Dodaj do ulubionych

Tygodniowe zakupy - 200 zl

03.11.19, 21:09
Dziewczyny!
Poratujcie tygodniowym jadłospisem i lista zakupów za okolo 200 zl. Czeka mnie trudny miesiąc i tyle mniej więcej wydatków tygodniowo na jedzenie. Jemy dość tradycyjnie, bo mamy w domu dziecko lubiące tradycyjne zupy i dania mięso/ryba, kasza/ziemniaki, surówka w postaci gotowanych warzyw. Mam ugotowany gar rosołu i trochę jedzenia śniadaniowo-kolacyjnego w lodówce, ale od jutra muszę robić zakupy z głową i z listą. Wiem, że na forum jest dużo fajnych pomysłów, ale może macie jakąś swoją aktualną listę uwzględniającą sezonowe produkty?
Dziękuję z góry!
Obserwuj wątek
    • sirap Re: Tygodniowe zakupy - 200 zl 18.11.19, 09:57
      Planowanie posiłków i zakupy z listą:
      pon. jajka sadzone, ziemniaki, warzywa mrożone na patelnę (2 rodzaje) (jajka 10 szt.M 4,49, masło 300g 6,85, ziemniaki 3,49 zł/kg, warzywa na patelnie 2x6,49 zł, olej rzepakowy 4,69 = 32,5 zł)
      wt. naleśniki (mąka bio 3,99, jajka już masz i olej, mleko 2 zł, dżem bio 6,99, twaróg 2,99 = 15,97 zł)
      śr. falafele, kasza gryczana, buraczki z jabłkiem na ciepło (ciecierzyca 3,69, cebula 3,99zł/kg, czosnek 2,99, smażysz na oleju kupionym w pon., kasza gryczana 3,28, buraki 4,19 zł (za 1,6 kg), jabłka 2,99zł/kg = 21,13)
      czw. sznycle z indyka smażone, ziemniaki lub kasza , buraczki ze srody (sznycle 10 zł, jajko jeszcze zostało z tych 10 kupionych w pon., bułka tarta 3,29 zł, = 13,29 zł)
      pt. pierogi ruskie (4,99 zł/op.= 10 lub 15 zł zalezy ile jecie)
      sob. makaron muszle nadziewane szpinakiem i fetą, zapiekane z mozarellą (makaron 9,98, szpinak ok. 2,50, feta 6,65, czosnek już masz, olej też, mozarella2,45 = 21,58)
      niedz. dorsz zapiekany z suszonymi pomidorami i czosnkiem, tagliatelle z sosem pomidorowym, ogórek kiszony (dorsz ok.30 zł/kg, suszone pomidory 5,59, czosnek masz, tagliatelle3,79, przecier pomidorowy 2,21, ogórki kiszone ok. 4 zł.= 45,59 zł)
      Razem ok. 165 zł. Ale masło zostanie na śniadania i kolacje, falafeli wyjdzie dużo (na co najmniej 2 obiady), dżem zostanie, olej, mąka, ogórki kiszone.
      Pozdrawiam
    • sylwiam_m Re: Tygodniowe zakupy - 200 zl 18.11.19, 12:10
      Przy wersji oszczędnościowej w sezonie jesiennym zamiast warzyw na patelnię kupić brokuła za 2-3 złote, dynie są w marketach za 1,99, marchew tania.
      Zupa krem dyniowa wychodzi gar za grosze, kupić 1/2 kg mielonego i upiec klopsa, jest na obiad i potem na kanapki. Z wyjątkiem ewentualnych kanapek do szkoły i pracy, w domu starać się unikać bo ani zdrowe ani tanie. Kupić płatki owsiane i na śniadanie z owocami i jogurtem albo w w formie placuszków z jabłkiem czy bananem. Jak już robisz naleśniki, to zrobić więcej i zabrać na drugie śniadanie z warzywem, pieczarkami, serkiem czy co tam lubisz. Kaszy też ugotować więcej i dodać warzywa pokrojone warzywa, łyżka majonezu lub oliwy i jest coś ala sałatka do pracy albo na kolację.
      • kariatyda79 Re: Tygodniowe zakupy - 200 zl 19.11.19, 21:00
        Duży gar rosołu na kurczaku. Będzie i zupa i drugie danie (mięsko z ziemniakami, białym sosem, buraczkami)
        zapiekanki wszelkie na słono, ale też słodko (kasza jaglana z jabłkami)
        kotlety schabowe - jak dodasz panierkę z jajka i bułki tartej to z 1 kg schabu wyjdzie 10 sztuk, starczy nawet na 3 obiady + kapusta + ziemniaki
        gołąbki - domowe rzecz jasna
        zupy, np.szczawiowa z jajkiem, jarzynowa na rosole, żurek i do tego jakieś "kiwane" 2gie danie typu placki ziemniaczane, racuchy, naleśniki
        a do tego obowiązkowo duża blacha ciasta lub mufinki, żeby nie tracić pieniędzy na słodycze big_grin
        • ana119 Re: Tygodniowe zakupy - 200 zl 20.11.19, 08:48
          'Kiwane' dania - czytam teraz książkę o odżywianiu napisana przez amerykańskiegi lekarza o prewencji chorób i te dania bezmiesne nie muszą być codziennie. Tak się społeczności wzbogaciły i zapadają na choroby będące konsekwencja spożywania nadmiaru pożywienia. Na pierwszym miejscu jest choroba wieńcowa, rak, choroby układu pokarmowego, cukrzyca. Dania bezmięsne warto serwować, zmniejszać porcje mięsne. Nie można jeść wszystkiego ja co mamy ochotę i długo żyć

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka