Dodaj do ulubionych

Rady jadac do Polski....

26.07.10, 17:13
Witam zainteresowanych forumowiczow:)

Wybieram sie do kraju na tzw. Zwiady, zobaczyc jaks sie bede czul z
zona po powrocie z 30letniej emigracji (Kanada). Nadmieniam, ze nie
bedziemy brali udzialu w jakis bussines, chcemy sobie kupic studio
na Wybrzezu, z widokiem na morze i podrozowac. Jak bedziemy
potrzebowac powaznych wizyt medycznych to oczywiscie jedziemy do
Kanady, ale tutaj tez sie czeka na pewne zabiegi latami:(.

Na co mamy zwracac uwage, wszelkie rady mile widziane......:)

Przy okazji chcielibysmy spedzic jakies 3 tygodnie w sanatorium,
najlepiej pasuje nam Sopot, ale z wyszukanej info, na necie jest
tylko Perla Sanatorium, kiedy dzwonilem nie bylo pradu. Czy takie
sytuacje sa czesto??? Nas interesuje Kriokomora, a jak sie
zoreintowalismy tylko jest jedna takowa na Wybrzezu. Bedziemy
wdzieczni za konstruktywne porady............pozdrawiam

:)..:)..:)
Obserwuj wątek
    • pia.ed Re: Rady jadac do Polski.... 26.07.10, 22:43

      Wejdz na te stronke i poszukaj wolnych miejsc w Sopocie... Kto ma
      akurat taka komore to nie wiem, ale przy kazdym sanatorium
      jest podany adres e-mail. To jest duzo lepszy sposob na szukanie
      miejsc niz dzwonienie.

      Ja tak zalatwialam wszystko w Ciechocinku i Kolobrzegu ... odpowiedz
      przychodzila blyskawicznie, i to jeszcze z podpisem dyrektora!
      Kiedy dzwonisz, to potrafia Cie odsylac od jednego urzednika do
      drugiego, a czas leci ...
      Wiem, bo dzwonilam kiedys bedac juz w Polsce.

      Uwazam, ze powinienes rozszerzyc swoje szukanie
      i na inne miejsowosci w okolicach Sopotu,
      bo Sopot raczej do gigantow santoryjnych nie nalezy ...
      a takze na Kolobrzeg, bo tam jest pelno sanatoriow
      z bardzo dobra baza lecznicza.

      sanatoria.com.pl/pokoje.php
      • pia.ed Re: Rady jadac do Polski.... 26.07.10, 23:26

        W najwiekszym sanatorium Kolobrzegu jest krioterapia,
        ale o komorze nie jest wspomniane ... Zabieg trwa 1-3 minuty, czy
        rzeczywiscie do tego potrzeba komory?

        www.uzdrowisko.kolobrzeg.pl/index.php/nasza-oferta/12-zabiegi-wikipedia
        • ratpoles_tamer Re: Rady jadac do Polski.... 27.07.10, 19:12
          pia.ed napisała:

          > ... Zabieg trwa 1-3 minuty, czy
          > rzeczywiscie do tego potrzeba komory?
          >


          Tobie to już nawet komora nie pomoże, bo ona mózgu nie leczy.

          Po co ty w ogóle Bałtyk przekraczasz? No po co?
          Źle ci tam?


          Tu jest odpowiednia komora dla żywych

          Ale jest czynna tylko wtedy jak jest prąd.







          --
          Pyerdolę, zostaję tutaj choćby sam !
          „ Polonia, naród wspaniały, tylko ludzie koorwy ”
          J.P.
        • raccoon_5 witaj pia.ed 28.07.10, 13:33
          dzieki za info. chyba potrzeba jakiejs komory, bo jednak aby
          uzyskac -150 stopni to musi byc jakies male pomieszczenie. Wiem w
          Kolobrzegu sa duzo lepsze sanatoria, ale ja musze byc w Gdansku
          zalatwiajac rozne businesses i zarazem sie troche podkurowaaaaaaac.
          Komunikacja przez emails nie jest taka prosta, po prostu nie
          odpowiadaja o co sie pytam.....np. zapytalem czy maja w Helios
          kriokomore z zabiegami - dostalem odpowiedz, ze nie nie maja na
          miejscu. Dalsza korespondencja umilkla....wiec zadzwonilem. SOL
          pozdrawiam



          • ratpoles_tamer Re: witaj pia.ed 28.07.10, 22:24
            raccoon_5 napisał:

            > ... ja musze byc w Gdansku zalatwiajac rozne businesses i zarazem sie troche podkurowaaaaaaac.


            Ta też przyjechała się podkurowaaaaaaaaać, tylko trochę zbyt późno.




            --
            Pyerdolę, zostaję tutaj choćby sam !
            „ Polonia, naród wspaniały, tylko ludzie koorwy ”
            J.P.
            • kafeterianka Re: witaj pia.ed 03.08.10, 19:52
              ratpoles_tamer napisał:

              > raccoon_5 napisał:
              >
              > > ... ja musze byc w Gdansku zalatwiajac rozne businesses i zarazem sie tro
              > che podkurowaaaaaaac.
              >
              >
              > Ta też przyjechała się podkurowaaaaaaaaać, tylko trochę
              > zbyt późno.

              >
              >
              >

              Polska faktycznie bedzie kiedys miala niezlego gwinta- leczyc za darmo
              wszystkich powracajacych z emigracji w USA, bo tam drogie ubezpieczenia i sie
              nie opacalo zakladac, a w Polsce ci petenci nie wplacili ani grosza do kasy
              ubezpieczeniowej.

              W sumie sie dziwie tej Sobczyk- swiec panie nad jej dusza- ze tak sie
              wycyrklowala :-/
              • pia.ed Re: witaj pia.ed 04.08.10, 00:35

                kafeterianka napisała:
                > Polska faktycznie bedzie kiedys miala niezlego gwinta- leczyc za
                darmo wszystkich powracajacych z emigracji w USA, bo tam drogie
                ubezpieczenia i sie nie opacalo zakladac, a w Polsce ci petenci nie
                wplacili ani grosza do kasy ubezpieczeniowej.



                No wlasnie, jak to wyglada w przypadku powrotu do Polski?
                Czy jesli w chwili zameldowania emeryt zacznie oplacac skladki,
                to moze juz w tym momencie korzystac z bezplatnej opieki
                lekarskiej?
          • ratpoles_tamer Re: witaj pia.ed 28.07.10, 22:35
            raccoon_5 napisał:

            > ... ja musze byc w Gdansku zalatwiajac rozne businesses...


            Różne businesses kanadolskich emerytów


            Buahahahaha..................


            --
            Pyerdolę, zostaję tutaj choćby sam !
            „ Polonia, naród wspaniały, tylko ludzie koorwy ”
            J.P.
        • ratpoles_tamer See this, please... 28.07.10, 22:21
          Ty lepiej uważaj tam nie tylko na RCMP, ale i na inne nieszczęścia czyhające na durnych emerytów.


          www.gazetagazeta.com/artman/publish/article_28752.shtml

          Chcesz swój durny łeb kurować w sanatoryjnej kriokomorze, a spać chcesz w pensjonacie?
          W sam raz dla takich debili są te oszukańcze oferty.



          Tu się lepiej lecz


          Byleby tylko tego prądu tam ci nie wyłączyli

          BTW. Czy tam jest tak często?

          Chyba od wdychania tego syfu tak ci na łeb padło

          Buahahahahahahaha...........




          --
          Pyerdolę, zostaję tutaj choćby sam !
          „ Polonia, naród wspaniały, tylko ludzie koorwy ”
          J.P.
    • ratpoles_tamer Re: Rady jadac do Polski.... 27.07.10, 19:05
      Z tego co się orientuję to w całej Polsce jest tylko jedna kriokomora, w domu Partii w Warszawie. Niestety rzadko kiedy jest czynna, bo w całym kraju 12 godzin na dobę wyłączany jest prąd.

      Tak więc nie radzę ryzykować, tym bardziej, że opieki lekarskiej żadnej w kraju nie ma z racji emigracji wszystkich lekarzy i pielęgniarek.

      Zostań już lepiej w tej tam Kanadzie, tylko uważaj na RCMP, żeby Ci taserem tej pięknej perspektywy życia na emie nie skrócili.

      A telefon to w kraju służy już tylko emerytom do kontaktu z Radiem MaRyja, bo wszelkie Call Centra już dawno zamieniono na Contack Center, a aparaty w sanatoriach zamieniono na kompy.


      P.S.
      Sopot służy młodym do zabawy w licznych klubach i dyskach.
      Do zawracania dupy służą emerytom sanatoria w Kołobrzegu.
      Ale język niemiecki bardziej jest tam przydatny, niż polski z racji dużej liczby przebywających tam niemieckich emerytów.
      Po angielsku niechętnie obsługują. Bo wiadomo kto zacz.
      Prąd w Kołobrzegu jest jeszcze rzadziej, niż w Sopocie, bo i do czego on emerytom po kolacji, po 20:00.
      Po 20:00 cała energia płynie już tylko do sopockich dyskotek.




      --
      Pyerdolę, zostaję tutaj choćby sam !
      „ Polonia, naród wspaniały, tylko ludzie koorwy ”
      J.P.
      • raccoon_5 ale dales ratpoles:) 28.07.10, 13:25
        To co opisujesz wyglada bardzo fascynujaco, a nawet bardzo
        zachecajaco - musze to Wszystko przezyc na wlasnej skorze. Naleze do
        ludzi co sa twardzi, nie tacy jak sp. Dziekanski, ktorego w podly
        sposob zalatwila RCMP........ boszszszsze jakich Ty ludzi
        podtrzymujesz przy zyciu?
        • ratpoles_tamer Potrafię dać lepiej :) 28.07.10, 22:29
          raccoon_5 napisał:

          > ........ boszszszsze jakich Ty ludzi podtrzymujesz przy zyciu?



          Niestety nie wszystkich szczuropolaków da się w sanatoryjnej kriokomorze podtrzymać przy życiu. Ale są jeszcze inne komory, z ciut tylko wyższą temperaturą.



          --
          Pyerdolę, zostaję tutaj choćby sam !
          „ Polonia, naród wspaniały, tylko ludzie koorwy ”
          J.P.
    • dr_pitcher Re: Rady jadac do Polski.... 01.08.10, 06:12
      raccoon_5 napisał:
      > Jak bedziemy
      > potrzebowac powaznych wizyt medycznych to oczywiscie jedziemy do
      > Kanady, ale tutaj tez sie czeka na pewne zabiegi latami:(.

      Wujezdzajac z jakiejkolwiek prowincji kanadyjskiej tracisz po 3 miesiacach
      ubezpieczenie zdrowotne. A zatem leczenie w Kanadzie, bedzie Cie drogo
      kosztowac. Niestety musisz wybrac - "albo rybki, albo akwarium"
      • raccoon_5 Re: Rady jadac do Polski.... 01.08.10, 20:16
        hey,
        Nie wiem gdzie sie musisz rejestrowac,ze wyjechales z prowincji?
        Ludzie podrozuja, mieszkaja po pol roku w innych krajach nie traca
        MSI.....skad takie wiesci sciesz z palcow. Tak, tak wyjechales na
        pol roku do Kuwejtu zarobiles over $250.000 i to zglaszasz????

        Jaki Uczciwy Conserwatysta sie znalazL?
        • dr_pitcher Re: Rady jadac do Polski.... 04.08.10, 04:36
          raccoon_5 napisał:

          > hey,
          > Nie wiem gdzie sie musisz rejestrowac,ze wyjechales z prowincji?
          > Ludzie podrozuja, mieszkaja po pol roku w innych krajach nie traca
          > MSI.....skad takie wiesci sciesz z palcow. Tak, tak wyjechales na
          > pol roku do Kuwejtu zarobiles over $250.000 i to zglaszasz????
          >
          > Jaki Uczciwy Conserwatysta sie znalazL?


          A jak myslisz?
          To co chcesz zrobic jest niezgodne z prawem, nazywa sie wyludzeniem uslugi.
          Proceder takowy znany jest rowniez jako kradziez. Przeczytaj przepisy na ile
          wolno Ci z prowincji wyjechac, jak rowniez co zrobic by ubezpieczenie takie
          utrzymac. Powyzsze nie ma nic wspolnego z przekonaniami politycznymi a jedynie z
          tym co moralne.
      • nad_oceanem Nie do konca, pitcher. 19.08.10, 01:42
        How long will OHIP provide me with continuous coverage during a temporary extended absence?

        www.health.gov.on.ca/en/public/publications/ohip/travel.aspx
        --
        www.spieprzajdziadu.com/muzeum/images/thumb/c/ce/Teraz_wolska2.jpg/180px-Teraz_wolska2.jpg
    • iwonai1 Re: Rady jadac do Polski.... 01.08.10, 14:12
      W Sopocie kriokomora jest tylko przy Szpitalu Reumatologicznym,
      ktory znajduje sie tuz przy molo. Nie wiem na kiedy planujecie
      przyjazd ale ciekawe i dobre miejsca do zamieszkania rezerwuje sie z
      duzym wyprzedzeniem. Zreszta sama organizujac zagraniczne urlopy
      rezerwuje hotel z polrocznym wyprzedzeniem. A co do wylaczen pradu
      to tak jak w kazdym miejscu na swiecie moga zdarzyc sie awarie, tu
      tez, a jako ze mieszkam w Sopocie gwarantuje, ze zdarza sie to
      bardzo rzadko.
      • raccoon_5 Re: Rady jadac do Polski.... 01.08.10, 20:19
        Iwonciu:)
        Dziekuej za info. tylko czy bedzie mozliwosc skorzystania z tego
        szpitala ten service? Znalazlem na online i nawiazalem kontakt,
        zobacze co z tego wyniknie?

        Pozdrawiam szczegolnie jest mnie milo...:)
            • raccoon_5 dziekuje...pia.ed 04.08.10, 01:21
              hello, tak dowiedzialem sie tez o tym, ale to troche daleko jak dla
              mnie.

              Mam zaklepane w Sopocie zabiegi przy szpitalu, ale niestety nadal
              szukam locum. Hotele zapelnione 'niby'po brzegi, dzwonilem dzisiaj
              do Helios sanatorium i panienka na recepcji mowi tak: nie ma wolnych
              miejsc, dzisiaj sprzedany zostal ostatni pokoj.......bardzo
              antypatyczna, bez pomocnej mozliwosci rozwojowej:(...zaraz
              zaczelismy googlowanie nolegi.....wyslalem ponad 10 emails i jak
              narazie zadnej odpowiedzi.....widze,ze komunikacja jest nadal jak za
              krola cwieczka:) zaczynam sie niecierpliwic jak to bedzie z moim
              wypoczynkiem ????? Jak Wy tam rodacy zyjecie????

              • pia.ed Re: dziekuje...pia.ed 04.08.10, 08:51

                Na pewno sa kwatery prywatne, szczegolnie ze zapowiada sie
                nieszczegolna pogoda... Tylko ze te kwatrey sa polozone daleko od
                Sopotu , wiec znow nastepny minus...
                Istnieja tez noclegi w akademiku, znajoma z nich korzýstala.
              • iwonai1 Re: hotele Sopot 04.08.10, 11:53
                Poniewaz szukasz lokum z widokiem na morze to nie ma co sie dziwic,
                ze masz problemy aczkolwiek nie wiem kiedy masz zamiar przyjechac.
                Tuz za tablica granicy Sopotu z Gdanskiem (200 m od Heliosa, o
                ktorym wspominales) jest Novotel Gdańsk Marina, hotel 3 gwiazdkowy,
                pieknie polozony, 15 minut spacerkiem alejka nadmorska na zabiegi do
                kriokomory. Sprawdzalam na booking.com miejsca w sierpniu sa. Potem
                mozesz sobie znalezc cos innego juz na miejscu. A co do Twojego
                pytania dotyczace naszego zycia tu, to zyje mi sie normalnie,
                naprawde nie moge narzekac.
                  • tow.ortalion Re: Kwatery w Sopocie - artykul 04.08.10, 20:02
                    Aleś Ty uparta pia.ed !
                    A przecież obiecałaś mi coś.
                    Nie ma w Szwecji tej tam kriokomory albo sanatorium?

                    Dla wyjechańców mamy w kraju inne komory i to w każdym szpitalu.



                    --
                    [i[Życie kobiety upływa według krzywych uczucia,
                    życie mężczyzny – według linii intelektu.[/i]
                    - Oscar Wilde
                • tow.ortalion Re: hotele Sopot 04.08.10, 20:12
                  iwonai1 napisała:

                  > ... A co do Twojego pytania dotyczace naszego zycia tu, to zyje mi sie normalnie, naprawde nie moge narzekac.

                  --------------------------------

                  Po co Ty w ogóle tłumaczysz temu durnemu wyjechańcowi takie oczywiste rzeczy?
                  Przecież w kraju okropnie się żyje, bo prąd stale wyłączają, wszyscy zajęci są obroną krzyża w stolycy, pracy nie ma, kasy nie ma, sanatoria puste, kriokomory brak, niczego nie da się załatwić tak w urzędach, jak i w hotelach i to ani przez fona ani przez neta.
                  Będziesz pisać inaczej to te wyjechańce gotowe tu jeszcze liczniej przyjeżdżać. Brrr...!
                  Naprawdę chcesz to ścierwo na polskich ulicach oglądać?




                  --
                  Jeden pocałunek mężczyzny może złamać całe życie kobiety.
                  - Oscar Wilde
                  • raccoon_5 ortaliony, moherowe berety... 06.08.10, 18:15
                    hey, niejaki ortalion:(

                    Jesli juz tak chcesz mnie zdolowac, to wyjasniam, ze dwa
                    wyjechance /scierwa maja przyjechac do tej komory. Jeden z Ph.D a
                    drugi z Masters of Art...czyli artysta. Ja sie nie pytam, czy
                    sluchasz Radia Maryja, czy nosisz moherowy beret tylko mamy
                    trudnosci ,ze by znalesc blisko szpitala lokum, ot co? Widocznie
                    kasa jest skoro sa wszedzie zajete miejsca. Musisz miec jakas
                    handre, skoro takie upierdliwe dgeranie robisz tutaj, gdzie nikt cie
                    nie prosil?

                    dziekuje za uprzejmosc!

                    • tow.ortalion Re: ortaliony, moherowe berety... 09.08.10, 08:54
                      raccoon_5 napisał:

                      > hey, niejaki ortalion:(
                      Musisz miec jakas handre, skoro takie upierdliwe dgeranie robisz tutaj, gdzie nikt cie nie prosil?

                      dziekuje za uprzejmosc!


                      ----------------------------

                      Po pierwsze nie mam żadnej chandry. Wręcz przeciwnie, szczerze się bawię głupotą wyjechańców.

                      Po drugie nikt nie prosił wyjechańców, żeby włazili swoimi buciorami na polskie witryny, portale i fora.

                      Po trzecie tylko raz zdarzyło mi się być uprzejmym w stosunku do wyjechanego polonusa, ale szybko mnie sprowadził na matkę ziemię i od tego czasu wiem, że jest to najbardziej wrogie Polsce chamskie środowisko.


                      Ja podziękuję dopiero wtedy, gdy się dowiem, że jednak zrezygnujesz z odwiedzin naszego kraju.


                      --
                      Mężczyzna może być szczęśliwy z każdą kobietą, o ile jej nie kocha.
                      - Oscar Wilde
                    • free_bluff Re: ortaliony, moherowe berety... 19.08.10, 00:04
                      raccoon,nie przejmuj sie oszolomem typu ortalion czy tez ratpoles,to takie
                      lokalne trolle i nieudaczniki co to nie wiadomo po co siedza na forum
                      Emigracja lub Polonia skoro to ich nie dotyczy.Oni maja ogolnie znany problem
                      zwany delikatnie buractwem z duza gula.
                      Pogoogluj sobie interesujace cie tematy,na rady od oszolomow na polonijnych
                      forach raczej nie licz,predzej nawiaz kontakt na priva z normalna osoba.
                      Sprawdz ten link:
                      morsowanie.info/component/content/article/58-kriokomora-w-sopocie
                      a hotele tez sa na wielu wyszukiwarkach,nie musisz sie wdawac w dysputy z
                      recepcjonistkami.
                      Pytasz sie o rady odnosnie przyjazdu do Polski?
                      Radze Ci,licz na siebie,dasz sobie rade bez czytania tych zlosliwosci na
                      forach.
                      pozdr.
                      • raccoon_5 free_ bluff..:) 20.08.10, 01:06
                        Dzieki za podniesienie na duchu! tak te oszolomony w stylu
                        rats/ortal sa bezgranicznie niedowartosciowani. Ale coz, zycie idzie
                        na przod, i sei ciesze, ze znalazlem swietny hotelik bardzo blisko
                        moich planowanych potrzeb. Wiec teraz tylko zostalo nam pakowanie
                        walizek i zabezpieczenie paszportow.....hahahaha

                        serdecznie pozdrawiam & many thanks
              • tow.ortalion Re: dziekuje...pia.ed 04.08.10, 19:59
                raccoon_5 napisał:

                > ...Jak Wy tam rodacy zyjecie????
                >

                ----------------------------------------------

                No cóż, nieudaczniki wyjechały, a miejscowe wiedzą, że blisko morza i z widokiem
                na nie w takim kurorcie jak Sopot bukuje się co najmniej pół roku do nawet roku
                naprzód.

                Widzę, że wyjechańce jak durne były takimi pozostały.

                Jedź do Egiptu albo do Tunezji, tak ja Twój ajdol Ci zalecał i więcej doopy w
                kraju nie zawracaj!



                --
                Mężczyźni pragną zawsze być pierwszą miłością kobiety.
                Kobiety zawsze pragną być ostatnim romansem mężczyzny.

                - Oscar Wilde
    • jojek88 Re: Rady jadac do Polski.... 09.08.10, 13:53
      Proszę zapytać się na Forum
      znajomapolonia.com - to taki portal
      dla wierzących Polaków mieszkających poza granicami kraju. Dla wszystkich,
      którzy szukają miłości, przyjaźni lub po prostu wartościowych znajomości. Forum
      ma oddzielną zakładkę "Kanada" w kategoriach geograficznych - tam warto by
      poruszyć ten temat z rodakami w Kanadzie.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka