Dodaj do ulubionych

Citroën Xantia (1992-2001) - używane

07.01.09, 15:26
mam 2.0 TCT (Turbo) i opowieści o spalaniu w mieście 15 litrów są grubo
przesadzone. W trasie ten silnik nie spala wcale dużo, za to oferuje
elastyczność znacznie lepszą niż większość dzisiejszych turbo diesli - dość
powiedzieć, że moment obrotowy od 2500 do 5500 obrotów jest większy niż 200Nm
- brak dziur, poprostu auto ciągnie bez zająknięcia. Poza tym ten silnik
uchodzi za wyjątkowo trwały.
Obserwuj wątek
    • niescier Citroën Xantia (1992-2001) - używane 08.01.09, 00:59
      Wersja V6 wcale nie jest tak paliwożerna (posiadam od kilku lat
      kombi z automatem V6 190 KM) i w Warszawie przy normalnej jeździe
      spala 11-14(lato-zima) l/100 km. Dla porównania xsara 2.0 benz 132
      km równiez w automacie potrwfi zjesć i ponad 15. Dlaczego taka
      różnica? INNE Przełożenie i wiekszy moment obrotowy silniku V6 - w
      Xantii 4 bieg wchodzi juz od 60 km/ h poniżej 1400/obr na minutę i
      przy odjeciu gazu auto nadal sie toczy na 4-ce nawet przy 50km/h i
      dopiero automat przełącza na 3-kę gdy obrotomierz pokazuje 1000
      obrotów na min. Czyli "pyrka" jak w dobrym dieslu. A przecież często
      po mieście toczymy sie w zakresie 40-70 km na h.Natomiast w xsarze
      4 bieg automat włącza przy min. 70 km/ h i ok 1700 obr./min. i jak
      obroty spadna do 1500 to zmienia na 3-kę. Te róznice sprawiają, że
      xantia mimo,że ponad 400 kg cieższa od xsary pali czasem mniej co
      denerwuje moją druga połowę która xsarą jeżdzi na codzień. W trase
      prawie zawsze jeździmy xantia bo tez nie pali więcej od xsary
      zwłaszcza przy predkościach powyżej 140 km/h a komfort i
      przyspieszenie znacznie lepsze. Pozdrawiam zadowolonych posiadaczy
      citroenów. GIN

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka