Dodaj do ulubionych

Zapis wymowy w zeszycie- druga klasa podstawówki

15.10.07, 13:55
Witajcie, zaznaczam, że nie jestem nauczycielką angielskiego, nie zajmuję się
nauczaniem, stąd moje pytanie. Przeglądałam właśnie zeszyt do angielskiego
mojego syna, ucznia drugiej klasy podstawówki, na dwóch stronach miał wypisane
nowe słówka z dzisiejszej lekcji, a przy nich wymowę w nawiasie: np race
(reis) Pamiętam, że gdy ja zaczynałam się uczyć, nauczycielka pisała wymowę na
tablicy przy pomocy specjalnych znaków. Czy teraz stosuje się inne metody?
Pytam z ciekawości. Anka
Obserwuj wątek
        • i.nes Re: Zapis wymowy w zeszycie- druga klasa podstawó 15.10.07, 21:51
          alina.walkowiak napisała:

          > W drugiej klasie dziecko nie powinno pisać na angielskim? Mhm...

          Też mnie to zaskoczyło ;)
          Co do pisowni fonetycznej - nie do końca mam wyrobione tu zdanie, jeśli chodzi o
          tak małe dzieci. Nie wiem, czy jest sens uczyć "nowego alfabetu" w sytuacji, gdy
          własny znają dopiero od niedawna, a tu na dodatek obcy język. W przypadku
          młodzieży/dorosłych takich wątpliwości oczywiście już nie mam - IPA
          wprowadzam/odświeżam na pierwszych zajęciach ;)
          • pasadenkaa Re: Zapis wymowy w zeszycie- druga klasa podstawó 16.10.07, 16:03
            ja akurat uczę maluchy i uważam że to mega debilny pomysł. Pomijam
            fakt, że dzieciaki doskonalą dopiero umiejetnośc pisania i
            niepotrzebny im przymus przyswojenia sobie nowych znakow (czyli
            transkryptu o którym ktoś już tutaj wspomniał). Wymowy (na tym
            etapie) można nauczyć tylko i wyłącznie przez mówienie, a jesli
            rodzice są ambitni to niech śpiewaja razem z dziećmi lub po prostu
            je przepytają (coraz więcej ksiązek dla dzieci ma CD lub wkładkę dla
            rodziców z opisem każdego unitu). Oczywiscie trzeba zwrocić uwage
            np. na "th" zeby zamiast three nie było free ani tree ;) no i
            najwazniejsze - coraz wiecej dzieciakow ma wady wymowy i nie chodzi
            mi bynajmniej tylko o seplenienie.
            • renimal Re: Zapis wymowy w zeszycie- druga klasa podstawó 16.10.07, 17:59
              Również pracuję ze Sparksem i uważam, że pisanie w klasie 2 jest
              wskazane. Dzieci podpisują obrazki, wypełniają krzyżówki, robią z
              tyłu zeszytu słowniczek (na wzór słowniczka ze Sparks 1).
              Jeśli chodzi o fonetykę też mam mieszane uczucia. Nie piszę dzieciom
              na tablicy i każę powtarzać i zapamiętać wymowę "słuchowo", ale
              mówię też, że jeśli ktoś potrzebuje, może zanotować sobie wymowę.
              Same piosenki na płytach nie pomogą rodzicom, jeśli oni nie znają
              języka. Pracuje w wiejskiej szkole i wielu rodziców nie potrafi
              pomóc dzieciom w nauce angielskiego. Wolę zatem, by uczyły się
              wymowy ze swoich notatek niż mówiły tak jak się pisze!
              • verte34 Już tłumaczę:) 16.10.07, 19:28
                Jestem zwolenniczką metody naturalnej. Dziecko 8-letnie jeszcze
                język "nabywa", nie "uczy się". Poza tym dopiero uczy się pisać w
                jęz. ojczystym; wprowadzanie nowego systemy zapisu słów (piszemy I -
                czytamy aj) zakłóca oba procesy i dla wielu maluchów jest zbyt
                trudne i mało efektywne.
                • sewerynki Re: Już tłumaczę:) 21.10.07, 13:53
                  Ha ha ha .
                  Ja nie ucze ze Sparksa tylko Bugs i tam pisania jest duzo. Wg mnie.
                  Ale wczesniej uczylam z Backpack i tak mialam duzo pisania - wlasnej
                  woli. Nie twierdze ze dzieci potrafia wszystko napisac, ale w moim
                  przypadku (duze miasto, 5h angielskiego w tygodniu od zerowki,
                  szkola prywatna) dzieci ucza sie angielskiego od 2 roku zycia,
                  wiekszasc typowych piosenke i slowek znaja, teraz trzeba sie uczyc
                  czytac i pisac i budowac zdania. Mimo to moje dzieci nie zapisuja
                  wymowy w zaden sposob, no chyba ze maja jakies jedno slowko ktore
                  sprawia im mega trudnosc - wtedy pisza tak jak slysza olowkiem.

                  A jesli chodzi o nabywanie, bylam swiecie przekonana po studiach o
                  sluszosci tego czego sie uczylam, learning, aquisition, L1 iL2 ...
                  dopoki nie urodzilam swojego pierwszego dzieca. Otoz obo zburzylo
                  wszystko czego mnie nauczono.
                  Dziecko z zaburzaniami autystycznymi - czyli jego mozg inaczej
                  pracuje - jezykowy geniusz jak dla mnie (ma 4,5 roku na dzis) -
                  tlumaczono mi ze on j. polskiego nie przyswaja tylko sie uczy
                  wlasnie i musi byc nauczony! wiec go uczylismy, wykorzystujac
                  materialy moje dla dzieci do nauki j. ang uczylismy go wspolnie z
                  specjalistami j,. polskiego. Jezykowe geniusz jak dla mnie. bo zyje
                  w dwoch jezykowych swiatach, co chwila pyta nie o tlumacznie j. ang
                  na polski i na odwrot, funkcjonuje w obu, dopiero teraz polski jest
                  lepszy od angielskiego.
                  Czemu to pisze? Zeby pokazac ze wbrew temu co nas uczono nie kazde
                  dziecko przyswaja jezyk, niektore sie go po prostu ucza. W koncu nie
                  wazne jak, byle go uzywaly do komunikacji.
    • dorotasowinska Re: Uczę wymowy 06.02.08, 11:06
      Wprowadzam jej elementy w drugiej, trzeciej klasie. W czwartej
      więcej czasu poświęcam i dzięki temu zauważyłam, że w szóstej klasie
      moi uczniowie moga swobodnie czytać nowe słówka i ich się
      samodzielnie uczyć. Oczywiście klasa 2 i 3 ma tylko elementy
      transkrypcji pokazuję im różnice w dzwiękach. A co do TH to już
      maluchy przed lusterkiem się wygłupiają:)

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka