Dodaj do ulubionych

Wakacje pod namiotem ????

28.05.20, 15:06
Mam zamiar na parę dni pojechać pod namiot w Polsce . Namiot mam kupiony parę lat temu. Ale do namiotu już niewiele rzeczy. Może jeździcie pod namiot?. Może jakieś pomysły co zabrać , na czym spać (łóżeczko polowe , pod czym ( śpiwór czy własna kołdra), co jeść pod namiotem, gdzie się zatrzymywać, jak się ogrzewać ( jestem zmarzluchem więc bardzo boję się zimna ....może ogrzewanie jakimiś piecykami??).
Wszelkie pomysły chętnie przyjmę. Nie ukrywam, że zależy mi na w miarę budżetowym wyjeździe.....
Obserwuj wątek
    • mooimeisje Re: Wakacje pod namiotem ???? 28.05.20, 23:33
      Materac dmuchany powinien wystarczyc, choc raczej na krotko, na dluzej lepiej pomyslec o czyms wygodniejszym. Spiwor powinien wystarczyc, choc koc do niego w razie zimnych nocy nie zaszkodzi, noi poduszka jak lubisz. Powinnas tez miec: stolik, krzesla, wakacyjny smietnik, jakas oslone przed promieniami slonecznymi, sznurek do powieszenia prania, w "kuchni" namiotowej szafka namiotowa na produkty, kuchenke np. gazowa, specjalne naczynia (mniejsze niz normalne), kubki/talerze - ze specjalnego plastiku, oswietlenie do czesci "kuchenno-salonowej" i "sypialni", mniejszy czajnik i ekspres do kawy, specjalne dywany do namiotu zeby bylo miekko i przytulnie. Ogrzewanie to mozesz chyba sobie jakis maly elektryczny ogrzewacz nabyc, nie wiem nie probowawalam. Jedzenie proste, takie jak to sie mowi najlepiej jednogarnkowe. Pod namioty raczej bedzie latwiej jak sie czlowiek pozegna chwilowo ze skomplikowanymi potrawami: jakies spagetii, rizotto, macaroni, albo zwykle ziemniaki kawalek miesa i jakies warzywo, proste zupy. Aha jeszcze mala lodowka np. samochodowa bylaby przydatna. Tak zdecydowanie mozna przezyc w 10 dni.
    • olpa7 Re: Wakacje pod namiotem ???? 29.05.20, 09:12
      Ja polecam zamiast dmuchanych materacy cienki materac piankowy lub topmaterac. Można kupić tanio używkę na olx. Ja kupiłam ostatnio top materac 100*200 za 50 zł. Nieuzywany bo to dziwny rozmiar. Ale idealnie pasuje do kombii w którym planujemy spać podczas weekendowych wypadów.
      Do namiotu nigdy nie miałam specjalnych dywanow. Ani szafek. Polecam składany stolik i krzesełka lub chociaż same krzesełka. Do tego jakaś kuchenka turystyczna. Ja mam stara butle i podwójny palnik. Jakas mala patelnia i garnek. Do tego fajnie byłoby mieć jakieś talerze, sztućce i turystyczne kubki ale można wziąć też zwykle.
      Co do ogrzewania polecam do spania leginsy i jakiś fajny polar gdyby było zimno.
      Lodówka turystyczna do samochodu, latarka, power banki jeśli nie będziecie mieć podłączenia prądu.
      • czekolada72 Re: Wakacje pod namiotem ???? 29.05.20, 10:10
        Kibelek ekologiczny, my pod materace, na podlodze namiotu, rozkladalismy jako dodatkowa izolacje stare przedziurawione materace. Jezeli bierzecie materace, to koniecznie pompka smile
        Zestaw do mycia naczyn. No i zalezy gdzie jedziecie i co planujecie robic - jak np lowic ryby - wszystko do przygotowania rybek. A w ogole - to tez zalezy w ile osob, czy z dziecmi, i jakim autem. O dzieciach pisac nie bede, bo u mnie to odlegle czsy, inna epoka. i inne autko smile))
        Teraz na starosc, choc nie pod namiot, ale zawsze turystycznie - wole wziac wiecej i nie skorzystac, niz czegos zapomniec.
        O!
        Na pewno wiecej recznikow, moze nie koniecznie wszystkie giga kapielowe, ale takie srednie. Bo jak nie bedzie gdzie szybko wysuszyc, to zostaniecie z mokrymi szmatami.
        Reczniki papierowe tez przydatne. Zapalniczek kilka, bo gubia sie na zawolanie.
    • olpa7 Re: Wakacje pod namiotem ???? 29.05.20, 10:54
      Właśnie czytam artykuł że wakacje pod namiotem to jest trend na ten rok. Że ludzie chcą wyjechać na łono natury i odpocząć od cyfrowego świata. Ja dokładnie tak się czuje, mam dość pracy zdalnej.
    • zonaniezona1 Re: Wakacje pod namiotem ???? 29.05.20, 11:32
      Mieszkam w centralnej Polsce. Chcemy sobie pojeździć po kraju po parę dni, dzięki czemu będziemy widzieć w jaką pogodę jedziemy ( lub zostajemy w domu). Zagranica w tym roku odpada...po co ładować się w kłopoty !...A chciałoby się zjeść rybkę nad morzem - a kwatery mogą być zajęte ! Pewnie łatwiej będzie znaleźć miejsce na polu namiotowym na 3 noce niż kwaterę. Parę lat temu pojechaliśmy jak były gorące noce... 21 stopni... i było cudownie. Ale 2 lata temu niestety trafiły nam się zimne noce i po 3 dniach pod namiotem - leżałam tydzień chora ...stąd ten pomysł z ogrzewaniem . Wczoraj M dzielnie wyjął materac i nawet na nim spał, żeby sprawdzić czy sprawny !... Tak jak piszecie - na pewno muszę dokupić krzesełka turystyczne i lodówkę oraz jeden materac...zastanowię się jeszcze jaki. Do gotowania mam kuchenkę gazową na kartusze (M przerobi na 3 kg butlę) i mam ryżowar na prąd ( można w nim normalnie gotować zupy i dania jednogarnkowe). Generalnie mam zamiar zabrać to co mam ( sztućce, garnek, patelnia). Wiem ,że wiele osób się w tym roku wybierze w plener po Polsce - bo i zagranica nagle mniej przyjazna.
      • anula36 Re: Wakacje pod namiotem ???? 31.05.20, 14:43
        nigdy sie nie spotkalam z dogrzewaniem pod namiotem, zawsze sie dogrzewalo przy ognisku przedwink chyba bym sie bala takich ogrzewaczy akumulacyjnych
        elektrycznych w srodku mimo wszystko, bo przeciez kaloryfera olejowego nie bedziecie taszczyc...choc moze to by byla opcja? .Jezdzilam wiele lat,ale to juz jakis czas temu, stawialismy raczej na materace, cieple spiwory , wygodne dresy do spania , zdarzalo sie tez spac w welnianym swetrze, welnianych skarpetkach.
        Jesli latwo chorujesz po przemarznieciu, a dopadna Was extremalnie zimne noce moze uda sie gdzies z doskoku przespac 2-3 noce pod dachem
        • zonaniezona1 Re: Wakacje pod namiotem ???? 01.06.20, 09:58
          Właśnie myślałam o olejaku i już kupiłam mały 3,5 kg ( taka 1/3 zwykłego olejaka). Ognisk teraz generalnie nie wolno rozpalać . M jak pisałam dosyć sceptycznie podchodzi do nocowania pod namiotem w Polsce - też boi się możliwości mojego rozchorowania się ... i też powiedział, że woli dojeżdżać do morza paręnaście km i wynająć tanią kwaterę - ale marzenia o namiocie tak kuszą smile)))....
          • ma_dorota Re: Wakacje pod namiotem ???? 03.06.20, 08:20
            Nie chcę cię zniechęcać, bo sama lubię wyjazdy pod namiot, bo świeże powietrze, odgłosy przyrody, świetliki...

            Ale jak czytam w tym wątku o tych wszystkich gratach do zabrania, to mnie trochę skręca. Kiedyś jeździliśmy pod namiot, bo zależało nam na minimalizowaniu wydatków, ale kilka razy się okazało, że to żadna oszczędność, bo warunki do przygotowania posiłków pod namiotem były dla mnie na tyle frustrujące (może przez małe wtedy i wybredne niejadki) , że już po kilku dniach wszystkie obiady trzeba było jeść w knajpach. Oszczędność była niewielka, wypoczynek gorszy. Zdarzyły się też cuchnące toalety, głośni sąsiedzi, których ochrona pola nie byłą w stanie utrzymać w ryzach, a my nie spaliśmy całą noc.

            Szukałabym takiego pola namiotowego, które zapewni przynajmniej kuchenny ekwipunek, choć w warunkach epidemii to też trochę ryzykowne. W waszej sytuacji może się okazać, że łatwiej znaleźć sensowną kwaterę, niż dobre pole namiotowe.

            Niedawno znajoma mi opowiadała, jak podróżowali w wakacje wybrzeżem Hiszpanii. Podobnie jak wy teraz planujecie, spędzali w jednym miejscu 2-3 dni i jechali dalej. Zarezerwowali 2 pierwsze miejsca jeszcze będąc w Polsce, a potem już szukali na bieżąco. Booking, airbnb zawsze coś powinny znaleźć.
    • agpagp Re: Wakacje pod namiotem ???? 08.06.20, 19:19
      zona jeżeli chcesz dam ci namiary na Unieście koło Mielna. To stanica harcerska gdzie w terminie od 13 do 30 lipca można wynająć domek , namiot lub postawić swój. Najważniejsze jest to że w cenie masz 4 posiłki i wszystkie media. Za osobę z własnym namiotem jest 40 zł za dobę. Doliczyć trzeba jeszcze 5 zł za auto.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka