7,1 ___ 8,1 ___ 14,1 ____ Diesel
JAGUAR XJ6 2.7 TD _________ 8,1 ___ 8,6 ____6,2 _____ Diesel
JEEP COMPASS 2.0 CRD ______ 6,5 ___ 7,3 ___ 12,3 ____ Diesel
JEEP WRANGLER _____________ 11,5 __ 12,6 __ 9,6 _____ Super
KIA CEE'D 1.4 CVVT ________ 6,1 ___ 8,0 ___ 31,0 ____ Super
LAND ROVER FREELANDER Td4 _ 7,5 ___ 7,8 ___ 4,0 _____ Diesel
LEXUS RX 400h _____________ 8,1 ___ 12,0 __ 48,0 ____ Super
MAZDA2 1.3 MZR ____________ 5,4 ___ 6,2 ___ 14,8 ____ Super
MAZDA3 1.6 MZR ____________ 6,9 ___ 7,5 ___ 8,7 _____ Super
MAZDA CX-7 2.3i MZR _______ 10,2 __ 11,5 __ 12,7 ____ Super Plus
MERCEDES A 150 ____________ 6,7 ___ 7,2 ___ 7,5 _____ Super
MERCEDES C 180 KOMPRESSOR _ 7,6 ___ 8,6 ___ 13,2 ____ Super
MERCEDES C 350 ____________ 9,7 ___ 10,8 __ 11,3 ____ Super
MERCEDES C 220 CDI T-MODELL 6,1 ___ 6,7 ___ 9,8 _____ Diesel
MERCEDES C 63 AMG _________ 13,4 __ 14,9 __ 11,2 ____ SuperPlus
MERCEDES S 600 ____________ 14,3 __ 16,0 __ 11,9 ____ Super
MERCEDES G 55 AMG _________ 15,9 __ 24,3 __ 53,0 ____ Super Plus
MINI ONE __________________ 5,3 ___ 6,3 ___ 18,9 ____ Super
MINI COOPER S CLUBMAN _____ 6,3 ___ 7,5 ___ 19,8 ____ Super
MITSUBISHI COLT 1.5 CZT ___ 6,8 ___ 9,4 ___ 38,0 ____ Super
NISSAN QASHQAI 2.0 dCi ____ 6,9 ___ 7,6 ___ 10,1 ____ Diesel
NISSAN X-TRAIL 2.0 dCi ____ 7,1 ___ 7,2 ___ 1,4 _____ Diesel
OPEL ASTRA 1.7 CDTi _______ 5,4 ___ 6,3 ___ 16,7 ____ Diesel
OPEL MERIVA 1.6 ___________ 6,7 ___ 7,5 ___ 11,9 ____ Super
OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI ______ 6,0 ___ 6,2 ___ 3,3 _____ Diesel
OPEL ANTARA 2.0 CDTI ______ 7,5 ___ 8,6 ___ 14,7 ____ Diesel
PEUGEOT 107 1.0 ___________ 4,6 ___ 5,5 ___ 19,6 ____ Super
PEUGEOT 207 SPORT 95 VTi __ 6,1 ___ 7,1 ___ 16,4 ____ Super
PEUGEOT 207 SW 95 VTi _____ 6,3 ___ 7,1 ___ 12,7 ____ Super
PEUGEOT 308 HDi 11 ________ 4,7 ___ 5,9 ___ 25,5 ____ Diesel
PEUGEOT 407 SPORT 140 _____ 8,1 ___ 8,5 ___ 4,9 _____ Super
PEUGEOT 4007 2.2 HDi 155 __ 7,3 ___ 8,0 ___ 9,6 _____ Diesel
RENAULT TWINGO GT 1.2 16V _ 5,9 ___ 6,4 ___ 8,5 _____ Super
RENAULT TWINGO 1.5 dCi ____ 4,3 ___ 4,7 ___ 9,3 _____ Diesel
RENAULT CLIO 1.2 16V ______ 5,9 ___ 7,0 ___ 18,6 ____ Super
RENAULT LAGUNA 2.0 dCi 150 6,0 ___ 6,8 ___ 13,3 ____ Diesel
RENAULT GRAND SCENIC 2.0dCi 5,8 ___ 6,8 ___ 17,2 ____ Diesel
RENAULT GRAND ESPACE 2.0dCi 8,2 ___ 9,5 ___ 15,9 ____ Diesel
SEAT ALTEA FREETRACK 2.0TDI 6,8 ___ 7,4 ___ 8,8 _____ Diesel
SKODA FABIA 1.6 16V _______ 6,9 ___ 7,7 ___ 11,6 ____ Super
SKODA ROOMSTER 1.6 16V ____ 7,0 ___ 7,6 ___ 8,6 _____ Super
SMART FORTWO COUPE ________ 4,7 ___ 5,0 ___ 6,4 _____ Super
SMART FORTWO COUPE cdi ____ 3,3 ___ 3,6 ___ 9,1 _____ Diesel
SUBARU IMPREZA 2.0R _______ 9,0 ___ 9,5 ___ 5,6 _____ Super
SUZUKI SIWFT 1.3 __________ 6,1 ___ 6,2 ___ 1,6 _____ Super
TOYOTA YARIS 1.3 VVT-i ____ 6,0 ___ 6,4 ___ 6,7 _____ Super
TOYOTA AURIS 1.6 VVT-i ____ 7,1 ___ 7,5 ___ 5,6 _____ Super
TOYOTA AURIS 2.0 D-4D _____ 5,7 ___ 6,4 ___ 12,3 ____ Diesel
COROLLA VERSO 2.2 D-CAT ___ 6,8 ___ 7,6 ___ 11,8 ____ Diesel
TOYOTA PRIUS 1.5 HSD ______ 4,3 ___ 6,0 ___ 36,5 ____ Super
TOYOTA RAV4 2.2 D-4D ______ 6,6 ___ 7,4 ___ 12,1 ____ Diesel
VOLVO C30 1.8 _____________ 7,3 ___ 8,8 ___ 20,5 ____ Super
VOLVO C30 1.6 D ___________ 4,9 ___ 5,8 ___ 18,4 ____ Diesel
VOLVO V70 3.2 _____________ 10,3 __ 11,2 __ 8,7 _____ SuperPlus
VOLVO XC70 D5 _____________ 8,0 ___ 8,4 ___ 5,0 _____ Diesel
VW FOX 1.2 ________________ 6,2 ___ 6,5 ___ 4,8 _____ Super
VW POLO 1.4 _______________ 6,4 ___ 6,6 ___ 3,1 _____ Super
VW POLO BLUEMOTION ________ 3,9 ___ 5,1 ___ 30,8 ____ Diesel
VW GOLF 1.4 TSI ___________ 6,3 ___ 6,7 ___ 6,3 _____ Super
VW GOLF GT SPORT 2.0 TDI __ 5,9 ___ 6,8 ___ 15,8 ____ Diesel
VW GOLF 1.9 TDI ___________ 5,0 ___ 5,8 ___ 16,0 ____ Diesel
VW PASSAT VARIANT 2.0 TDI _ 6,4 ___ 7,2 ___ 12,5 ____ Diesel
VW TOURAN 1.4 TSI _________ 7,4 ___ 8,1 ___ 9,5 _____ Super
VW TOUAREG V10 TDI ________ 12,6 __ 12,9 __ 2,4 _____ Diesel
VW T5 MULTIVAN 2.5 TDI ____ 8,4 ___ 9,4 ___ 11,9 ____ Diesel
Obserwuj wątek
    • sniperslaststand Re: Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda 28.11.07, 19:26
      Zastanawiałem się, jak bardzo czcionka o niestałej szerokości znaków rozsypie tabelkę. Odpowiedź brzmi: bardzo :-)
    • frequentflyer Re: Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda 29.11.07, 01:36
      LEXUS RX 400h wyraźnie oderwał się od stawki. trudno o lepszą reklamę hybryd!
      • purhed Re: Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda 29.11.07, 08:58
        dla miłośników rzeczywistego zużycia paliwa polecam:
        www.spritmonitor.de/
    • detritus24 Re: Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda 06.12.07, 08:35
      Jako ciekawostke, publikuje odpowiedz producenta samochodow dotyczaca
      rzeczywistego zuzycia paliwa.
      Zachowano oryginalna pisownie ;o)

      "Szanowny Panie

      w związku z wprowadzeniem wysokich norm emisji spalin, znacznie
      zmienione zsotały metody badawcze odnośnie emisji i zużycia pailwa.
      Metody te opierają się na wysokich wymaganiach co do warunków i
      sposobu wykonywania badań pod tym kątem. Z całą stanowczością można
      określić je jako laboratoryjne. Przeprowadzane są w warunkch
      określonej wilgotności powietrza, temperatury otoczenia, temparatury
      silnika, nawt temperatury paliwa.

      W tak opracowanych okolicznościach pojazd jest w stanie spalić
      wykazywane w danych informacyjnych ilości paliwa. Nie uwaględniają
      one, korków, zimnego powietrza, rozgrzewania silnika, skrzyżowań,
      nierówności terenu, oświetlenia, ogrzewania, klimatyzacji, jakości
      paliwa, stylu jazdy itp.

      Stwierdzamy autorytatywnie że w warunkach zawłaszcza miejskich ( a w
      takich jest eksploatowane 90% pojazdów) rozbieżności rzędu 20-30% są
      absolutnie normalnym zjawiskiem wynikającym z zupełnie innych
      warunków spalania pomiędzy badaniami a typową eksploatacją zwłaszcza
      w warunkach ruchu ulicznego oraz niskich temperatur.

      z poważaniem

      Dział Techniczny
      Hyundai Motor Poland"
      • crannmer Re: Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda 06.12.07, 09:50
        detritus24 napisał:

        > Jako ciekawostke,

        Czemu ciekawostke?
        Przeciez to winno wpasc do glowy kazdemu, kto choc chwile zastanowi sie nad tematem.

        > Stwierdzamy autorytatywnie że w warunkach zawłaszcza miejskich
        > ( a w takich jest eksploatowane 90% pojazdów) rozbieżności rzędu
        > 20-30% są absolutnie normalnym zjawiskiem wynikającym z
        > zupełnie innych warunków spalania pomiędzy badaniami a
        > typową eksploatacją zwłaszcza w warunkach ruchu ulicznego
        > oraz niskich temperatur.

        Niesposob sie z tym niezgodzic.

        BTW na temat dokladnie tego samego artykulu (tyle ze w oryginale) dyskutowalismy
        dlugo i jalowo tutaj:
        forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=71432047&a=71480660

        MfG
        C.
        So you want to write a fugue?
        • simon921 Re: Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda 06.12.07, 11:47
          > Niesposob sie z tym niezgodzic.

          No właśnie - podam swój przykład. Auta używam praktycznie cały czas w ruchu
          pozamiejskim i to spalanie faktycznie udaje sie osiągnąć bez większego problemu.
          Natomiast w mieście czy cyklu mieszanym będzie ono na pewno większe.
        • detritus24 Re: Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda 06.12.07, 15:57

          > Przeciez to winno wpasc do glowy kazdemu, kto choc chwile zastanowi sie nad tem
          > atem.

          Jako ciekawostke, bo to konkretna wypowiedz producenta.
        • sniperslaststand Re: Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda 06.12.07, 21:55
          > > Stwierdzamy autorytatywnie że w warunkach zawłaszcza miejskich
          > > ( a w takich jest eksploatowane 90% pojazdów) rozbieżności rzędu
          > > 20-30% są absolutnie normalnym zjawiskiem wynikającym z
          > > zupełnie innych warunków spalania pomiędzy badaniami a
          > > typową eksploatacją zwłaszcza w warunkach ruchu ulicznego
          > > oraz niskich temperatur.
          >
          > Niesposob sie z tym niezgodzic.

          Tylko zapomnieli o tym napisać w specyfikacji technicznej samochodu udostępnianej klientowi, dużą czcionką, tłustym drukiem, w czerwonej ramce, aby każdy klient zauważył.
          • crannmer Re: Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda 06.12.07, 22:24
            sniperslaststand napisał:

            > Tylko zapomnieli o tym napisać w specyfikacji technicznej samochodu
            > udostępnianej klientowi,

            Nie wszyscy zapomnieli. Dwie proby na los szczescia:

            Mercedes:
            1] Dane wg Wytycznej 80/1269/EWG w aktualnie obowiązującym brzmieniu.
            [2] Podane wartości obliczone zostały zgodnie z przewidzianą przepisami
            procedurą pomiarową (Wytyczna 80/1268/EWG w aktualnie obowiązującym brzmieniu).
            Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie
            porównaniu różnych typów pojazdu.

            Toyota:
            Zużycie paliwa (dyrektywa UE 80/1268-1999/100 WE)
            Poza wielkością zużycia paliwa przez samochód, również zachowanie kierowcy, jak
            i inne czynniki natury nietechnicznej mają wpływ na poziomy zużycia paliwa i
            emisji CO2 przez samochód

            > dużą czcionką, tłustym drukiem, w czerwonej ramce, aby każdy klie
            > nt zauważył.

            I co jeszcze? Formulaz do podpisania "przeczytalem, zrozumialem i bede o tym
            pamietac"?

            MfG
            C.
            FABRICATI DIEM, PVNC
      • conti3 No to nie ma się czym stresować wszyscy mają jedna 06.12.07, 12:13
        kowo, czyli są nabijani przez producentów w butelkę super niskim
        zużyciem.
        Ta strona jest rewelacyjna i to są realia spalania a nie jakieś
        testy: www.spritmonitor.de/
        Polecam, ja się wyleczyłem ze swoich urojeń.
        • warum3 Re: No to nie ma się czym stresować wszyscy mają 06.12.07, 12:37
          A to moje trzy grosze: jeśli na stosunkowo niewielkim dystansie (np 150km)
          zamiast szarpać się z maratonem tirów pojedziesz "spokojnie" to nie zyskasz
          10min ale Twoje auto spali mniej niz myślisz.
    • wujaszek_joe Re: Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda 06.12.07, 11:59
      dzięki za to, że się wysiliłeś.
      moje auto spala tyle ile podano jako średnie spalanie, ale moja codzienna trasa
      to najczęściej piąty bieg na niskich obrotach, trochę zachaczając o miasto
    • rapid130 Re: Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda 06.12.07, 18:44
      Akurat dziwi mnie nagonka na producentów, że jakoby zaniżają zużycie
      paliwa. Któremu, o dziwo, ulega lekko licząc 80 % dziennikarzy
      motoryzacyjnych.

      Odpowiedzcie, moi drodzy giewni, jakim cudem producenci mieliby
      przekłamywać wyniki???????

      Badanie zużycia paliwa dokonuje niezależna organizacja, według
      ŚCIŚLE OKREŚLONEJ procedury, która tylko próbuje symulować
      przeciętne warunki eksploatacji w normalnym kraju, gdzie:
      1. Jeździ się zgodnie z przepisami.
      2. Nie stoi się w korkach.

      Tajemnicą poliszynela jest, że dziennikarze motoryzacyjni
      eksploatują testówki w sposób - elegancko rzecz ujmując - dalece
      odbiegający od przeciętnych warunków eksploatacji.

      (Mechanicy z ASO, którzy składają do kupy samochody z parków
      prasowych, mogliby wiele ciekawych historii opowiedzieć...)

      W warszawskich korkach samochód będzie spalał dużo więcej, niż
      przewiduje norma ECE dla "Urban".

      Warszawa w szczycie komunikacyjnym, to nie są normalne warunki do
      jazdy. To są ekstremalne warunki!

      W testach drogowych w PL powinno się podawać średnie spalanie dla W-
      wy i reszty kraju. :P
      • crannmer Prozne wysilki 06.12.07, 22:06
        rapid130 napisał:

        > Akurat dziwi mnie nagonka na producentów, że jakoby zaniżają
        > zużycie paliwa. Któremu, o dziwo, ulega lekko licząc 80 %
        > dziennikarzy motoryzacyjnych.

        I 95 % czytelnikow.

        Usilowalem to troszke odkrecic w pierwotnym watku (link w moim poscie powyzej),
        ale to bylo jalowe przedsiewziecie. Jak grochem o sciane mozna argumentowac, ale
        nie dociera.

        Skad przekonanie w narodzie, ze pan Iksinski w Wachocku czy pani Igrekowa w
        Pcimiu bedzie uzywac samochodu tak samo, jak redaktorek Zetowicz wyzywajacy sie
        na niewlasnym samochodzie po stolnicy.

        > Tajemnicą poliszynela jest, że dziennikarze motoryzacyjni
        > eksploatują testówki w sposób - elegancko rzecz ujmując - dalece
        > odbiegający od przeciętnych warunków eksploatacji.

        To rowniez poruszylem w tamtym watku. I zostalem oskarzony o brak pokory :-)

        > W warszawskich korkach samochód będzie spalał dużo więcej, niż
        > przewiduje norma ECE dla "Urban".

        Ale Warszawa to (na szczescie) ani nie cala Polska, ani cala Europa.

        > W testach drogowych w PL powinno się podawać średnie spalanie dla
        > W-wy i reszty kraju. :P

        Na Warszawe, Lodz i Pcim Dolny. Na Slubice i na Sciane Wschodnia.

        A takze na lato i na zime, na renciste i na przedstawiciela handlowego, na
        kierowce zrelaksowanego i na gonionego stresem i terminem, na... na... na...

        MfG
        C.
        You've got the nerve to write a fugue
    • grzek Re: Rzeczywiste zużycie paliwa według AutoBilda 06.12.07, 21:51
      niperslaststand napisał:


      > Wnioski? ECE ma służyć głównie porównaniu aut (model A spala o 12% >więcej niż
      model B), ale marketing i tak podaje to jako "miarodajne" >zużycie. Każdy
      testowany model spalił więcej, pytanie tylko, o ile.

      Po to pomiar odbywa się zgodnie z normami na hamowni, żeby wyeliminować czynnik
      "ludzki". Dopiero wtedy porównanie ma sens. Wyniki AutoBildu są jakieś, ale
      testowane samochody były, nawet jak na tej samej trasie, to przez różnych
      kierowców i w różnych warunkach pogodowych.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka