Dodaj do ulubionych

zmiana harmonetu na femoden

05.02.03, 11:58
Wczoraj byłam u lekarza, ze względu na plamienie, które pojawiło się przy
trzeciej tabletce od końca, zazwyczaj okres dostaję w 4 dniu po ost.
tabletce. Biorę harmonet. Plamienie to wystąpiło po raz drugi. Pierwsy raz
jakieś 3 mies. temu. Po zbadaniu mnie oraz usg dopochwowym lekarz stwierdził,
że mam drobne pęcherzyki na jajnikach, największy 21 mm, ale to nie jest
powód do niepokoju (miłam też taki ok. 1,5 roku temu wilkości ok 40 mm i
przy braniu harmonetu zniknął).
W związku z plamieniem lekarz zaproponował mi zmianę harmontu na femoden, aby
zwiększyć dawkę hormonów. Tylko, że ja nie jestem do tej zmiany przekonana...
Przy harmonecie czuję sie rewelacyjnie, mój organizm się do niego
przyzwyczaił, nie boli mnie głowa, nie mam wahań nastrojów, z wagi jestem
zadowolona, byłam szczupła przed harmonetem jestem i teraz (a słyszałam, że
przy femodenie może być różnie) i dlatego do tej zmiany podchodzę tak
niechętnie.
Pani Doktor, co Pani o tym sądzi, czy konieczna jest ta zmiana, te plamienia
są niewielkie i mi nie przeszkadzają, może ogłabym spróbować przyjąć harmonet
jeszcze przez jeden cykl (jestem teraz w 7-dniowej przerwie) i jeśli
plamienie nie wystąpi brać go dalej. Bardzo proszę o odp. w tej sprawie.
Mam prawie 29 lat, taletki biorę od ok. 5-ciu. Najpierw cilest, a od ok. 1,5
lat harmonet.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy przy ewentualnym przejściu na femoden, mam
zacząć przyjmować go normalnie po 7-dnowej przerwie od harmonetu i bedę
zabezpieczona? Tak mi mówił lekarz, ale nie mam zaufania do niego pod tym
wzlgędem, ponieważ przy przechodzeniu z cilestu na harmonet też kazał mi
zacząć brać harmonet po 7 dniach od ost. tabletki cilestu. Dowiedziałam sie
przez porzypadek już po fakcie, że powinno być inaczej, ale na szczęście
wszystko skoczyło sie dobrze.
Jeszcze coś, czy przy plamienich podczas zażywania pigułek i skuteczność
jest zachowana?
Obserwuj wątek
    • mewalo Re: zmiana harmonetu na femoden 05.02.03, 14:11
      witam serdecznie!
      po przeczytaniu twojego listu widze ze jestes bardziej "doswiadczona" jeżeli
      chodzi o harmonet i dlatego mam do ciebie pytanie czy przy harmonecie odczulas
      spadek libido? ja mam zaczac brac 3 m-c harmonet i tez jestem z niego jak na
      razie zadowolona ale jest jedno "ale" ...moje libido jest rowne 0! bralam diane
      i cilest(mam problemy z cerą)-nie sluzyły mi- ciagle depresje wybuchy agresji
      placzu itd. i jeszcze jedno w ostatnim dniu 2 listka tez pojawilo sie u mnie
      plamienie (niewielkie)i bol brzucha jak przy 1 dniu miesiaczki ale okres
      dostalam normalnie jak zwykle w 3 dniu 7-dniowej przerwy. Bede bardzo wdzieczna
      za odpowiedź a co do femodenu to z tego co wyczytałam tu na forum wiekszośc
      dziewczyn jest bardzo zadowolona ale to indywidualna sprawa kazdego organizmu-
      niestety POZDRAWIAM
      • edytta1 Re: zmiana harmonetu na femoden 06.02.03, 11:11
        mewalo napisała:

        > witam serdecznie!
        > po przeczytaniu twojego listu widze ze jestes bardziej "doswiadczona" jeżeli
        > chodzi o harmonet i dlatego mam do ciebie pytanie czy przy harmonecie
        odczulas
        > spadek libido? ja mam zaczac brac 3 m-c harmonet i tez jestem z niego jak na
        > razie zadowolona ale jest jedno "ale" ...moje libido jest rowne 0! bralam
        diane
        >
        > i cilest(mam problemy z cerą)-nie sluzyły mi- ciagle depresje wybuchy agresji
        > placzu itd. i jeszcze jedno w ostatnim dniu 2 listka tez pojawilo sie u mnie
        > plamienie (niewielkie)i bol brzucha jak przy 1 dniu miesiaczki ale okres
        > dostalam normalnie jak zwykle w 3 dniu 7-dniowej przerwy. Bede bardzo
        wdzieczna
        >
        > za odpowiedź a co do femodenu to z tego co wyczytałam tu na forum wiekszośc
        > dziewczyn jest bardzo zadowolona ale to indywidualna sprawa kazdego organizmu-
        > niestety POZDRAWIAM

        Hej,
        odnośnie plamienia podczas brania harmonetu i nie tylko to przez pierwsze 3
        mies. jest to podobno normalne, także myślę, że nie masz sie czym przejmować. A
        libido..., ja też mam mniejszą ochotę, ale nie spadło mi do zera. Tak mniej
        więcej w skali 1-10 to ja mam gdzieś tak 4 też nie za dobrze, ale można
        przeżyć, trzeba tylko trochę bardziej sie postarać. A dobre saopoczucie
        rekompensuje mi ten względny brak ochoty.
        Pozdrawiam.
        • mewalo Re: zmiana harmonetu na femoden 06.02.03, 16:37
          bardzo dziekuje za odp.! i wiesz co..chyba przekonałas mnie ze warto czasami
          poswiecić "coś"(spadek libido) na lepsze samopoczucie, komfort psychiczny i
          fizyczny jaki daje mi harmonet1 a z tym "libidem"... powalcze troche i mam
          nadzieje ze bedzie Ok!- narazie moj "chłop" nie narzeka!.DZIEKI i POZDRAWIAM
    • monika.antepowicz Re: zmiana harmonetu na femoden 09.02.03, 12:09
      Moze pani przyjąc Femoden normalnie po 7 dniowej przerwie, oba preparaty
      zawierają ten sam gestagen, tak wie c wydaje mi sie,że będzie go Pani nieżle
      tolerowała, a zazwyczj przy wystepowaniu plamien zaleca sie zwiększyć ilośc
      estrogenu w pigułce.
      • edytta1 Re: zmiana harmonetu na femoden 10.02.03, 08:11
        Czy muszę stosować jakieś dodatkowe zabezpieczenia przez 7 dni. Dziesiaj
        wieczorem mam wziąć 1-szą tabletkę. Współżyłam podczas 7- dniowej przerwy. Czy
        będę nadal zabezpieczona zmieniając. Wydaje mi się, że tak, ale jak mogła by
        Pani odpowiedzieć byłabym spokojniejsza.
        Z góry dziękuję.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka