Dodaj do ulubionych

World Car Of the Year 2009

09.04.09, 19:50
Wybrano Golfa VI

www.roadlook.pl/aktualnosci/world-car-of-the-year-2009-volkswagen-golf.html
Obserwuj wątek
      • k2i Re: World Car Of the Year 2009 09.04.09, 21:39
        10danek napisał:

        > to teraz zglosza sie wszyscy ci ktorzy sadza ze VW przekupuje dziennikarzy.

        Bo to prawda, a swoją drogą COTY ma większą renomę, a insygnia jest naprawdę pięknym samochodem, jest zdecydowanie najpiękniejszym niemieckim samochodem!!
      • carfan Re: World Car Of the Year 2009 10.04.09, 22:45
        Nie było takiej potrzeby. W tej trójce Golf jest najbardziej dopracowanym
        samochodem. Silniki TSI, skrzynie DSG, adaptacyjne zawieszenie, bezpieczeństwo,
        jakoś materiałów wykończeniowych i wiele innych rzeczy powoduje, że tak naprawdę
        jest bezkonkurencyjny. Klasyczny kształt - dla jednych plus, dla innych minus, a
        dla reszty nieistotny szczegół. Każdy ma swój priorytet.
        • hybrid.synergy opłaciło się kupować całą prasę motoryzacyjną w EU 11.04.09, 01:06
          Ktoś sugerował przekupowanie dziennikarzy. Oni nie muszą być przekupowani. Są już dawno kupieni.

          Praktycznie cała prasa motoryzacyjna należy do Niemców, niezależnych tytułów jest bardzo niewiele. O tym, kto wygrywa w testach decyduje nie poziom prezentowany przez kandydatów, a interes narodowy. A jakie auto wypromują właściciele Motor Presse Stuttgart i Axel Springer nietrudno zgadnąć.

          carfan napisał:

          > Nie było takiej potrzeby. W tej trójce Golf jest najbardziej
          > dopracowanym samochodem.

          Przeczytałeś to w Auto Motor und Sport?

          > Silniki TSI

          No Lancia Delta ma np. T-Jet. I znacznie lepsze diesle Multijet, w tym również podwójnie doładowany 190-konny. Volkswagen jeszcze nie dotarł do tego poziomu.

          > skrzynie DSG

          A co w nich takiego specjalnego? W czym niby są lepsze od nowoczesnych automatów?

          W szczególności - w czym lepsze są np. od skrzyni Dualogic/Selectronic instalowanej we Fiatach i Lanciach? Pewnie nawet nie wiedziałeś, że taka istnieje. Auto Motor und Sport niestety nie opisywał jej i nie testował 100 tysięcy razy jak DSG.

          Ta skrzynia ani trochę nie pogarsza osiągów w porównaniu do przekładni ręcznej i, co najważniejsze, ani trochę nie pogarsza spalania. A każda sześciobiegowa DSG je podwyższa w stosunku do ręcznej 6-biegowej.

          Nieopłacanym przez Niemców niezależnym dziennikarzom zdarza się np. uznać skrzynię FIATa z najlepszy zautomatyzowany manual:

          "Never having driven FIAT’s Dualogic, I was quite eager to try that and came away very favourably impressed.
          Even on pedal to the metal starts, you don’t get the massive throttle damping between 1st and 2nd that you experience on other automated manuals. It does cushion the box from torque reactions, but actually manages this very well and is almost as smooth as a proper torque converter auto.
          There’s an ‘E’ button to bring down the change points and improve economy. Or you can nudge the lever to prompt changes yourself. But because it does the job so well itself there is little real need for this. Even on an uphill hairpin bend that I expected to leave it gasping, it chose the right gear and simply romped round.
          So, on the basis of its performance I’d say it’s the best automated manual I have yet driven."

          www.honestjohn.co.uk/road_tests/index.htm?id=365

          > bezpieczeństwo

          Jest również na najwyższym poziomie w Delcie.

          > jakoś materiałów wykończeniowych

          Jest również bardzo wysoka w Delcie.

          > i wiele innych rzeczy powoduje, że tak naprawdę jest
          > bezkonkurencyjny.

          I to jest właśnie esencja serwowania przez Niemców kupy na szpaltach kupionych przez siebie gazet. Tworzy się fikcję, produkuje mity. Fałszuje testy. Ukrywa dział propagandy Volkswagena pod postacią "niezależnego" dziennikarstwa.

          W "master" teście Golfa i innych kompaktów wyszło, że nowy Megane z dieslem jest od Golfa znacznie elastyczniejszy. I cichszy. A tyle było napierdywania, jaki to Golf jest najlepiej wyciszony w klasie. No i Megane ma lepiej brzmiącego diesla. Większy bagażnik. Ciut lepszy wynik testu zderzeniowego. I lepsze kierowanie.

          "Out on the road, it’s pleasant and quiet to drive. But the steering is far from the revelation I’d been led to believe. There’s no real ‘feel’ and it isn’t linear, like the Focus and Megane so there’s a change in the level of effort as you turn the wheel. It’s not horrible, but it’s just not as good as the Focus or Megane."

          www.honestjohn.co.uk/road_tests/index.htm?id=369

          Tego Pana Niemcy nie kupili i proszę, jakie ciekawe rzeczy można przeczytać.

          I mimo tych i innych przewag skończył za Audi A3. Czyli poprzednim Golfem z 30% dopłatą za nic. I za BMW 1, z nieużywalnymi tylnymi siedzeniami. Żałosne.

          Naturalnie master test przeprowadzony został zaraz po premierze Golfa. Jak wyjdzie nowy Focus, to już takiej propagandy specjalnie pod nowego Forda nie powtórzą.

          Największe szwindle są jednak w teście z hybrydami. Amerykańska EPA stawia sprawę jasno - hybrydy są przeważnie 40% oszczędniejsze niż najnowocześniejsze diesle. Niemcy się tego desperacko boją, bo Toyota ma już całe portfolio hybryd, a oni utopili morze kasy w dieslach, które sprzedać można w zasadzie tylko tu. No to fałszują testy jak goście od Józka Goebbels'a. O Priusie mówią, że pali 6,7 l/100km. Szkoda, że 600 użytkowników z Niemiec ma średnią na poziomie 5,2. Zużycie paliwa porównywalnego Golfa 2.0 CR-TDI 110 koni zaniżyli zaś o litr. O tym, że olej napędowy jest energetycznie znacznie gęstszy od benzyny, o tym że zrobienie go wymaga więcej energii niż dla benzyn i o tym, że Prius ma znacznie czystsze spaliny nie zająknięto się słowem.

          Tak się robi propagandę.

          > Klasyczny kształt

          Zobacz na ulicy Lancię Deltę i Golfa 6, najlepiej obok siebie. To tak jakby fajną dziewczynę postawić obok zagłodzonego imigranta z Albanii.
          • zenon77 Re: opłaciło się kupować całą prasę motoryzacyjną 11.04.09, 22:53
            "Największe szwindle są jednak w teście z hybrydami. Amerykańska EPA
            stawia sprawę jasno - hybrydy są przeważnie 40% oszczędniejsze niż
            najnowocześniejsze diesle. Niemcy się tego desperacko boją, bo
            Toyota ma już całe portfolio hybryd, a oni utopili morze kasy w
            dieslach, które sprzedać można w zasadzie tylko tu. No to fałszują
            testy jak goście od Józka Goebbels'a. O Priusie mówią, że pali
            6,7l/100km. Szkoda, że 600 użytkowników z Niemiec ma średnią na
            poziomie 5,2. Zużycie paliwa porównywalnego Golfa 2.0 CR-TDI 110
            koni zaniżyli zaś o litr. O tym, że olej napędowy jest energetycznie
            znacznie gęstszy od benzyny, o tym że zrobienie go wymaga więcej
            energii niż dla benzyn i o tym, że Prius ma znacznie czystsze
            spaliny nie zająknięto się słowem.
            **************************************************************
            Drogi Kolego,
            Jeżeli z taką dokładnością piętnujesz niemieckich dziennikarzy
            motoryzacyjnych, to sam bądź choć trochę obiektywny. Jeżeli ta Twoja
            EPA ma rację, to po dodaniu 40% do 5,2l/100km spalania Priusa
            wychodzi 7,28l/100km dla Golfa. Tyle to nie pali nawet moja Vectra
            1,9CDTI 150KM, którą codziennie dojeżdżam do pracy w warszawskich
            korkach. Od nowości 7,1l/100km na dystansie 83kkm z czego pewnie z
            50% w Warszawie, 10% w Łodzi a reszta to głównie trasy. Tyle, że
            moja Vectra ma 40KM więcej od tego Golfa i waży pewnie ze 200 kg
            więcej. Co do Golfa, to książka podaje średnie zużycie na poziomie
            4,9l/100km. Ja bym powiedział, że to raczej będzie gdzieś z 5,5-
            6l/100km. Do tego w tak długim poście brakuje mi choć szczypty
            informacji na temat ekologicznych aspektów produkcji i utylizacji
            akumulatorów stosowanych w hybrydach...
        • dark13 Re: Debilny konkurs 11.04.09, 11:19
          iszkariota napisał:

          > szymizalogowany napisał:
          >
          > > ciekawe czy sa idioci ktorzy biora pod uwage KOTY przy kupnie
          >
          > Nie ma. Za to są nie znający historii:
          > tnij.org/c7kq

          Zasciankowosc ludzi w PL nie ma konca.
          Dziadek cie zakopal w weglu przed wojna? Czlowieku wojna sie skonczyla 65lat
          temu .
          • szymizalogowany Ten typ z wąsem na zdjęciu na zasługi dla Polski.. 11.04.09, 11:27
            ... gdyby nie on to nie istaniała by do dziś A4 Breslau na zachód.
            To za kadencji tego wąsacza ją wybudowano albo wytyczono pas którym
            ma iść. Bez tego zapewne do dziś by trwały "wykupy ziemi" i miała by
            byc gotowa "30 lutego 2012".

            Poza tym VW Golfami, Passatami, Fajansami jeździ 80% polskich
            wąsaczy więc gdyby nie Pan na zdjęciu to czym by jeździli? Maluchami?
          • iszkariota Re: Debilny konkurs 11.04.09, 14:08
            dark13 napisał:

            > Zasciankowosc ludzi w PL nie ma konca.
            > Dziadek cie zakopal w weglu przed wojna? Czlowieku wojna sie skonczyla 65lat
            temu .

            Pewnież że się skończyła, ale zdjęcie wykonano zapewne około 75 lat temu, gdybyś
            znał historię, a nie reagował jedynie na śmiesznego facecika w brunatnym
            mundurze to byś to wiedział.
            To nie kwestia wojny, a wciskanej perfekcyjnej ciemnoty, zwanej dziś pablik
            relejszyn, którą Niemcy opanowali do perfekcji, a nasz lud kupuje ją bez
            odrobiny refleksji.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka