Dodaj do ulubionych

uczulenie (?) na plecahc, rękach, nawet...

01.09.04, 09:48
wierzchach dłoni. 2 dni temu wyskoczyła mi masa drobnych krostek, takich
dziwnych, jakby jeszcze nie do końca się wydostały spod skóry. Najwięcej na
plecahc i wewn, stronie rak oraz wierzchu dłoni. Na plecach trochę swędzą. Do
dermatologa udało mi się zapisać dopiero za tydzień. Co to może być? Ostatnio
zmienilam płyn do kąpieli. Może od tego? Co robić do czasu wizyty? Wapno, żel
do kąpieli neutralny. Doradźcie proszę
Zuzanna

PS Pisłam już na forum Uroda, ale może tu też ktoś miał do czynienia z czymś
takim?
Obserwuj wątek
    • Gość: Adani Re: uczulenie (?) na plecahc, rękach, nawet... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.09.04, 12:05
      Właśnie zmagam się zuczuleniem, więc może pomoge.
      Jesli wysypke masz na dłoniach i plecach to faktycznie może to być w wyniku kontaktu z alergenem (czynnikiem, na który masz uczulenie). Nejlepiej odstaw nowy kosmetyk i wróć do poprzedniego (tego, który nie powodował uczulenia). Jeśli wysypka pojawiłaby się w miejscach w których nie było kontaku a alergenem (np. w uszach, we włosach - bo tu używasz szamponu nie żelu pod prysznic czy płynu do kompieli), to może być to uczeenie na coś co zjadłaś, połknęłaś, na jakąś tabletkę. Ja właśnie mam alergie na antybiotyk, który podano mi 3 tygodnie temu w szpitalu. Alergia polekowa pojawiła się po takim czasie, mam pokrzywkę, bardzo swędzi a na ciele (całym, także we włosach, po wewnętrznej stronie ud, w uszach)pojawiają się czerwona plamy, czasem przypominające ugryzienie komara czy poparzenie pokrzywa, czasem tylko czerwone place, pojawiła się opuchlizna na powiekach, za uszami, nawet duszności. Najpier dostałam Flonidan (tabletki), zastrzyk Dexaven, Hydrokortison w maści. Niestety niewiele to pomogło bo zaczęłam puchnać. Dwa razy zaliczyłam pogotowie, potem w poniedziałek szybko do dermatologa. Tu już zastosowano kuracje dożylną z hydrokortizonu, Phenazoliny (czy jakoś tak), Cet - Alergin. Teraz zmniajaszamy już dawkę, dochodzę do siebie, ale było ciężko (szczególnie jak mi spuchły oczy i uszy).
      Ale spokojnie, jeśli to uczulenie na kosmetyk nie będzie u Ciebie aż tak tragicznie wink Kup sobie wapno, może jakiś środek na pokrzywke (Alertec, Cet alergin, Flonidan - spytaj farmaceute). Moze nawet samo przejdzie. Koniecznie odtaw kosmetyk! Powodzenia smile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka