GoĹÄ: Szymi
IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl
16.11.03, 20:05
> 01boryna napisał:
>
> >Za to mamy niewyobrazalny dla benzynowca moment obrotowy .......
Etom napisal:
cyt "Zalozmy ze mamy samochod z silnikiem diesla o momencie obrotowym 300 Nm
a drugi z silnikiem benzynowym o momencie obrotowym 200 Nm
przy stosunku przelozen ich przekladni 1 / 1.5 moment napedowy na kolach
obydwu samochodow bedzie dokladnie taki sam. A wlasnie moment napedowy na
kolach - czyli po wyeliminowaniu promieni kol(sa takie same) sila "ciagnaca"
samochod - decyduje o zdolnosci do przyspieszania a nie moment obrotowy
silnika."
nowe diesle maja turbine a benzyny nie, jak porownac z turbo benzyna to nawet
ten "bezwzgledny" moment juz nie jest atutem diesla:
Diesle:
VW 1.9TDi: 1896cm3, 130KM, 310Nm/1900 Obr 0-100 9.9s Passat 1418 kg
Audi 2.0TDi: 1968cm3, 140KM, 320Nm/1750 Obr 0-100 9.5s A3 1340 kg
Renault 1.9DCi: 1870cm3, 120KM, 270Nm/2000 Obr 0-100 10,7s Laguna 1350 kg
Ford 2.0TDCi:1998cm3, 130KM, 330Nm/1800 Obr 0-100 9.9s Mondeo 1480 kg
Benzyny "soft turbo":
Renault 2.0T: 1998 cm3, 165 KM, 270Nm/3250 Obr 0-100 8.5s Laguna 1320 kg
Opel 2.0T: 1998 cm3, 175 KM, 265Nm/2500 Obr 0-100 9.4s Signum 1560 kg
Audi 1.8T: 1781 cm3, 180 KM, 235Nm/1950 Obr 0-100 7.3s TT 1450 kg
Benzyny "wyzylowane" tak jak te wszystkie nowe "dieselki":
Subaru 2.5T: 2498 cm3, 300KM, 414Nm/4000 Obr 0-100 4.9s ImprezaWRXSTi 1600
kg
Subaru 2.0T: 1998 cm3, 227KM, 300Nm/4000 Obr 0-100 5.9s ImprezaWRX 1490
kg
Mitsu 2.0T: 1998cm3, 210KM, 300Nm/3000 Obr 0-100 7.0s Eclipse 1998 1400
kg
gdzie sa te "niewyobrazalne" dla benzyny momenty???
jakos ich nie widac, za to widac ze pod wzgledem przyspieszenia
benzyny "miazdza" dieselki
ciekawy link dla zwolennikow malej ilosci cylindrow:
www.mbusa.com/brand/selector/controller.jsp?filter=cylinder