chavez6
19.12.07, 18:00
Kiedyś lubiłem volvo, nie tylko za bezpieczeństwo, ale niepowtarzalny styl, od
przejęcia forda coraz mniej mi się te samochody podobają, ale jedno trzeba im
przyznać, dalej są bezpieczne. Porównałem zdjęcia frontalnego zderzenia obydwu
aut, V70 ma znacznie większą strefę kontrolowanego zgniotu i chyba jest
jednocześnie sztywniejsze, bo przy zderzeniu przy 64km/h miało jeszcze spory
zapas.... i lusterka nie odpadły, tymczasem w Lagunie lusterka "odleciały", a
strefa zgniotu widać jest robiona pod NCAP, bo jest prawie na granicy słupka A.
Na niektórych forach mówi się, że NCAP powinno podnieść prędkość przy
testowaniu przedniej strefy zgniotu... wg mnie zamiast dawać punkty za
sygnalizator niezapiętych pasów powinni brać pod uwagę skutki zderzeń pod
różnymi kątami i oprócz przyspieszeń podczas zderzenia oceniać ogólną
sztywność aut.
Przy czołowym zderzeniu V70 i Laguny przy prędkości 80~100km/h, większe szanse
na przeżycie miałby koleś w V70, chociaż w czołowym Laguna dostała więcej pkt.