Dodaj do ulubionych

5 cylindrów w Audi powraca - 350KM w TT-RS

03.12.08, 20:06
2,5l 5 cylindrów podwojne dołądowanie
moc 251kW / 340 KM i moment 450 Nm

TT z tym silnikem ma do 100 przyspieszac poniżej 5s

www.v10.pl/Audi,TT,RS,powrot,do,korzeni,23089.html
www.qarsi.de/tt--tts/293-audi-tt-rs-daten-ausstattungsinfos.html
evo-cars.de/news/audittrserlkoenig.php
auto.freenet.de/news/neuheiten/audi-ttrs-die-daten_300020_61412.html
Obserwuj wątek
    • sniperslaststand Re: 5 cylindrów w Audi powraca - 350KM w TT-RS 03.12.08, 20:39
      I to jest silnik, który powinni byli zrobić od razu, który powinien trafić do S4, Audi A6 i pewnie jako alternatywa dla V8 dla wielu innych Audi.

      3-litrowy V6 z kompresorem pali dużo więcej niż silniki konkurencji i jest od nich wolniejszy, ponieważ zamiast odzyskiwać energię ze spalin, tylko traci ją z wału korbowego. Mówiłem, że tak będzie.
      • karakalla Re: 5 cylindrów w Audi powraca - 350KM w TT-RS 03.12.08, 23:09
        > 3-litrowy V6 z kompresorem pali dużo więcej niż silniki konkurencji i jest od n
        > ich wolniejszy, ponieważ zamiast odzyskiwać energię ze spalin, tylko traci ją z
        > wału korbowego. Mówiłem, że tak będzie.

        Zawziąłeś się na tego V6 z kompresorem. Jednak poczekałbym z ferowaniem tak daleko idących sądów właśnie na S4 czy trafienie tego silnika 290 KM do A4 i sprzęgnięcie z manualem/S-tronikiem. Różnica w osiągach między A4 a A6 dla takich samych silników bywa dość zastanawiająca, np. rząd 1,5 s 0-100 dla 3,0 TDI czy 3,2 FSI, może chodzi o przekładnie (chociaż niby powinny być te same), może o jakieś zwiększone opory ruchu wynikające z konstrukcji (jakie? czego?).

        --
        www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
          • sniperslaststand Re: 5 cylindrów w Audi powraca - 350KM w TT-RS 04.12.08, 15:52
            mameja21 napisał:

            > Bo inżynierowie Audi to idioci i w porównaniu z sniperslaststandem
            > nie mają pojęcia o konstruowaniu silników hehe.

            Nie przypisuj mi hipotez, które sam proponowałeś.

            Jeśli zamiast odzyskać energię i przeznaczyć ją na zwiększenie ciśnienia ładowania wybiera się opcję stracenia jej na to, to takie są efekty.

            Jeszcze o silnikach:

            Audi S6, 5.2 litra, 10 cylindrów, 450 koni: [1]
            0 - 60 mph (sek): 5.7
            0 - 75 mph (sek): 8.3
            1/4 mili (sek): 14.0

            Lexus GS350, 3.5 litra, 6 cylindrów, 300 koni [2]
            0 - 60 (sek): 5.7
            0 - 75 (sek): 8.3
            1/4 mili (sek): 14.0

            40% mniej silnika - te same osiągi. GS ze stałym napędem na cztery koła (30%/70%, trzy dyfry, środkowy z blokadą) jest gorszy o 0.1 sekundy).

            Uwzględnij spalanie (circa 11 l/100 dla AWD [3][4][5]), a okaże się, że zbędne są nie tylko 3.0TFSI, 4.2 V8 i 5.2 V10 ale również 3.0 TDI. A6 z tym silnikiem robi 9,56 l/100km [5], góra 1,5 litra więcej. Znormalizuj po gęstości energetycznej (34,2 vs 37,3), a wyjdzie 9,90 dla A6 i 10,45 dla GS hipotetycznego paliwa o tej samej zawartości energii na litr. Różnica spada do 0,5 litra na setkę. Tyle, że GS miażdży osiągami to A6 z dyzlem, nie potrzebuje wielkiej turbiny z ruchomymi kierownicami, pompy paliwa podającej 10x większe ciśnienie, chłodnicy powietrza ładującego czy DPFa. A spaliny ma znacznie czystsze (źródło: ADAC Ecotest).

            Jeden silnik, a czyni 3 benzyny i jednego dyzla zbędnymi. Notabene nowy GS460 też przy nim nie ma żadnego sensu poza etykietkowym.


            Zdecydowanie Audi powinno jak najszybciej zainstalować to 2.5 biturbo gdzie się da.



            [1] www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Followup/articleId=117646/pageId=105510
            [2] www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=130686/pageId=145834
            [3] forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=86378811&a=86394960
            [4] www.canadiandriver.com/luxurycars/lexus/test-drive-2007-lexus-gs-350-awd.htm
            [5] www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=3&article_id=4851
            [6] www.spritmonitor.de/de/uebersicht/3-Audi/22-A6.html?fueltype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2008&power_s=170&power_e=180
        • sniperslaststand Re: 5 cylindrów w Audi powraca - 350KM w TT-RS 04.12.08, 15:59
          Też jestem ciekawy jak w S4 będzie. 335i potrafiło w testach spalić więcej niż 535i, moim zdaniem dlatego, że testujący, nawet w ramach normalnego powożenia, inaczej (ostrzej) jeździli sportowym coupe niż dużą, bardziej nastawioną na spokojne przemieszczanie się limuzyną.

          A4 obecne jest bardzo lekkie, więc S4 też być powinno, podczas gdy A6 są z kolei ponad stan ciężkie. Odejdą straty na tiptronicu (automaty Audi pogarszają niestety i spalanie i osiągi). Jednocześnie nie ma siły aby S4 powozić tak spokojnie jak A6 3.0TFSI, co z kolei pogorszy spalanie (ten same efekt co 335i vs 535i).

          Obstawiam, że po zsumowaniu składników wyjdzie na tyle samo.

          Co nie zmienia faktu, iż uważam, że i S4 i A6 powinno mieć to 2.5 biturbo. To rzeczywiście powrót do dawnego dobrego rozwiązania. W końcu S4 i A6 miały 2.7 biturbo. Nowsza generacja na pewno zeżre mniej niż stara.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka