Dodaj do ulubionych

Diesel zdobywa swiat

15.11.03, 13:07
Jak sie okazuje diesel nie zna zadnych granic. Po Jaguar przyszla kolej na
Honde. Po raz pierwszy zaaplikowano Hondzie ten rodzaj jednostki napedowej.
Na dodatek wlasnej roboty, zadnego tam przerabianego Isuzu. I wyszlo calkiem
dobrze. Accord 2.2i-CTDi (14 PS/4000obrotow i 340Nm przy 2000obrotow) spala
min 4,9 max 11,2 co pozwala na przejechanie ok 960km. Droga hamowania 37,2 -
37,5. Przyspieszenie 0-100km/h 9,5 od 60-100 7,5 na 4 biegu. A co do halasu
wewnatrz: przy 100km/h 67 dB. Dla porownania MondeoTDCI 130PS - 68dB, C5 HDi-
66dB podobnie jak czeski "SuperPassat" (Superb TDI). Wersja "Sport" (6Airbag,
automatyczna Klima, ESP, el. szyby przod i tyl itp) kosztuje 26360 Euro.
Sasiad ktory zastanawia sie nad kupieniem tego auta twierdzi ze jezdzi sie
lepiej niz benzynowcem. Typowe dla Hondy twardawe (niektorzy mowia -
sportowe) zawieszenie, bardzo precyzyjnie reagujacy uklad kierowniczy. Jedyne
co moze przeszkadzac to stosunkowo mala ladownosc - 480kg. Moim zdaniem dla
przecietnej rodziny na urlop starczy. A gdy komus malo moze zawsze kupic
kombi. Co kto lubi :-)
Moim zdaniem odkad Jaguar zdecydowal sie na diesla i jest on nawet w
luksusowych czy uwazanych za sportowe ( Alfa Romeo sprzedala w Niemczech w
zeszlym roku 70% diesli, a nowe GT jest szacowane na 40%)autach do
znalezienia nic nie stoi na przeszkodzie (poza cena) aby innym okiem spojrzec
na "ropniaka".

Pozdrowienia
Obserwuj wątek
    • greenblack Re: Diesel zdobywa tylko Europę 15.11.03, 13:12
      01boryna napisał:

      > Jak sie okazuje diesel nie zna zadnych granic. Po Jaguar przyszla kolej na
      > Honde. Po raz pierwszy zaaplikowano Hondzie ten rodzaj jednostki napedowej.

      Nieprawda. Nie jest to ani pierwszy diesel w Hondzie (Civic 1.7 TD z Isuzu
      Polska), ani pierwszy w Acordzie (2.0 TD Rovera). To jest po prostu pierwszy
      diesel produkcji Hondy.

      Jedynym powodem, dla którego montuje się diesle w samochodach w ogóle jest
      ekonomia. Dorabianie do tego filozofii jest żałosne. Przednionapędowy Jaguar z
      4-cylindrowym dieslem powstał tylko dlatego, że Europejczycy są biedni, a
      benzyna droga.


      Pozdrawiam
      • grenblack Re: Diesel zdobywa tylko Europę 15.11.03, 13:44
        greenblack napisał:
        Przednionapędowy Jaguar z
        > 4-cylindrowym dieslem powstał tylko dlatego, że Europejczycy są biedni, a
        > benzyna droga.

        Ot wiejski filozof mi sie znalazł,hehehe
      • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa tylko Europę IP: *.fastres.net 15.11.03, 14:33
        greenblack napisał:

        ...(...)> Jedynym powodem, dla którego montuje się diesle w samochodach w ogóle
        jest
        > ekonomia. Dorabianie do tego filozofii jest żałosne. Przednionapędowy Jaguar
        z
        > 4-cylindrowym dieslem powstał tylko dlatego, że Europejczycy są biedni, a
        > benzyna droga.

        Osobiscie posiadam dwa "ropniaki"(diesle) i Jaguara mam w d........!
        Z wlasnego doswiadczenia polecam BMW 330xd 204 KM.....
      • 01boryna Re: Diesel zdobywa tylko Europę 15.11.03, 15:58
        greenblack napisał:
        > Nieprawda. Nie jest to ani pierwszy diesel w Hondzie (Civic 1.7 TD z Isuzu
        > Polska), ani pierwszy w Acordzie (2.0 TD Rovera). To jest po prostu pierwszy
        > diesel produkcji Hondy.

        Drogi Greenblacku, dokladnie w nastepnym zdaniu o tym pisze. Daznosc do
        pochwalenia sie jakas nowa informacja jest u Ciebie doprawdy wszechogarniajaca.

        > Jedynym powodem, dla którego montuje się diesle w samochodach w ogóle jest
        > ekonomia. Dorabianie do tego filozofii jest żałosne. Przednionapędowy Jaguar z
        > 4-cylindrowym dieslem powstał tylko dlatego, że Europejczycy są biedni, a
        > benzyna droga.

        Czy Twoje ostatnie zdanie nie jest wlasnie dorabianiem filozofii? A tak na
        marginesie zacytuj prosze moje dorabianie filozofii. Chetnie poznam Twoj tok
        myslenia (i argumentowania).

        pozdrowienia
        • greenblack Re: Diesel zdobywa tylko Europę 15.11.03, 16:10
          01boryna napisał:

          > Drogi Greenblacku, dokladnie w nastepnym zdaniu o tym pisze.

          Naucz się lepiej formułować wypowiedzi: "Po raz pierwszy zaaplikowano Hondzie
          ten rodzaj jednostki napedowej."


          > Czy Twoje ostatnie zdanie nie jest wlasnie dorabianiem filozofii?

          Nie, to jest fakt. Gdyby ON był droższy od benzyny albo chociaż w tej samej
          cenie, to nikt nie spojrzałby na diesla.

          A tak na
          > marginesie zacytuj prosze moje dorabianie filozofii.

          "nic nie stoi na przeszkodzie (poza cena) aby innym okiem spojrzec
          na "ropniaka"."

          Co to ma znaczyć? Gdyby wszystkich było stać na kupno i utrzymanie Jaguara z
          benzynowym V8, to nikt nie myślałby o konstruowaniu takich pokrak z silnikiem z
          Mondeo.


          Pozdrawiam
          • Gość: Radek Re: Diesel zdobywa tylko Europę IP: *.tu.ok.cox.net 15.11.03, 17:19
            > Nie, to jest fakt. Gdyby ON był droższy od benzyny albo chociaż w tej samej
            > cenie, to nikt nie spojrzałby na diesla.

            W stanach ropa jest drozsza od benzyny, a kazdy z trzech glownych producentow
            truckow ma w swej ofercie diesla (Dodge - Cummins, Ford - Power Stroke, Chevy -
            Duramax)
            • Gość: Polonus Re: Diesel zdobywa tylko Europę IP: *.dyn.optonline.net 15.11.03, 17:58
              Tak maja w ofercie silniki diesla,ale sa to heavy duty v8 v10 turbo lub biturbo
              o pojemnosciach od 4.5 litra wzwyz-czyli silniki od porzadnej
              ciezarowki.Jezdzilem takowymi sa super ale niestety glosne.Benzynowe v8 v 10
              sa duzo cichsze i maja lepszego "kopa" choc pala okolo 20 litrow.Nikt
              prywatnie nie kupuje diesla(tylko do biznesu )wola ciche benzynowe.
              • Gość: Radek Re: Diesel zdobywa tylko Europę IP: *.tu.ok.cox.net 15.11.03, 18:07
                Jasne tylko zauwaz ze te heavy duty trucki z dieslami to sluza naogol do
                holowania lub przewozenia sporych ciezarow, jak jeszcze zwrocisz uwage na fakt
                ze w USA nikt do normalnego auta nie montuje haku i do ciagniecia przyczep
                kazdy kupuje trucka a srednia moc silnikow w pojazdach w USA jest 2x wieksza
                jak w Europie, a Europie natomiast sporo ludzi montuje haki i uzywa w
                pojazdach osobowych z mocami po 100 koni wtedy diesel ma duzo wiekszy sens niz
                benzyna w takim aucie a nie tylko duzym trucku.
                • Gość: Polonus Re: Diesel zdobywa tylko Europę IP: *.dyn.optonline.net 15.11.03, 18:27
                  Wlasnie do tego zmierzalem.Diesle w USA sa pakowane do samochodow
                  ktore"pracuja" natomiast do wozenia d... sa silniki benzynowe.Diesle sa jak
                  konie pociagowe-nie do zajezdzenia pod obciazeniem.Dlatego wszystkie karetki
                  pogotowia w USA maja silniki dieslowskie(a sa to duze ciezarowki)dlatego,ze im
                  nie wolno wylaczac silnika w czasie sluzby(chodza non stop) W lecie w czasie
                  upalow benzynowe potrafily sie zagotowac natomiast dieslom to nie przeszkadza.
                  Dlatego obecne prawo zabrania szpitalom kupowania karetek z silnikami
                  benzynowymi.
                  • Gość: Radek Re: Diesel zdobywa tylko Europę IP: *.tu.ok.cox.net 15.11.03, 18:33
                    Masz racje, ja tylko chcialem zwrocic uwage na fakt ze nawet w sytuacji gdzie
                    ropa kosztuje wiecej niz benzyna diesel ma racje bytu w pewnych warunkach a
                    fakt, ze w Europie uzywa sie mniejszych silnikow do powazniejszych zastosowan
                    zwieksza sens kupowania diesla takze jako auta osobowego. Wiec nie chodzi
                    tylko o cene ropy, chociaz jest to niewatpliwa zacheta do zakupu auta z
                    silnikiem diesla.
                    • Gość: Polonus Re: Diesel zdobywa tylko Europę IP: *.dyn.optonline.net 15.11.03, 18:47
                      Tak wiem,ze w Europie samochody osobowe niejednokrotnie sluza jako "konie
                      pociagowe".Wiekszosc ma haki i przewozi na przyczepce duzy ciezar.Sam tak
                      robilem jak budowalem dom.Chocbym polemizowal,ze kupujac diesla zaoszczedza sie
                      na eksploatacji wozu.Samochod benzynowy kosztuje duzo mniej niz taki sam z
                      silnikiem diesla i trzeba DUZO jezdzic aby wlozona na poczatku suma pieniedzy
                      sie wzrocila.Ja osobiscie wole mniej zaplacic na poczatku a jezdzic
                      benzynowcem.Pozatym w tej chwili inwestujac w instalacje gazowa jezdzisz
                      benzynowcem taniej niz dieslem.
                      • Gość: Radek Re: Diesel zdobywa tylko Europę IP: *.tu.ok.cox.net 15.11.03, 19:07
                        Tez wole benzyne ale rozumiem wybor diesla, poza tym diesel niekoniecznie musi
                        byc drozszy, ostatnio ogladalem cennik nowego BMW 5 i diesel 170km byl w cenie
                        benzyny 190km (rzucam z oamieci a nie chce mi sie sprawdzac), w tym momencie
                        wbor juz nie jest taki oczywisty nawet dla mnie, zwolennka aut benzynowych.
          • 01boryna Diesel zdobywa nie tylko Europę 15.11.03, 18:10
            greenblack napisał:

            > 01boryna napisał:
            >
            > > Drogi Greenblacku, dokladnie w nastepnym zdaniu o tym pisze.
            >
            > Naucz się lepiej formułować wypowiedzi: "Po raz pierwszy zaaplikowano Hondzie
            > ten rodzaj jednostki napedowej."

            Czepiasz sie poszczegolnych zdan jak rzep psiego ogona. Kontekst sie liczy
            przyjacielu. A ten chyba zrozumiales?

            >Jedynym powodem, dla którego montuje się diesle w samochodach w ogóle jest
            >ekonomia. Oraz inne zdanie: Gdyby ON był droższy od benzyny albo chociaż w tej
            samej cenie, to nikt nie spojrzałby na diesla.

            To jest wlasnie przyklad szafowania obiegowymi, chwytliwymi opiniami bez
            wnikania w sens zagadnienia. A pomyslales o takich pojeciach jak np. ekologia?
            Albo interes spoleczny?

            > "nic nie stoi na przeszkodzie (poza cena) aby innym okiem spojrzec
            > na "ropniaka"."
            >
            > Co to ma znaczyć?

            Diesel byl kiedys postrzegany jako glosny smierdziel straszliwie
            zanieczyszczajacy srodowisko. Najnowsze konstrukcje oraz wynalazki w rodzaju
            filtra spalin czy proby diesla ekologicznego wskazuja ze dawne opinie nie maja
            potwierdzenia w chwili obecnej. Wiele sie zmienilo.

            > Gdyby wszystkich było stać na kupno i utrzymanie Jaguara z
            > benzynowym V8, to nikt nie myślałby o konstruowaniu takich pokrak z silnikiem z
            > Mondeo
            Bzdura jakiej dawno nie slyszalem. Czy ty myslisz ze wszyscy na swiecie maja
            tylko jedno marzenie: Jaguar z benzynowym V8?
            Uscislij prosze dlaczego uwazasz X-Type z przerabianym (?) silnikiem Mondeo za
            pokrake?

            Pozdrowienia
            • Gość: koles Re: Diesel zdobywa nie tylko Europę IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:31
              01boryna napisał:


              > > Naucz się lepiej formułować wypowiedzi: "Po raz pierwszy zaaplikowano Hond
              > zie
              > > ten rodzaj jednostki napedowej."
              >
              > Czepiasz sie poszczegolnych zdan jak rzep psiego ogona. Kontekst sie liczy
              > przyjacielu. A ten chyba zrozumiales?

              Oj boryna, boryna...
              Napisales wyraznie, ze pierwszy raz bedzie Honda miala diesla i tyle... Jaki
              kontekst? Jak sformulowales to inaczej niz chciales, to nie rob z tego
              tragedii. Wszyscy błądzimy ;)
              Pozdrawiam
              • 01boryna Re: Diesel zdobywa nie tylko Europę 15.11.03, 18:40
                Gość portalu: koles napisał(a):

                > 01boryna napisał:


                >
                > Oj boryna, boryna...
                > Napisales wyraznie, ze pierwszy raz bedzie Honda miala diesla i tyle... Jaki
                > kontekst? Jak sformulowales to inaczej niz chciales, to nie rob z tego
                > tragedii. Wszyscy błądzimy ;)
                > Pozdrawiam

                O, to w takim raziem cofam sie z tego kontekstu. Jesli nie tylko Greenblack to
                zauwazyl to cos musi w tym byc.

                pozdrowienia
            • greenblack Re: Diesel zdobywa nie tylko Europę 15.11.03, 19:09
              01boryna napisał:

              > To jest wlasnie przyklad szafowania obiegowymi, chwytliwymi opiniami bez
              > wnikania w sens zagadnienia. A pomyslales o takich pojeciach jak np. ekologia?
              > Albo interes spoleczny?

              Gdzie są najsurowsze normy emisji? - w Kalifornii. Dlaczego żaden diesel ich
              nie spełnia? Dlaczego osobowe diesle praktycznie nie istnieją w USA i Japonii?

              > Bzdura jakiej dawno nie slyszalem. Czy ty myslisz ze wszyscy na swiecie maja
              > tylko jedno marzenie: Jaguar z benzynowym V8?

              Oczywiście, niektórym smakuje pajda posmarowana smalcem. Niektórzy twierdzą, że
              nie chcą być młodzi, piękni i bogaci.

              > Uscislij prosze dlaczego uwazasz X-Type z przerabianym (?)

              Jakim przerabianym? Prosty przesczep z Forda. Zresztą dni tego silnika są już
              policzone. Zastąpi go kondtrukcja PSA, teraz dostępna w C-Maksie. X-Type 2.0d
              jest tym wszystkim, czym nei powinien być Jaguar.



              Pozdrawiam
              • 01boryna Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 15:00
                greenblack napisał:

                > > Uscislij prosze dlaczego uwazasz X-Type z przerabianym (?)
                >
                > Jakim przerabianym? Prosty przesczep z Forda. Zresztą dni tego silnika są już
                > policzone. Zastąpi go kondtrukcja PSA, teraz dostępna w C-Maksie. X-Type 2.0d
                > jest tym wszystkim, czym nei powinien być Jaguar.


                Nie calkiem prawda. Silnik, o ktorym jak sadze mowisz, przedstawiony w Anglii
                06.06.2003, jest WSPOLNA konstrukcja Ford/PSA (dlatego sa w nim z cala pewnoscia
                pozostalosci "starego" silnika Forda - stad przerabianego). Jest to motor V6
                2.7litra. Dlatego nie sadze zeby byl montowany w C-Max. Natomiast diesel
                montowany w X-Type ( 2,0-Liter-Common-Rail-Diesel 130PS,330Nm/1800obrotow)
                pochodzi wprawdzie od Mondeo, zostal jednak przez inzynierow Jaguara powaznie
                zmieniony.


                Pozdrowienia

                • greenblack Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 15:06
                  01boryna napisał:
                  > Nie calkiem prawda. Silnik, o ktorym jak sadze mowisz, przedstawiony w Anglii
                  > 06.06.2003, jest WSPOLNA konstrukcja Ford/PSA (dlatego sa w nim z cala
                  pewnosci
                  > a
                  > pozostalosci "starego" silnika Forda - stad przerabianego).

                  Nowy diesel w C-Maksie jest budowany na bazie 2.0 HDI PSA, a nie 2.0 TDCI
                  Forda.

                  Jest to motor V6
                  > 2.7litra. Dlatego nie sadze zeby byl montowany w C-Max.

                  Mylisz pojęcia. Nie chodziło mi o ten 2.7 V6, który zresztą nie ma nic
                  wspólnego z silnikiem z Mondeo/X-Type'a.

                  > pochodzi wprawdzie od Mondeo, zostal jednak przez inzynierow Jaguara powaznie
                  > zmieniony.

                  I na czym polegały te zmiany?


                  Pozdrawiam
                  • grenblack Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 15:10
                    greenblack napisał:

                    > 01boryna napisał:
                    > > Nie calkiem prawda. Silnik, o ktorym jak sadze mowisz, przedstawiony w Ang
                    > lii
                    > > 06.06.2003, jest WSPOLNA konstrukcja Ford/PSA (dlatego sa w nim z cala
                    > pewnosci
                    > > a
                    > > pozostalosci "starego" silnika Forda - stad przerabianego).
                    >
                    > Nowy diesel w C-Maksie jest budowany na bazie 2.0 HDI PSA, a nie 2.0 TDCI
                    > Forda.
                    >
                    > Jest to motor V6
                    > > 2.7litra. Dlatego nie sadze zeby byl montowany w C-Max.
                    >
                    > Mylisz pojęcia. Nie chodziło mi o ten 2.7 V6, który zresztą nie ma nic
                    > wspólnego z silnikiem z Mondeo/X-Type'a.
                    >
                    > > pochodzi wprawdzie od Mondeo, zostal jednak przez inzynierow Jaguara powaz
                    > nie
                    > > zmieniony.
                    >
                    > I na czym polegały te zmiany?


                    A nie mówiłem,hehehe
                  • 01boryna Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 16:48
                    greenblack napisał:
                    >
                    > Nowy diesel w C-Maksie jest budowany na bazie 2.0 HDI PSA, a nie 2.0 TDCI
                    > Forda.

                    Pojedynek na slowa. 1.6 i 2.0 TDCi(tak sie nazywaja te motory) w C-Max sa
                    zaprojektowane w KOOPERACJI z PSA. Teraz mozemy podyskutowac kto od kogo i w
                    jakiej ilosci. Filter czystosci spalin ktory ma byc montowany jeszcze w tym roku
                    jest rozwiazaniem Forda.
                    >
                    > Jest to motor V6
                    > > 2.7litra. Dlatego nie sadze zeby byl montowany w C-Max.
                    >
                    > Mylisz pojęcia. Nie chodziło mi o ten 2.7 V6, który zresztą nie ma nic
                    > wspólnego z silnikiem z Mondeo/X-Type'a.

                    Ani przez moment nie sugerowalem ze ma. Jest to WSPOLNA konstrukcja Ford/PSA i
                    zadebiutuje w 2004 w Type S.


                    > pochodzi wprawdzie od Mondeo, zostal jednak przez inzynierow Jaguara powaz
                    > nie
                    > > zmieniony.
                    >
                    > I na czym polegały te zmiany?

                    Tego to musisz juz sam poszukac. Nie mam az tyle czasu do spedzenia przed
                    komputerem. Wystarczy to jako odpowiedz na Twoje stwierdzenia - "Jakim
                    przerabianym? Prosty przesczep z Forda", A tak na marginesie powtorze swoje
                    pytanie raz jeszcze:
                    "Uscislij prosze dlaczego uwazasz X-Type z przerabianym (?) silnikiem Mondeo za
                    pokrake? "

                    >
                    >
                    > Pozdrawiam


                    Rowniez pozdrawiam
                    • Gość: Kris Kelvin Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty IP: 80.48.103.* 16.11.03, 17:05
                      01boryna napisał:
                      > Pojedynek na slowa. 1.6 i 2.0 TDCi(tak sie nazywaja te motory) w C-Max sa
                      > zaprojektowane w KOOPERACJI z PSA. Teraz mozemy podyskutowac kto od kogo i w
                      > jakiej ilosci. Filter czystosci spalin ktory ma byc montowany jeszcze w tym
                      > roku jest rozwiazaniem Forda.

                      jesli chodzi Ci o filtr czasteczek stalych FAP (bo nic innego nowego ostatnio
                      chyba nie bylo) to jest to wymysl PSA Peugeota i Citroena. Obecnie jest juz
                      druga generacja tego filtra. Ford przejal go od PSA (prawdopodobnie kupujac
                      licencje).
                      Juz raz byla dyskusja kto ma wiekszy wklad w produkcje wspolnych diesli czy PSA
                      czy Ford ale mysle ze tej kwestii tutaj nie rozstyrzgniemy. Moim skromnym
                      zdaniem PSA ma wieksze doswiadczenie w robieniu diesli i Ford kiedys kupowal od
                      PSA silniki.
                      • grenblack Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 17:12
                        Gość portalu:
                        kris kelvin napisał:
                        Moim skromnym
                        > zdaniem PSA ma wieksze doswiadczenie w robieniu diesli i Ford kiedys kupowal
                        od PSA silniki.

                        Nawet stara sierra 2.3 diesel miała kopciucha od PSA.
                      • 01boryna Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 17:51
                        Gość portalu: Kris Kelvin napisał(a):


                        >
                        > jesli chodzi Ci o filtr czasteczek stalych FAP (bo nic innego nowego ostatnio
                        > chyba nie bylo) to jest to wymysl PSA Peugeota i Citroena. Obecnie jest juz
                        > druga generacja tego filtra. Ford przejal go od PSA (prawdopodobnie kupujac
                        > licencje).

                        Oczywiscie, chodzi o ten filtr. Jak powiedziales jest to rozwiazanie PSA. Kto
                        od kogo? nie wiem. Logika mowi ze Ford od PSA. Ale np. Mercedes ktory wprowadza
                        taki filter do swoich diesli ma wlasna konstrukcje.

                        > Juz raz byla dyskusja kto ma wiekszy wklad w produkcje wspolnych diesli czy
                        PSA
                        >
                        > czy Ford ale mysle ze tej kwestii tutaj nie rozstyrzgniemy. Moim skromnym
                        > zdaniem PSA ma wieksze doswiadczenie w robieniu diesli i Ford kiedys kupowal
                        od
                        >
                        > PSA silniki.

                        Tez tak sadze.


                        Pozdrowienia
                        • Gość: Kris Kelvin Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty IP: 80.48.103.* 16.11.03, 18:03
                          01boryna napisał:
                          > Oczywiscie, chodzi o ten filtr. Jak powiedziales jest to rozwiazanie PSA. Kto
                          > od kogo? nie wiem. Logika mowi ze Ford od PSA.

                          jesli PSA wymyslil to chyba oczywiscie ze Ford od PSA kupil a nie odwrotnie.


                          > Ale np. Mercedes ktory wprowadza taki filter do swoich diesli ma wlasna
                          > konstrukcje.

                          ooo nic nie slyszalem zeby cos takiego wymyslil Mercedes. Przypomina mi sie jak
                          2 - 3 lata temu (nie pamietam dokladnie kiedy) kiedy PSA wprowadzil filtr
                          Mercedes tlumaczyl ze filtr jest niepotrzebny bo oni czystosc spalin osiagna
                          przez poprawienie spalania a teraz jednak filtr no prosze.
                          • 01boryna Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 18:47
                            Gość portalu: Kris Kelvin napisał(a):


                            > > Ale np. Mercedes ktory wprowadza taki filter do swoich diesli ma wlasna
                            > > konstrukcje.
                            >
                            > ooo nic nie slyszalem zeby cos takiego wymyslil Mercedes. Przypomina mi sie
                            jak
                            >
                            > 2 - 3 lata temu (nie pamietam dokladnie kiedy) kiedy PSA wprowadzil filtr
                            > Mercedes tlumaczyl ze filtr jest niepotrzebny bo oni czystosc spalin osiagna
                            > przez poprawienie spalania a teraz jednak filtr no prosze.

                            Tez slyszalem podobne tlumaczenia. Wydaje mi sie ze wtedy jeszcze takiego
                            filtra nie mieli. Teraz juz maja wiec natychmiast probuja wmowic jak bardzo im
                            zalezy na srodowisku itp. Dziala to na zasadzie - kto duzo i glosno mowi ma
                            racje a przy okazji zaglusza konkurencje. Niestety w ich wydaniu (o ile sobie
                            przypominam BMW rowniez) filtr ten jest za dodatkowa oplata. A kto wymysli taki
                            filtr pierwszy? Pewnie jakis nieznany inzynier. Wazne jest kto go pierwszy
                            wprowadzil do produkcji. Naturalnie PSA.

                            Pozdrowienia
                    • greenblack Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 19:32
                      01boryna napisał:

                      > Pojedynek na slowa. 1.6 i 2.0 TDCi(tak sie nazywaja te motory) w C-Max sa
                      > zaprojektowane w KOOPERACJI z PSA.

                      A ja ci mówię, że przynajmniej blok pochodzi od 2.0 HDI, montowanego obecnie w
                      np. C5, 307, a nie w Fordach.

                      > Filter czystosci spalin ktory ma byc montowany jeszcze w tym rok
                      > u
                      > jest rozwiazaniem Forda.

                      PSA miał już to rozwiązanie 4 lata temu to właśnie od tego koncernu ono
                      pochodzi.

                      > Tego to musisz juz sam poszukac.

                      O, kolego! Fakty proszę! Bełkot zostawmy marketingowcom. Nawet maksymalny
                      moment i moc są takie same. Mondeo jest nawet lepsze, bo seryjnie ma 6-biegową
                      skrzynię, a za dopłatą, niedostępny u Jaguara!, 5-biegowy automat. Tak, Mondeo
                      jest lepsze!

                      > "Uscislij prosze dlaczego uwazasz X-Type z przerabianym (?) silnikiem Mondeo
                      za
                      > pokrake? "

                      Przedni napęd, 4 cylindry, diesel, ręczna skrzynia i do tego kombi. Jaguar dla
                      plebsu. Materialny dowód na prostytuowanie się tej marki. Puryści psioczyli na
                      S-Type'a, a tego już chyba nie przeżyli. Marka Jaguar z okolic Maserati i
                      Astona spadła gdzieś między Forda a Audi.


                      Pozdrawiam
                      • 01boryna Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 20:10
                        greenblack napisał:

                        > 01boryna napisał:
                        >
                        > > Pojedynek na slowa. 1.6 i 2.0 TDCi(tak sie nazywaja te motory) w C-Max sa
                        > > zaprojektowane w KOOPERACJI z PSA.
                        >
                        > A ja ci mówię, że przynajmniej blok pochodzi od 2.0 HDI, montowanego obecnie
                        w
                        > np. C5, 307, a nie w Fordach.
                        >
                        > > Filter czystosci spalin ktory ma byc montowany jeszcze w tym rok
                        > > u
                        > > jest rozwiazaniem Forda.
                        >
                        > PSA miał już to rozwiązanie 4 lata temu to właśnie od tego koncernu ono
                        > pochodzi.

                        Nie przecze. Cos musi byc od PSA. W sprawie filtra patrz na dyskusje z Kris
                        Kelvin
                        >
                        > > Tego to musisz juz sam poszukac.
                        >
                        > O, kolego! Fakty proszę! Bełkot zostawmy marketingowcom. Nawet maksymalny
                        > moment i moc są takie same. Mondeo jest nawet lepsze, bo seryjnie ma 6-
                        biegową
                        > skrzynię, a za dopłatą, niedostępny u Jaguara!, 5-biegowy automat. Tak,
                        Mondeo
                        > jest lepsze!

                        Juz ktorys raz wyskakujesz z tym belkotem. Czy wszyscy ktorzy nie mowia Twoim
                        jezykiem musza zaraz belkotac?

                        www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=4965
                        Co konkretnie zostalo zmienione? Trzeba porownywac. A na to nie mam czasu.
                        >
                        > > "Uscislij prosze dlaczego uwazasz X-Type z przerabianym (?) silnikiem Mond
                        > eo
                        > za
                        > > pokrake? "
                        >
                        > Przedni napęd, 4 cylindry, diesel, ręczna skrzynia i do tego kombi. Jaguar
                        dla
                        > plebsu. Materialny dowód na prostytuowanie się tej marki. Puryści psioczyli
                        na
                        > S-Type'a, a tego już chyba nie przeżyli. Marka Jaguar z okolic Maserati i
                        > Astona spadła gdzieś między Forda a Audi.

                        Jako puryscie zacytuje Tobie Twoja wlasna opinie: "Jedynym powodem, dla którego
                        montuje się diesle w samochodach w ogóle jest ekonomia". Ekonomia wymusza nowe
                        rozwiazania. Skazany jest na to rowniez Jaguar. Na razie mieli taki silnik.
                        Zobaczymy kiedy zostanie zastosowany nowy silnik V6. A zmiany dotykaja nie
                        tylko Jaguara. Ostatnio duzo sie mowi o Vanie marki BMW. Mniejszym na bazie
                        BMW3 i wiekszym BMW5. Jako ze strategia platformy zostala zarzucona, auta te
                        powstawac maja (nie przed 2007) na bazie limuzyny. Czy to tez spowoduje opinie
                        o prostytuowaniu sie marki?
                        Pozdrawiam
                        • greenblack Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 20:28
                          01boryna napisał:


                          > Nie przecze. Cos musi byc od PSA.

                          Oprócz tego blok silnika.

                          > Juz ktorys raz wyskakujesz z tym belkotem. Czy wszyscy ktorzy nie mowia Twoim
                          > jezykiem musza zaraz belkotac?

                          Nie, wszyscy, którzy nie maja nic na poparcie swoich opinii.

                          > Co konkretnie zostalo zmienione? Trzeba porownywac. A na to nie mam czasu.

                          Nie na wiele zdały im się te pseudozmiany, bo X-Type jest głośniejszy od C200
                          CDI i 320d, a nawet od Mondeo z tym samym silnikiem.

                          > Jako puryscie zacytuje Tobie Twoja wlasna opinie: "Jedynym powodem, dla
                          którego
                          >
                          > montuje się diesle w samochodach w ogóle jest ekonomia".

                          Czy jedynym argumentem przeciwko mojemu są moje własne słowa?

                          Ekonomia wymusza nowe
                          > rozwiazania.

                          Dodajmy eurokomunistyczna ekonomia. W Ameryce, Australii, Japonii jakoś nie ma
                          parcia na diesle.

                          Skazany jest na to rowniez Jaguar. Na razie mieli taki silnik.
                          > Zobaczymy kiedy zostanie zastosowany nowy silnik V6. A zmiany dotykaja nie
                          > tylko Jaguara.

                          A czy to zaprzecza tezie o prostytuowaniu się?

                          Ostatnio duzo sie mowi o Vanie marki BMW. Mniejszym na bazie
                          > BMW3 i wiekszym BMW5. Jako ze strategia platformy zostala zarzucona, auta te
                          > powstawac maja (nie przed 2007) na bazie limuzyny. Czy to tez spowoduje
                          opinie
                          > o prostytuowaniu sie marki?

                          BMW nie schodzi poniżej pewnego poziomu, przynajmniej technicznego. Mam
                          nadzieję, że nie dożyję czasów przednionapędowego BMW i te vany też będą tylno-
                          /4-napędowe.


                          Pozdrawiam
                          • 01boryna Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 20:55
                            greenblack napisał:



                            > > Juz ktorys raz wyskakujesz z tym belkotem. Czy wszyscy ktorzy nie mowia Tw
                            > oim
                            > > jezykiem musza zaraz belkotac?
                            >
                            > Nie, wszyscy, którzy nie maja nic na poparcie swoich opinii.

                            To znaczy opinii ktora nie jest Twoja.



                            >
                            > > Co konkretnie zostalo zmienione? Trzeba porownywac. A na to nie mam czasu.


                            > > Jako puryscie zacytuje Tobie Twoja wlasna opinie: "Jedynym powodem, dla
                            > którego
                            > >
                            > > montuje się diesle w samochodach w ogóle jest ekonomia".
                            >
                            > Czy jedynym argumentem przeciwko mojemu są moje własne słowa?

                            Jest to przyklad ze w zaleznosci od potrzeb "modyfikujesz" swoje opinie.


                            > Dodajmy eurokomunistyczna ekonomia. W Ameryce, Australii, Japonii jakoś nie
                            ma
                            > parcia na diesle.

                            Jaka by to nie byla. Dlaczego nie jezdzsz autem Made in Australia? A na temat
                            diesli w Ameryce byla juz mowa, nawet w tym watku.

                            >
                            > Skazany jest na to rowniez Jaguar. Na razie mieli taki silnik.
                            > > Zobaczymy kiedy zostanie zastosowany nowy silnik V6. A zmiany dotykaja nie
                            >
                            > > tylko Jaguara.
                            >
                            > A czy to zaprzecza tezie o prostytuowaniu się?

                            Niektorzy nazywaja sie prostytuowaniem inni dostosowaniem do potrzeb rynku.
                            Jaki kiedys byl krzyk gdy niektorzy producenci swoje male auta przestawili na
                            przedni naped!
                            >
                            > Ostatnio duzo sie mowi o Vanie marki BMW. Mniejszym na bazie
                            > > BMW3 i wiekszym BMW5. Jako ze strategia platformy zostala zarzucona, auta
                            > te
                            > > powstawac maja (nie przed 2007) na bazie limuzyny. Czy to tez spowoduje
                            > opinie
                            > > o prostytuowaniu sie marki?
                            >
                            > BMW nie schodzi poniżej pewnego poziomu, przynajmniej technicznego. Mam
                            > nadzieję, że nie dożyję czasów przednionapędowego BMW i te vany też będą
                            tylno-
                            > /4-napędowe.

                            Takie maja byc. Ale beda tez diesle. Szacuje sie ze ok.60% BMW jako marka
                            luksusowa moze miec diesel, Jaguar juz nie. Oj Greenblack.
                            Pozdrawiam
                            • greenblack Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 21:12
                              01boryna napisał:

                              > To znaczy opinii ktora nie jest Twoja.

                              Nie, podałeś tylko link do tekstu w "AutoBildzie". To nic nie znaczy.


                              > Jest to przyklad ze w zaleznosci od potrzeb "modyfikujesz" swoje opinie.

                              A co ja zmodyfikowałem? To, że Ford chce, by Jaguar w końcu zaczął zarabiać i
                              że w Europie benzyna jest droga, nie przeczy temu, że Jaguar się prostytuuje
                              samochodami dla ludu.

                              > Jaka by to nie byla. Dlaczego nie jezdzsz autem Made in Australia?

                              Nie ma salonów Holdena albo Forda w Europie, u nas jest ruch prawostronny.
                              Wierz mi, że Ford Territory, albo Holden na bazie Omegi z V8 i 4x4 to zacne
                              auta.

                              > Niektorzy nazywaja sie prostytuowaniem inni dostosowaniem do potrzeb rynku.
                              > Jaki kiedys byl krzyk gdy niektorzy producenci swoje male auta przestawili na
                              > przedni naped!

                              Samochód wielkości Punto z tylnym napędem to nonsens, ale np. A-klasa AMG ma
                              napęd na tył.

                              > Takie maja byc. Ale beda tez diesle. Szacuje sie ze ok.60% BMW jako marka
                              > luksusowa moze miec diesel, Jaguar juz nie. Oj Greenblack.

                              Jeszcze 3 lata temu Jaguar był marką ekskluzywną. Dzisiaj jest trochę lepszym
                              Fordem, coś jak Audi dla Volkswagena.


                              Pozdrawiam
                              • 01boryna Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 21:43
                                greenblack napisał:

                                > 01boryna napisał:
                                >
                                > > To znaczy opinii ktora nie jest Twoja.
                                >
                                > Nie, podałeś tylko link do tekstu w "AutoBildzie". To nic nie znaczy.

                                Poprostu zdalem sie na opinie ludzi ktorzy wiedza co pisza.
                                >
                                >
                                > > Jest to przyklad ze w zaleznosci od potrzeb "modyfikujesz" swoje opinie.
                                >

                                > Samochód wielkości Punto z tylnym napędem to nonsens, ale np. A-klasa AMG ma
                                > napęd na tył.

                                AMG wstawia do przerabianych przez siebie aut rowniez i diesle. Czy to znaczy
                                ze robi przez to smieci?
                                >
                                > > Takie maja byc. Ale beda tez diesle. Szacuje sie ze ok.60% BMW jako marka
                                > > luksusowa moze miec diesel, Jaguar juz nie. Oj Greenblack.
                                >
                                > Jeszcze 3 lata temu Jaguar był marką ekskluzywną. Dzisiaj jest trochę lepszym
                                > Fordem, coś jak Audi dla Volkswagena.

                                Mysle ze Jaguar nadal jest marka exkluzywna. Jak Mercedes. I jak Mercedes ma
                                auta z silnikiem diesla. Taka jest kolej rzeczy.
                                Pozdrawiam
                • grenblack Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty 16.11.03, 15:07
                  01boryna napisał:

                  > greenblack napisał:
                  >
                  > > > Uscislij prosze dlaczego uwazasz X-Type z przerabianym (?)
                  > >
                  > > Jakim przerabianym? Prosty przesczep z Forda. Zresztą dni tego silnika są
                  > już
                  > > policzone. Zastąpi go kondtrukcja PSA, teraz dostępna w C-Maksie. X-Type 2
                  > .0d
                  > > jest tym wszystkim, czym nei powinien być Jaguar.
                  >
                  >
                  > Nie calkiem prawda. Silnik, o ktorym jak sadze mowisz, przedstawiony w Anglii
                  > 06.06.2003, jest WSPOLNA konstrukcja Ford/PSA (dlatego sa w nim z cala
                  pewnosci
                  > a
                  > pozostalosci "starego" silnika Forda - stad przerabianego). Jest to motor V6
                  > 2.7litra. Dlatego nie sadze zeby byl montowany w C-Max. Natomiast diesel
                  > montowany w X-Type ( 2,0-Liter-Common-Rail-Diesel 130PS,330Nm/1800obrotow)
                  > pochodzi wprawdzie od Mondeo, zostal jednak przez inzynierow Jaguara powaznie
                  > zmieniony.
                  >
                  >
                  > Pozdrowienia


                  A GB ćwok pewnie i tak myśli,że ma rację,pewnie już szuka linka,żeby to
                  potwierzić,hehehe
                  >
      • Gość: andrut diesle są technicznie doskonalsze IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 16:56
        diesle są lepsze od silników benzynowych z wielu powodów. wymienię kilka:
        -mają wyższą sprawność (na wykonanie tej samej pracy potrzebują mniej słabszego
        energetycznie paliwa niż silniki benzynowe), która wynika z samej teorii
        działania silników cieplnych. sprawność silnika spalinowego rośnie wraz z
        temperaturą spalania, a ta z kolei rośnie wraz ze stopniem sprężania. w silniku
        benzynowym przy zwiększaniu stopnia sprężania trzeba stosować paliwo o wyższej
        liczbie oktanowej, co prowadzi nas do następnej zalety diesla
        -diesel nie wymaga specjalnie wzbogacanego tak jak benzyna. dodatki
        zwiększające liczbę oktanową benzyny są szkodliwe dla środowiska i/lub
        kosztowne w produkcji.
        -diesel ma dłuższe przebiegi między przeglądami i remontami generalnymi
        -ponieważ ma większą sprawność powoduje mniejszą emisję CO2 i w mniejszym
        stopniu niż silniki benzynowe przyczynia się do efektu cieplarnianego
        -osiąga większy moment obrotowy i jest bardziej elastyczny od silnika
        benzynowego

        a nie montuje się diesli w samochodach osobowych, bo są droższe w produkcji (ze
        względu na wyższe temperatury wymaga droższych materiałów, dla osiągniecia
        lepszych parametrów wymagają turbosprężarki) i wymagają bardziej
        skomplikowanych urządzeń do zachowania danej czystości spalin. dawniej miały
        niższą kulturę pracy, ale następuje w tej dziedzienie znacząca poprawa. silniki
        diesla prędzej, czy później wyprą benzynowe, na co wskazują zmiany struktury
        sprzedaży w europie zachodniej.
        • greenblack Re: diesle są technicznie doskonalsze 15.11.03, 17:10
          Gość portalu: andrut napisał(a):

          dodatki
          > zwiększające liczbę oktanową benzyny są szkodliwe dla środowiska i/lub
          > kosztowne w produkcji.

          Gdyby wyrównano akcyzę na ON i benzynę, to kosztowałyby tyle samo. ON jest de
          facto dotowany.

          > -diesel ma dłuższe przebiegi między przeglądami i remontami generalnymi

          To zależy. Kilka lat temu olej w dieslach tzreba było wymieniać co 10 tys. km.
          Ale postęp marketingowy zrobił swoje. Przebiegi na jednym oleju dłuższe niż 10-
          15 tys. km są zabójcze dla turbiny.

          > -ponieważ ma większą sprawność powoduje mniejszą emisję CO2 i w mniejszym
          > stopniu niż silniki benzynowe przyczynia się do efektu cieplarnianego

          Emisja C02 jest minimalnie niższa. Za to diesle emitują rakotwórczą sadzę,
          tlenki azotu i siarki. Działalność człowieka to 1% światowej emisji CO2. Reszta
          to źródła naturalne - wulkany, rośliny. Poza tym sam efekt cieplarniany jest
          mitem. W średniowiczu na Grenlandii kwitło rolnictwo.

          > -osiąga większy moment obrotowy i jest bardziej elastyczny od silnika
          > benzynowego

          Oczywiście mówisz o TURBOdieslach. Wolnossące to wyjątkowe woły i ustępują
          wolnossącym benzynowym odpowiednikom. Np. 1.9 D i tylko 70 KM. Turbobenzynowce
          mają znacznie lepszą wydajność.


          Pozdrawiam
          • Gość: kuzyn Re: diesle są technicznie doskonalsze IP: *.fastres.net 15.11.03, 17:22
            Osobiscie mysle ze zostales troche z tylu lub czytasz za duzo glupich pism auto-
            moto :)......
            Niestety diesle sa drogie a juz niemieckie to szok wiec nie napisze ci "kup i
            sie przekonasz"...ale pierwsze moje wrazenie po jezdzie BMW 330xd
            bylo..."Benzyne moga juz nie sprzedawac....nie ma sensu".....
          • Gość: koles Re: diesle są technicznie doskonalsze IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.11.03, 21:06
            > Gdyby wyrównano akcyzę na ON i benzynę, to kosztowałyby tyle samo. ON jest de
            > facto dotowany.

            Co masz na mysli?
            • greenblack Re: diesle są technicznie doskonalsze 15.11.03, 22:22
              Gość portalu: koles napisał(a):


              > Co masz na mysli?

              Choćby to:


              bi.gazeta.pl/im/1776/m1776845.jpg

              Wyrównaj stawki akcyzy na ON i na benzynę i zobaczysz, co wyjdzie.


              Pozdrawiam
              • Gość: koles Re: diesle są technicznie doskonalsze IP: *.sympatico.ca 16.11.03, 00:10
                To widze, ze niedlugo czekaja nas kolejne podwyzki, w
                szczegolnosci ceny ropy. Ale pytajac co masz na mysli,
                chodzilo mi o dotowanie. Przeciez nikt do ropy nie
                doplaca. W jakim sensie jest dotowana?

                Pozdrowionka
                • Gość: koles Re: diesle są technicznie doskonalsze IP: *.internetdsl.tpnet.pl 16.11.03, 00:13
                  Widzę, że wszędzie cie pełno, ty kanadyjski polaczku. Ale w sumie spytałes, o
                  to, co sam miałem na myśli.
                • greenblack Re: diesle są technicznie doskonalsze 16.11.03, 10:58
                  Gość portalu: koles napisał(a):

                  > To widze, ze niedlugo czekaja nas kolejne podwyzki, w
                  > szczegolnosci ceny ropy. Ale pytajac co masz na mysli,
                  > chodzilo mi o dotowanie. Przeciez nikt do ropy nie
                  > doplaca. W jakim sensie jest dotowana?

                  Jeśli na coś są prefernecyjne stawki akcyzy, to praktycznie oznacza to
                  dotowanie. Dlaczego niby stawki na ON i na benzynę miałyby być różne?

                  Pozdrawiam

                  PS O co chodzi w liście poniżej?
                  • Gość: koles Re: diesle są technicznie doskonalsze IP: *.internetdsl.tpnet.pl 16.11.03, 11:20
                    greenblack napisał:

                    > Gość portalu: koles napisał(a):
                    >
                    > Jeśli na coś są prefernecyjne stawki akcyzy, to praktycznie oznacza to
                    > dotowanie. Dlaczego niby stawki na ON i na benzynę miałyby być różne?

                    Za "wiem.onet.pl":
                    dotacja (ś.łc. dotatio od łc. dotare ‘wyposażyć’) ekon., adm. bezzwrotna i
                    bezprocentowa pomoc finansowa z budżetu państwa udzielona na pewien czas lub na
                    stałe instytucji, organizacji państwowej w celu wsparcia jej działalności
                    statutowej i wydat- ków bieżących; wyposażenie;subwencjasubsydium

                    Państwo raczej do ONu nie dopłaca, i o to mi chodziło. Rozumiem, że stawki na
                    ON są preferencyjne, ale nie oznacza to chyba w żadnym razie, że ON jest
                    _dotowany_.

                    > PS O co chodzi w liście poniżej?
                    Chodzi o IP: *.sympatico.ca z listu powyżej:)

                    Pozdrawiam
                  • Gość: Kris Kelvin Re: diesle są technicznie doskonalsze IP: 80.48.103.* 16.11.03, 12:24
                    greenblack napisał:
                    > Jeśli na coś są prefernecyjne stawki akcyzy, to praktycznie oznacza to
                    > dotowanie. Dlaczego niby stawki na ON i na benzynę miałyby być różne?

                    niestety mylisz sie. Czy jesli w budownictwie obowiazuje nizsza stawka VAT bo
                    zdaje sie 7 % niz normalna 22 % to znaczy ze budownictwo jest dotowane? Jakbys
                    komus z branzy budowlanej tak powiedzial ze Panstwo dotuje budownictwo bylby
                    oburzony.
                    Dlaczego stawki na benzyne i ON sa rozne?
                    Wydaje mi sie ze wynika to z tego ze wiekszosc aut w przedsiebiorstwach jezdzi
                    na ON tak wiec podwyzszenie stawki i wzrost ceny ON spowoduje pogorszenie
                    sytuacji finansowej firm czego rzad chce uniknac. W przypadku benzyny tak nie
                    jest i dlatego mozna sobie podnosci dochody budzetowe.

                    Co do glownej dyskusji uwazam ze kazdy ma prawo do swego zdania na temat
                    diesli. Przypomina mi to dyskusje o wyzszosci swiat bozego narodzenia nad
                    swietami wielkanocy czyli spor nie do rozstrzygniecia.

                    Poza tym argumenty o niby tak wielkiej halasliwosci i wibracjach diesli
                    przypominaja mi argumenty przeciwnikow benzynowych aut ze jak wjedziesz
                    benzynowym w wieksza kaluze to zgasnie bo zamokna kable.
                    • Gość: Szymi Re: diesle są technicznie doskonalsze IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.11.03, 13:21
                      > Poza tym argumenty o niby tak wielkiej halasliwosci i wibracjach diesli
                      > przypominaja mi argumenty przeciwnikow benzynowych aut ze jak wjedziesz
                      > benzynowym w wieksza kaluze to zgasnie bo zamokna kable.

                      nie rozumiem. uwazasz ze halas i wibracje sa niewazne?

                      ja uwazam ze sa zastosowania dla diesli a sa i dla benzynowcow. ekskluzywne
                      limuzyny mimo roznych prob raczej zawsze beda napedzane benzyna. to samo z
                      samochodami sportowymi. jak ktos kupuje samochod klasy sredniej to moze nie
                      przywiazuje uwagi do dzwieku i poziomu wibracji, jest w stanie zaakceptowac
                      takie jakie sa. ale jak ktos kupuje nowa s-klase to pewnie chce miec
                      wszystko "naj", rowniez silnik. dlaczego topowe modele nie sa wyposazone w
                      diesle (mercedsy: S600, S65, E55, E500, CL, SL, BMW 760, M5, maybach,
                      rollroyce, aston martin, ferrari, audi rs6, s6, s8, a8w12 to jest "elita" co
                      znaczy ze wyposazona we wszystko co najlepsze dlatego nie ma tam diesli bo
                      diesle to kompromis a w tych topowych klasach na kompromisy sie nie idzie)

                      2. moment obrotowy - zgadzam sie. diesel ma wyzszy moment obrotowy ale sam z
                      siebie wcale nie tak wiele wiekszy. wiekszosc tego momentu daje mu turbina. od
                      paru lat udoskonalano diesle. teraz przyszedl czas na benzyne. pierwsze oznaki
                      to 2.0T Renault i 2.0T w Opel Signum. zobacz na ich momenty - takie jak w
                      dieslach. a moc o wiele wieksza.
                      czytam ze teraz pieniadze beda inwestowane w rozwoj benzyn, glownie w turbo,
                      coraz wiecej bedzie turbo. z turbo benzyna diesel nie wygra momentem a moca
                      przegra.

                      3. ekonomia - tutaj diesle gora i pewnie tak juz zostanie.
                      czyli diesle - dla oszczednych
                      benzyna - dla nie liczacych sie z pieniedzmi i nie lubiacych kompromisow
    • devote Re: Diesel zdobywa swiat 15.11.03, 14:21
      01boryna napisał:

      > Jak sie okazuje diesel nie zna zadnych granic. Po Jaguar przyszla kolej na
      > Honde.


      coraz wiecej ludzi kupuje diesle wiec oni tez musza montowac takie silniki aby
      dotrzymac kroku konkurencji.
    • Gość: m Re: traktor zdobywa swiat IP: *.acn.pl 15.11.03, 14:32
      nic dodać
    • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 15:29
      >nic nie stoi na przeszkodzie (poza cena) aby innym okiem spojrzec
      > na "ropniaka".

      co znaczy ze mozna spojrzec innym okiem? a jak w polsce samoobrona ma tylu
      zwolenikow to znaczy ze trzeba na nia patrzec przychylnym okiem?

      diesle jest po to zeby byl ekonomiczny.
      cala reszta jest na korzysc benzyny

      co do auto luksusowych (jaguar) - moim zdaniem poziom halasu i wibracji
      wytwarzanego przez diesla jest zaprzeczeniem przymiotnika "luksusowy"
      • 01boryna Re: Diesel zdobywa swiat 15.11.03, 16:07
        Gość portalu: Szymi napisał(a):

        > >nic nie stoi na przeszkodzie (poza cena) aby innym okiem spojrzec
        > > na "ropniaka".
        >
        > co znaczy ze mozna spojrzec innym okiem? a jak w polsce samoobrona ma tylu
        > zwolenikow to znaczy ze trzeba na nia patrzec przychylnym okiem?

        Masz wiecej takich porownan? Polska samoobrona to temat na inny watek,
        przypomnij sobie jakie opinie krazyly(i kraza) na temat diesla a bedziesz
        wiedzial co mam na mysli

        >
        > diesle jest po to zeby byl ekonomiczny.
        > cala reszta jest na korzysc benzyny

        Jest to kolejna obiegowa opinia
        >
        > co do auto luksusowych (jaguar) - moim zdaniem poziom halasu i wibracji
        > wytwarzanego przez diesla jest zaprzeczeniem przymiotnika "luksusowy"

        Jaguar nie jest jedyna marka aut luksusowych gdzie montowany jest diesel.
        Mercedes, BMW, Audi, Volvo itp maja coraz wiekszy udzial diesli w sprzedazy. Czy
        jechales kiedys BMW 7-er z silnikiem diesla? Ja tak i to bylo naprawde ciekawe
        doswiadczenie.

        Pozdrowienia
        • greenblack Re: Diesel zdobywa swiat 15.11.03, 16:14
          01boryna napisał:

          > Jest to kolejna obiegowa opinia

          To jest fakt.

          > Jaguar nie jest jedyna marka aut luksusowych gdzie montowany jest diesel.
          > Mercedes, BMW, Audi, Volvo itp maja coraz wiekszy udzial diesli w sprzedazy.

          I co z tego? To, że coś jest popularne, nie znaczy, że jest lepsze od rzeczy
          mniej popularnej.

          Cz
          > y
          > jechales kiedys BMW 7-er z silnikiem diesla? Ja tak i to bylo naprawde ciekawe
          > doswiadczenie.

          Tak, coś jak 2-głowe cielę.

          Pozdrowiam
          • 01boryna Re: Diesel zdobywa swiat 15.11.03, 22:00
            greenblack napisał:

            To, że coś jest popularne, nie znaczy, że jest lepsze od rzeczy
            > mniej popularnej.

            Ucieszylo mnie to Twoje zdanie. Jak ulal pasuje do naszej wymiany zdan na temat
            Volvo, Saab i Co. Szkoda ze w tamtej dyskuscji byles innego zdania.

            pozdrowienia
        • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 16:23
          >przypomnij sobie jakie opinie krazyly(i kraza) na temat diesla a bedziesz
          > wiedzial co mam na mysli

          dla mnie podstawa jest to ze diesle sa cholernie glosne i sie trzesa
          (szczegolnie 4 cylindrowe). co do klekotu to mimo budowania przez
          marketingowcow mitu "cichych diesli" postep jest prawie zaden. tak samo
          klekocza jak klekotaly 10 lat temu czy to bedzie cdi, hdi, tdci, czy
          jakikolwiek inny

          > Jest to kolejna obiegowa opinia

          to jest fakt.
          obiegowa opinia to taka ze diesle sa ciche i maja nie ustepuja benzynie pod
          wzgledem kultury pracy

          > Jaguar nie jest jedyna marka aut luksusowych gdzie montowany jest diesel.
          > Mercedes, BMW, Audi, Volvo itp maja coraz wiekszy udzial diesli w sprzedazy.

          jaguar byl do niedawna troszeczke wyzej w hierarchi niz mercedes bmw i audi
          ktore oprocz samochodow luksusowych produkuja od niepamietncyh czasow rowniez
          male wytloczki (rowniez od wielu lat z dieslem).

          > jechales kiedys BMW 7-er z silnikiem diesla? Ja tak i to bylo naprawde ciekawe
          > doswiadczenie.

          na czym polegala "ciekawosc" tego "doswiadczenia" bo nic mi do glowy nie
          przychodzi?

          (jechalem S400CDI, 525TDS, 530D E60) - kazdy z tych samochodow zostawil
          niezapomniane wrazenie luksusowego samochodu z pierdzacym silnikiem - a juz
          wrecz zalosne bylo "odpalanie" 530D kiedy wystarczyla chwila zeby prysla
          atmosfera ekskluzywnosci jak ten samochod zatrzasl sie przy uruchamianiu
          silnika (nie mowie juz o tym ze jak place 200 tys PLN za samochod to chce miec
          w srodku "rasowy dzwiek" silnika a nie taki jakbym przyspieszal bardzo szybka
          furgonetka)
          • grenblack Re: Diesel zdobywa swiat 15.11.03, 16:31
            Gość portalu: Szymi napisał:
            > (jechalem S400CDI, 525TDS, 530D E60) - kazdy z tych samochodow zostawil
            > niezapomniane wrazenie luksusowego samochodu z pierdzacym silnikiem - a juz
            > wrecz zalosne bylo "odpalanie" 530D kiedy wystarczyla chwila zeby prysla
            > atmosfera ekskluzywnosci jak ten samochod zatrzasl sie przy uruchamianiu
            > silnika

            3.0 diesel BMW uznawany jest za najlepszego diesle na świecie,jak czytam
            wypociny takiego ćwoka,to myślę,że o jęździe 530D mogłeś tylko pomarzyć hehehe
            • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 17:41
              >,jak czytam
              > wypociny takiego ćwoka

              nie pisz tak na innych ludzi szczylu sprzed komputera bo kiedys ktos sobie zada
              ten trud zeby cie znalezc i bedziesz plakal cymbale
              • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 17:49
                nie pisz tak na innych ludzi szczylu sprzed komputera bo kiedys ktos sobie zada
                >
                > ten trud zeby cie znalezc i bedziesz plakal cymbale

                __________________
                Facet!
                Rina(szef szefow)siedzi juz od paru dobrych lat w kiciu.........Wiec nie
                fikaj.......
                • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 17:56
                  >nie
                  > fikaj.......

                  jakie nowe wyrazenia, pewnie uslyszane w od kolegow z podstawowki

                  ps na gowniarzy z tego forum nie potrzeba Riny, wystarczy zeby ojciec wpier..il
                  pasem na gola dupe
              • grenblack Re: Diesel zdobywa swiat 15.11.03, 18:10
                Gość portalu: Szymi napisał(a):

                > nie pisz tak na innych ludzi szczylu sprzed komputera bo kiedys ktos sobie
                zada
                >
                > ten trud zeby cie znalezc i bedziesz plakal cymbale

                Już się boję ty wiejski ćwoku,hehehe,żeby pisac o BMW 530D ti trzeba chociaż
                najpierw koło niego chociaż postać i posłuchać,hehehe,a czym jeszcze
                jeździłeś,może Porsche 911,hehehe
                • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 18:12
                  grenblack napisał:

                  > Gość portalu: Szymi napisał(a):
                  >
                  > > nie pisz tak na innych ludzi szczylu sprzed komputera bo kiedys ktos sobie
                  >
                  > zada
                  > >
                  > > ten trud zeby cie znalezc i bedziesz plakal cymbale
                  >
                  > Już się boję ty wiejski ćwoku,hehehe,żeby pisac o BMW 530D ti trzeba chociaż
                  > najpierw koło niego chociaż postać i posłuchać,hehehe,a czym jeszcze
                  > jeździłeś,może Porsche 911,hehehe

                  _______________________________
                  Jego sportowe saneczki tak nie klekoca!
                • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:17
                  nie produkuj sie szczylu
                  • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 18:19
                    Nie musze.....juz mam idiote(rozrywke) na sobotni wieczor.......hehehe
                    • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:21
                      jestes gejem?
                      • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 18:22
                        Oczywiscie ze nie...........tobie tylko bolcowanie w glowie........
                        • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:24
                          nie tlumacz sie geju
                  • grenblack Re: Diesel zdobywa swiat 15.11.03, 18:21
                    Gość portalu: Szymi napisał(a):

                    > nie produkuj sie szczylu

                    Ty ćwoku też,lepiej pakuj się do swojego ztjuningowanego pierdziela 126p i
                    grzej do remizy na wiejską zabawę,w końcu sobota dzisiaj,hehehe,tam spotkasz
                    gości na swoim poziomie to se pogadacie,hehehe
                    • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:23
                      >...hehehe,.....,hehehe

                      czego jape cieszysz?
                      • grenblack Re: Diesel zdobywa swiat 15.11.03, 18:26
                        Gość portalu Szymi napisał:
                        > czego jape cieszysz?

                        Bo jak czytm twoje wypociny ćwoku,to japa mi się sama uśmiecha,hehehe
                        • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:28
                          >japa mi się sama uśmiecha

                          co za durny szwanc
                          • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 18:30
                            .........Zacznamy obracac jezykami obcymi?.........hehehe
                            Co do jezyka to zostaw kolegom w remizie......hehehe
                            • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:35
                              >...hehehe......hehehe

                              popros ojca zeby cie tak nie jechal
                              • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 18:40
                                ......O.k,popros lepiej swoja siostre o jej nr.tel.........
                                Tak jak ona to robi przez telefon to zadna!......hehehe
                                • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:43
                                  lepsza twoja stara
                                  • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 18:46
                                    Gość portalu: Szymi napisał(a):

                                    > lepsza twoja stara

                                    To juz nie jestem pedziem?..........no zobacz jak czas leci.......hehehehe

                                    .......p.s.......Dawaj numer!Kazdy go ma,ja swoj gdzies zgubilem....
                          • Gość: tiamat Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.11.03, 20:27
                            szymi, kurcze, a ja myslalem, ze "szwanc" tak pisane to moje autorskie :)
                    • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 18:25
                      grenblack napisał:

                      > Gość portalu: Szymi napisał(a):
                      >
                      > > nie produkuj sie szczylu
                      >
                      > Ty ćwoku też,lepiej pakuj się do swojego ztjuningowanego pierdziela 126p i
                      > grzej do remizy na wiejską zabawę,w końcu sobota dzisiaj,hehehe,tam spotkasz
                      > gości na swoim poziomie to se pogadacie,hehehe

                      Nie pogada...........z kutasem w ustach trudno byc rozmowny......hehehe
                      • grenblack Re: Diesel zdobywa swiat 15.11.03, 18:37
                        Gość portalu Kuzyn napisaał:
                        > Nie pogada...........z kutasem w ustach

                        Żeby mu sie tylko nim później nie odbijało,hehehe
          • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 16:32
            Niestety Szymi ale bzdury pleciesz i jestem pewien ze nigdy nie jezdziles
            dieslem......moze jakims smietnikiem ze zlomu to tak.
            ____________
            jechalem S400CDI, 525TDS, 530D E60) - kazdy z tych samochodow zostawil
            > niezapomniane wrazenie luksusowego samochodu z pierdzacym silnikiem - a juz
            > wrecz zalosne bylo "odpalanie" 530D kiedy wystarczyla chwila zeby prysla
            > atmosfera ekskluzywnosci jak ten samochod zatrzasl sie przy uruchamianiu
            > silnika (nie mowie juz o tym ze jak place 200 tys PLN za samochod to chce
            miec
            > w srodku "rasowy dzwiek" silnika a nie taki jakbym przyspieszal bardzo szybka
            > furgonetka)

            ___________________
            • greenblack Re: Diesel zdobywa swiat 15.11.03, 16:35
              Kuzyn, a ty czemu nie kupiłeś sobie Audi z benzynowym 2.4 albo 3.0?
              • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 16:53
                Bo to gowno i pic na wode;)......
                Przed kupnem testowalem troche aut i zakochalem sie w dieslach.
                BMW na autostradzie leci ponad 234 km/h a ja jezdze powoli...czasami
                tylko "przyciskam" mocniej.........O wlasnie!Lubie luksus!
            • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 17:48
              >Niestety Szymi ale bzdury pleciesz

              napisz cos konkretnego bo rece opadaja. jakie bzdury? ze jest glosny? ze wpada
              w wibracje?

              >jestem pewien ze nigdy nie jezdziles
              > dieslem......moze jakims smietnikiem ze zlomu to tak

              piszesz jak maly chlopiec, pewnie masz gora 18 lat i lubisz sobie "pogadac" o
              samochodach a na co dzien jezdzisz pewnie autobusem:)

              pzdr

              • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 17:57
                Gość portalu: Szymi napisał(a):

                > >Niestety Szymi ale bzdury pleciesz
                >
                > napisz cos konkretnego bo rece opadaja. jakie bzdury? ze jest glosny? ze
                wpada
                > w wibracje?
                >
                > >jestem pewien ze nigdy nie jezdziles
                > > dieslem......moze jakims smietnikiem ze zlomu to tak
                >
                > piszesz jak maly chlopiec, pewnie masz gora 18 lat i lubisz sobie "pogadac" o
                > samochodach a na co dzien jezdzisz pewnie autobusem:)
                >
                > pzdr
                __________________
                Niestety kutas juz mi obrosl i przestalem latac w krotkich majtasach wiec takie
                rozmowy prowadz ze swoimi kolesiami......synku.
                Co do diesel.......to autka niestety kosztuja a mi nie placa za uswiadamianie
                idioty piszacego pierduly........
                • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:00
                  pewnie ci obrosl mechem bo go nie myjesz

                  na ra cymbale
                  • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 18:02
                    Lepsze to niz twoj serek roczny.......mech to mech ale od nabialu to jest
                    krowa......
                    • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:05
                      nie filozofuj tyle parowo
                      • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 18:06
                        Nie sraj zarem to grozi pozarem..........
                        • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:08
                          tararara morda psie
                          • Gość: kuzyn Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.fastres.net 15.11.03, 18:10
                            Tylko bez wiejskiej przytupaji........wiesniaku
                            • Gość: Szymi Re: Diesel zdobywa swiat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:12
                              powiedzialem morda
          • 01boryna Re: Diesel zdobywa swiat 15.11.03, 18:26
            Gość portalu: Szymi napisał(a):

            > > jechales kiedys BMW 7-er z silnikiem diesla? Ja tak i to bylo naprawde cie
            > kawe
            > > doswiadczenie.
            >
            > na czym polegala "ciekawosc" tego "doswiadczenia" bo nic mi do glowy nie
            > przychodzi?

            Od tamtego momentu zaczalem inaczej myslec o dieslach. Ciekawe bylo to jak
            dalece odbiegac moze obiegowa opinia od rzeczywistosci. Gdybym miesiecznie
            jezdzil tyle ze diesel bylby dla mnie opacalny, to bez wachania zamienilbym
            swojego benzynowca na diesla. Chalas, niska kultura, zanieczyszczenia itp sa juz
            przeszloscia. Za to mamy niewyobrazalny dla benzynowca moment obrotowy czy
            mniejsze zuzycie paliwa.

            Pozdrawiam
            • etom Re: Diesel zdobywa swiat 16.11.03, 18:35
              01boryna napisał:

              >Za to mamy niewyobrazalny dla benzynowca moment obrotowy .......

              To kolejny mit.
              Gdyby to wartosc momentu obr. silnika decydowala o osiagach to samochod z
              dieslem w stosunku do tego z benzynowym (przy tych samych poj.silnikow i
              masach) musialby miec tez "niewyobrazalne" przyspieszenie - a nie ma !

              Ten "niwyobrazalny" moment obrotowy silnika (mierzony na wale) wiekszosc myli z
              momentem napedowym na kolach ( a wlasciwie odwrotnie)- a to nie to samo.

              Silniki Diesla w samochodach maja tak ok 1.5 razy mniejsze obr. przy tych
              samych predkosciach niz benzynowe dlatego (przy tych samych sr.kol)przelozenie
              calkowite jest o tyle razy mniejsze niz w benzynowych (inaczej ropniak jechalby
              1.5 razy wolniej)- czyli moment na kolach tez jest 1.5 razy mniejszy.

              Co to znaczy??
              Zalozmy ze mamy :
              samochod z silnikiem diesla o momencie obrotowym 300 Nm
              a drugi z silnikiem benzynowym o momencie obrotowym 200 Nm
              przy stosunku przelozen ich przekladni 1 / 1.5 moment napedowy na kolach
              obydwu samochodow bedzie dokladnie taki sam.

              A wlasnie moment napedowy na kolach - czyli po wyeliminowaniu promieni kol(sa
              takie same) sila "ciagnaca" samochod - decyduje o zdolnosci do przyspieszania a
              nie moment obrotowy silnika.

              Porownywac mozna porownywalne.
              Zakladajac te same pojemnosci silnikow , obydwa silniki bez turbo ,albo obydwa
              z turbo - jasno widac ze diesel jeszcze nie dorasta osiagami silnikowi
              benzynowemu przy zastosowaniu w samochodach osobowych.

              A swoja droga dziwne ,ze podaje sie wartosc momentu obr.silnikow a nie wartosc
              momentu napedowego jakim dysponuje samochod - przeciez kupujemy "cale"
              samochody a nie same silniki !!!! - co uniemozliwia porownanie tego parametru
              pomiedzy samochodami z silnikami diesla i benzynowymi( bez przeliczania
              przelozen).

              P.S.
              Diesel ma za to inne zalety,co tu juz wielokrotnie opisywano
    • dreaded88 Coś w rodzaju egzemplifikacji 15.11.03, 17:37
      Statystyki sprzedaży Mercedesa E do sierpnia 2003:
      220 CDI - 23%, 200 CDI - 18%, 270 CDI - 10%, 320 CDI - 7%, 400 CDI - 1%, czyli
      w sumie 59% versus 200K - 15%, 240 - 15%, 320 - 7%, 500 - 3%, E55AMG - 1%.
      Tylko w przedziale najwyższych cen benzynowce trzymają się mocno.
      Chociaż może to zły przykład, bo chyba już od W115 Diesle miały w średnich MB
      b. mocną pozycję.

      • Gość: Szymi Re: Coś w rodzaju egzemplifikacji IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 17:43
        czy to znaczy ze diesle sa lepsze?

        tak rozumujac to z twojej wlasnej statystyki wynika ze najgorsze przestarzale
        g.. to jest E55 AMG:)
        • dreaded88 Re: Coś w rodzaju egzemplifikacji 15.11.03, 17:51
          1. Czy ja cokolwiek pisałem o lepszości?
          2. Statystyka nie jest moja, ale MB.
          3. Interpretuj sobie liczby jak chcesz.
          4. E55 jest akurat zdecydowanie najdroższy, więc nie dziw, że najgorzej schodzi.
    • grenblack Szymi,ćwoku,hehehe 15.11.03, 18:43
      Za dużo GB się naczytałeś,hehehe
      • Gość: Szymi Re: Szymi,ćwoku,hehehe IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:48
        >...,hehehe

        czego znow morde cieszysz
        • Gość: kuzyn Re: Szymi,ćwoku,hehehe IP: *.fastres.net 15.11.03, 18:52
          ......szymi cwoku......niestety musze konczyc zabawe,ale pies mi sie posra ze
          smiechu z ciebie a ze mam noge w gipsie(prawa zboczencu)to musi mi zajac troche
          czasu przygotowanie sie do wyjscia........
          ......To narazie........hehehe
          • Gość: Szymi Re: Szymi,ćwoku,hehehe IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.03, 18:54
            nie filozofuj
          • Gość: bla Re: Szymi,ćwoku,hehehe IP: *.fastweb.it 15.11.03, 21:18
            test
            • Gość: osiol Re: Szymi,ćwoku,hehehe IP: *.gazeta.pl 15.11.03, 21:26
              muuuuuuu
              • Gość: zs Re: Szymi,ćwoku,hehehe IP: 212.160.128.* 17.11.03, 12:51
                No Szymi,obojętnie kim jesteś i w jakim stopniu Twoje posty są prawdziwe
                pokazałeś prawdziwą "klasę"w tej wymianie zdań.Nie ma co!!!
                Pozdr
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka