Dodaj do ulubionych

S-5 powody za budową trasy przez Osielsko

24.01.08, 19:54
S-5 jest niezbędna dla Osielska i jej mieszkańców. Jeżeli ktoś
orientuje się choć trochę w planach wójta i rady gminy to wie, iż na
ten rok planowany jest plan zagospodarowania na 1000 ha ziemi w
gminie Osielsko. Wszystko oczywiście na budownictwo mieszkaniowe.
Już dziś jest problem z dojazdem do miasta, a co dopiero będzie jak
działki ujęte w planie zostaną sprzedane i zagospodarowane.
Policzmy:
1000 ha dzielimy na 1000 metrowe działki. To nam daje 10000 działek
na których zamieszkają średnio 4 osoby czyli 1 lub 2 samochody.
Srednio 1,3 samochodu razy 10000 co daje 13000 nowych samochodów w
gminie.
Gmina nie przewiduje rozwoju biznesu więc wszyscy będą dojeżdżać do
Bydgoszczy do pracy, oczywiście nie przez cały dzień, tylko w
kierunku Bydgoszczy między 7-9 i z powrotem między 15-18. Wyobrażcie
sobie dzisiejszą Szosę Gdańską i światła na krzyżówce w centrum
Osielska lub skrzyżowanie przy Oplu.
Droga ekspresowa jest nam niezbędna.
Zdania o tym iż Osielsko się podzieli i inne tam tragiczne wizje są
nieprawdziwe.
Po pierwsze: I tak za parę lat będziemy dzielnicą Bydgoszczy i chyba
tego boją się włodaże Osielska (pilnują swoich stołków).
Po drugie: Budowa s-5 może zaszkodzi dotychczasowym binesom, ale
powstaną nowe, którym s-5 będzie niezbędna do umiejscowienia biznesu.
Po trzecie: Dzisiejsze firmy nie mają klientów przejezdnych tylko
Bydgoszczan, więc oni i tak trafią.
Po trzecie: Przy drogach ekspresowych zawsze są drogi równoległe, na
których odbywa się ruch lokalny.
Po czwarte: Osielsko będzie budowało piękną ul. Jana Pawła II, przy
której będzie się kształtowało nowe życie Osielska.
Po piąte: Obwodnica koło Goloneczki będzie budowana za kilka lat w
formie drogi dwupasmowej bez standardów drogi ekspresowej (i to
starczy).
Jeżeli jeszcze komuś mało to mam jeszcze kilka powodów za s-5 przez
Osielsko.
Pozdrawiam wszystkich mieszkańców gminy Osielsko
Obserwuj wątek
    • fazer5 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 24.01.08, 21:47
      Ja się z Tobą zgadzam ale to nieistotne.
      Ważne jest, że wójt z radą gminy mają inne zdanie. Zebrano podpisy przeciwko
      budowie trasy przez Osielsko, pytając oczywiście kto jest przeciw bo po co
      zawracać sobie głowę i pytać kto jest za. Wobec czego z prasy dowiadujemy się,
      że mieszkańcy gminy Osielsko są przeciw budowie trasy przez Osielsko.
      Ponadto zwracam uwagę,że większość osób z rady gminy (nie wspominając o wójcie)
      nie nie musi jeździć codziennie do Bydgoszczy w godzinach szczytu i z powrotem.
    • wojtek2000 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 24.01.08, 22:31
      twoja argumentacja jest śmieszna a powody budowy S5 można spłycić
      do potrzeby raptem 3 skrzyżowań bezkolizyjnych

      LUDZIE OPAMIĘTAJCIE SIĘ !!!!

      drogi rangi S5 nie służa do dojazdów 4 km z gminy do miasta !!!!

      skoncentrujcie się raczej na blokowaniu bezsensownemu wydawaniu
      pieniędzy w idotyczne , nieprzepustowe rozwiązania komunikacyjne

      Przykład skrzyżowanie AK i Zamczysko jadąc od strony osielska do
      miasta wystarczą 2 pojazdy skręcające w lewo i już jeden pas
      zablokowany , co ciekaw w drugą stronę dla skręcający do myślęcinka
      osobny pas jak to nazwać tylko IDIOTYZM

      a można było np. zrobić skrzyżowanie bezkolizyjne tylko po co
      najlepiej ten problem rozwiązać S5 ... a może poczekać tak z 20 lat
      może jakaś autostrada będzie planowana :(
    • mamamuminka01 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 25.01.08, 09:09
      Hi, hi, hi!!! a to HIT-KIT!!!

      1.osielskohit napisal:
      Policzmy:
      1000 ha dzielimy na 1000 metrowe działki. To nam daje 10000 działek
      na których zamieszkają średnio 4 osoby czyli 1 lub 2 samochody.
      Srednio 1,3 samochodu razy 10000 co daje 13000 nowych samochodów w
      gminie.

      Z tego wynika ze w niedlugim (jak mniemam) czasie przybędzie nam
      jakies 40tys mieszkancow. No, no, jak na dotychczasowe 9,6 tys to
      calkiem spora sumka ci wyszla. No, ale pociesz sie ze wówczas, byc
      moze, część tych, ktorzy cenia sobie spokoj sie wyniesie i liczby (z
      kosmosu?) sie wyrownaja...

      2. osielskohit napisal:
      Gmina nie przewiduje rozwoju biznesu więc wszyscy będą dojeżdżać do
      Bydgoszczy do pracy, oczywiście nie przez cały dzień, tylko w
      kierunku Bydgoszczy między 7-9 i z powrotem między 15-18.

      gmina moze nie przewiduje rozwoju biznesu, ale WIEM, ze inwestycje
      takie przewidują tzw. sredni przedsiebiorcy, w tym osielszczanie,
      ktorzy wstrzymują sie na razie z jej rozpoczeciem bądź rozwinieciem,
      gdyz uzalezniaja dalsze posuniecia wlasnie od budowy S5, ktora jak
      wiemy nie sprzyja „malym i srednim interesom”

      3.osielskohit napisal:
      Wyobrażcie sobie dzisiejszą Szosę Gdańską i światła na krzyżówce w
      centrum Osielska.

      Tak, cale szczescie, ze SĄ. Dobrze pamietam czasy, kiedy jadac do
      pracy trzeba sie bylo wbić w ruch szosy gdanskiej i nie bylo szans,
      samochody jechaly zazwyczaj bardzo rozpedzone. A teraz to na
      swiatlach tylko CZEKASZ na swoja kolej.

      4.osielskohit napisal:
      Droga ekspresowa jest nam niezbędna.

      Owszem, ale biegnaca obwodnicą omijająca NASZE osielsko

      5.osielskohit napisal:
      za parę lat będziemy dzielnicą Bydgoszczy i chyba
      tego boją się włodaże Osielska (pilnują swoich stołków).

      Nie badz takim cynikiem. jesli nawet o stolki tu chodzi, to TY sam
      spojrz na sprawe troche szerzej. osielsko ma za duzo do stacenia by
      zabiegac o przylaczenie sie do bydgoszczy. Jesli wiec choc w czesci
      utozsamiasz sie z nasza gmina i jestes lokalnym patriota, nie pisz
      prosze wiecej bzdur typu: będziemy dzielnicą Bydgoszczy. Osielsko
      naprawde walczy o swoje prawa i ziemie.

      6.osielskohit napisal:
      Dzisiejsze firmy nie mają klientów przejezdnych tylko
      Bydgoszczan, więc oni i tak trafią.

      A co powiesz o szeregu restauracji polozonych wzdluz szosy
      gdanskiej? Zeby dojechac do wybranej, trzeba bedzie skrecic dopiero
      w odpowiednim miejscu i zazwyczaj zamiast do wybranej, pojedzie sie
      wówczas do pierwszej napotkanej restauracji. tak wiec ta ostatnia
      pewnie zbankrutuje...

      7.osielskohit napisal:
      Przy drogach ekspresowych zawsze są drogi równoległe, na
      których odbywa się ruch lokalny.

      Tak. I pewnie wlasnie ten ruch lokalny bardzo obciąży nam osielsko,
      gdzie jak wiemy dzieci CHODZA do szkoly i polozone sa tez osiedla
      domkow jednorodzinnych. Gratuluje.

      8.osielskohit napisal:
      Osielsko będzie budowało piękną ul. Jana Pawła II, przy
      której będzie się kształtowało nowe życie Osielska.

      Nie widze zwiazku z tematem

      9.osielskohit napisal:
      Obwodnica koło Goloneczki będzie budowana za kilka lat w
      formie drogi dwupasmowej bez standardów drogi ekspresowej (i to
      starczy).

      No wlasnie. Po co wydawac 2 razy pieniadze na to samo, jak można od
      razu docelowo rozsadnie inwestycje przeprowadzic.

      10.osielskohit napisal:
      Jeżeli jeszcze komuś mało to mam jeszcze kilka powodów za s-5 przez
      Osielsko.

      Czekam na nie z niecierpliwoscia, bo jak na razie, to twoje
      argumenty nie maja racji bytu i nie maja zadnych racjonalnych
      przeslanek.
      Pozdrawiam
      • barttop Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 25.01.08, 12:43
        Szanowna Pani. Nie da sie żyć zawsze w swoim małym świecie licząc na to, że
        zawsze będzie cicho i pięknie. Świat sie rozwija i Osielsko z nim. A jego rozwój
        w obecnym kształcie ( mam na myśli główną infrastrukturę drogową) niestety
        przestaje wystarczać. Nie wiem czy powyższe wyliczenia co do liczby mieszkańców
        są słuszne czy nie. Jednak z roku na rok mieszkańców jest coraz więcej i trzeba
        pomyśleć jak udrożnić ruch w Osielsku , bo robi sie nieprzepustowy. Ja również
        pamiętam Osielsko sprzed 10 lat i więcej, gdzie bez świateł można sie było
        włączyć w ruch na szosie gdańskiej bez problemu, potem ruch sie nasilił i aby
        poprawić sytuacje założono światła. Tylko że niestety i one niewiele poprawiają
        bo przepuszczają max. 3 samochody. Nie wiem o której Pani jeździ do pracy ale
        około 7-8 korek na centralnej jest dość spory. Rozumiem, że część boi się S5,
        ale w chwili obecnej rysuje sie ona jako jedyna możliwość ulepszeń. A obwodnica
        i tak kiedyś będzie musiała powstać. Tylko że decydując sie wyłącznie na nią
        jeszcze długo poczekamy a ruch i tak będzie przez Osielsko.
        Zapytajmy też władze gminy jakie mają dla nas propozycje jeśli S5 w wariancie
        przez Osielsko nie powstanie? Bo nie można liczyć ze szosa gdańska stanie się
        pusta. Po co budowano wzdłuż szosy gdańskiej drogi pomocnicze skoro nie maja one
        ciągłości? mało kto z nich korzysta. Niestety trzeba zdać sobie sprawę, że coś
        trzeba zmienić. Więc jeśli nie chcemy S5 to jakie są inne propozycje?
      • osielskohit Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 27.01.08, 20:38
        Moje wyliczenia są właściwe. Wystarczy przejżeć dotychczasowy
        przyrost ludności w gminie: Przedstawiam specjalnie dla mamy muminka
        ha, ha:
        Nazwa sołectwa
        (pow.)
        Stan na:31.12.2000r. 6.240
        Stan na:31.12.2007r. 9.604


        Źródło: Na podstawie danych Ewidencji Ludności Urzędu Gminy
        Osielsko – zameldowani na pobyt stały.


        Jak widać na załączonych danych przyrost ludności wynosi 50% w ciągu
        7 lat. Czy to jest mało.
        I jeszcze jedno "zameldowani na pobyt stały" co w rzeczywistości
        zaniża wynik o połowę, ponieważ dużo mieszkańców jest zameldowanych
        w Bydgoszczy. Ale to jest osobny temat.
        Co Pani rozumie przez "średni biznes" czy to są restauracje?
        Średnie przedsiębiorstwo – to przedsiębiorstwo, które:
        - zatrudnia mniej niż 250 pracowników, ale więcej niż 50 oraz
        - jego roczny obrót nie przekracza 50 milionów euro lub całkowity
        bilans roczny nie przekracza 43 milionów euro;
        Czy zna Pani taką firmę, która planuje umiejscowienie swojej
        siedziby w Osielsku. Jeżeli tak to proszę o konkretne nazwy.
        Dzięki budowie S-5 nie czekalibyśmy długo na takie firmy. Ma Pani
        rację one czekają na decyzję ale "za" S-5 przez Osielsko, poniważ
        bliskość aglomeracji miejskiej i dobre z nią połączenie też ma
        wielkie znaczenie dla umiejscowienia inwestycji.
        Pamiętajmy iż powstaje strefa ekonomiczna "Vistula Park" pod
        Świeciem i nie wykluczone że dzięki dobremu połączeniu drogowemu c
        zęść mieszkańców Bydgoszczy i Osielska tam właśnie znajdzie pracę.

        Odnoszę się do świateł w Osielsku. Z własnego doświadczenia wiem, iż
        to kobiety zdecydowanie wolą sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach
        ponieważ w niektórych przypadkach ich brak wiedzy na temat
        poruszania się po rondach i skrzyżowaniach powoduje wiele
        niebezpiecznych sytuacji. Światła pokazują kiedy ruszyć, kiedy się
        zatrzymać bez wysiłku przypomnienia sobie zasad ruchu drogowego.
        Do odpowiedzi na sprawę restauracji się nie wypowiem, ponieważ
        argumentacja Pani jest bardzo płytka.
        Odnosząc się do równoległych dróg lokalnych. Są one po to aby
        odbywał się po nich ruch lokalny, więc zastosowane będą spowalniacze
        ruchu, przejścia dla pieszych i dla dzieci !!!, chodniki i
        najważniejsze nie będą się na nich poruszać pojazdy ciężkie "TIR-y"
        i osoby śpieszące się do Bydgoszczy lub Gdańska.
        Odnoszę się do tzw. wydawania pieniędzy 2*. To calkowita nieprawda.
        Pieniądze na drogę s-5 będą wydane tylko raz. Dzięki przynależności
        do Unii Europejskiej w znacznym stopniu droga sfinansowana będzie ze
        środków pomocowych. Drugiej takiej okazji nie będzie. Drugi raz nie
        będzie również Mistrzostw Europy w piłce nożnej, a Bydgoszcz ze
        swoim pięknym, nowym stadionem Zawiszy ma aspiracje goszczenia
        jednej lub kilku drużyn przygotowujących się do meczy rozgrywanych w
        Gdańsku i Poznaniu. Jest to następny powód za s-5 przez Bydgoszcz.
        Kolejny powód to: Mistrzostwa się skończą a infrastruktura zostanie
        i będzie służyć mieszkańcom Osielska i BYdgoszczy a nie tylko
        zamiejscowym korzystającym z obwodnicy. Po udanych mistrzostwach
        można się starać o budowę obwodnicy z własnych krajowych środków,
        gdyż ilość inwestycji zagranicznych w naszym kraju stanowczo
        wzrośnie co spowoduje zwiększone wpływy do budżetu Państwa a tym
        samym miasta i gminy.
        Kolejny powód za: budowa s-5 spowoduje jeszcze większe
        zainteresowanie mieszkaniem w gminie Osielsko, gdyż będzie to jeden
        z dwóch dobrych wjazdów do Bydgoszczy, drugim dobrym kierunkiem
        będzie Brzoza. Kto będzie chciał mieszkać w Łochowie lub innych
        pobliskich miejscowościach, jeżeli już dziś dojeżdża się z nich 1,5
        godziny do centrum Bydgoszczy.
        W tym miejscu należy pochwalić włodarzy Gminy iż przewidują taki
        obrót spraw i uchwalają nowy plan zagospodarowania przestrzennego,
        nie rozumiem tylko dlaczego popierają zaścianek i zacofanie i są
        przeciwni budowie s-5 jeżeli jest to dla Osielska epokowa możliwość
        rozwoju i przwdziwego wkroczenia w XXI wiek.

        Ostatnie: proszę nie zwracać się do mnie na ty,
        Na nieprzemyślane argumenty nie odpowiadam.
        Pozdrawiam
        Osielskohit
        • osielsko Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 28.01.08, 08:07
          > Ostatnie: proszę nie zwracać się do mnie na ty,

          Moj kolega o odmiennej orientacji, napisalby teraz, ze jestes slodko zniewalajacy i taki męski!

          Do argumentacji odnosil sie nie bede, bo juz troche atramentu wypisalem w temacie S5. Mozesz sobie poczytac i najwyzej skomentowac. Obecnie pojawil sie mocno lansowany trzeci wariant, przez wschodnie tereny Bydgoszczy i Gminy Osielsko.

          Co PAN prosze PANA, sadzi o takim pomysle?
        • wojtek2000 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 28.01.08, 08:24
          > Odnoszę się do świateł w Osielsku. Z własnego doświadczenia wiem,

          > to kobiety zdecydowanie wolą sygnalizację świetlną na
          skrzyżowaniach
          > ponieważ w niektórych przypadkach ich brak wiedzy na temat
          > poruszania się po rondach i skrzyżowaniach powoduje wiele
          > niebezpiecznych sytuacji. Światła pokazują kiedy ruszyć, kiedy się
          > zatrzymać bez wysiłku przypomnienia sobie zasad ruchu drogowego.

          > Ostatnie: proszę nie zwracać się do mnie na ty,
          > Na nieprzemyślane argumenty nie odpowiadam.

          Dla mnie jesteś zwykłym prostakiem , którego ego burzy kobieta ,
          szybciej ruszająca ze świateł samochodem małolitrażowym ...

          ....którą zapewne wyprzedzasz 100m dalej na ograniczeniu bo nie
          potrafisz sprwanie ruszyć samochodem po zmianie sygnalizacji

          SŁOMA Z BUTÓW I BURACTWO !
        • mamamuminka01 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 28.01.08, 14:40
          Szanowny PANIE.
          1.Osielskohit napisał:
          „Wystarczy przejżeć dotychczasowy przyrost ludności w gminie:
          Przedstawiam specjalnie dla mamy muminka ha, ha: Nazwa sołectwa
          (pow.)Stan na:31.12.2000r. 6.240
          Stan na:31.12.2007r. 9.604
          Źródło: Na podstawie danych Ewidencji Ludności Urzędu Gminy
          Osielsko – zameldowani na pobyt stały.”


          Gdyby wnikliwie PAN przeczytał moje słowa, nota bene skierowane do
          PANA, to może wywnioskowałby PAN również, iż doskonale sobie zdaję
          sprawę z liczby ludności zamieszkującej naszą gminę. Może wówczas
          skoncentrowałby się PAN, nad dalszą kwestią, poruszaną przez PANA. A
          mianowicie:


          2.Osielskohit napisał:
          „Jak widać na załączonych danych przyrost ludności wynosi 50% w
          ciągu
          7 lat.”


          Otóż statystyka, nawet trafnie wyliczona, nie zawsze oddaje pełen
          obraz rzeczywistości. Budżet gminy w tym roku niestety znacznie
          ucierpiał z powodu zastoju w zakupie ziem i nieruchomości w
          Osielsku. Jak PAN myśli, dlaczego zainteresowani wstrzymali się z
          kupnem ziemi i czekają?... Tak więc śmiem przypuszczać, że PAŃSKIE
          statystyki już spalają na panewce i ludności nie przybywa w tak
          zastraszającym tempie.


          3.Osielskohit napisał:
          „Co Pani rozumie przez "średni biznes" czy to są restauracje?
          Średnie przedsiębiorstwo – to przedsiębiorstwo, które:
          - zatrudnia mniej niż 250 pracowników, ale więcej niż 50 oraz
          - jego roczny obrót nie przekracza 50 milionów euro lub całkowity
          bilans roczny nie przekracza 43 milionów euro;”


          Cóż, przyznam, że przeszło mi przez myśl wpisanie „mały biznes”
          i „mały przedsiębiorca”, jednak moje obawy wybiegły tak daleko w
          przyszłość, że pomyślałam sobie, że w swojej zatwardziałości gotów
          jest PAN poświęcić tak „skromne przedsięwzięcie”, jakim jest „małe
          przedsiębiorstwo” dla tak wielkiej idei, jaką jest S5 przez
          Osielsko...

          4.Osielskohit napisał:
          „Odnoszę się do świateł w Osielsku. Z własnego doświadczenia wiem,
          iż to kobiety zdecydowanie wolą sygnalizację świetlną na
          skrzyżowaniach ponieważ w niektórych przypadkach ich brak wiedzy na
          temat poruszania się po rondach i skrzyżowaniach powoduje wiele
          niebezpiecznych sytuacji. Światła pokazują kiedy ruszyć, kiedy się
          zatrzymać bez wysiłku przypomnienia sobie zasad ruchu drogowego.”


          To, że jest PAN męskim szowinistą, nie daje jeszcze PANU
          przyzwolenia, żeby na tym forum, gdzie większość ludzi cechuje
          wysoka kultura osobista, obrażać płeć piękną. Proponuję kompleksy
          leczyć w barze przy piwie.


          5.Osielskohit napisał:
          „Odnosząc się do równoległych dróg lokalnych. Są one po to aby
          odbywał się po nich ruch lokalny, więc zastosowane będą spowalniacze
          ruchu, przejścia dla pieszych i dla dzieci !!!”


          Tego, czy będą na drogach lokalnych spowalniacze ruchu, nie wie
          dziś ani PAN, ani ja. Jeśli utworzone zostaną tzw. drogi powiatowe,
          a tego się należy spodziewać, to niestety, możemy o nich zapomnieć.
          Wówczas bezpieczeństwo pieszych będzie narażone na szwank.


          6.Osielskohit napisał:
          „Odnoszę się do tzw. wydawania pieniędzy 2*. To calkowita nieprawda.
          Pieniądze na drogę s-5 będą wydane tylko raz. Dzięki przynależności
          do Unii Europejskiej w znacznym stopniu droga sfinansowana będzie ze
          środków pomocowych. Drugiej takiej okazji nie będzie. Drugi raz nie
          będzie również Mistrzostw Europy w piłce nożnej, a Bydgoszcz ze
          swoim pięknym, nowym stadionem Zawiszy ma aspiracje goszczenia
          jednej lub kilku drużyn przygotowujących się do meczy rozgrywanych w
          Gdańsku i Poznaniu. Jest to następny powód za s-5 przez Bydgoszcz.
          Kolejny powód to: Mistrzostwa się skończą a infrastruktura zostanie
          i będzie służyć mieszkańcom Osielska i BYdgoszczy a nie tylko
          zamiejscowym korzystającym z obwodnicy. Po udanych mistrzostwach
          można się starać o budowę obwodnicy z własnych krajowych środków,
          gdyż ilość inwestycji zagranicznych w naszym kraju stanowczo
          wzrośnie co spowoduje zwiększone wpływy do budżetu Państwa a tym
          samym miasta i gminy.”


          Cała ta radosna twórczość nie ma ani ładu, ani składu. „ Z analiz
          ekspertów wynika, że po 2020 r. przez Bydgoszcz przejeżdżać będzie
          około 50 tys. pojazdów na dobę. Jeśli S5 pociągniemy przez miasto,
          to, żeby spełniała wymogi, trzeba będzie dobudować trzeci pas, a w
          Bydgoszczy nie ma na to warunków technicznych. Zatem kilka lat po
          wybudowaniu drogi będziemy musieli i tak pomyśleć o obwodnicy, a
          Unia Europejska już nie da nam na to pieniędzy. Zadaję więc sobie
          pytanie, czy zasadne jest wytyczenie tej trasy przez miasto. Ktoś
          nas rozliczy, że dwa razy wydaliśmy 700 mln zł.”.
          Poza tym S5 jako obwodnica również nie wchodzi w konflikt z mającymi
          nastąpić MŚ.


          7.Osielskohit napisał:
          „W tym miejscu należy pochwalić włodarzy Gminy iż przewidują taki
          obrót spraw i uchwalają nowy plan zagospodarowania przestrzennego,
          nie rozumiem tylko dlaczego popierają zaścianek i zacofanie i są
          przeciwni budowie s-5 jeżeli jest to dla Osielska epokowa możliwość
          rozwoju i przwdziwego wkroczenia w XXI wiek”.


          Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Tak więc muszę tutaj
          zdecydowanie pochwalić władze Osielska za to, że są przeciwni
          budowie s-5. Rzeczywiście, budowa obwodnicy, daje nam możliwość
          rozwoju, perspektywę prowadzenia „małych interesów”, rozbudowę
          nieskrępowanych ekranami biegnącymi wzdłuż trasy obiektów. Jest to
          zaiste dla Osielska epokowa możliwość rozwoju i prawdziwego
          wkroczenia w XXI wiek.


          8.Wreszcie, na koniec, taka osobista dygresja:
          „przejrzeć” piszemy przez „RZ”, proszę się również zdecydować co
          do „włodarzy” z tego postu i „włodaży” z postu z dnia 24 stycznia
          2008 r.

          Pozdrawiam
        • niem-czanin Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 28.01.08, 18:28
          Szanowny Panie
          Wszystkie te samochody o których Pan pisze wjeżdżać będą na S5 dwoma
          węzłami (Kąty-Długa i Opel-Jeździecka), tak więc nawet przy
          rozbudowanej sieci dróg wewnętrznych (choć po stronie Osielska nie
          ma miejsca na drogę zbiorczą - o czym zresztą było na tym Forum) i
          tak wszyscy mieszkańcy np. Niemcza spotkają się nad ranem w korku
          przy rondku na Jeździeckiej. Plan sieci dróg wewnętrznych,
          zbiorczych, a także wygląd węzłów z całej (już niedługo podobno
          40000:-))) ) gminy można pooglądać w UG. Ogólnie rzecz biorąc Pana
          pomysł dotyczący uatrakcyjnienia komunikacji z Bydgoszczą poprzez
          wybudowanie przez jej centrum oraz centrum Osielska quasi-autostrady
          w mojej subiektywnej ocenie wydaje się lichy.
          Ukłony
          p.s. Mamamuminka nie zasłużyła na takie słowa
        • jansebastianbach Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 29.01.08, 20:05
          Szanowny Panie osielskohit !!!
          Całkowicie zgadzam sie z logiką Twojego myślenia i przedstawienia przedmiotowej
          sytuacji dotyczacej s-5.
          Tylko proszę nie podpowiadaj naszym gminnym włodarzom z p. Wojtkiem na czele jak
          przez te najbliższe lata kręcić biznes.
          Pan Wójt , co tam i tak w najbliższym czasie wyprowadzi sie do Bożenkowa -
          budowa domu rośnie !!!
      • wojtek2000 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 06.02.08, 21:24
        się bardziej martw o dokończenie remontów mostów trwających latami a
        nie rozsądną decyzję budowy obwodnicy jako obwodnicy ! Budowa drogi
        przez centrum , tylko po to aby prezydent Dombrowicz mogł
        powiedzieć , że przez swoje 2 kadencje wybudował choć jedna rzecz
        nie przejdzie i całe szczęście , choć raz jakieś władze centralne
        wykazały rozsądek !

        Zapytaj się lepiej swojego cudownego Pana prezydenta co zrobił przez
        osatnie lata , żeby usprawnić komunikację w mieście ....

        budował w centrum kolejne markety ?
        podpisuje umowy na remonty mostów prowadzone latami ?

        jakoś krzykaczy podobnych do Ciebie nie było słuchać jak latem na
        wiadutkach warszawskich w ciągu dnia pracowało po 4-5 ludzi

        " Ma przeważyć hałaśliwa grupka protestujących czy interes 400-
        tysięcznego miasta? - pytał Dombrowicz. "

        Najwyraźniej ego podupadło , załóź Panie prezydencie pierścień
        wielkości szklanki na kolejny palec i pstryknij kolejną fotkę do
        reklamy firmy jubilerskiej bo na to masz czas , na poprawę
        wydolności układu komunikacyjnego miasta już nie , na obrażanie
        innych czas zawsze się znajdzie




        • waran_z_komody Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 07.02.08, 08:45
          I tu trafiłeś kulą w płot bo mieszkam w Niemczu wiec Dąbrowicz nie
          jest moim prezeiem. Za to codziennie przemierzam samochodem trasę na
          Inowrocław i nie zamierzam nadrabiać kilkudziesieciu km jadąc
          obwodnicą tylko nadal bedę jechał przez miasto w osi Pn-Pd. W naszym
          interesie jest by przez B-szcz można było szybko przejechać albo
          szybko dojechać do b-szczy (jak kto woli bo większość z mieszkańców
          Niemcza czy Osielska korzysta z dobrodziejstw pobliskiej B-szczy).
          No ale najlepiej jest tylko brać nie godząc sie na żadne ustepstwa
          no i dlatego niedługo postoimy w jeszce solidnieszych korkach na
          Arnmii Krajowej i Wyszyńskiego w drodze do i z pracy
          • akbk Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 07.02.08, 23:33
            Niedawno w radio wypowiadał się ktoś z urzędu komunikacji odnośnie
            ilości pojazdów zarejestrowanych w samej Bydgoszczy. Aby uzmysłowić
            konieczność rozbudowy dróg w Bydgoszczy posłużył się takim
            obrazkiem. Gdyby wszystkie zarejestrowane w samej Bydgoszczy pojazdy
            wystawić na wszystkie ulice w Bydgoszczy to zajęłyby je w całej ich
            długości a korki z miasta wystawałyby na kilka kilometrów w każdym
            kierunku wylotowym(podobno nie wliczali wogóle odstępów pomiędzy
            pojazdami). Pojazdów przybywa nie tylko w Osielsku ale także i w
            okolicach...zginiemy w korkach w Bydgoszczy... ale za to obwodnicę
            będziemy mieli zajefajną - znaczy tragedia.
          • wojtek2000 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 08.02.08, 10:17
            Za to codziennie przemierzam samochodem trasę na
            > Inowrocław i nie zamierzam nadrabiać kilkudziesieciu km jadąc
            > obwodnicą tylko nadal bedę jechał przez miasto w osi Pn-Pd. W
            naszym
            > interesie jest

            wybudujmy S5 przez Osielsko I Bydgoszcz + kilknaście tysięcy aut
            jadących więcej , żeby Tobie było lepiej dojeźdżać , ciekawe ilu
            zwolenników takiego przebiegu jaki proponujesz myśli wyłącznie o
            własnej wygodzie :)

            to nic , że ludzie na bartodziejach okna latem nie otworzą bo będzie
            taki hałas

            powtórzę to n-ty raz S5 ma być trasą szybiego ruchu do komunikacji
            między dużymi miastami a nie do podróżowania po mieście Bydgoscz !

            Dałeś sobie wmówić , że S5 wyeliminuje korki w Bydgoszczy a to
            całkowita bzdura !

            Władze miasta nic nie robią , żeby poprawić płynność ruchu

            Do czerwca uruchomiony będzie most gdańska węzeł zach i fajnie ...
            tylko co zrobiono , żeby kamienna była na całej długości
            dwupasmowa ??? ABSOLUTNIE NIC

            co zrobiono , żeby wybudować w tym mieście choć 1 bezkolizyjne
            skrzyżowanie np. wyszyńskiego - kamienna ABSOLUTNIE NIC

            a co się będzie od czerwca działo jak wszyscy zaczną korzystać z
            przejadu koło PKP , żeby nie stać godzinę w korku na dworcowej te
            wszystkie auta pojadę artyleryjską , kamienna , wyszyńskiego

            i kogo będzie wina przecież nie miasta , które od kilkunastu lat nic
            w tym zakresie nie zrobiło tylko mieszkańców osielska , przez tych
            krzykaczy przecież są korki w mieście bo nie chcieli , żeby im po
            wsi kilkanaście tysięcy aut dziennie jeździło ! :)
            • fazer5 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 08.02.08, 19:14
              Czyli rozumowanie pana -wojtek2000-jest takie iż po wybudowaniu s5 przez
              Bydgoszcz nagle powiększy się ruch tranzytowy. Szanowny panie jeszcze raz
              proponuję ochłonąć, spojrzeć na rejestracje samochodów w godzinach kiedy są
              największe korki i pomyśleć czy to ruch tranzytowy powoduje korki czy miejscowy.
              Dla ułatwienia podpowiem, że np. podczas obecnych ferii korki bywały sporo
              mniejsze.
              Po drugi proszę się dowiedzieć o plany rozwoju gmin leżących po północnej
              stronie Bydgoszczy i przełożyć to na sytuację, którą będziemy mieć za kilka lat.
              Jak wnioskuję jednak z pana wypowiedzi dojazdy do Bydgoszczy pana nie dotyczą w
              przeciwieństwie do większości mieszkańców gminy, ale cóż powtórzę pana słowa
              "ciekawe ilu ... myśli wyłącznie o własnej wygodzie"
              • wojtek2000 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 11.02.08, 07:56
                na początek proponuję sprawniej ruszać ze świateł i wykorzystywać
                chociaż 30% mocy swojego pojazdu ... korki będą dwukrotnie
                mniejsze , jeśli kierowcy będą ze świateł ruszać chociaż z dynamiką
                fiata 126p !

                niestety codziennie można napotkać się kierowcę , który uparcie
                próbuje się ściagać z pojazdami typu TIR

                TIR prawym 84km/h
                nasz rajdowiec lewym 85 km/h
                • waran_z_komody Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 11.02.08, 14:05
                  Na Wyszyńskiego obowiązuje ograniczenie prędkości tak jak na terenie
                  zabudowanym i bynajmniej nie jest to ponad 80 km/h. Tacy dynamicznie
                  ruszajacy spod swiateł zwykle lądują w obecnosci lawet na trawniku
                  na skrzyżowaniu Kamiennej i Wyszyńskiego ;-)
                  Jeśli zaś chodzi o dynamikę ruszania to mógłbyś być Hołowczycem ale
                  i tak nic nie poradzisz gdy chcąc ruszać z C. Skłodowskiej czy
                  Kamiennej na skrzyużowaniu władują ci się samochody które nie
                  zdążyły zjechać ze skrzyżowania czy ronda. Wiem, że zaraz napiszesz
                  że takie coś jest niezgodne z prawami ruchu drogowego, no ale
                  wytłumacz to tym mieszkańcom Osielska którzy stoją w korku już od
                  połowy ul. A. Krajowej a nie chcą budowy S5 przez B-szcz i Osielsko
                  • wojtek2000 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 11.02.08, 15:28
                    przy normalaym ruszaniu skrzyżowanie pokona ok 15 aut
                    przy obecnym przejeżdza zazwyczaj z 7
                    gdyby w każdym siedział Hołowczyc to pewnie przejechałoby z 30 - ści

                    Niestety większość kierowców nie potrafią jeździć sprawnie a
                    szczególnie ruszać na światłach , zielone światło niektórym nie
                    służy do szukania biegów tylko do jazdy !

                    pomijam umiejętności poruszania się po drogach dwupasmowych tzn nie
                    jechania lewym pasem 70km/h , nie wspomnę o patrzeniu w lusterka


                    .. dzisiaj rano AK szambowóz na sztywnym holu wlecze za soba
                    ciągnik siodłowy lewym pasem NORMALNE nie ale pewnie to poprawi
                    S5 :)

                      • wojtek2000 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 11.02.08, 20:28
                        niestety , jest grupa ludzi odpornych na wiedzę i argumenty

                        proponuję uważnie przeczytać definicję , może ustąpi pomroczność

                        pl.wikipedia.org/wiki/Obwodnica

                        jeśli nadal będą problemy ze zrozumieniem definicji to obrazowa

                        wariant na chwilę rekomendowany przez władze centralne to taki

                        w którym jadąc z Gadańska do Poznania omijasz bydgoszcz jadąc 110km/h

                        Ty proponujesz wleczenie się 60-70km/h przez centrum zapewne za
                        jakimś szambowozem , dostawczym roburem , dziadkiem jadącym w
                        niedzielę do kościała , nauką jazdy itd. itd. pasuje :) BO MI NIE
                        BO TO JUŻ NIE OBWODNICA A TYM BARDZIEJ DROGA EKSPRESOWA

                        jeśli nie widzisz różnicy to już nigdy nie zobaczysz :)

                        • fazer5 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 11.02.08, 21:15

                          Jeśli już rozmawiamy w ten sposób to podobno tran zwiększa możliwości percepcji
                          - proszę spróbować.
                          Argumenty masz rzeczywiście nie do zbicia.
                          Przytaczasz definicję obwodnicy, a jednocześnie sugerujesz, że obwodnicą będą
                          poruszały się szambowozy i panowie jadący w niedzielę do kościoła. Uświadom
                          zatem sobie, że szambowozem nie opłaca się wieź ładunku z Gdańska do Poznania,
                          tak samo jak rzadko zdarza się pokonywać taką trasę w niedzielę do kościoła.
                          • wojtek2000 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 11.02.08, 22:06
                            w wydaniu S5 przez środek miasta otrzymasz dokładnie to co
                            opisałeś , najwyraźniej problemy z czytaniem ze zrozumieniem :)

                            + ogromna uciążliwość dla mieszkańców np. Osielska ale głównie
                            Bydgoszczy ( spaliny , okropny hałas )

                            jakoś umiejętnie przemilcza się tą kwestię

                            Niestety szanowny Panie fazer nie rozumiem twojej walki z rozsądnym
                            rozwiązaniem , jakim jest trasa S5 mająca charakter obwodnicy

                            Proszę swoje działania nakierować na nieudolność władz miasta nie
                            potrafiących przez ostatnie dziesięciolenia zbudować skrzyżowań
                            bezkolizyjnych .... bo to jest główna bolączka miasta Bydgoszcz,
                            topiono milony w idiotyczne tunele ( czytaj GEANT ) lub dojazdy do
                            marketów zamiast skoncetrować się na poprawieniu płynności ruchu na
                            kluczowych skrzyżowaniach
                            jakie prace są prowadzone aktualnei na kamiennej ? .... żadne a
                            za chwile jak auta będą tam stały od początku artyleryjskiej do
                            wyszyńskiego to też będzie problem braku S5 czy głupoty władz ? ,
                            które budują wiadukt ale już nikt nie myśli o poszerzeniu kamiennej
                            do dwóch pasów w każdą stronę ...

                            i co tu też będzie winny wójt osielska czy krzykacze z tej gminy ?
                            • fazer5 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 11.02.08, 22:37
                              Czy aby na pewno ja mam problemy ze zrozumieniem?
                              Ja logicznie podważam nietrafione argumenty natomiast pan się do tych wypowiedzi
                              nie odnosi (czy już nie dyskutujemy o jadących tranzytem szambowozach?).
                              Tym razem mówi pan o ogromnej uciążliwości jednocześnie nie podając na czym ona
                              ma polegać.
                              Jednocześnie jako argument przeciwko budowie trasy s5 przez Bydgoszcz podaje pan
                              nie najlepsze (pana zdaniem) inwestycje władz Bydgoszczy. Czyli: władze
                              Bydgoszczy doprowadziły do korków na Wyszyńskiego więc za karę będzie pan
                              protestował aby korki były jeszcze większe.
                              Obwodnica może dla pana jest rozsądnym rozwiązaniem gdyż jak mniemam nie musi
                              pan (w przeciwieństwie do większości mieszkańców) codziennie dojeżdżać do
                              Bydgoszczy.
                              Co do wójta Osielska, którego tak pan wychwala to pisałem wcześniej jak liczy
                              się z opinią mieszkańców więc nie będę się powtarzał.
                              Pozdrawiam i proponuję aby się pan tak nie zacietrzewiał to źle wpływa na zdrowie.
                            • waran_z_komody Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 12.02.08, 09:00
                              hałas i spaliny to ci ludzie mają już teraz i będą mieli nadal i to
                              jeszcze wiekszy smród. Aż się im dziwię, że ze wszystkich sił nie
                              chcą tego problemu rozwiazać przy pomocy właśnie S5. Na pewno nie
                              mają co liczyc na to że pod oknami zrobią im deptak czy park a za
                              kilka lat korek będzie tam przez 2/3 doby a nie tylko w okolicach
                              godzin szczytu
                              • wojtek2000 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 12.02.08, 10:13
                                waran_z_komody napisał:

                                > hałas i spaliny to ci ludzie mają już teraz i będą mieli nadal i
                                to
                                > jeszcze wiekszy smród. Aż się im dziwię, że ze wszystkich sił nie
                                > chcą tego problemu rozwiazać przy pomocy właśnie S5.
                                > godzin szczytu

                                gwarantując sobie jeszcze większy ruch ???
                                • waran_z_komody Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 12.02.08, 14:51
                                  ruch poszedłby środkiem w wykopie wiec był by relatywnie mniej
                                  uciążliwy niż teraz gdy samochody stoją w korkach bliżej bloków a co
                                  do spalin to na pewno pomimo zwiekszenia ruchu były by one mniejsze
                                  gdyż samochód stojąc w korku mocniej smrodzi niż gdyby przemknął
                                  przez bezkolizyjne skrzyżowania choćby przepisową 50-tką
                        • waran_z_komody Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 12.02.08, 08:56
                          > w którym jadąc z Gadańska do Poznania omijasz bydgoszcz jadąc
                          110km/h

                          błąd. na drodze ekspresowej mozesz pomykać co najwyzej setką a
                          większe pojazdy mogą śmigać 80-tką:

                          Droga ekspresowa , [1 pas ruchu na 1 kierunek jazdy, jezdnia
                          2kierunkowa][samochody, motocykle, pojazdy do 3.5t]
                          100km/h

                          droga ekspresowa, [1 pas ruchu na 1 kierunek jazdy, jezdnia
                          2kierunkowa], [samochody z naczepa, autobusym pojazdy powyzej 3,5t]
                          80km/h
                          Droga ekspresowa , [2 pas ruchu na 1 kierunek jazdy, jezdnia
                          2kierunkowa][samochody, motocykle, pojazdy do 3.5t]
                          100km/h

                          droga ekspresowa, [2 pas ruchu na 1 kierunek jazdy, jezdnia
                          2kierunkowa], [samochody z naczepa, autobusym pojazdy powyzej 3,5t]
                          80km/h
                          • niem-czanin Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 12.02.08, 20:29
                            Szanowny Waranie:-)))
                            Naprawdę dróg ekspresowych nie buduje się po to, aby usprawniac
                            dojazd do miasta lub tym bardziej przejazd przez miasto dla jego
                            mieszkańców. Jak pisano na tym forum o tym wszystkim przy pewnym
                            wariancie przez miasto to przeciwników tego rozwiązania oskarżano o
                            złą wolę, blokowanie inwestycji w reginie etc. etc. Kiedy niezależne
                            forum eksperckie zaopiniowało obwodnicę jako jedyne racjonalne
                            rozwiązanie (polecam analizę argumentów przytaczanych przez komisję
                            oceny projektów inwestycyjnych - m. in. obwodnica :taniej, łatwiej,
                            szybciej, krócej - w sensie dystansu!) argumentacja zwolenników
                            przejścia przez miasto nie zmienia się, S5 przez miasto bo lepiej i
                            już. Pisałem o tym całkiem niedawno kilkanaście tysięcy pojazdów (za
                            kilka lat) z naszej gminy będzie włączało się na S52 dwustronnymi
                            węzłami! Przy węźle Jeździecka będzie jedyna możłiwośc wjazdu do
                            Myślęcinka i na Gdańską, stąd nie tylko Niemczanie ale i wielu
                            Sąsiadów z Osielska, Maksa czy Żołędowa spotaka się rano (a potem
                            wieczorkiem) na rondku które będzie rozprowadzało nas na S5. To
                            wszystko naprawdę można znaleźć w internecie. Nie znam się na tym,
                            ale czuję przez skórę, że to nie może ułatwić nam życia.
                            Pozdrawiam
          • wojtek2000 Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 12.02.08, 10:24
            fazer5 napisał:

            > Ja natomiast chciałbym pogratulować zwolennikowi wójta Gminy
            Osielsko, którego
            > największym osiągnięciem jest budowa bloków na wsi (zadaje się,
            że to rzadkość
            > w naszym kraju) pomimo protestów mieszkańców i uchwale rady
            gminy.

            Niestety Panie fazer5 nie czytasz Pan dalej z uwagą jeśli by tak
            było to by Pan wiedział , że nie popieram działań wójta tylko ideę
            obwodnicy , codziennie stoję w tym samych korkach i będę stał
            zapewne dalej bo włodarze tego miasta miasta dalej nie będą nic
            robić na linii wyszyńskiego , AK ale przynajmniej kilkanaście
            tysięcy aut dziennie będzie przez Bydgoszcz przejeźdżać mniej , co
            wymiernie wpłynie na ograniczenie hałasu i spalin

            .. bloki na wsi zgadzam się to głupota
            .. obwodnica przez miasto niestety taka sama

            więcej nie dyskutuje bo nie ma sensu !
    • blue_marianna Re: S-5 powody za budową trasy przez Osielsko 04.03.08, 13:39
      JESTEM ZA !!
      NIE OSZUKUJMY SIE, TYLE SAMOCHODOW ILE JEDZIE TO MIASTA, JECHAC DO
      NIEGO NADAL BEDZIE..
      POZA TYM SAM PRZEJAZD PRZEZ OSIELSKO BEDZIE PRZYGOTOWANY
      BEZPIECZNIEJ, NIZ ZWYKLA DROGA WIEJSKA, KTORA JAK WIEJSKA NIE
      WYGLADA..BEDZIE PROFESJONALNIE I ELEGANCKO..
      SAME KORZYSCI NIESIE TRASA PRZEZ OSIELKO I PRZEZ MIASTO

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka