Dodaj do ulubionych

Religijny marketing

25.09.21, 14:33
A konsumenci mają się stać apostołami marki. Można też postawić zadanie, by skakali głową do pustego basenu. Na lekcjach religii ten obnażający się marketing coraz bardziej traci swoje zaplecze.

Obserwuj wątek
    • privus Re: Religijny marketing 05.01.22, 17:34
      Na religię do 3 klasy podstawówki chodzą wszyscy. Następnie frekwencja spada. Wyraźny spadek udziału dzieci w lekcjach religii zauważony został już cztery lata temu. Wpływ na to miał m.in. niezamierzony skutek przeprowadzonej reformy edukacji. Wcześniej lekcje religii opuszczało w miejskich szkołach kilkoro uczniów. Dzisiaj w niektórych placówkach zaledwie kilka osób pozostaje w klasie. Uderzające są jednak dane dotyczące szkół ponadpodstawowych. Zaledwie 32,8 proc. licealistów i 26,7 uczniów techników nadal chodzi na religię. A to znaczy, że odejście od lekcji religii może być wynikiem wyboru pełnoletnich uczniów. Najnowsze wyniki badań przedstawiciele Episkopat sami określili już jako dramat. "Lex Czarnek" wprowadzane do oświaty na rympał najprawdopodobniej dołoży też swoje.

      Utrzymanie katechezy w szkołach coraz droższe. W Warszawie na 218 tysięcy uczniów szkół wszystkich typów, prawie 82 tysiące nie jest zapisanych na lekcje religii. W 2020 roku stołeczny ratusz wydał 48 milionów złotych na pensje nauczycieli religii, czyli o 4 miliony więcej niż w 2019 roku. W innych miastach zapewne te zjawiska będą wyglądały trochę inaczej. Nie mniej jednak ogólne tendencje w Polsce są podobne. Kościołowi ubywa wiernych we wszystkich grupach wiekowych. Tyle że w tej najmłodszej idzie to już niemal błyskawicznie. Według ankiety CBOS w grupie wiekowej 18–24 lata liczba praktykujących z blisko 70 proc. w 1992 r. stopniała do 23 proc. Wątpię więc, czy zapowiadany Czarnkowy obowiązkowych uczestniczenia w lekcjach religii lub etyki w szkole cokolwiek tu zmieni. Po prostu wprowadzany na siłę religijny zestaw indoktrymacyjny do oświaty potyka się coraz bardziej o brak dostatecznej wytrzymałości docelowego materiału poddawanego obróbce.
      • edico Re: Religijny marketing 05.01.22, 23:03
        Twierdzenie św. Hieronima owocuje nabiera należnego mu kolorytu:
        "Wolno jest kłamać ludziom, nawet w sprawach religii, oby tylko oszustwo przyniosło owoce." (św. Hieronim)
      • tapatik Re: Religijny marketing 15.01.22, 22:58
        privus napisał:

        > Na religię do 3 klasy podstawówki chodzą wszyscy.

        Nie prawda. Jeśli rodzice nie wyrażą zgody, to dziecko nie chodzi na religię i nie ma znaczenia do której chodzi klasy.

        > Następnie frekwencja spada. [...] Wpływ na to miał m.in. niezamierzony skutek
        > przeprowadzonej reformy edukacji.

        Raczej ogólny wkurw na Kościół, w którym co chwila są jakieś afery,
        szczególnie finansowe i obyczajowe.

        > Wątpię więc, czy zapowiadany Czarnkowy obowiązkowych uczestniczenia
        > w lekcjach religii lub etyki w szkole cokolwiek tu zmieni.

        Zmieni. Przyspieszy odejście młodych od kościoła.
        Pytanie, czy będą szukać innej religii, czy pójdą w kierunku ateizmu lub agnostycyzmu.
        • kociak40 Re: Religijny marketing 18.01.22, 11:52

          "Pytanie, czy będą szukać innej religii,
          czy pójdą w kierunku ateizmu lub agnostycyzmu." - tapatik

          Jeżeli religia rzuciła na deski, to już nie pozwala się podnieść,
          aby szukać innej.
          • privus Re: Religijny marketing 12.02.22, 10:07
            Dla dzieci Mikołaj, dla trepów niebo i karuzela się kręci.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka