Dodaj do ulubionych

Cilest zbyt estrogenny?

28.07.03, 00:06
biorę cilest od 10 miesięcy (wcześniej brałam Harmonet i Novynette)i mam
pewne wątpliwości...miesiączki mam raczej obfitsze niz bez przyjmowania
cilestu i bolesne (zanim zaczęłam brać cilest nigdy nie miałam bolesnych
miesiaczek, nawet przyjmując harmonet czy novnette ), zaobserwowałam
bolesnośc piersi (zwłaszcza pod konie cyklu), czy takie objawy moga świadczyć
o tym, ze cilest jest dla mnie zbyt estrogenowa pigułką?
Chciałam tylko zaznaczyc, ze Nowynette zmienł mi lekarz, bo zaczełam miec
problemy z cerą na Harmonet, ktory tolerowałam calkiem dobrze i po 7
miesiącach przerwy w braniu tabletek został mi przepisany Cilest (miał pomóc
na problemy związane z peztłuszczaniem cery i włosów, który biore nadal.
Obserwuj wątek
    • lilith76 Re: Cilest zbyt estrogenny? 28.07.03, 09:49
      wydaje mi się, że Cilest jest zbyt "progesteronowy"; odkąd go biorę
      objawy "zespołu napięcia przedmiesiączkowego" zamiast minąć nasili się jeszcze
      bardziej - bolesność piersi, wypryski cery, nerwowość, płaczliwosć, depresja;
      po trzech tygodniach jestem niemal wrakiem; jest to moja pierwsza pigułka
      antykoncepcyjna, ale czekam do końca opakowania i na razie rezygnuje z
      antykoncepcji hormonalnej; mam dość; ale każda kobieta reaguje indywidualnie;
      może taka uroda mojego ciała;
      • skapula Re: Cilest zbyt estrogenny? 28.07.03, 11:52
        ja wytrzymałam 10 miesięcy, ale teraz powaznie zastanawiam sie nad powrotem do
        harmonetu, zastanawiam się tylko czy to, ze dobrze tolerowałam go wczesniej
        (zanim zaczełam brac cilest, znaczy, ze nadal będe go dobrze tolerowała,
        ciekawi mnie to, czy tabletki zmieniaja w jakis sposób gospogarkę hormonalną
        kobiety (jej typ hormonalny)?
    • zuzia36 Re: Cilest zbyt estrogenny? 28.07.03, 23:50
      Ja biorę cilest od 3 lat. Własnie je
      odstawiłam. Tak sobie myśle po przeczytaniu
      twojego listy, że ja też miałam w czasie
      zazywania pigułek bardziej obfite
      miesiączki, bolesne piersi i byłam bardzo
      ale to bardzo nerwowa. a tak wszystko inne
      narazie OK. Zobacze jeszcze co sie będzie
      działo po odstawieniu czy nie będzie
      problemów z ciążą. pozdrawiam pa!
    • skapula Re: Cilest zbyt estrogenny? 30.07.03, 10:06
      zastanawia mnie tylko, dlaczego mój lekarz (po 6 miesiecznej przerwie)przepisał
      mi cilest, gdy wczesniej dobrze tolerowałam harmonet, a zle tolerowałam
      nowynette (moje pierwsze pigułki), przeciez cilest ma znacznie wiecej hormonów
      od nowynette i harmonetu...Tak naprawde nie wiem czy się kierują lekarze
      przepisując dany lek (właściwie to wiem...ofertą firmy farmaceutycznej, ale nie
      chce sie wypowiadac na ten temat, bo sama szukałam pracy jako przedstawiciel
      medyczny).

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka