Dodaj do ulubionych

Jakie ćwiczenia mi pomogą?

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.01.07, 11:24
Chodzi o to że strasznie się garbię,mam zaokrąglone ramiona i strasznie to
wyglądauncertain Staram się prostować gdy pamiętam.Czy są jakieś ćwiczenia które mogą
mi pomóc? Słyszałam że jakieś "babskie pompki" pomagają...Co Wy o tym sądzicie?

Obserwuj wątek
        • Gość: Ida Re: Jakie ćwiczenia mi pomogą? IP: *.kolonianet.pl 08.01.07, 12:01
          Od dawna mam problemy w związku ze skoliozą i lordozą, także rozumiem Twój
          problem.Ja też muszę stale się pilnować , żeby utrzymać prostą postawę. Mój
          rehabilitant mocno mi odradzał pajączka. Mówił, że jeśli ktoś ma wyrobiony
          nawyk krzywego stawania/siedzenia to pajączek może tylko pogorszyć sprawę.
          Jeśli mogę coś doradzić, to postaraj się systematycznie ćwiczyć mięśnie brzucha
          i pleców. Mnie takie wieloletnie ćwiczenia pomogły zatrzymać pogłębianie się
          mojego skrzywienia. Stopniowo wyrobisz sobie nawyk prostego "trzymania się".
          • jola_ep Re: Jakie ćwiczenia mi pomogą? 08.01.07, 13:19
            > Od dawna mam problemy w związku ze skoliozą i lordozą

            Ja mam niewielką skoliozę i połączoną z nią pogłębioną lordozę i kifozę (garbię się). Niby mało, ale w moim wieku trochę już odczuwam wink

            > Mój
            > rehabilitant mocno mi odradzał pajączka. Mówił, że jeśli ktoś ma wyrobiony
            > nawyk krzywego stawania/siedzenia to pajączek może tylko pogorszyć sprawę.

            Zgadzam się smile
            Bo prosto stać/siedzieć trzeba umieć smile))

            Dawniej myślałam, że to takie proste: wyprostuj plecy i tyle.
            Olśniło mnie przy tai chi. Wyrabia się tam nawyk zwracania uwagi na swoją postawę. Budowanie prawidłowej postawy zaczynamy od miednicy. Jak jest dobrze ustawiona, to łatwiej automatycznie siedzieć prosto (jest zachowana fizjologiczna niewielka lordoza). Wystarczy usiąść swobodnie na byle jakim krześle i na podłodze w pozycji siadu "japońskiego" (na piętach). Jest różnica?
            Potem wyciągam do góry czubek głowy, jednocześnie przyciągając brodę do siebie. Wtedy ulega "naprostowaniu" m.in. piersiowy odcinek kręgosłupa.

            Ale wszystko ma sens tylko wtedy, gdy ćwiczymy.
            Najlepiej oczywiście, jak ćwiczenia pokaże fachowiec (np. rehabilitant).

            > Jeśli mogę coś doradzić, to postaraj się systematycznie ćwiczyć mięśnie brzucha i pleców.

            A co z mięśniami z odcinka piersiowego?
            Mięśnie brzucha nie są aż tak bardzo potrzebne przy utrzymaniu prawidłowej postawy (raczej "pracuje" mięśniami bliżej kręgosłupa).

            Pozdrawiam
            Jola
            • jola_ep Re: Jakie ćwiczenia mi pomogą? 09.01.07, 09:25
              > Ale wszystko ma sens tylko wtedy, gdy ćwiczymy.
              > Najlepiej oczywiście, jak ćwiczenia pokaże fachowiec (np. rehabilitant).

              Dopiszę jeszcze, że problem jest w systematyczności ćwiczeń.
              Dlatego dobrym rozwiązaniem jest znalezienie jakiejś grupy ćwiczącej
              prowadzonej przez znającego się na rzeczy trenera - choć niekoniecznie
              fizjoteraputę.

              Dobry dla kręgosłupa jest podobno pilates (nie próbowałam).

              Wypróbowałam tai chi i jak dla mnie okazało się lepsze od dawnej szkoły ćwiczeń
              mięśni brzucha/pleców (mam skoliozę i byłam pod kontrolą poradni
              rehabilitacyjnej). Tylko szkoła tai chi musi być dobra (nie polecam
              taoistycznego tai chi!). Bo sztuka nie polega na odtworzeniu ładnych płynnych
              ruchów, tylko na właściwej postawie i pracy "od wewnątrz". Ktoś musi pokazać,
              ale też i umieć skorygować. Drobna zmiana pozycji i zamiast ćwiczyć mięśnie
              okołokręgosłupowe szkodzimy na kolana - trochę przesadzam, ale naprawdę przyda
              się tu dobry instruktor.

              Współczesna rehabilitacja wad postawy jest nieco inna od dawnej. Stosuje się
              różne fajne "nowoczesne" pomoce typu duża piłka, rozciągliwe taśmy (thera-band).
              Mniejszy nacisk kładzie się na wzmocnienie mięśni: większy na ich prawidłową
              równowagę. Niektóre mięśnie się wzmacnia, inne rozciąga i czasem to
              rozciągnięcie/rozluźnienie/likwidacja przykurczów jest ważniejsza od
              wzmacniania.

              Pozdrawiam
              Jola

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka