Dodaj do ulubionych

bezpośredni wtrysk benzyny w silniku 650 ccm?

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.10.03, 11:29
Dotąd słyszałem (np. z oficjalnych wypowiedzi Mitsubishi), że technologii
bezpośredniego wtrysku benzyny nie opłaca się stosować w silnikach o
pojemności niższej od 1.8-2.0 litrów.
Ostatnio nawet Mitsubishi wycofuje się z GDI.
Tymczasem jest coś takiego jak silnik o poj. 658 cm3 z turbodoładowaniem i
wykonany w tej technologii.
Po co, na co i dlaczego?

(link:
www.globalsuzuki.com/globalnews/2002/0725.html)
Obserwuj wątek
    • greenblack Re: bezpośredni wtrysk benzyny w silniku 650 ccm? 02.10.03, 18:29
      Różnica między wolnossącym benzynowcem z wtryskiem bezpośrednim a
      turbobenzynowcem z wtryskiem bezpośrednim jest taka, jak między SDI a TDI. Od
      dawna powtarzam, że wtrysk bezpośredni ma sens jedynie w doładowanych
      silnikach, co zauważył nawet Mercedes - CGI ma sprężarkę mechaniczną.


      Pozdrawiam

      PS Nie bądź za sprytny i nie rób linków w nawiasach.
            • greenblack Re: bezpośredni wtrysk benzyny a ropy 02.10.03, 21:33
              Czy to ta noestrada tak Cię przymuliła? W pierwszym poście dziwisz się, po co
              bezpośredni wtrysk w tym akurat silniku, który ma turbinę. Ja Ci odpowiadam, że
              turbina+bezpośredni wtrysk ma sens. Potem Ty wyjeżdzasz z piernikami i
              wiatrakami, a ja dalej swoje. Wielkość silnika nie ma tu nic do rzeczy, bo
              nawet VW ma 1.4 FSI, z tym że to jest R4, a tu mamy 0.7 R3. A jak pytasz, po
              co, to tu masz odpowiedź:

              The stratification of air-fuel mixture contributes to the improvement in
              combustion stability and the reduction of unburned gas. It also enables the
              introduction of a mass of EGR (Exhaust Gas Recirculation) Gas, which realizes a
              rise in fuel economy.

              &

              The direct injection engine has been put into the first practice as a gasoline
              engine for the Minicar, and has been certified as U-LEV.

              Za czym idą pewnie ulgi podatkowe.


              Pozdrawiam
              • amatorski Re: bezpośredni wtrysk benzyny a ropy 02.10.03, 21:52
                o jakich oszczędnościach w zużyciu paliwa tu mówimy? spali 4,3 zamiast 4,4? jak
                wyjmą jedną torbę z zakupami, to tyle samo zaoszczędzą.

                chyba, że chodzi o ten certyfikat ULEV. czyli GDI nie ma na niego szans, bo nie
                ma turbodoładowania??
                rzeczywiście mnie przymuliła, bo nie fersztejen.

                a w 1.4 FSI jest doładowanie?????? dziwy prawisz.
                • greenblack Re: bezpośredni wtrysk benzyny a ropy 02.10.03, 21:59
                  amatorski napisał:

                  > o jakich oszczędnościach w zużyciu paliwa tu mówimy? spali 4,3 zamiast 4,4?
                  jak
                  >
                  > wyjmą jedną torbę z zakupami, to tyle samo zaoszczędzą.

                  Równie dobrze mógłbyś podważyć sens bezpośredniego wtrysku w dieslach. Przecież
                  diesle z komorą wirową pracowały tak miękko.

                  > chyba, że chodzi o ten certyfikat ULEV. czyli GDI nie ma na niego szans, bo
                  nie
                  >
                  > ma turbodoładowania??

                  Możliwe. Turbodoładowanie służy nie tylko zwiększeniu mocy - polepsza się cały
                  proces spalania.

                  > rzeczywiście mnie przymuliła, bo nie fersztejen.
                  >
                  > a w 1.4 FSI jest doładowanie?????? dziwy prawisz.

                  Nie ma, ale czy ten silnik spełnia ULEV? Mimo 2x większej pojemności osiąga
                  tylko o 22 KM więcej.


                  Pozdrawiam
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka