Dodaj do ulubionych

najlepsze TDi ???

21.02.08, 01:05
no i w końcu niemiecki przodownik techniki, uznał swoją porażkę w trwaniu przy
pompowtryskiwaczach i przechodzi na common rail.
Obserwuj wątek
    • mameja21 Re: najlepsze TDi ??? 21.02.08, 09:07
      asserwis napisał:

      > no i w końcu niemiecki przodownik techniki, uznał swoją porażkę w
      trwaniu przy
      > pompowtryskiwaczach i przechodzi na common rail.

      W kilku silnikach przeszedł już kilka lat temu, więc to żadna nowość.
      • asserwis Re: najlepsze TDi ??? 21.02.08, 10:38
        ale teraz już definitywnie kończy
        • 7martius Re: najlepsze TDi ??? 21.02.08, 13:39
          straszna kaszana te TDI były... po co wogóle robić taki syf ?
        • asserwis Re: najlepsze TDi ??? 22.02.08, 14:44
          gdzie się podziali zatwardziali zwolennicy?
          • michal05 Re: najlepsze TDi ??? 23.02.08, 09:33
            Nie reagują na prostackie prowokacje.
            • asserwis Re: najlepsze TDi ??? 23.02.08, 21:04
              o? a od kiedy stwierdzenie faktu to prowokacja? że nie jest to po mysli
              wielbicieli teutońskiej myśli technicznej to musi być prowokacja- to decyzja vw.
              po prostu rozumiem że przyjęto tą wiadomość z pokorą..
              i tyle w temacie.
              • michal05 Re: najlepsze TDi ??? 23.02.08, 22:22
                Bardziej myślałem o użytkowniku 7martius. Nie twierdzę że to źle że rezygnują z
                PD, ale po co pisać takie pierdoły że to "kaszana była". Jakoś rynek używanych
                samochodów ma inne zdanie na ten temat. Oczywiście kultura pracy diesli z
                pompowtryskiwaczami jest kiepska, ale kiedy wchodziły do produkcji w 99r.,
                parametry typu spalanie, moment obrotowy miały lepsze niż konkurencja. Nie
                wspominając o trwałości, szczególnie w porównaniu do "słynnych" TDCI, które
                nawiasem mówiąc brzmią jakby pracowały bez oleju silnikowego.
                • aldzazara Re: najlepsze TDi ??? 24.02.08, 12:34
                  panowie to dlaczego rynek używanych pojazdów zdobył silnik TDI audi
                  VW i reszty, a nie HDI francja.

                  rynek to weryfikuje.
                  Silnik 2,2 dCI Renault Nissan nie sprzedawalny. TDCI forda?? pompa i
                  wtryski padaja po 120 tys. Co to wodóle za porównanie???? TDI nie ma
                  konkurencji w autach używanych.
                  a 1,9 TDI w każdej budzie, i kazdy rocznik. Silniki niezniszczalne.
                  A technika ewuluje i każdy wprowadza jakieś zmiany.
                  • 111slavo Re: najlepsze TDi ??? 25.02.08, 00:05
                    Pomijajac HDI ktory napedza miliony samochodow (rowniez te z metka
                    made in D) zapomniales o JTD ktory pozwolil cieszyc sie nabywca Opla
                    pierwszy raz w histori (to samo Ford i HDI) z
                    posiadania 'normalnego' diesla. Ford oraz Opel (tylko jeden udany
                    silnik diesla w ostatnich dziesiecioleciach choc nie w osobowkach
                    czyli 2.5 D z Transita oraz Opel + Isuzu) do momentu wprowadzenia
                    wspomnianych diesli HDI i JTD dla wiekszosci kupujacych tak nowe jak
                    uzywane istnialy tylko jako benzyniaki.
                    Mam rowniez przyjemnosc jezdzic od czasu do czasu 5 letnia Laguna
                    1.9 dCi z przebiegiem 250 000 km ktora jest eksploatowana wyjatkowo
                    intensywnie (odcinki po 10-20 km, 10-20 razy dzienne za kazdym razem
                    inny kierowca - jak wiadomo jeden cala trase przejedzie na 2 biegu -
                    4000 obr/min, a inny nie wychodzi powyzej 1500 obr/min). Przy okolo
                    230 000 km padla turbina (absolutnie mnie to nie dziwi przy takiej
                    eksploatacji oraz przy fakcie, ze o takie samochody nikt nie dba,
                    nie sprawdza oleju, nie robi nic. Jak jezdzi to jezdzi, jak padnie
                    to wtedy sie robi. Turbina to jedyna usterka zwiazana z silnikiem,
                    ktory jest w idealnym stanie,a i caly samochod ma sie bardzo dobrze.
                  • chris62 Re: najlepsze TDi ??? 25.02.08, 15:16
                    aldzazara napisał:

                    > panowie to dlaczego rynek używanych pojazdów zdobył silnik TDI audi
                    > VW

                    Widocznie większość uwielbia traktory, taki dźwięk daje im poczucie
                    bezpieczeństwa bo wydaje im się, że jadą 2 razy większym pojazdem niż w
                    rzeczywistości.
                    Jejku jak słyszę to kle kle kle na parkingu rano to mi wszystkie ziemniaki z
                    piwnicy uciekają....
                • 111slavo Re: najlepsze TDi ??? 24.02.08, 13:27
                  Co z tego, ze rynek ma inne zdanie? Wspomniany 'rynek samochodow
                  uzywanych' kupi wszystko ze znaczkiem VW bez wzgledu na stan i
                  przebieg. Co do TDCI co zupelnie inna liga 'glosnosci' i jak komus
                  sie wydaje ze 2 razy cichszy diesel to wada polecam wizyte u
                  laryngologa. Druga sprawa trwalosc TDCI: to prywatny osad czy
                  poparty faktami?

                  Jakoś rynek używanych
                  > samochodów ma inne zdanie na ten temat.
                  • wojtek_blankietowy rynek wybrał disco polo zamiast muzyki klasycznej 24.02.08, 18:21
                    Rynek wybrał też disco polo zamiast muzyki klasycznej.
                    Rynek wybrał filmy o mordobiciach zamiast książek.

                    Społeczenstwo jest jak piramida, ludzie wykształceni to margines ok.
                    10 %.
                    Ponad 50 % ludzi jest słabo wyedukowana. Ktoś musi w końcu jezdzic
                    ludowymi samochodami marki stworzonej dla robotników.
                  • odre Re: najlepsze TDi ??? 14.04.08, 15:44
                    Rynek wtórny okupują VW bo rzadko któremu francuzowi udaje się
                    dotrwać do tego czasu. Raz jeden dałem się zarazić Peugotem 307 i do
                    dziś żałuje tego kroku. Może i silnik dobry ale cała rszta to
                    straszne badziewie.
    • tstefanowski Re:najlepsze TDi ??? Moga posiadac p-wtryskiwacze! 24.02.08, 18:34
      VW? Bo BMW i Mercedes od dawna "siedza" w common railu.
      Problem z VW byl taki ze stosowal pompowtryskiwacze Boscha (awaryjne
      i niedoskonale) zamiast Cummingsa (tak jak zrobila to ze swietnym
      efektem Scania). Szkoda ... .
      • ddr6 Re:najlepsze TDi ??? Moga posiadac p-wtryskiwacze 24.02.08, 18:58
        tstefanowski napisał:

        > VW? Bo BMW i Mercedes od dawna "siedza" w common railu.
        > Problem z VW byl taki ze stosowal pompowtryskiwacze Boscha
        (awaryjne
        > i niedoskonale) zamiast Cummingsa (tak jak zrobila to ze swietnym
        > efektem Scania). Szkoda ... .

        Ale to nie ma nic wspolnego z tym jakiego producenta byly
        wtryskiwacze .I tyak silniki TDI pod tym wzgledem byly o
        niebo mniej awaryjne niz w systemie CR .
        A cale to przejscie tak naprawde ma wspolny mianownik -pieniadze
        bo CR jest tanszy , a nie kultura pracy bo to widocznie
        klienci akceptowali .
        Zreszta cala ta dyskusja dotyczy chowania zmarlego ktory
        wciaz zyje .Jeszcze potrwa sporo czasu zanim VW calkowicie
        zamknie rozdzial pompowtryskiwacze.
        • tstefanowski Re:najlepsze TDi ??? Moga posiadac p-wtryskiwacze 24.02.08, 22:56
          ddr6 napisał:

          > tstefanowski napisał:
          >
          > > VW? Bo BMW i Mercedes od dawna "siedza" w common railu.
          > > Problem z VW byl taki ze stosowal pompowtryskiwacze Boscha
          > (awaryjne
          > > i niedoskonale) zamiast Cummingsa (tak jak zrobila to ze
          swietnym
          > > efektem Scania). Szkoda ... .
          >
          > Ale to nie ma nic wspolnego z tym jakiego producenta byly
          > wtryskiwacze .
          TEZ KWESTIA DO ZASTANOWIENIA ... .
          I tyak silniki TDI pod tym wzgledem byly o
          > niebo mniej awaryjne niz w systemie CR .
          TO BARDZO DYSKUSYJNA TEZA, BARDZO ... .MAM ZUPELNIE INNE INFORMACJE.
          > A cale to przejscie tak naprawde ma wspolny mianownik -
          pieniadze
          > bo CR jest tanszy , a nie kultura pracy bo to widocznie
          > klienci akceptowali .
          > Zreszta cala ta dyskusja dotyczy chowania zmarlego ktory
          > wciaz zyje .Jeszcze potrwa sporo czasu zanim VW calkowicie
          > zamknie rozdzial pompowtryskiwacze.
          CZY NOWY SILNIK VW 2.0 140KM (DIESIEL) TO UDANA KOSTRUKCJA, BO
          SLYSZALEM "PODZIELONE" OPINIE??????????

        • mameja21 Re:najlepsze TDi ??? Moga posiadac p-wtryskiwacze 25.02.08, 10:34
          ddr6 napisał:
          .Jeszcze potrwa sporo czasu zanim VW calkowicie
          > zamknie rozdzial pompowtryskiwacze.

          Chyba nie. Nowo zamawiane 2-litrowe silniki również mają już CR.

          • viki75 Re:najlepsze TDi ??? Moga posiadac p-wtryskiwacze 25.02.08, 10:41
            najprawdopodobniej mam uszkodzony przepływomierz w aucie peugeot 206
            HDI, czy to poważna usterka i jaki jest koszt jej naprawy, auto
            nabyłam całkiem niedawno i teraz się o tym dowiedziałam
          • ddr6 Re:najlepsze TDi ??? Moga posiadac p-wtryskiwacze 25.02.08, 10:56
            mameja21 napisał:

            > ddr6 napisał:
            > .Jeszcze potrwa sporo czasu zanim VW calkowicie
            > > zamknie rozdzial pompowtryskiwacze.
            >
            > Chyba nie. Nowo zamawiane 2-litrowe silniki również mają już CR.

            No a co to ma do rzeczy?Pewnie ze udzial CR bedzie wzrastal
            ale to nie musi oznaczac konca PD
            Ja opisuje to co widac, nawet nowe modele wchodzace na rynek
            (Golf VI,Superb,Polo) wciaz maja miec chocby silnik 1.9 PD mimo
            ze lada moment ma wejsc nowy 1.6tdi .
            Do tego wciaz rozszerza sie palete modeli z serii Bluemotion
            i nie sadze tez aby szybko CR zastapil PD w silnikach 3
            cylindrowych .
            Moim zdaniem calkowite wymarcie PD w VW nie nastapi szybciej
            jak za 2-3 lata.

            • mameja21 Re:najlepsze TDi ??? Moga posiadac p-wtryskiwacze 25.02.08, 11:15
              ddr6 napisał:
              ma wejsc nowy 1.6tdi

              PD czy CR ?

              Moim zdaniem calkowite wymarcie PD w VW nie nastapi szybciej
              > jak za 2-3 lata.

              Myślałem, że myślisz o dłuższym okresie.

              • hmp_inc Podstawowe prawa rządzące rynkiem... 25.02.08, 15:55
                Czemu VW/Adudi odchodzi od PD ?
                a) ekologia
                b) cena
                Układy CM są cichsze i tańsze w produkcji niż pompowtryskiwacze. Ot tyle.
                • aldzazara Re: Podstawowe prawa rządzące rynkiem... 27.02.08, 00:08
                  koledzy tak broniący silników TDCI zapraszam na forum forda
                  poczytajcie proszę jakietoświetne silniki i jakie niezawodne.:((

                  I zaprzaszam na forum VW lub Audi poczytajcie opinie na temat 1,9
                  TDI.

                  tam piszą uzytkownicy a nie teoretycy
                  • asserwis kto tu broni... 27.02.08, 02:02
                    nikt tu zbytnio nie chwali konkretnych tdci tylko technikę "cr"
                    IMHO suma summarum więcej plusów jest dla CR.
                    skoro jesteś gorącym fanem tdi to i dobrze wymienisz jego wady.
                  • mameja21 Re: Podstawowe prawa rządzące rynkiem... 27.02.08, 11:54
                    aldzazara napisał:
                    > koledzy tak broniący silników TDCI zapraszam na forum forda
                    > poczytajcie proszę jakietoświetne silniki i jakie niezawodne.:((
                    >
                    > I zaprzaszam na forum VW lub Audi poczytajcie opinie na temat 1,9
                    > TDI.
                    >
                    > tam piszą uzytkownicy a nie teoretycy

                    A czy Ty jesteś użytkownikiem czy teretykiem ?
                    Użytkowałem 2 Fordy Mondeo: 2,0 TDCI i 2,2 TDCI i nie miałem
                    najmniejszych problemów z silnikami.Zresztą ogólnie ten model oceniam
                    bardzo wysoko.
                    Aktualnie użytkuję TDI ( ale z common-rail )i też jest git.
                    • dawid1818 Re: Podstawowe prawa rządzące rynkiem... 14.04.08, 10:23
                      TDCI nie są znowu takie złe...Wszystko zależy od pojemności, niektóre mogą sie
                      szybciej sypać niektóre później.
                      Tak samo jest z CDI...czy DCI

                      Chciałem też przedstawić silnik D5 od VOLVO...SUPERKA:) Miałem taki i
                      przejechałem nim ponad 200 000 Km.I w sumie nic się takiego nie działo.

                      Teraz jeżdze 1.9 TDI i też nic się nie dzieje:) Jest głośny ale mi to nie
                      przeszkadza, przecież to diesel:)
                      Zreszta, sam fakt, że używa go tyle firm też musi o czymś znaczyć:)
                      (VW,audi, seat,skoda,volvo{kiedyś} i pewnie jakieś inne:))

                      ALE CO JEST NAJWAŻNIEJSZE!! Żeby nic się nie działo to trzeba dobrze użytkować
                      silnik i go OBSŁUGIWAĆ(np.wymiana oleju co 10 000).
    • dezel Jak z łańcuchem rozrządu... 14.04.08, 13:14
      Dopiszę jeszcze raz:
      Jak wprowadzano paski, to okrzyknięto łańcuszki starociem, archaizmem i
      przeszłością. Silnik z łańcuchem był wyśmiewany jako synonim konserwatyzmu i
      zacofania. Teraz każda firma "po cichu" wraca do łańcuchów w modelach, gdzie
      potrzebna jest wytrzymałość i bezobsługowość. PD jest systemem droższym i
      dlatego jest wypierane. Co wcale nie oznacza, że system PD jest gorszy. Ma parę
      zalet, na które w CR przyjdzie jeszcze troszkę poczekać.
      Od siebie mogę dodać, że porównując 2.0 na PD i CR na trasie
      Żywiec-Poznań-Świnoujście i z powrotem różnic w hałasie dla prędkości od 70 km/h
      w górę nie ma, za to spalanie CR jest wyższe o ok 0.5 ltr na 100 km w normalnym
      ruchu (Żywiec-częstochowa-Sieradz-Jarocin-Poznań-Gorzów-Szczecin). Pozostaje
      kwestia trwałości (vide piezoelektryka cartridży drukarek atramentowych) i
      kosztów napraw - a tu minimalna elektronika TDI będzie zawsze tańsza niż CR.
      ALE JESTEM ZA CR - IM WIęCEJ LUDZI BęDZIE JE CHWALIć, TYM TAńSZE BęDZIE PD, a to
      mi się bardzo przyda przy zakupie następnego używanego TDI...
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka