Dodaj do ulubionych

ZTM/A dlaczego nie Ogrodową?

05.06.09, 21:04
Dlaczego autobus nie pojedzie również ulicą Ogrodową? Przecież mieszka
tu nie mniej ludzi niż przy Wilanowskiej.Tutaj jest kościół, wydział
Politechniki itp.Coś mi tu nie gra.
Obserwuj wątek
    • kryma37 Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 06.06.09, 08:31
      Słusznie - dlaczego nie.Mogłby jeżdzić mniejszy autobus. Zakręt
      przy Działkowej też nie jest zły, jak również przy Wilanowskiej,
      tylko trzeba zrobić tam porządek. Jest Kościół, dużo ludzi
      starszych,przychodzi, młodzież, byłoby jeszcze więcej. Może by
      Ks.Proboszcz się wstawił u Pana Sołtysa, który blisko mieszka i
      widzi co tu się dzieje.Autobus by stanął na chwilę i nie blokował
      ulicy, mniej byłoby samochodów blokujących. A co za problem z
      progami, to samo można zrobić co na Geodetów.
      • mirrys Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 06.06.09, 08:51
        <A co za problem z progami, to samo można zrobić co na Geodetów

        Jeśli się nie mylę, to ZTM nie pozwoli na uruchomienie linii na ulicy z progami
        zwalniającymi. Te na Geodetów mają być zlikwidowane przed wrześniem, czyli
        rozpoczęciem kursowania autobusu ZTM

        A bajzel z parkowaniem przed kościołem nie zlikwiduje autobus kursujący raz na
        pół godziny.

        Mirek
          • tomtoma Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 06.06.09, 13:18
            1.Na ogrodowej są przystanki i regularnie kursują wielkie autobusy
            rozwożące dzieci do szkoły.Próg nie jest przeszkodą dla autobusu! Były
            plany kursów Rojbusa,PKS Piaseczno. Spokojnie mijają się tutaj 2
            ciężarówki.Komu tu jest niby za wąsko!? Świetny pomysł z proboszczem
            niestety nie znam tego pana.
            • igadwa Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 06.06.09, 13:27
              1. mieszkańcy Ogrodowej maja chodniki, więc podejść nimi mogą szybko i
              bezpiecznie na przystanek przy ul.Geodetów
              2. czy wyobrażacie sobie, by ten czerwoniak jeździł po wszystkich uliczkach,
              zakamarkach, schowkach Józefosławia i zbierał garstkę- jak miałoby to wyglądać
              czasowo??? nr 739 zajechałby na Metro Wilanowska w czasie 1 godziny, półtora,
              dwie? Litości!
            • kryma37 Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 06.06.09, 19:31
              Jeśli będzie jeżdził autobus 739, to bez sensu będzie jeżdził
              rojbus, tymbardziej, że kosztuje 3.70, nie lepiej właśnie, aby
              jeżdził ul.Ogrodową, Działkową do Wilanowskiej, Geodetów i
              Puławskiej do Metra, ale nie w godzinach rozkładu jazdy autobusu
              739. Może warto,aby zainterersował i zaangażował się Przewodniczący
              Rady Gminy Pan Michał Szweycer też mieszkaniec Józefosławia.
                • munciemike Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 07.06.09, 00:59
                  > No właśnie - tym bardziej, że puszczanie autobusu trasą, którą
                  jeździ
                  > juź autobus,a pozostałe ulice nie są skomunikowane to dziwactwo.

                  Nie, bo to są inne autobusy. ZTM to komunikacja miejska i ludzie
                  mogą jeździć na miesięcznych, a Roj-Bus jest w kategorii PKSu.
                  Ekstra bilecik. Więc różnica jest zasadnicza, chyba że należysz do
                  ludzi którym wszystko jedno czy kupują jeden miesięczny czy dwa.

                  MM
            • munciemike Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 07.06.09, 00:57
              > 1.Na ogrodowej są przystanki i regularnie kursują wielkie autobusy
              > rozwożące dzieci do szkoły.Próg nie jest przeszkodą dla autobusu!
              Były
              > plany kursów Rojbusa,PKS Piaseczno.

              Technicznie nie jest, ale psuje zawieszenie. ZTM Warszawa ma
              politykę, że autobusy jeżdżące w ich barwach po progach
              zwalniających nie jeżdżą. I mają do tego prawo. Nie można mieć
              wszystkiego. Albo prób albo bus, nie można zmusić wykonawców ZTM
              (MZA, ajentów) by sobie zawieszenia psuli. Roj-Bus i PKS Warszawa
              (nie ma PKSu Piaseczno już) widocznie takich przepisów nie mają.

              MM
              • kryma37 Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 07.06.09, 07:22
                Progi nie wiele dają, piraci i tak nie za bardzo na nie zważają.
                Progi można zdjąć tak jak zrobią na Geodetów, a autobus nawet mały
                by się bardzo przydał. A karty mają być ważne również w rojbusie,
                który ma również jeżdzić z Józefosławia aż do Głoskowa, nie widzę
                tu problemu.Walczmy, w jednosći siła - może władze przez nas wybrane
                nam pomogą. A więc działajmy, ile kto może, a można dużo, jeśli się
                chce i ktoś ma możliwości.
                  • munciemike Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 07.06.09, 11:30
                    > "a karty mają być ważne w Rojbusie" - jakie karty?, skąd ta
                    wiadomość?

                    Miejskie. Tak jak w busikach komunikacji miejskiej gminy Lesznowola -
                    tych białych/srebrnych z dużym herbem gminy i małym logo ZTM. Z
                    tym, że "mówi się" o wszystkich właściwie busach bez wspólnego
                    biletu, a jakoś nie słyszałem by rozmowy w sprawie Roj-Busa były
                    zaawansowane, więc ciężko to uwierzyć. Choć gdy poczują oddech
                    konkurencji to może...

                    Pzdr.
                    • krzzaw Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 07.06.09, 14:02
                      W Roj Busie długo jeszcze nie będzie wspólnego z ZTM-em biletu, bo:
                      1. mówiąc na skróty - to ZTM wraz z daną gminą organizuje przetargi,
                      a nie jakiś przewoźnik sam z siebie chce dopłaty z ZTM za
                      honorowanie biletów ZTM,
                      2. ZTM jeszcze nie uporał się z "dużymi przewoźnikami" w W-wie i
                      innych okolicznych gminach, a Roj-Bus w tej kategorii nakeży do
                      małych,

                      Ulicą Ogrodową nie pojedzie autobus W-ski, bo musi mieć światło
                      drogi co namniej 6,5 metra. A z tego punktu widzenia Ogrodowa
                      jest "ślepa" - bo proponowana Działkowa jest za wąska. A poza tym
                      promień skrętu jest za mały (dlatego m. in. poprawiano pętlę na
                      Kameralnej).
                      Ale - jest wyjście z sytuacji. Na stronie gminy był zapis, że gmina
                      rozważa uruchomienie "komunikacji dowożącej" do Puławskiej i dworca
                      kolejowego. Może by pójść w tą stronę.

                      I ostatnia sprawa: jedynie co teraz możemy lobbować w ZTMie i gminie
                      P-no, to, po wyremontowaniu Julianowkiej - przedłużenie 739 w stronę
                      Piaseczna tak, aby nasi sąsiedzi z południa przesiedli się do
                      autobusu i nie zajeżdżali wyremontowanej Julianowskiej i Geodetów
                      swoimi pojazdami, a także - przedłużyć z pętli POLKOLOR przy
                      Okulickiego wszystkie końćzące tam kursy autobusy linii 710, 724 i
                      807 ukicą Julianowską (i wtedy część: Geodetów - Wilanowską -
                      Kameralną) a część prosto Julianowską do pętli przy Kameralnek,
                      względnie (jeśli ta pętla by nie pomieściła - zrobić pętlę w
                      okolicach zakładu przy strumyku.

                      pzdr.
                      • tomtoma Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 07.06.09, 16:33


                        > Ulicą Ogrodową nie pojedzie autobus W-ski, bo musi mieć światło
                        > drogi co namniej 6,5 metra. A z tego punktu widzenia Ogrodowa
                        > jest "ślepa" - bo proponowana Działkowa jest za wąska. A poza tym
                        > promień skrętu jest za mały

                        Sorry ale skąd wiedza o takim przepisie? Poza tym gabaryty autobusu
                        PKS i Gimbusu są większe od jelcza i autobus daje rade.
                        Przypominam też, że ludzie lądują na księźycu więc poszerzenie
                        zakrętu na Działkowej jest w zasięgu tego gatunku.



                      • munciemike Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 07.06.09, 22:10
                        > 1. mówiąc na skróty - to ZTM wraz z daną gminą organizuje
                        przetargi,
                        > a nie jakiś przewoźnik sam z siebie chce dopłaty z ZTM za
                        > honorowanie biletów ZTM,

                        Prawda, ale Roj-Bus wygrał właśnie gminny przetarg, więc jak się ZTM
                        dogada z Piasecznem to wygra znowu albo ustali się nowe zasady.

                        > 2. ZTM jeszcze nie uporał się z "dużymi przewoźnikami" w W-wie i
                        > innych okolicznych gminach, a Roj-Bus w tej kategorii nakeży do
                        > małych,

                        Nie prawda :P. ZTM nie zaczyna od dużych ale od łatwych. Komunikacja
                        miejska gminy Lesznowola to jeden z najmniejszych przewoźników, a
                        poszedł na pierwsz ogień.

                        > Ulicą Ogrodową nie pojedzie autobus W-ski, bo musi mieć światło
                        > drogi co namniej 6,5 metra. A z tego punktu widzenia Ogrodowa
                        > jest "ślepa" - bo proponowana Działkowa jest za wąska.

                        Hmm, a 712 w Klaudynie kiedyś jechałeś? Od wąskich ulic ZTM chyba ma
                        trochę takich wyjątków. Po progach jednak nigdy nie jeżdżą.

                        > I ostatnia sprawa: jedynie co teraz możemy lobbować w ZTMie i
                        gminie
                        > P-no, to, po wyremontowaniu Julianowkiej - przedłużenie 739 w
                        stronę
                        > Piaseczna tak, aby nasi sąsiedzi z południa przesiedli się do
                        > autobusu i nie zajeżdżali wyremontowanej Julianowskiej i Geodetów
                        > swoimi pojazdami, a także - przedłużyć z pętli POLKOLOR przy
                        > Okulickiego wszystkie końćzące tam kursy autobusy linii 710, 724 i
                        > 807 ukicą Julianowską (i wtedy część: Geodetów - Wilanowską -
                        > Kameralną) a część prosto Julianowską do pętli przy Kameralnek,
                        > względnie (jeśli ta pętla by nie pomieściła - zrobić pętlę w
                        > okolicach zakładu przy strumyku.

                        Super. To już jakiś krańcowo złośliwy egoizm przez Ciebie przemawia.
                        Mieszkańcy Józefosławia nie będą masowo jeździć do Piaseczna, bo
                        prawie wszyscy jeżdżą w kierunku Warszawy. A wydłużenie busów
                        znacznie wydłuży im czas przejazdu więc zmniejszy częstotliwość.
                        Konstancin ma i tak słabe częstotliwości. 710 jeździ rzadko, a 724
                        skrajnie rzadko, a Józek chce jeszcze więcej dla siebie? Stanowczo
                        się na to nie zgodzi ZTM.

                        Pzdr.
                        • krzzaw Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 08.06.09, 07:29
                          munciemike napisał:

                          >
                          > > 2. ZTM jeszcze nie uporał się z "dużymi przewoźnikami" w W-wie i
                          > > innych okolicznych gminach, a Roj-Bus w tej kategorii nakeży do
                          > > małych,
                          >
                          > Nie prawda :P. ZTM nie zaczyna od dużych ale od łatwych.
                          Komunikacja
                          > miejska gminy Lesznowola to jeden z najmniejszych przewoźników, a
                          > poszedł na pierwsz ogień.
                          ..bo dogadała się przede wszystkim gmina. A parę tygodni temu
                          przedstawiciel ZTM mówił właśnie o tym, ze ZTM chce najpierw dogadać
                          się z dużymi przewoźnikami prywatnymi...


                          > > Ulicą Ogrodową nie pojedzie autobus W-ski, bo musi mieć światło
                          > > drogi co namniej 6,5 metra. A z tego punktu widzenia Ogrodowa
                          > > jest "ślepa" - bo proponowana Działkowa jest za wąska.
                          >
                          > Hmm, a 712 w Klaudynie kiedyś jechałeś? Od wąskich ulic ZTM chyba
                          > ma trochę takich wyjątków. Po progach jednak nigdy nie jeżdżą.
                          Już wiem jak ZTM oodpowie: Działkową nie miną się dwa autobusy bez
                          konieczności zjechania prawymi kołami z jezdni.... NIESTETY - ale to
                          prawda.

                          > > I ostatnia sprawa: jedynie co teraz możemy lobbować w ZTMie i
                          > gminie
                          > > P-no, to, po wyremontowaniu Julianowkiej - przedłużenie 739 w
                          > stronę
                          > > Piaseczna tak, aby nasi sąsiedzi z południa przesiedli się do
                          > > autobusu i nie zajeżdżali wyremontowanej Julianowskiej i
                          Geodetów
                          > > swoimi pojazdami, a także - przedłużyć z pętli POLKOLOR przy
                          > > Okulickiego wszystkie końćzące tam kursy autobusy linii 710, 724
                          i
                          > > 807 ukicą Julianowską (i wtedy część: Geodetów - Wilanowską -
                          > > Kameralną) a część prosto Julianowską do pętli przy Kameralnek,
                          > > względnie (jeśli ta pętla by nie pomieściła - zrobić pętlę w
                          > > okolicach zakładu przy strumyku.
                          > Super. To już jakiś krańcowo złośliwy egoizm przez Ciebie
                          przemawia.
                          > Mieszkańcy Józefosławia nie będą masowo jeździć do Piaseczna, bo
                          > prawie wszyscy jeżdżą w kierunku Warszawy. A wydłużenie busów
                          > znacznie wydłuży im czas przejazdu więc zmniejszy częstotliwość.
                          > Konstancin ma i tak słabe częstotliwości. 710 jeździ rzadko, a 724
                          > skrajnie rzadko, a Józek chce jeszcze więcej dla siebie? Stanowczo
                          > się na to nie zgodzi ZTM.
                          To nie jest żadna żłośliwość, tylko czas zrozumieć, że Puławska NIE
                          JEST JEDYNĄ DROGĄ DO WARSZAWY. Przejazd Iwiczną i al. Krakowską na
                          pętlę-Okęcie, przejazd przez Chyliczki (724) czy dojazd do Piaseczna
                          (Gmina, Powiat, Dom Kultury itp) dojazd do Chylic, Konstancina-Jez.
                          i obowdnicą Powsina do pętli Wilanów też stanowi jakąś alternatywę.
                          710 jeżdzi co 10-15 minut (wg. Ciebie to żadko???) Oczywiście: 724 i
                          807 jeżdżą żadko (807 ma tylko kilka kursów) ale tym bardziej to NIE
                          PRZESZKADZA, aby ww. busy wydłużyć.
                          Obecna pętla pod zbankrutowanym zakłądem NIE MA SENSU, a jak MY nic
                          nie zrobimy, to gmina wycofa te autobusy do centrum Piaseczna.
                          Poza tym - to nie alternatywa: dać Józkowi kolejne autobusy bo...
                          tylko - skomunikować Józefosław, Julianów i całe półbnocne Piaseczno
                          (razem ok. 15 tys osób) z centrum miasta oraz zrobić wylot do pętli
                          w Wilanowie (724) i pętli Okęcie (807). A i 710 też nam NIE
                          ZASZKODZI. Lepiej nie zakładać z góry, że NIE WARTO coś robić, jeśli
                          warunki (pętla pod zbankrutowanym zakładem na Okulickiego) pokazuje,
                          że WARTO TO COŚ zrobić.
                          pzdr.,
                          • jacek_jacek1 Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 08.06.09, 09:39
                            no to teraz czekamy tylko na pretensje mieszkancow ul. Osiedlowej,
                            ze DLACZEGO NIE OSIEDLOWA ?


                            przciez sa progi (stale), korki kolo kosciola, niewiarygodnie
                            waskie skrzyzowanie z Jagielska, kolejne skrzyzowanie z
                            Wilanowska ...

                            zlitujcie sie dobrzy ludzie ... czy zawsze tam gdzie 3 Polakow musza
                            byc 4 zdania ?
                            • munciemike Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 08.06.09, 20:05
                              > zlitujcie sie dobrzy ludzie ... czy zawsze tam gdzie 3 Polakow
                              musza
                              > byc 4 zdania ?

                              Tak, muszą być, bo każdy się w czymś specjalizuje. Ja pewnie nie
                              znam się na setce rzeczy na których zna się kol. krzzaw, ale on
                              niestety niewielkie ma pojęcie o komunikacji skoro uważa, że można
                              ot tak sobie przedłużyć linię podmiejską bez straty na
                              częstotliwości (więc kosztem innych) i renegocjowania
                              skomplikowanych umów (bo linia jeździ przez 3 gminy i 3 gminy płacą
                              od wozokilometra, co wydłużenie też zmienia).

                              Pzdr.
                          • munciemike Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 08.06.09, 20:03
                            > ..bo dogadała się przede wszystkim gmina. A parę tygodni temu
                            > przedstawiciel ZTM mówił właśnie o tym, ze ZTM chce najpierw
                            dogadać
                            > się z dużymi przewoźnikami prywatnymi...

                            Mówił publicznie. Tam gdzie będą chęci i podejście które się ZTM
                            opłaci tam najpierw będą bilety. Tylko ta gmina/firma musi zrozumieć
                            że bilet wspólny się bardziej opłaca jej mieszkańcom niż ZTMowi, bo
                            prywatne linie wożą jednak statystycznie mniej ludzi niż linie ZTM.
                            A póki co wiele gmin chciałaby żeby ZTM dopłacał do interesu.

                            > Już wiem jak ZTM oodpowie: Działkową nie miną się dwa autobusy bez
                            > konieczności zjechania prawymi kołami z jezdni.... NIESTETY - ale
                            to
                            > prawda.

                            Powie, jeśli będą jeździć w obie strony. Większością ulic wąskich
                            jeździ autobus ZTM tylko w jedną stronę, więc gdyby nią 739 robiło
                            pętlę to zmienia postać rzeczy...

                            > To nie jest żadna żłośliwość, tylko czas zrozumieć, że Puławska
                            NIE
                            > JEST JEDYNĄ DROGĄ DO WARSZAWY. Przejazd Iwiczną i al. Krakowską na
                            > pętlę-Okęcie, przejazd przez Chyliczki (724) czy dojazd do
                            Piaseczna
                            > (Gmina, Powiat, Dom Kultury itp) dojazd do Chylic, Konstancina-
                            Jez.
                            > i obowdnicą Powsina do pętli Wilanów też stanowi jakąś
                            alternatywę.

                            Tak, ale te busy są jedyną drogą dla mieszkających wzdłuż nich ludzi
                            i jeżdżą znacznie rzadziej niż 709 na Puławskiej co 5-12 minut, więc
                            wydłużanie ich żeby Józefosław miał alternatywę jest przegięciem. Na
                            tej samej zasadzie może sobie Konstancin zażyczy 709?

                            > 710 jeżdzi co 10-15 minut (wg. Ciebie to żadko???)

                            W jakim świecie? Przez 5 godzin dziennie jeździ co 15 minut, przez
                            resztę dnia powszedniego co 20, a w weekend co 40. To nie jest linia
                            jak 709. www.ztm.waw.pl/baza/20090608/710/300917.HTM

                            > Oczywiście: 724 i
                            > 807 jeżdżą żadko (807 ma tylko kilka kursów) ale tym bardziej to
                            NIE
                            > PRZESZKADZA, aby ww. busy wydłużyć.

                            Przeszkadza. Wydłużenie do Józka to trasa dłuższa o dobre 30 minut,
                            więc bus by przyjeżdżał jeszcze rzadziej. I tu pojawia się problem.
                            Konstancin płaci za busa co 15-20/40 minut. Więc Piaseczno nie dość
                            że by musiało opłacić swój kawałek to jeszcze zapłacić za ekstra
                            brygady żeby Konstancin nie stracił, bo inaczej Konstancin się nie
                            zgodzi na Piaseczyński egoizm. A Piaseczno nie zapłaci, bo byłoby to
                            bez sensu. Linia z Józka do Piaseczna nie będzie rentowna.

                            > Obecna pętla pod zbankrutowanym zakłądem NIE MA SENSU, a jak MY
                            nic
                            > nie zrobimy, to gmina wycofa te autobusy do centrum Piaseczna.

                            Nie. Autobusy dojeżdżają do pętli Polkolor gdyż przy niej znajduje
                            się baza i kasa PPKS Warszawa, a przystanek wcześniej Kaufland i
                            ZUS. Nie będą nigdy wycofane na Szkolną - to już nie czasy
                            trolejbusów - za duży tłok i nie ma tam gdzie stać.

                            A i 710 też nam NIE
                            > ZASZKODZI. Lepiej nie zakładać z góry, że NIE WARTO coś robić,
                            jeśli
                            > warunki (pętla pod zbankrutowanym zakładem na Okulickiego)
                            pokazuje,
                            > że WARTO TO COŚ zrobić.

                            A Ty ciągle swoje. Jakim cudem może 710 nie zaszkodzić. Jeśli jeździ
                            określona liczba autobusów a trasa zostaje wydłużona to siłą rzeczy
                            jeździ rzadziej? I to nie szkodzi??

                            Pzdr.
                            • krzzaw Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 12.06.09, 17:26
                              munciemike napisał:

                              > Tak, ale te busy są jedyną drogą dla mieszkających wzdłuż nich
                              ludzi
                              > i jeżdżą znacznie rzadziej niż 709 na Puławskiej co 5-12 minut,
                              więc
                              > wydłużanie ich żeby Józefosław miał alternatywę jest przegięciem.
                              Na
                              > tej samej zasadzie może sobie Konstancin zażyczy 709?
                              Trzeba sobie wyjaśnić jedną podstawową rzecz:
                              obecny ukłąd komunikacyjny został ustanowiony pod koniec lat 80-tych
                              XX wielku. Wtedy przedłużono 710 z Chylic do Piaseczna, potem
                              utworzono 802 (dziś 724) a jeszcze później - przełużono 707 (dziś
                              807) do pętli Polkolor.
                              Dziś - aby pojawiłą się jakakolwiek linia w naszej okilcy - to:
                              ALBO trzeba stworzyć nową linię od podstaw (jak 739),
                              ALBO przedłużyć już istniejacą.
                              Ponieważ pierwszy przypadek (nowa linia 739) pojawi się już 1
                              września 2009 - przejdźmy do sytuacji numer 2.
                              Jakie linie można "podciągnąć" w naszą stronę:
                              709 - NIE, bo mieszkańcy "starego" P-na się nie zgodzą.
                              727 - NIE - bo nie zgodzą się ww. oraz praktycznie wszyscy jeżdżący
                              z południa od P-na oraz Warszawiacy jeżdżący na cmentarz komunalny.
                              700 z Chylic - NIE - bo nie zgodzi się sam ZTM - ponieważ ta linia z
                              założenia ma dowozić kuracjuszy do "kurortu Konstancin"
                              Pozostają 710, 724 i 807 z pętli POLKOLOR. Już dziś są zakusy kilku
                              osób (mieszkańców Chylic i Chyliczek) aby przedłużyć 710 i 724 do
                              dworca kolejowego w P-nie.

                              > > Oczywiście: 724 i 807 jeżdżą żadko (807 ma tylko kilka kursów)
                              >> ale tym bardziej to NIE PRZESZKADZA, aby ww. busy wydłużyć.
                              > Przeszkadza. Wydłużenie do Józka to trasa dłuższa o dobre 30
                              minut,
                              > więc bus by przyjeżdżał jeszcze rzadziej. I tu pojawia się
                              problem.
                              > Konstancin płaci za busa co 15-20/40 minut. Więc Piaseczno nie
                              dość
                              > że by musiało opłacić swój kawałek to jeszcze zapłacić za ekstra
                              > brygady żeby Konstancin nie stracił, bo inaczej Konstancin się nie
                              > zgodzi na Piaseczyński egoizm. A Piaseczno nie zapłaci, bo byłoby
                              > to bez sensu. Linia z Józka do Piaseczna nie będzie rentowna.
                              Powtarzam: obecny układ komunikacyjny jest z poprzedniego stulecia.
                              Planując ww. linie nikt nie zauważył istnienia osiedli wzdłuż
                              Julianowskiej, ani istnienia Józefosławia/Julianowa.
                              Oczywiście, że P-no musiało by dopłacić, ale:
                              -przybywa nowych mieszkańców (w bardzo szybkim tempie) - a więc ALBO
                              komunikacja, albo samochody nowych mieszkańców jeszcze bardziej
                              zakorkują Okulickiego, Julianowską (po jej wyremontowaniu),
                              Geodetów, itp, itd... Czy więc chcemy korków, czy alternatywy ZTM-
                              owskiej,
                              - KAŻDA gmina dopłaca, bo komunikacja ZTM nie zawsze działa na
                              zasadzie "profit", ale jest potrzebna ze względów społecznych. I
                              powinna funkcjonować w miarę często - bo przykłąd PPKSu kursującego
                              dwa lata temu co 100-120 minut(!!!) z pod Polkoloru -Okulickiego-
                              Julianowską - i dalej tak jak ma teraz kursować 739 pokazuje, że
                              żadkie kursowanie nie ma sensu.

                              > Nie. Autobusy dojeżdżają do pętli Polkolor gdyż przy niej znajduje
                              > się baza i kasa PPKS Warszawa, a przystanek wcześniej Kaufland i
                              > ZUS. Nie będą nigdy wycofane na Szkolną - to już nie czasy
                              > trolejbusów - za duży tłok i nie ma tam gdzie stać.
                              Niestety - ja (nie mieszkam w Jóżku tylko w północnym P-nie) - i
                              odkąd zakłady przy pętli mają problemy - codziennie widzę PUSTE
                              autobusy na ostatnim odcinku na Okulickiego (a kiedyś zawsze tam
                              dojeżdzało co najmniej kilkanaście osób). Stąd niestety istnieje
                              obawa, że komuś może przyjść do głowy wycofać te autobusy z
                              Okulickiego. A mieszkańcy osiedli Julianka i cała moja okolica
                              zostanie "odcięta od świata".
                              > A Ty ciągle swoje. Jakim cudem może 710 nie zaszkodzić. Jeśli
                              jeździ
                              > określona liczba autobusów a trasa zostaje wydłużona to siłą
                              rzeczy jeździ rzadziej? I to nie szkodzi??

                              W obliczu tego co napisałem powyżej NIE ZASZKODZI. Autobusy muszą
                              jeździć w więcej miejsc i z odpowiednią częstotliwością - czyli
                              licząc na "sztuki" - musi być ich wiecej, albowiem przyrost liczebny
                              mieszkańców jest znacznie szybszy, niż przyrost autobusów. A jeśli
                              będzie przybywać mieszańców, bez przybywania autobusów - BĘDZIE
                              PRZYBYWAĆ SAMOCHODÓW.
                              Stąd chyba alternatywa jest prosta...

                              PS. zapraszam na spotkanie o 12,00 w kaplicy przy kościele św.
                              Józefa (niedziela 14,06)
                              pzdr,
                              • jozefoslaw_2009 Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 13.06.09, 15:20
                                a ja jako organizator spotkania dołączam się do zaproszenia:) na spotkanie w
                                kaplicy o 12:15, w niedzielę. Bardzo wiele Państwo ciekawych spraw poruszyli, w
                                tym jednym tylko wątku. A Józefosław jest pełen tego typu problemów przed
                                którymi stajemy. Tych z Państwa, którzy chcą się włączyć w prace nad polityką
                                przestrzenną naszych miejscowości jeszcze raz gorąco zachęcam! W pojedynkę
                                niczego nie zmienimy...

                                Bartłomiej Gajewski
                                • munciemike Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 15.06.09, 15:46
                                  > a ja jako organizator spotkania dołączam się do zaproszenia:) na
                                  spotkanie w
                                  > kaplicy o 12:15, w niedzielę. Bardzo wiele Państwo ciekawych spraw
                                  poruszyli, w
                                  > tym jednym tylko wątku. A Józefosław jest pełen tego typu
                                  problemów przed
                                  > którymi stajemy. Tych z Państwa, którzy chcą się włączyć w prace
                                  nad polityką
                                  > przestrzenną naszych miejscowości jeszcze raz gorąco zachęcam! W
                                  pojedynkę
                                  > niczego nie zmienimy...


                                  Czy coś zostało ustalone? Bo ja przyznam szczerze, że tak jak
                                  napisałem koledze wyżej nie chodzę na takie spotkania. Z prostej
                                  przyczyny - mieszkańcy chcą zawsze więcej i zwykle za dużo. Wiadomo,
                                  że w Józku jest pełno rzeczy robionych źle (drogi, dojazdy,
                                  cisńienie wody bla bla bla), ale komunikacja którą się interesuję
                                  jest OKi, a raczej będzie jak będzie 739. Więcej nie trzeba. Wygodny
                                  Roj-Bus wciąż ma wolne miejsce siedzące, a coraz więcej SUVów
                                  zapycha Puławską. Ludzie o takim poziomie zamożności i wygodnictwa
                                  jak średnio w Józku nie jeźdżą ZTM. A powiedzieć coś takiego na tego
                                  typu spotkaniu = flame. A potem jeżdżą muchowozy i wtedy już wszyscy
                                  siedzą cicho i szukają pretekstów dlaczego akurat oni nie porzucą
                                  SUVa dla ZTMu...

                                  Pzdr.
                              • munciemike Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 15.06.09, 15:42
                                > Trzeba sobie wyjaśnić jedną podstawową rzecz:
                                > obecny ukłąd komunikacyjny został ustanowiony pod koniec lat 80-
                                tych
                                > XX wielku. Wtedy przedłużono 710 z Chylic do Piaseczna, potem
                                > utworzono 802 (dziś 724) a jeszcze później - przełużono 707 (dziś
                                > 807) do pętli Polkolor.

                                Owszem i w związku z tym, że teraz Polkolor już nie potrzebuje tyle
                                linii, a podstawowymi miejscami obsługiwanymi przez te linie są
                                Konstancin i Chylice/Chyliczki, dla których busy jeżdżą obecnie za
                                rzadko to są tylko dwie opcje: zostawić jak jest z uwagi na
                                PKS/Kaufland, skrócić do Centrum Piaseczna polepszając
                                częstotliwość. Wydłużenie i pogorszenie częstotliwości nie jest
                                opcją.

                                > Dziś - aby pojawiłą się jakakolwiek linia w naszej okilcy - to:
                                > ALBO trzeba stworzyć nową linię od podstaw (jak 739),
                                > ALBO przedłużyć już istniejacą.

                                Nie ma albo. Mieszkańcy Józefosławia są i tak grupą, która raczej
                                nie gustuje w komunikacji poblicznej, więc żeby w ogóle ludzie z
                                niej korzystali i przestali zapychać Puławską jeżdżąc po jednej
                                osobie w samochodzie to musi ona jechać jak najszybciej w ich
                                kierunku - czyli dla większości do Warszawy. 739 jest dobry, lepszy
                                byłby jako przyśpieszony nie stający między Mysiadłem a Wilanowską
                                nie licząc paru ważnych przystanków, ale "cofający się" do Piaseczna
                                nie jest opcją.

                                > Jakie linie można "podciągnąć" w naszą stronę:

                                Tylko po co podciągać? 739 starczy, dla rejonu o takim stanie
                                zamożności i "wygodnictwa". Zobaczysz, że nie będzie dużych tłoków w
                                739...

                                > 709 - NIE, bo mieszkańcy "starego" P-na się nie zgodzą.

                                709 nie... ale można popracować z czymś w stylu 319. 319 to przecież
                                obcnie kursy 709 za które nie chciało Piaseczno zapłacić, więc
                                dostały je Jeziorki. Możnaby je przedłużyć do Józka, bo dla Józka to
                                wciąż jest quasi-szczyt komunikacyjny. To jedyna dokładka do 739
                                jaka jest potrzebna IMHO.

                                > 700 z Chylic - NIE - bo nie zgodzi się sam ZTM - ponieważ ta linia
                                z
                                > założenia ma dowozić kuracjuszy do "kurortu Konstancin"

                                700 byłoby w sumie bardziej realne. Jeździ rzadko, taniej by było
                                wykupić, a linia już dawno straciła status specjalnej - staje na
                                żądanie każdego. I przez to że jedzie trochę szybciej niż 710/724
                                może by ktoś z Józka rzeczywiście nią jeździł.

                                > Pozostają 710, 724 i 807 z pętli POLKOLOR. Już dziś są zakusy
                                kilku
                                > osób (mieszkańców Chylic i Chyliczek) aby przedłużyć 710 i 724 do
                                > dworca kolejowego w P-nie.

                                Co jest sensowne w odróżnieniu od Józka. Bo daje Konstancinowi
                                dostęp do kolei. Na Komunikację naprawdę trzeba patrzeć obiektywnie
                                a nie egoistycznie.

                                > Powtarzam: obecny układ komunikacyjny jest z poprzedniego
                                stulecia.
                                > Planując ww. linie nikt nie zauważył istnienia osiedli wzdłuż
                                > Julianowskiej, ani istnienia Józefosławia/Julianowa.

                                Kiedy powstał nie ma w sumie większego znaczenia. Dawał dojazd do
                                zakładu, teraz daje do hipermarketu i bazy PKS, a obsługa Piaseczna
                                nigdy nie była jego funkcją.

                                > Oczywiście, że P-no musiało by dopłacić, ale:
                                > -przybywa nowych mieszkańców (w bardzo szybkim tempie) - a więc
                                ALBO
                                > komunikacja, albo samochody nowych mieszkańców jeszcze bardziej
                                > zakorkują Okulickiego, Julianowską (po jej wyremontowaniu),
                                > Geodetów, itp, itd... Czy więc chcemy korków, czy alternatywy ZTM-
                                > owskiej,

                                Taaaa... a jak zmusisz ludzi by się przesiedli do autobusów
                                jeżdżących "do tyłu"...

                                > - KAŻDA gmina dopłaca, bo komunikacja ZTM nie zawsze działa na
                                > zasadzie "profit", ale jest potrzebna ze względów społecznych.

                                Owszem, każda dopłaca, ale tylko Warszawa z podatków. Każda ościenna
                                gmina może sobie wybrać do jakiego zakresu chce doprowadzić
                                komunikację. Można kupić muchowozy, albo tylko linie z w miarę
                                niewielkimi dopłatami. Piaseczno zdecydowało się zapłacić za 707,
                                710, 724, 727, 728 i 807 (709 i 727 są opłacalne) - niektóre z tych
                                linii są potrzebne gminie (np: 710 dla Chylic, 728 dla Złotokłosu)
                                wykupienie innych wynika raczej z funkcji Piaseczna jako powiatu -
                                ale te mają żałosną częstotliwość (807 zapewnia dojazd z gminy
                                Lesznowola do urzedów). W kierunku do Piaseczna tylko na coś takiego
                                jak ten drugi typ Józefosław mógłby liczyc, bo tylko tyle osób by
                                tym jeździło co obecnie jeździ 807. Nie wszędzie gdzie jest dużo
                                budynków będzie dużo pasażerów. Gdyby Józefosław był o połowę mniej
                                zamożny, to Roj-Bus najpierw by pękał w szwach, a potem by jeździł
                                coraz częściej... a tak o większości godzin wciąż są miejsca
                                siedzące, a jakoś ludzie nie jeżdżą...

                                I
                                > powinna funkcjonować w miarę często - bo przykłąd PPKSu
                                kursującego
                                > dwa lata temu co 100-120 minut(!!!) z pod Polkoloru -Okulickiego-
                                > Julianowską - i dalej tak jak ma teraz kursować 739 pokazuje, że
                                > żadkie kursowanie nie ma sensu.

                                Pokazuje raczej, że trasa nie ma sensu...

                                > Niestety - ja (nie mieszkam w Jóżku tylko w północnym P-nie) - i
                                > odkąd zakłady przy pętli mają problemy - codziennie widzę PUSTE
                                > autobusy na ostatnim odcinku na Okulickiego (a kiedyś zawsze tam
                                > dojeżdzało co najmniej kilkanaście osób).

                                Puste, choć przystanek przy Laminie jest popularny, więc gdyby
                                autobus skręcał do Centrum musiałby mieć nowy przystanek na
                                wysokości "blaszaka", żeby ludzie mogli się przesiadać do Wawy i
                                dochodzić do sklepu. poza tym nie ma innej pętli dostatecznie
                                blisko. Uliczna pętla na Szkolnej, jest bardzo "z zeszłego stulecia"
                                i przy obecnym ruchu się nie nadaje, a pętla przy PKP jest ciasna.

                                Stąd niestety istnieje
                                > obawa, że komuś może przyjść do głowy wycofać te autobusy z
                                > Okulickiego. A mieszkańcy osiedli Julianka i cała moja okolica
                                > zostanie "odcięta od świata".

                                Spokojnie, nie istnieje. To nie była moja prywatna opinia tylko
                                informacja u źródeł. Nie ma planów zmian na dziś dzień. Są pomysły
                                mieszkańców Chylic, ale po 1) pętla przy PKP na to nie pozwala a po
                                2) wiele autobusów jeździ pusta kilka przystanków od pętli i nie
                                jest to powodem zmiany tras.

                                > W obliczu tego co napisałem powyżej NIE ZASZKODZI. Autobusy muszą
                                > jeździć w więcej miejsc i z odpowiednią częstotliwością - czyli
                                > licząc na "sztuki" - musi być ich wiecej, albowiem przyrost
                                liczebny
                                > mieszkańców jest znacznie szybszy, niż przyrost autobusów. A jeśli
                                > będzie przybywać mieszańców, bez przybywania autobusów - BĘDZIE
                                > PRZYBYWAĆ SAMOCHODÓW.
                                > Stąd chyba alternatywa jest prosta...

                                Nie, otóż w Józefosławiu i takich okolicach nie jest prosta. Tu nie
                                mieszkają specyficzni ludzie. Przypadają średnio DWA samochody na
                                rodzinę (w Polsce ledwie 0.8, w Warszawie 1.1) i jeździ największa
                                ilość luksusowych aut czy komfortowych SUVów. Tacy ludzie się nie
                                przesiadają do ZTM jak się im busa podstawi. Zobaczysz po 739.

                                > PS. zapraszam na spotkanie o 12,00 w kaplicy przy kościele św.
                                > Józefa (niedziela 14,06)

                                Nie dziekuję. Interesuje się komunikacją raczej całościowo i
                                niestety nie mogę popierać prywaty, a każda linia do Józka poza 739
                                będzie muchowozem dopóki nie wprowadzą w Wawie pomysłów rodem z
                                innych miast, typu w jeden dzień wjeżdżąją parzyste rejestracje a w
                                inny nieparzyste...

                                Pzdr.
                                • justysiaf Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 29.06.09, 22:43
                                  Nie czytałam wszystkich postów, no ale dobra..mniejsza o to.

                                  Dobrym rozwiązaniem jest taki mały bus - wiecie takie małe coś co
                                  jeździ tylko po osiedlach warszawskich. Taki mały bus przydałby się
                                  od pętli Julianów do Auchan. Zawsze łatwiej byłoby zrobić zakupy
                                  oraz byłoby to dobre połączenie z Puławską czyli z przesiadką do 709
                                  i 727. Ponieważ trasa jest krótka mógłby jeździć dość często :)
                                  • uzq Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 30.06.09, 11:36
                                    oczywiście lista "życzeń" mogłaby być dużo dłuższa


                                    od września jest autobus - z tego się trzeba cieszyć
                                    jeździ trasą optymalną - niestety nie wszystkim to dogodzi i trudno

                                    gdy powstanie ulica Kuropatwy pewnie należałoby zmienić jego trasę, i do tego
                                    czasu proponuję cieszyć się wakacjami zamiast wymyślać "rzeczywistości
                                    równoległe" :)

                                    pozdrawiam wakacyjnie :)
                                      • kryma37 Re: ZTM/A dlaczego nie Ogrodową? 03.07.09, 20:40
                                        Słusznie. Proponuję telefon do właściciela rojbusa, jeśli ma
                                        kursować autobus miejski, to napewno nie będzie kursował rojbus po
                                        tej samej trasie. W tej sytuacji mógłby jeżdzić właśnie ul.Ogrodową
                                        do Działkowej i Wilanowską, Geodetów, tylko nie taki wielki jak w
                                        tej chwili, tylko jakiś mikrobus. Podaję tel.502641244 lub 7813094 -
                                        p.Ryszard Kowalczyk.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka