Dodaj do ulubionych

Kuga vs Tiguan - czyli który SUV?

02.09.08, 11:58
Witam!

Ford wypuścił ostatnio Kuge, pierwszego SUV-a, odpowiedź na Tiguana VW.

Tu linki do opisu obu samochodów:

www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Ford-Kuga-crossover-raport-test-2232.html
www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Volkswagen-Tiguan-SUV-raport-test-1044.html
Jestem ciekaw Waszych opinii, bo 1) zapowiada się ciekawa walka w tym segmencie
2) w przyszłości, jak trochę odłożę, myślę o SUV-ie
Obserwuj wątek
    • er0n Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 02.09.08, 16:10

      Nie wiem, ale obydwa mają, jebnięte, "zglobalizowane" nazwy.
    • v-6 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 02.09.08, 16:18
      Witam!
      Za wcześnie jeszcze na rozstrzygnięcia. Poza tym to bardzo podobne samochody. Kuga jest na pewno ładniejsza, tiguan jest wybitnie mało efektowny, taki jakiś "ubogi". Tiguanem jechałem (2,0 diesel). Moim zdaniem ten silnik jest za słaby, a zawieszenie mogłoby być bardziej komfortowe. Podobno w kudze (głupia nazwa swoją drogą) właśnie takie jest. Ale tiguan ma to, co wszystkie vw: mnogość wersji, silników, skrzyń, wyposażenia dodatkowego. Jest wersja Track&Field, z mnóstwem elektroniczno-mechanicznych udogodnień do jazdy w terenie (mniej lub bardziej przydatnych). I z odpowiednim nadwoziem o bardzo dobrym kącie natarcia. Jest gama silników, aż do 200-konnego bezynowego turbo z automatem. Więc jak na dzisiaj nie miałbym problemów z wyborem: właśnie ta ostatnia wersja volkswagena.
      Pozdrawiam
      v-6
    • stradale Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 02.09.08, 16:28
      z tej dwojki to Ford
      bo Tiguan wyglada jak kupa szczescia z przewaga kupy
      nie wiem kto to na trzezwo moze kupic
      rownie beznadziejnie wyglada nowe Renault Koleos (skrajnie beznadziejna nazwa)

      ladniejsze sa chocby Suzuki Grand Vitara, Hyundai Tucson, Nissan Xtrail
      • al9 vw 02.09.08, 17:09
        ford jest ładny
        dopóki do niego nie wsiądzesz...
        w środku wieś śpiewa i tańczy...

        ergo - vw
        zwłaszcza że u forda z silnikami krucho
        al
    • maciejka_04 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 02.09.08, 17:34
      > 2) w przyszłości, jak trochę odłożę, myślę o SUV-ie

      Po co komu taki samochód? Do czego jest SUV?
      Czy tylko dla zblazowanych chcących wyróżnić się gości?
      W teren (nie myślę tu o wyjeździe na ryby, drogą nieasfaltową, bo tam to i
      zwykłym kombi się dojedzie) to się nie nadaje, po asfalcie też tak sobie (w
      porównaniu do kombi, sedana, hatchbacka)
      W mieście? Po ki ch... zostały wymyślone w wielkich mękach takie samochody?
      • al9 maciejka za mało zarabiasz? 02.09.08, 17:43
        co cie to obchodzi po ki h..
        wolisz swojego golfa II - proszę bardzo
        to wolny kraj..
        bardzo dużo wniosłes do tej dyskusji... dzięki
        al
        • maciejka_04 Re: maciejka za mało zarabiasz? 02.09.08, 20:28
          Nie zniżę się do twojego poziomu i nie odpowiem na zaczepkę.
          Dalej twierdzę, że akurat ta klasa samochodów nic nie wnosi.
          • v-6 Re: maciejka za mało zarabiasz? 02.09.08, 22:05
            maciejka_04 napisał:


            > Dalej twierdzę, że akurat ta klasa samochodów nic nie wnosi.

            Kopiąc się sam w kostkę (jeżdżę SUV-em) muszę przyznać, że maciejka sporo racji ma. Co realnie daje kompaktowy SUV (kompaktowy!) z napędem typu haldex w porównaniu z kombi-kompaktem:
            1. Podwyższone i wzmocnione zawieszenie, w Polsce bardzo przydatne
            2. Wygodniejsze wsiadanie/wysiadanie
            3. Wysoką pozycję za kierownicą (lepsza widoczność)
            4. Większe bezpieczeństwo w przypadku zderzenia z "normalnym" autem, wynikające właśnie z "wysokości siedzenia"

            No bo napęd 4x4 nie jest przecież domeną wyłącznie SUV-ów. Ilość miejsca w takim np. 307 sw na pewno nie jest mniejsza. Ba, citroen c5 dawał możliwość dużej regulacji prześwitu (zdaje się, że nowy model już tego nie ma w standardzie). Ale wysokie są też crossovery i ... dacia logan (powiedziałby złośliwiec). Szczupły i sprawny także do porsche wsiada bez problemu i nie oszukujmy się - z golfa V też widać wystarczająco. A takiej przyjemności z jazdy, jaką dają bmw 1, audi 3 czy alfa 147 na pewno SUV nie zapewni. Czyżby więc moda przede wszystkim?
            Pozdrawiam
            v-6
            • maciejka_04 Re: maciejka za mało zarabiasz? 02.09.08, 23:10
              I to właśnie miałem na myśli, tylko chciałem żeby wypowiedział się ktoś kto
              jeździ SUVem. Mi się wydaje, że jest to typowy chwyt marketingowy. Ja wolę swoją
              A3, chociaż kiedyś rozglądałem się za allroadem, tylko nie potrafiłem
              odpowiedzieć sobie po co mi taki samochód.
            • wasa20 Re: maciejka za mało zarabiasz? 03.09.08, 13:48
              naprawdę aż tak źle z tymi SUV-ami? wiem , że terenówka to nie jest, ale jednak
              wyoskie, mają 4x4 często automatycznie włączane, solidna budowa. osobowe trochę
              słabe do jazdy po jakichś polnych /lesnych drogach, terenówka do miasta
              słaba...hmmmm
            • sniperslaststand Re: maciejka za mało zarabiasz? 04.09.08, 14:18
              v-6 napisał:

              > Co realnie daje kompaktowy SUV (kompaktowy!) [...]

              Przede wszystkim, daje psychiczny komfort i przyjemność patrzenia na innych z góry oraz poczucie (czasami zasadne, czasami nie) zwiększonego bezpieczeństwa.

              Ten drugi aspekt nakręca koniunkturę na kompaktowe SUVy tak samo, jak dawniej w USA uczynił on duże SUVy tak popularnymi. Schemat jest, moim zdaniem, identyczny, tyle, że na naszą zmniejszoną, europejską, napędzaną dwulitrowym dieslem skalę.

              Szczerze polecam przeczytanie najlepszego (według mnie) artykułu na polskiej wiki, o atrakcyjności fizycznej: pl.wikipedia.org/wiki/Atrakcyjność_fizyczna

              Są tam również omówione aspekty wzrostu. I te same psychologiczne mechanizmy działają przy wyborze auta typu cross-over.

              Co do zwiększonego poczucia bezpieczeństwa, jest ono w tym przypadku połowicznie tylko zasadne. Kompaktowe SUVy [1] oferują sumarycznie większe bezpieczeństwo niż zwykłe auta klasy średniej [2], ale już w zasadzie takie samo jak auta premium średniej klasy [3]. Trzeba jednak wziąć poprawkę na to, że zapewne więcej procentowo kobiet (które powodują mniej wypadków) jeździ kompaktowymi SUVami, zaś auta klasy premium kupują ludzie przeważnie zamożniejsi, a tym samym lepiej potrafiący (tak uważam) ocenić ryzyko.

              Na pewno aspektem zwiększającym bezpieczeństwo jest wspomniana wysoka pozycja za kierownicą (w przypadku uderzeń bocznych) oraz strasznie duża masa tych aut. Nawet ciężkie Mondeo waży z 1560 kg, Kuga, Tiguan i X3 to bite 1700 kg.

              Co do większej możliwości zjechania autem na piasek i trawkę, wątpliwości nie ma. Sama satysfakcja z jej posiadania zachęcia ludzi do kupienia takich aut.

              Do tego dochodzi moda, a ściślej aspekt "nievanowatości" takich kompaktowych SUVów. Pomimo tego, że rodzina jest fundamentalną strukturą społeczeństwa, bycie jej aktywnym członkiem nie jest dziś ani modne ani promowane. Media wolą lansować model niezależnego, korzystającego z życia, rozrywkowego, może nawet rozwiązłego singla, ponieważ takim postaciom łatwiej wcisnąć kompletnie niepotrzebne i przepłacone gadżety i usługi. Kompaktowy SUV jest tutaj tylko pójściem za ciosem. Zamiast wysyłać innym wiadomość, że jest się odpowiedzialną głową rodziny podróżującą Touranem czy Mondeo kombi, sugeruje się, iż jest się rozrywkowym i aktywnym użytkownikiem Tiguana (który poradzi sobie tak dobrze z rodziną jak kompaktowy van czy średniej klasy kombi, a pozwala się lansować).

              -------

              Co do kwestii dobrych kątów natarcia Tiguana, uważam je za zwykły marketing. Musiałbym zobaczyć tego cross-overa wjeżdżającego na nachylenia o takim procencie, aby uwierzyć, że auto to potrafi. Ale rysunek owych kątów dobrze wygląda w prospekcie.

              Co do argumentów, że wadą Kugi jest tylko jeden na razie silnik, uważam, że to mało istotny aspekt. Na dziś na mobile.de jest 2500 Tiguanów z dieslem i tylko 760 z silnikiem benzynowym. Według spritmonitora, Tiguany diesle palą średnio 8 litrów, a benzynowe 10. Tym samym silnik benzynowy odgrywa w tych autach rolę marginalną, prawie tak samo, jak w dużych limuzynach.

              [1] www.iihs.org/research/hldi/composite_cls.aspx?cls=8&sz=2&sort=pip
              [2] www.iihs.org/research/hldi/composite_cls.aspx?cls=2&sz=3&sort=pip
              [3] www.iihs.org/research/hldi/composite_cls.aspx?cls=3&sz=3&sort=pip
              • v-6 Tak i nie, sniper ... 05.09.08, 00:56
                Cześć!
                1. Zgadzam się z argumentami psychologiczno-socjologicznymi, chociaż to nie mój przypadek. Kupiłem SUV-a z przyczyn tak indywidualnych i specyficznych, że statystycznie nie istnieją.
                2. Nie zgadzam się, że bogata oferta silnikowa nie ma znaczenia. Zawsze ma, a w przypadku firm popularnych i docierających na wiele rynków - jak VW i Ford - ma tym większe. Zresztą ja np. kupiłbym tiguana właśnie z 200-konną benzyną.
                3. O wpływie masy kompaktowych SUV-ów na bezpieczeństwo celowo nie pisałem: jest na drogach sporo osobowych aut o masie większej lub porównywalnej. Oczywiście są cięższe od kompaktów, ale w przypadku uderzenia w nieodkształcalną przeszkodę ten ciężar obraca się przeciwko pasażerom. Dopiero wielkie SUVy zmiataja całą osobową konkurencję i to z imponującą strefą zgniotu.
                Pozdrawiam
                v-6
                • sniperslaststand Re: Tak i nie, sniper ... 05.09.08, 13:59
                  v-6 napisał:


                  > chociaż to nie mój przypadek. Kupiłem SUV-a z przyczyn tak
                  > indywidualnych i specyficznych, że statystycznie nie istnieją.

                  Nie sugerowałem tu niczego konkretnie o Tobie. W sumie to i dobrze, że wybrałeś SUVa, bo polskie drogi są bardzo niebezpieczne.


                  > 2. Nie zgadzam się, że bogata oferta silnikowa nie ma znaczenia.
                  > Zawsze ma, a w przypadku firm popularnych i docierających na wiele
                  > rynków - jak VW i Ford - ma tym większe.

                  No tak, tylko pytanie, jakie znacznie ma możliwość wyboru, skoro praktycznie zawsze później ludzie jednak decydują się na diesla?

                  Jeśli by przyjąć rozkład wersji silnikowych na mobile.de za jakąś miarę, to mamy, jak już pisałem 760 benzynowych i 2500 diesli. Siłą więc rzeczy te benzyny nie generują wielkiej sprzedaży (chociaż i tak większą niż w przypadki klasy średniej wyższej Audi/BMW/MB, gdzie w zasadzie firmy mogłyby sobie odpuścić robiebie benzyn, a auta straciłyby w EU marginalną liczbę klientów).

                  A jeśli dana grupa klientów nie generuje sporego dochodzi, to się ją po prostu olewa i tak jest wszędzie, w każdym biznesie. Taki triaż [1].

                  > Zresztą ja np. kupiłbym tiguana właśnie z 200-konną benzyną.

                  Bo wykazujesz amerykańskie preferencje. W USA właśnie z tym i tylko tym silnikiem Tiguan jest dostępny.

                  Ale w Europie to będzie kompletny margines. Z tych 760 aut 460 to słabsze TSI, a to i tak nówki, rynek jeszcze to wyreguluje na kompletne odrzucenie TFSI. Tiguan nie jest autem luksusowym, gdzie spalanie się nie liczy, taki 200-konny silnik kompletnie nie będzie miał wzięcia, szczególnie w używanych autach, które za parę lat trafią na rynek.

                  Tak samo Ford nie wrzucił od razu do Kugi 2.5 turbo. Wiesz, że S-MAX 2.5 turbo wciąga w mieście około CZTERNASTU litrów na setkę? Kuga łyknie tak samo, a to przecież auto adresowane między innymi do miasta (taki "urban cruiser"), dla kobiet. Znajdziesz chętnych na zakup jednak nieluksusowego auta spalającego czternaście na setkę w mieście, przy dzisiejszych cenach paliw?

                  Przy okazji mamy też odpowiedź, czemu VW oferuje więcej silników - bo Tiguan jest także oferowany za oceanem, (a Kuga nie). Bez tego mogliby zostać przy dieslach i może jednym TSI.

                  Co Ford powinien zrobić, to dodać do Kugi drugiego diesla, mocniejszego. Ciekawe też, czemu w ogóle nie wykorzystują potencjału diesla 2.7 V6, nie ma go w Mondeo ani w S-MAXie, w Kudze więc też nie będzie zapewne. Mogliby z taką konfiguracją nawiązać do walki z niemiecką trójką. Pieniędzy w silnik zainwestowano sporo, a nie wydają się one zwracać w niczym.


                  > 3. O wpływie masy kompaktowych SUV-ów na bezpieczeństwo celowo nie pisałem: jes
                  > t na drogach sporo osobowych aut o masie większej lub porównywalnej. Oczywiście
                  > są cięższe od kompaktów, ale w przypadku uderzenia w nieodkształcalną przeszko
                  > dę ten ciężar obraca się przeciwko pasażerom.

                  To może być bardzo słuszne spostrzeżenie, albowiem takie Tiguany i Kugi ważą po 1700 kg (Mondeo, A4, Passat ważą z 1500) a mają strefy zgniotu krótsze od aut klasy średniej i chyba nie wzmocnione aż tak bardzo jak w SUVach pełnowymiarowych. Przy silnym zderzeniu w przeszkodę w przeciwieństwie do testów EuroNCAP nieodkształcalną mogą osiągnąć istotnie gorsze wyniki. Ogólnie też, procentowo istotnie mniej nowych kompaktowych SUVów ma 5 gwiazdek w porównaniu do zwykłych aut kompaktowych jak i klasy średniej.


                  > Dopiero wielkie SUVy zmiataja całą osobową konkurencję i to z
                  > imponującą strefą zgniotu.

                  To prawda, w przypadku bezpośredniego zderzenia wolałbym być w VW Touaregu niż np. w Audi A6, ale jak się uwzględni wszystkie aspekty, luksusowe SUVy [2] okazują się nie chronić lepiej niż luksusowa klasa średnia wyższa [3] czy limuzyny.


                  [1] pl.wikipedia.org/wiki/Triage
                  [2] www.iihs.org/research/hldi/composite_cls.aspx?cls=14&sz=3&sort=pip
                  [3] www.iihs.org/research/hldi/composite_cls.aspx?cls=3&sort=pip&sz=4
                  [4] www.iihs.org/research/hldi/composite_cls.aspx?cls=3&sort=pip&sz=5
    • kaczory_odlot Tiguan!!! 02.09.08, 21:13
      >zapowiada się ciekawa walka w tym segmencie

      Nie bedzie walki. VW sprzeda min 5x wiecej SUV niz Ford. I nie bede sie temu
      dziwil. Kuga wygla paskudnie.Tiguan piekny nie jest ale mozna wytrzymac. Do tego
      swietne dodatki ktorych Ford nie umie zaoferowac (panoramiczny dach,
      automatyczne parkowanie, ogrzewanie postojowe z pilotem). VW ma wiekszy bagaznik
      i moze z powodzeniem byc autem rodzinnym. Do tego dochodzi gama silnikow.
      Moim zdaniem za Fordem nic nie przemawia.
      • daniel.jed Re: Tiguan!!! 03.09.08, 00:37
        Co prawda o gustach się nie dyskutuje, ale dla mnie Kuga to
        najładniejszy SUV na rynku (z zewnątrz, bo nie widziałem w środku).
        Jednak nie kupiłbym go ze względu na to co pisał maciejka. No może
        parę lat wcześniej jak nie miałem rodzinki. Co do Tiguana- nuuuuda,
        podobnie jak cała reszta VW (wyłączając Paska i Tuarega). A co do
        automatycznego parkowania- jak nie potrafisz sam zaparkować to MPK
        się kłania. Podobnie z ogrzewaniem postojowym- na ch.j ci to?
        Zgadzam się co do silników, chyba jest jeden. Tragedia.
        • kaczory_odlot Re: Tiguan!!! 03.09.08, 02:06
          > A co do
          > automatycznego parkowania- jak nie potrafisz sam zaparkować to MPK
          > się kłania. Podobnie z ogrzewaniem postojowym- na ch.j ci to?

          Tak samo z centralnym zamkiem i zdalnym sterowaniem: po co to komu? kluczem do
          dziurki nie umieja trafić czy co? Albo taki ABS!! Albo elektryczne szyby. Jak
          ktos nie umie kręcić korbką powinien jezdzić autobusem!
      • jaro2012 Re: Tiguan!!! 03.09.08, 13:33
        Wygląd - kwestia gustu, więc pomijam. Dodatki w kudze - panoramiczny dach,
        Powershift, filtr antyalegriczny, bluetooth, specjalny wlot paliwa itp. Kuga
        jest tańsza, jednak nowsza, i naprawdę ciekawie pomyślana. Do tego najlepsze
        wyniki w testach bezpieczeństwa wśród SUVów - wybieram Kuge, również za
        doskonałą przyczepnośc
    • jagawel Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 03.09.08, 13:41
      Mi Kuga się podoba, widziałam ładneijsze samochody, ale przy tych wymiarach
      zachowuję ciekawą i drapieżną sylwetkę. Czytałam w testach o łatwej kontroli
      trakcji, automatycznym przenoszeniu napędu i dobrym wnętrzu. tiguan nie oferuję
      niczego specjalnego, l dlatego delikatną przewagę przyznaję kudze :)
    • vladcs Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 03.09.08, 15:11
      Serdecznie nienawidzę SUVów (samochód "do wszystkiego = do niczego";
      ani to osobówka ani terenówka), jednak w sytuacji konieczności
      wyboru, pójdę za sygnaturką i wybiorę Kugę.

      P.S. VW też nie znoszę (nuda i nijakość do potęgi n-tej), więc wybór
      tym łatwiejszy.
      • polek86 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 30.09.08, 16:23
        trzeba przyznac Kuga oferuje bardzo duzo za auto z napedem 4awd wersja titanium,
        licza 102k to nie jest duzo biorac pod uwage iz konkurencja zaczyna sie od 120k,
        do tego Kuga nowiutkie dziecko forda, ludzie chwala, ma filtr alergiczny,
        bezpieczny bo 5* i dzieci bezpieczne, male spalanie, wiec ja tak samo olny Ford Kuga
    • wiosnaludzikow krótko : Audi Q-5 n/t 03.09.08, 18:30
      • mameja21 Re: krótko : Audi Q-5 n/t 03.09.08, 19:08
        Taaak...A jeszcze lepiej Audi Q7 hehe.
        • wiosnaludzikow Re: krótko : Audi Q-5 n/t 03.09.08, 19:24
          mameja21 napisał:

          > Taaak...A jeszcze lepiej Audi Q7 hehe.Q 7 to inny segment a Q5 to
          segment tu omawiany plus Toyota RAV, Merc GLK itp :))
          • v-6 Re: krótko : Audi Q-5 n/t 03.09.08, 22:25
            wiosnaludzikow napisał:

            >Q 7 to inny segment a Q5 to
            > segment tu omawiany plus Toyota RAV, Merc GLK itp :))

            To nie takie proste. Q5 dzieli platformę z a4, tiguan z golfem. Q5 ma 20 cm większy rozstaw osi i jest sporo szersze. Mieści się więc pomiędzy q7 i tiguanem. Dodajmy do tego zasadnicze różnice techniczne: silnik wzdłuż, napęd 4x4 stały, torsen zamiast haldexu, dostępność silników 6-cio cylindrowych. Plus bajery wyposażeniowe niedostępne dla uboższego krewniaka. W rezultacie, jeśli nie wielkościowo, to na pewno cenowo q5 będzie inną bajką. Typowałbym różnicę pomiędzy dobrze wypasionym q5 a takimż tiguanem na 100 tys., może nawet więcej.
            Pozdrawiam
            v-6
    • 111slavo Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 04.09.08, 01:13
      Zupelnie nie rozumiem dlaczego Golf czy Focus ze zwiekszonym o 5 cm
      przeswitem jest drozszy o 40% od tego z normalnym. Znaczy nie
      rozumiem dlaczego frajerzy placa te 40% wiecej za taki sam badz
      gorszy (nieco gorsze osiagi, prowadzenie, spalanie) samochod. Juz 10
      lat temu zostalo udowodnione, ze SUVy 99,9% przebiegu robia na
      asfaltowych drogach (o czym doskonalne wiedza ich nabywcy) wiec w
      czym rzecz? Moda? (modnie to jest miec TVR czy inne Maserti). Za
      jakis czas marketingowcy wmowia wam, ze niezbedne jest Aygo 4x4 czy
      Smart 4x4 bo tak ciezko jezdzi sie po miescie 2 km z pracy do domu.
      Za roznice w zakupie Focusa, a Focusa 4x4 wyremontujcie dom, jedzcie
      z rodzina na wycieczke dookola swiata lub wyksztalccie dzieci...
      powodzenia
      • kaczory_odlot Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 04.09.08, 08:21
        slavo, dlaczego pouczasz wszystkich. Tematem watku nie jest problem za co
        wyremontowac dom czy pojechac na wycieczke a Kuga i Tiguan.
        • simr1979 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 04.09.08, 11:06
          @111slavo ma rację zarówno w tym, że pseudoterenówki są za drogie (bo są), jak i
          w tym że poucza (bo ktoś musi, skoro szkoła tego nie robi, a rodzice sami
          wymagają pouczenia).
          Natomiast jeśli chodzi o kugę i tiguana, to nie są to wyroby konkurencyjne - nie
          ze względów technicznych, ale psychologicznych.
          90 % klientów VW nigdy nie weźmie pod uwagę zakupu samochodu innej marki (chyba
          że audi lub innego premium, jak się wzbogacą), o ile tylko VW oferuje to, co
          chcą kupić. Tu właśnie leży fenomen dużej (być może chwilowo) ilości zamówień na
          Tiguana - ludowoziarze dotąd zmuszeni do kupowania pseudoterenówek innych marek
          nagle dostali tą z "właściwym" znaczkiem.

        • 111slavo Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 04.09.08, 12:07
          Podobna sytuacja miala miejsce (i dalej ma) ze Scenicem 10 lat temu.
          Taki Megan 5D z dwoma schowkami wiecej i dachem wyzszym o 10 cm -
          30% drozej - paranoja.
          Oczywiscie kazdy ma prawo wydawac swoje pieniadze jak chce wszak
          wiekszosc Cayenne Turbo S przemieszcza sie w miejskich korkach
          20km/h spalajac 30 litrow na setke.
          pozdr
      • al9 slavo ty tez masz za mało forsy? 04.09.08, 12:49
        Za roznice w zakupie Focusa, a Focusa 4x4 wyremontujcie dom, jedzcie
        z rodzina na wycieczke dookola swiata lub wyksztalccie dzieci...
        --------------
        a może suwy kupują Ci którym starcza i na remont i na szkoły i na
        wycieczki...
        zacznij się przyzwyczajać, że ludzie wydają szmal na co chcą a tobie
        nic do tego..
        al
        • al9 simr jak już pouczasz 04.09.08, 12:51
          @111slavo ma rację zarówno w tym, że pseudoterenówki są za drogie
          (bo są), jak i
          w tym że poucza (bo ktoś musi, skoro szkoła tego nie robi, a rodzice
          sami
          wymagają pouczenia).
          ----------
          to wiedz, ze zdanie zaczynasz od dużej litery a kropki nie stawiasz
          po nawiasie...
          Skoro rodzice ci nie zwrócili uwagi to ja muszę....

          al
          • simr1979 Re: simr jak już pouczasz 04.09.08, 13:00
            al9 napisał:

            > to wiedz, ze zdanie zaczynasz od dużej litery a kropki nie
            > stawiasz po nawiasie...

            To nie moja wina, że forumowicz ma ksywkę nie zaczynającą sie od
            dużej litery, to raz.
            A dwa, to coś polewasz z tym nawiasem... ;)

            P.S. Ukłony dla Tatusia :)
            • mobile5 Re: simr jak już pouczasz 05.09.08, 10:27
              simr1979 napisał:
              > A dwa, to coś polewasz z tym nawiasem... ;)

              al9 napisał:
              > może zainwestujesz w słownik ortograficzny?
              > zanim zaczniesz dawać rady w tej materi?
              > :-)
              > al (także posiadający słownik)
              Stan: nowy, nie używany.
        • 111slavo Re: slavo ty tez masz za mało forsy? 05.09.08, 00:48
          Ty to chyba masz jakis problem z psycha i przy okazji z malym
          ptakiem.
          Dostrzegasz rzeczy ktorych nie ma, czytasz miedzy nieistniejacymi
          wierszami. Cos mi sie zdaje, ze moimo iz przewyzszasz zone 25 cm
          jestes dla niej za cienki... i pocieszenia szukasz produkujac
          absurdalne i dziecinne watki na forum auto-moto, czytajac AS i
          przedluzajac ptaszka podrasowanym Focusem czy innym golfem.
          Zrob jakis dobry uczynek, sluchaj czasem ludzi madrzejszych od
          siebie, nie badz cale zycie egoista, ignorantem i glabem.
          • al9 slavo przedłużasz fiuta focusem? 05.09.08, 09:57
            i pocieszenia szukasz produkujac
            > absurdalne i dziecinne watki na forum auto-moto, czytajac AS i
            > przedluzajac ptaszka podrasowanym Focusem czy innym golfem.
            > Zrob jakis dobry uczynek, sluchaj czasem ludzi madrzejszych od
            > siebie, nie badz cale zycie egoista, ignorantem i glabem.
            -----------
            no bracie, widzę że w czuły punkt trafiłem..
            i Dobrze, może zrozumiesz, że każdy ma prawo wydawać swoje pieniądze
            jak chce a ty o cudzą forsę się nie martw...
            Naprawdę myślisz że fiuta można przedłużyć focusem??? Troszkę ci
            współczuję....
            papa
            al
            ps. Nie martw się.. medecyna dziś czyni cuda... wklep w googlu
            powiększanie i bądź dobrej myśli....
            • 111slavo Re: slavo przedłużasz fiuta focusem? 05.09.08, 11:02
              al9 napisał:

              > i pocieszenia szukasz produkujac
              > > absurdalne i dziecinne watki na forum auto-moto, czytajac AS i
              > > przedluzajac ptaszka podrasowanym Focusem czy innym golfem.
              > > Zrob jakis dobry uczynek, sluchaj czasem ludzi madrzejszych od
              > > siebie, nie badz cale zycie egoista, ignorantem i glabem.
              > -----------

              Prawdziwy oryginal z ciebie- z jednej strony ta slynna juz regulacja
              pasow w Delcie ktora widzisz oczami wyobrazni, a z drugiej nie
              widzisz co jest napisane powyzej:

              'Oczywiscie kazdy ma prawo wydawac swoje pieniadze jak chce wszak
              wiekszosc Cayenne Turbo S przemieszcza sie w miejskich korkach
              20km/h spalajac 30 litrow na setke.'

              Czytaj uwaznie i nie odwracaj kota ogonem.

              Zalosny jestes... wydaje ci sie, ze Kuga to samochod dla bogaczy...
              • maciejka_04 Re: slavo przedłużasz fiuta focusem? 05.09.08, 11:27
                Bo chyba to co dla jednych jest normalne, nikt nie robi z tego halo i nie musi
                chwalić się od razu zasobnością portfela, na innych robi spore wrażenie.
                Ja zadałem pytanie dla kogo jest ten samochód, i kolo nie potrafił odpowiedzieć,
                robiąc od razu osobiste wycieczki. Nawet użytkownicy suvów odpowiadają, że to
                tylko moda.
                • al9 maciejka na koniec 05.09.08, 11:36
                  Nawet użytkownicy suvów odpowiadają, że to
                  > tylko moda.
                  ---------
                  to nie jest moda
                  to trwała tendencja na rynku
                  nawet ci którzy to olewali (jak reno czy PSA) zmienili zdanie
                  a audi czy DB wprowadzają na ryen suwy coraz mniejsze..
                  e auta się przyjęły, spodobały a ich sprzedaż rośnie
                  możecie sobie pisać co chcecie ale kijkiem Wisy nie odwrócicie..
                  al
                  • maciejka_04 Re: maciejka na koniec 05.09.08, 11:56
                    A tendencja na rynku czym jest spowodowana?
                    Podaj mi chociaż jeden realny powód ku zakupie suva. I odpowiedz na pytanie do
                    czego on służy?
                    • simr1979 Re: maciejka na koniec 05.09.08, 12:00
                      maciejka_04 napisał:


                      > realny powód ku zakupie suva.

                      Oj chłopie, współczucie - al Cię zmiażdży po linii gramatycznej ;) :))
                      • maciejka_04 Re: maciejka na koniec 05.09.08, 13:17
                        Zwykła literówka i nie w tym zdaniu a w następnym
              • al9 slavo eot 05.09.08, 11:32
                Zalosny jestes... wydaje ci sie, ze Kuga to samochod dla bogaczy...

                ----------
                oj slavo
                jeżdzę autem o kilkadziesiąt tysięcy droższym od kugi...
                dopiero co kupionym, ledwo dotartym
                nie męczę się w golfie II, jak ty
                kończę
                i tobie też radzę
                al
                al
                • 111slavo Re: slavo eot 05.09.08, 11:58
                  Nie badz taki skromny!!!
                  Prawdziwy arystokrata z ciebie!!!
                  Kilkadziesiat tysiecy drozszy od Kugi... rewelacja!
                  Oczywiscie wszyscy wiemy, ze masz obsesje na punkcie pewnej
                  japonskiej marki...

                  Co to jest Golf II ?

                  > oj slavo
                  > jeżdzę autem o kilkadziesiąt tysięcy droższym od kugi...
                  > dopiero co kupionym, ledwo dotartym
                  > nie męczę się w golfie II, jak ty
                  > kończę
                  > i tobie też radzę
                  > al
                  > al
                • 111slavo I juz nieprawda bo... 05.09.08, 12:21
                  Accord kilkadziesiat tysiecy drozszy od Kugi?
                  Ciekawa sprawa gdyz Accord 2.0 jest nawet tanszy od najtanszej Kugi,
                  a nawet najdrozszy Accord nie jest jak to fajnie napisales
                  KILKADZIESIAT tysiecy drozszy (zaledwie kilkanascie) od najtanszej
                  Kugi?
                  Wiec jak nie potrafimy liczyc czy co?

                  > ----------
                  > oj slavo
                  > jeżdzę autem o kilkadziesiąt tysięcy droższym od kugi...
                  > dopiero co kupionym, ledwo dotartym
                  > nie męczę się w golfie II, jak ty
                  > kończę
                  > i tobie też radzę
                  > al
                  > al
                  • al9 Re: I juz nieprawda bo... 05.09.08, 12:55
                    slavo z toba juz nie gadam
                    a maciejka realne powody do zakupu suva?
                    żartujesz sobie..
                    a jakie sa realne powodu produkcji porsche carrera
                    auta to są EMOCJE
                    gdyby było inaczej - wszyscy jezdzlibysmy skodami fabia albo żukami..
                    mnie się suvy nie podobają
                    ale mojej żonie owszem
                    i następne auto dla niej kupimy suwa... Kazdy koncern za dwa lata
                    będzie miał w swojej ofercie po 3 modele..
                    Czy to mądre? Pewnie nie, ale to nie ma nic do rzeczy..
                    Ludziom sie podoba i koniec.
                    al
                    • simr1979 Re: I juz nieprawda bo... 05.09.08, 13:01
                      al9 napisał:

                      > a jakie sa realne powodu produkcji porsche carrera
                      > auta to są EMOCJE

                      W przypadku porsche emocje zwiazane są z pewnymi wymiernymi
                      wielkościami - moc, przyśpieszenie, szybkość pokonywania zakrętów np.

                      A w przypadku tzw. suv'a ??
                      Proszzzz... :)
                      • al9 wiemierne wielkości? 05.09.08, 13:09
                        simr pisze:
                        W przypadku porsche emocje zwiazane są z pewnymi wymiernymi
                        > wielkościami - moc, przyśpieszenie, szybkość pokonywania zakrętów
                        np.
                        --------
                        a widoczność? wielkość bagażnika? wygląd?
                        nie simr
                        emocje biorą udział w zakupie kazdego auta z każdej grupy cenowej..
                        suwy sie podobają..

                        naprawdę tego nie rozumiesz? Te auta są dla wielu ludzi ładne.
                        Agresywne... Emanujące mocą... Duże... (a przynajmniej większe niż
                        inne samochody budowane na tych samych płytach podłogowych)
                        Bezpieczne

                        Nie jest ważne czy to jest prawda. Wazne że mają taki image. Mnie to
                        nie rusza. Ale kilkanaście procent kierowców (i ciągle coraz więcej)
                        takie auto kupuje dziś a jak nie dziś to kupi jutro..
                        Audi planuje sprzedawać Q5 więcej niż A3
                        Durnie? Nie - wiedzą co robią...
                        Pozdr
                        al
                        • maciejka_04 Re: wiemierne wielkości? 05.09.08, 13:20
                          Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie, chociaż częściowo i pośrednio
                          przyznałeś rację, że to moda. To że coś się sprzedaje i jest w ofercie
                          producenta nie świadczy o tym że jest to niezbędne i dobre. Dalej twierdzę że
                          suvy to moda. I emocje z nimi związane są takie same jak z zakupem fajnego
                          sedana czy kombi. Z tym że kombi czy sedan czemuś służą, a suv?
                        • simr1979 Re: wiemierne wielkości? 05.09.08, 13:31
                          Podałeś przykład porsche carrera jako produktu emocjonalnego.
                          Powtarzam - w tym przypadku emocje związane są z osiagami i dynamiką
                          (bo piękne to ono nie jest), podobnie jest z innymi tańszymi i
                          droższymi samochodmi sportowymi, od CTRa do Gallardo.

                          Ale jakie emocje może budzić SUV ? Estetyczne ? Są przecież SUVy
                          ładne i brzydkie, podobnie jak sa ładne i brzydkie sedany, kombi i
                          vany...?
                          Pozytywne uczucie dominacji i kontroli związane z wysoką pozycją za
                          kółkiem ? Statystyk co prawda nie ma, ale z obserwacji szerokiego
                          grona moich bliższych i dalszych znajomych wynika, że połowa z nich
                          uwielbia siedzieć blisko podłogi, otulona autem i z kółkiem na
                          ja...ch (co najwyraźniej daje im poczucie bezpieczeństwa ).

                          No to co jest.... ?? ;)
                    • 111slavo Re: I juz nieprawda bo... 05.09.08, 14:29
                      Ze mna gadac nie musisz (wali mnie to) ale odpowiedz innym co to za
                      Accord drozszy od Kugi o kilkadziesiat tysiecy? Moze jakis nietypowy
                      model?
                      • al9 po cholere się pytacie? 08.09.08, 10:17
                        Ze mna gadac nie musisz (wali mnie to) ale odpowiedz innym co to za
                        Accord drozszy od Kugi o kilkadziesiat tysiecy? Moze jakis nietypowy
                        model?
                        ----
                        accord 2,4 ze skórą, navi i kilkoma zabawkami
                        cena 132 tys
                        kugi - 99
                        róznica - 33 tys zł

                        kto tu nie umie liczyć?
                        dostałem u Hondy rabat ale u Forda też bym dostał
                        zadowoleni?
                        no to pa
                        eot
                        al

                        • mameja21 Re: po cholere się pytacie? 08.09.08, 10:50
                          al9 napisał:


                          > ----
                          > accord 2,4 ze skórą, navi i kilkoma zabawkami
                          > cena 132 tys
                          > kugi - 99
                          > róznica - 33 tys zł
                          >
                          > kto tu nie umie liczyć?
                          > dostałem u Hondy rabat ale u Forda też bym dostał
                          > zadowoleni?
                          > no to pa
                          > eot
                          > al

                          Porównujesz jedną z najdroższych wersji Accorda do jednej z tańszych
                          wersji Kugi ?
                          Czyli albo nie potrafisz liczyć, albo kłamiesz, albo próbujesz być
                          bezczelny.
                          • al9 mameja ja nie porównuję 08.09.08, 11:00
                            to dwie inne bajki
                            ktos mi tam zarzucił, że podniecam się kugą, jej ceną i uważam ją za
                            auto bardzo drogie i prestizowe..
                            nie - bo to kompaktowy suw...
                            nie - bo jeżdzę mocnym benzynowym sedanem..
                            Szczerze mówiąc - z większością krytycznych uwag dotyczących suwów
                            się zgadzam, sam bym takiego auta nie kupił..
                            Ale moja żona jest innego zdania, ma do tego prawo
                            Nie ma znaczenia, czy moda na suwy jest trwała (jest), czy to
                            kwestia banalizacji zachowań konsumentów i ich podatności na
                            działania pr producentów..
                            Jestesmy coraz zamożniejsi i ludzi kupuja najprzeróżniejsze auta..
                            nawet niszowe a oceniającym takie działania jako nieracjonalne - NIC
                            do tego..
                            Jeden jedzie pod namiot w Bieszczdady drugi do Hiltona na Karaiby..
                            A status finansowy moga mieć identyczny..
                            al
                            • mameja21 Re: mameja ja nie porównuję 08.09.08, 11:13
                              al9 napisał:




                              > ludzi kupuja najprzeróżniejsze auta..
                              > nawet niszowe a oceniającym takie działania jako nieracjonalne -
                              NIC
                              > do tego..
                              > Jeden jedzie pod namiot w Bieszczdady drugi do Hiltona na Karaiby..
                              > A status finansowy moga mieć identyczny..
                              > al

                              Co prawda nie o tym była mowa, ale z tym co teraz napisałeś -
                              wyjątkowo - w 100 % się zgadzam.
                        • 111slavo Re: po cholere się pytacie? 09.09.08, 00:20
                          Rozumiem, ze w weekendy biuro jest off work stad odpowiedz w
                          poniedzialek z biura?
                          Pisales niedawno, ze nie stac cie na premium z Niemiec - za 132 tys
                          pln mozna juz chyba szarpnac cos niemieckiego?
                          • mameja21 Re: po cholere się pytacie? 09.09.08, 09:01
                            111slavo napisał:
                            za 132 tys
                            > pln mozna juz chyba szarpnac cos niemieckiego?

                            Można, np:
                            www.new-car.pl/oferta/audi/a6/790/0/
                            ale jak widać są ludzie, którzy wolą chińszczyznę.
                            Ich sprawa.
                            • al9 mameja jesteż śmieszny 09.09.08, 10:43
                              Można, np:
                              www.new-car.pl/oferta/audi/a6/790/0/
                              ale jak widać są ludzie, którzy wolą chińszczyznę.
                              Ich sprawa.
                              --------
                              mameja ja kupuję chleb w piekarni a samochody u autoryzowanych
                              sprzedawców
                              wejdz sobie na stronę audi i zobacz ile kosztuje a6
                              i nie pokazuj mi 170 konnego silnika, zwłaszcza w tak duzym pojeżdzie
                              Chciałem 200 konny w a4 a ty mi pokazujesz a6 ze słabym silnikiem bo
                              jest - rzekomo - TANI?
                              ja nie szukam taniego
                              szukam auta dokłądnie takiego jakie potrzebuje...
                              jesteś żenujacy
                              eot
                              al
                              • mameja21 Re: mameja jesteż śmieszny 09.09.08, 11:07
                                al9 napisał:

                                > mameja ja kupuję chleb w piekarni a samochody u autoryzowanych
                                > sprzedawców
                                > wejdz sobie na stronę audi i zobacz ile kosztuje a6
                                > i nie pokazuj mi 170 konnego silnika, zwłaszcza w tak duzym
                                pojeżdzie
                                > Chciałem 200 konny w a4 a ty mi pokazujesz a6 ze słabym silnikiem
                                bo
                                > jest - rzekomo - TANI?
                                > ja nie szukam taniego
                                > szukam auta dokłądnie takiego jakie potrzebuje...
                                > jesteś żenujacy
                                > eot
                                > al

                                Ale ja przecież pisałem do Slavo, nie do Ciebie.
                                Mimo wszystko odpowiem: Audi z obojętnie jakim silnikiem to jest
                                auto, a Hąda to tylko chińszczyzna.
                                Widzisz różnicę ? Oceniając na podstawie faktu, że jeździłeś jednym
                                z najbardziej festyniarsko-jarmarcznych i kiczowatych wyrobów
                                pseudomotoryzacyjnych jakim jest Civic, chyba nie.
                                • niknejm Re: mameja jesteż śmieszny 10.09.08, 18:19
                                  mameja21 napisał:

                                  > Mimo wszystko odpowiem: Audi z obojętnie jakim silnikiem to jest
                                  > auto, a Hąda to tylko chińszczyzna.

                                  G... prawda. Prawdziwy samochód to tylko Maserati. Wszystko inne to
                                  badziew. Dlaczego? Bo tak! ;-))

                                  Pzdr
                                  Niknejm
                          • al9 slavo dzieki za podpowiedź ale.. 09.09.08, 10:32
                            Pisales niedawno, ze nie stac cie na premium z Niemiec - za 132 tys
                            pln mozna juz chyba szarpnac cos niemieckiego?
                            -----------
                            chciałem a4 z 2TFSI skórą itd
                            niestety cena za wysoka
                            a auta ze słabszym silnikiem albo bez dodatków nie chciałem..
                            dlatego accord
                            to nie premium ale jeździ się przyjemnie
                            al
                    • pindoll Re: I juz nieprawda bo... 10.09.08, 13:04
                      al9 napisał:

                      > slavo z toba juz nie gadam

                      jak z nim juz nie gadasz, to chociaz miej odwage przyznac ze Cie
                      ponioslo z tymi kilkudziesiecioma tysiacami. Wiesz ze kilkadziesiat
                      co najmniej 50 tys?? Nie fantazjuj wiec..
                      • al9 pindoll matematyk 10.09.08, 14:04
                        Wiesz ze kilkadziesiat
                        co najmniej 50 tys??
                        ----------
                        dobre dobre
                        powinieneś pindoll napisac podręcznik matematyki
                        naprawdę
                        al
                      • carnivore69 Re: I juz nieprawda bo... 10.09.08, 15:40
                        > ponioslo z tymi kilkudziesiecioma tysiacami. Wiesz ze kilkadziesiat
                        > co najmniej 50 tys?? Nie fantazjuj wiec..

                        Eksperci twierdza jednak co innego:

                        sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2470767

                        Pzdr.
                • mameja21 Re: slavo eot 05.09.08, 14:04
                  al9 napisał:
                  > oj slavo
                  > jeżdzę autem o kilkadziesiąt tysięcy droższym od kugi...

                  Hehe, masz problemy z liczeniem czy kłamiesz ?
    • wasa20 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 05.09.08, 13:06
      merytoryczna dyskusja :) dodam, że widziałem wczoraj wieczorem kuge w salonie, i
      byłem zaskoczony - na żywo wydaję się wieksza, potężniejsza. robi lepsze
      wrażenie niż na fotosach, a i sam design zyskuje.pzdr
    • rewind70 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 08.09.08, 10:58
      Tiguan mnie nie powala, jest typowym średnio udanym modelem VW. Kuga wygląda
      ciekawiej, choc tez idealna nie jest, jednak jej cena i kilka nowoczesnych
      rozwiązań (powershift, filtr antyalergiczny, dobra przyczepnośc do jezdni) jak i
      walory ekonomiczne chyba zdecyduja o jej powodzeniu w Poslce
      • mipik Dlaczego SUV? 09.09.08, 05:49
        Ja jezdze SUV'em.
        Sprawa w moim przypadku prosta.

        Wiele miejsc w okolicy gdzie na ryby jezdze jest dla samochodow o
        napedzie na dwa kola niedostepnych a ze zwykle po piasku trzeba
        jechac to i wiekszy przeswit (tak to sie chyba nazywa) tez jest
        niezbedny.

        Faktycznie dziewiedziesiat kilka procent kilometrow jezdze po
        asfalcie ale te pozostale kilka procent to roznica miedzy
        zasuwaniem piechota z kilogramami bagazu po piasku a dojechaniem
        sobie wygodnie na miejsce.
        Skladane tylne siedzenia tez pozwalaja na wygodne spanie w
        samochodzie.

        W codziennej jezdzie wysoki punkt widzenia jest moim zdaniem sporym
        ulatwieniem.
        • niknejm Re: Dlaczego SUV? 10.09.08, 18:24
          mipik napisał:

          > Ja jezdze SUV'em.
          > Sprawa w moim przypadku prosta.
          >
          > Wiele miejsc w okolicy gdzie na ryby jezdze jest dla samochodow o
          > napedzie na dwa kola niedostepnych a ze zwykle po piasku trzeba
          > jechac to i wiekszy przeswit (tak to sie chyba nazywa) tez jest
          > niezbedny.

          To nie lepiej wziąć np. Legacy Outback czy Audi Allroad? Świetne
          4X4, podniesione zawieszenie, a przy tym dobrze na asfalcie
          (zwłaszcza na zakrętach) się prowadzi, co w poniższym kontekcie ma
          znaczenie:

          > Faktycznie dziewiedziesiat kilka procent kilometrow jezdze po
          > asfalcie

          A co do tego:

          > Skladane tylne siedzenia tez pozwalaja na wygodne spanie w
          > samochodzie.

          ...masz to w dowolnym kombi. Także w przypadku wyżej przeze mnie
          wymienionych aut.

          > W codziennej jezdzie wysoki punkt widzenia jest moim zdaniem
          > sporym ulatwieniem.

          Nie wykluczam, choć nie zauważyłem znaczącej różnicy.

          Pzdr
          Niknejm
          • mipik Re: Dlaczego SUV? 11.09.08, 00:58
            niknejm napisał:

            > To nie lepiej wziąć np. Legacy Outback czy Audi Allroad? Świetne
            > 4X4, podniesione zawieszenie, a przy tym dobrze na asfalcie
            > (zwłaszcza na zakrętach) się prowadzi,

            Subaru Outback to chyba tez pod kategorie SUV by sie zaliczal,
            wlasnie popatrzylem na specyfikacje i chyba najwieksza zaleta
            Outback w porownaniu z moim obecnym RAV4 to wiekszy przeswit (200
            vs 190 chyba). Reszta bardzo podobna.

            Audi to zbyt egzotyczna marka by sie nad tym zastanawiac.

            Co do skladanych siedzen masz racje.

            > > W codziennej jezdzie wysoki punkt widzenia jest moim zdaniem
            > > sporym ulatwieniem.
            >
            > Nie wykluczam, choć nie zauważyłem znaczącej różnicy.
            >
            > Pzdr
            > Niknejm

            Roznica jest moim subiektywnym zdaniem spora, istotnym faktem jest
            to, ze tu na ulicy jezdzi naprawde duzo wysokich samochodow (SUV'y
            i terenowe).

            Przyznam jednak, ze SUV to jest kompromis.
            Zalety: maly silnik (2.4L) bardzo dobry stosunek mocy do masy,
            wygodne niewielkie auto, stosunkowo niska cena.
            Niestety wady w moim przypadku to zbyt maly przeswit, za mala masa,
            ktora moze uciagnac.
            No i jest pare miejsc gdzie rozsadek mnie powstrzymuje przed
            pojechaniem bo wiem, ze sobie nie poradze.

            Jeszcze jakis rok i bede samochod zmienial i to raczej na wiekszy,
            jak na razie to Toyota Prado jest faworytem
            • niknejm Re: Dlaczego SUV? 16.09.08, 14:58
              forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=84441969&a=84583584
    • paulaniegrzeczna Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 09.09.08, 17:17
      TRENER STEWARDES AXEJET
      nr referencyjny 21/08
      miejsce pracy: cala Polska

      • jeśli jesteś młodym witalnym mężczyzną
      • potrafisz wykazać się fantazją w wydawaniu poleceń
      • szybko nawiązujesz kontakt wzrokowy
      • masz wykształcenie wyższe kierunkowe (preferowane stosunki międzynarodowe,
      kosmonautyka)
      To poszukujemy właśnie Ciebie!
      Oferujemy:
      • pracę w ponętnym i dynamicznym zespole
      • liczne wyjazdy integracyjne
      • pakiet bardzo wyszukanych szkoleń
      • własne biurko z dużą przestrzenią na nogi
      Wejdź pilnie na
      www.axejet.pl
      i wypełnij formularz zgłoszeniowy


      Tylko Ty możesz pomoc mi wygrać konkurs na najlepszą, najbardziej wymarzoną
      przez facetów Stawardesę linii lotniczych.
      Na razie nie jest nr 1 w rankingu ale poznaj mnie a przekonam Cię że to ja
      powinnam wygrać :)
      Zagłosujesz na mnie?
    • wasa20 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 10.09.08, 10:50
      trochę przy okazji tej dyskusji, wyczytałem ,że niebawem będzie nowa wersja
      kugi, z silnikiem 2.5 l tu są detale -
      samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=1&t=23038&p=486540#p486540
      Myslicie, że taka wersja będzie się lepiej sprzedawac?
      • mameja21 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 10.09.08, 11:12
        wasa20 napisał
        Myslicie, że taka wersja będzie się lepiej sprzedawac?

        Pewnie będzie to margines sprzedaży.
        • mmint Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 10.09.08, 16:27
          Myślę,że tydzień jazdy BMW X3 3.0sd pomógłby poznać powód popularności aut typu
          SUV. Pozdrawiam szczęśliwy właściciel X3
          • niknejm Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 10.09.08, 18:26
            mmint napisała:

            > Myślę,że tydzień jazdy BMW X3 3.0sd pomógłby poznać powód
            > popularności aut typu
            > SUV. Pozdrawiam szczęśliwy właściciel X3

            E tam. Czyli co? Sznurowadła wiąże i usuwa ciąże? ;-)

            Pzdr
            Niknejm
        • rewind70 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 15.09.08, 14:10
          Dlaczego tak sądzisz? wersja z mocniejszym silnikiem, o lepszych osiągach może
          byc popularna, zwłaszcza, że niektórzy na te 136 km troche narzekali. SUV to
          samochód o raczej sportowym charakterze, oczywiscie dla rodziny, anie maniaków
          prędkości. i taki silnik może byc dobrym pomysłem
          • turok00 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 16.09.08, 12:07
            Wolf zrobił tuning Kugi i osiągneli moc ok. 160 km i dali duże felgi. w sumie ta
            nowa wersja będzie i mocniejsza i ciekawsza wizualnie niż ten tuning, dlatego
            tez bym nie przekreślał jej szans na rynku
          • mameja21 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 16.09.08, 12:21
            > Dlaczego tak sądzisz? wersja z mocniejszym silnikiem, o lepszych
            osiągach może
            > byc popularna, zwłaszcza, że niektórzy na te 136 km troche
            narzekali.

            Sądzę tak, między innymi, na podstawie tego, że np. Mondeo z tym
            silnikiem 2,5 T stanowi margines sprzedaży.
    • wasa20 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 24.09.08, 11:48
      W uzupełnieniu wątku, ceny wszystkich wersji Kugi od października będa tańsze o
      8.900, czyli najtańsza będzie kosztować 84.000
      • polek86 Re: Kuga vs Tiguan - czyli który SUV? 02.10.08, 17:02
        widze ze cena opuszczona, nowy silnik niedlugo w produkcji takze oferta
        przybiera naprawde walorow zreszta mysle ze juz ma mimo ze 2 jednostki do wyboru
        i 2 pojemnosci ale za to naped 4awd i ta orginalnosc na drodze jest the best!!!!!
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka