Dodaj do ulubionych

tradzik na bokach twarzy i szczęce

03.04.08, 08:44
Pojawil mi sie tradzik na bokach twarzy i przy szczece (czolo
zupelnie czyste). Zauwazylam ze jest to zwiazane z odstawieniem
pigulek (bralam novynette prze 2,5 roku). Dodam ze zanim zaczelam
brac pigulki tez mialam tego typu tradzik. Podczas lykania tabletek
moja cera byla czysta, bez tradziku. Moje pytanie:jak sobie z tym
poradzic bez pigulek? Czy to mozliwe ze mam jakies zaburzenie
hormonalne?
Obserwuj wątek
    • Gość: ania tak już jest... IP: *.nice.hnet.pl 03.04.08, 10:33
      na trądzik działają albo antytabsy albo antybiotyk z grupy
      tetracyclin (np. tetralysal)... jak się odstawi po jakimś czasie
      wracają...
      Opcją jest też droga kuracja roaccutane (może być jakiś błąd w
      nazwie), to mocny antybiotyk, bierze się go o ile się nie myle pół
      roku, zdecydowanej większości pomaga, ale może się też zdarzyć, że
      wydasz kupę kasy i znajdziesz się w zdecydowanej mniejszości wink
      Lekarze przepisują ten lek w bardzo beznadziejnych przypadkach...
      • Gość: sisi Re: tak już jest... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.04.08, 11:37
        Nie do końca się zgodzę. U mnie po kuracji antybiotykowej (tetralysal) trądzik
        nie wrócił. Więc to nie jest reguła, że po dostawieniu trądzik powraca. Poza tym
        przy leczeniu trądziku oprócz środków doustnych stosuje sie środki miejscowe.
        Proponuję wizytę u dobrego dermatologa.
    • hanna_79 Re: tradzik na bokach twarzy i szczęce 03.04.08, 11:57
      prawdopodobnie Twój problem związany jest ze zbyt wysokim poziomem testosteronu.
      Może pomóc antybiotyk i maści przepisane przez dermatologa. Ale pozbycie się
      tego rodzaju trądzika jest dosyć trudne. Wiem,bo sama miałam. Koniecznie idź do
      dermatologa.
      • evila23 Re: tradzik na bokach twarzy i szczęce 03.04.08, 15:42
        nie chcę znów przeżywac walki z trądzikiem. próbowałam przez 6 lat znaleźc
        przyczynę aż w końcu ktoś zasugerował że moje problemy z cerą mogą byc związane
        z migdałami. Zbadałam migdały, okazało się że mam w nich gronkowca i paciorkowca
        - usunęłam w nadziei na gładką buzię. Po zabiegu rzeczywiście stan cery się
        polepszył, później zaczęłam łykac pigułki i trądzik zniknął. Myślałam że to po
        usunięciu tych migdałów. Brałam pigułki przez 2,5 roku. Odstawiłam pół roku temu
        i stan cery zaczął się pogarszac. Nie wiem czy jest to spowodowane odstawieniem,
        czy może hormony szaleją? W każdym razie jest to tego samego typu trądzik co
        wcześniej - boki twarzy i szczęka oraz pod brodą - stąd moje przypuszczenie że
        to ma związek z hormonami. Testosteron mam w porządku, zdrowo się odżywiam. Czy
        to możliwe że np mam coś w pościeli (śpię na boku) albo stosuję zły
        krem/szampon/odżywkę do włosów? Może długotrwałe wpatrywanie się w
        komputer(praca)? Do jakiego lekarza się udac dermatologa czy endokrynologa? A
        może poczekac aż hormony się ustabilizują, tylko jak długo to może trwac?
        Myślałam że mam trądzik już za sobą... Czy któraś z Was ma podobny problem? Jaka
        jeszcze może byc przyczyna?
    • margarita76 Re: tradzik na bokach twarzy i szczęce 05.04.08, 15:21
      Rzeczywiscie, taki tradzik zwykle wynika ze zmian hormolanych. Ja
      rowniez mialam tego typu problem po odstawieniu Cilest. Bolace
      krosty pojawily sie wowczas glownie na linii szczeka-szyja. Trwalo
      to chyba pol roku zanim wszystko sie ustabilizowalo i zaleczylam to
      paskudztwo. Stosowalam glownie masc ichtiolowa,przemywalam twarz
      cieplym rumiankiem, odstawilam wszelkie wysuszajace kosmetyki
      przeciwtradzkowe, bo one wrecz zaognialy zmiany. Staralam sie uzywac
      jak najmniej kosmetykow kolorowych, typu podkladow,pudrow, choc
      czasem to bylo trudne...I robilam 3-4 razy w tygodniu maseczki
      ziolowe (z kwiatu bzu czarnego, lipy, nagietka z Herbapolu).Do tego
      łykalam tran w kapsulkach,badz olej z wiesiolka. I taka kuracja mi
      pomogla! Od czasu do czasu pojawiaja sie pojedyncze zmiany (zwykle
      przed miesiaczka), ale udaje mi sie je szybko zaleczyc. I nie biore
      juz pigulek antykoncepcyjnych.
      Evila, zycze powodzenia!
      Margarita
      • Gość: evila23 Re: tradzik na bokach twarzy i szczęce IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.04.08, 09:42
        dzieki za pocieszeniesmile u mnie ten tradzik pojawil sie po okolo 2
        miesiącach po odstawieniu pigulek, trwa około 5. Mam nadzieję że to
        wina burzy hormonów, i samoistnie przejdzie i że nie mam jakiegoś
        wrodzonego zaburzenia. W każdym razie dzisiaj idę do dermatologa -
        zobaczymy co powie - oby nie przepisała antybiotyku. Jak na razie
        poprawiłam dietę - zrezygnowałam z mięsa i słodyczy, piję herbate z
        bratka, do mycia stosuję krem do bardzo wrażliwej skóry i staram się
        za raz po powrocie z pracy zmyć makijaż.
    • Gość: Jagoda Re: tradzik na bokach twarzy i szczęce IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.04.08, 14:29
      Wiesz co, ja mam jakas babska gazete (stara, sprzed 2 lat ok.) i tam
      jest artykul o wypryskach na twarzy-a wlasciwie o miejscach ich
      wystepowania i znaczeniu. I tam jest napisane, ze tradzik na szczece
      oznacza choroby zebow! Nie zastanawialas sie nad tym? Jak tam stan
      Twoich zebow? Ja ten artykul wycielam z gazety tesciowej, bo sama
      bylam ciekawa, poniewaz mam tradzik tylko wokol ust i na brodzie! A
      tam jest napisane ze to znak chorob kobiecych i to jest prawda-mam
      endometrioze. Wiec na Twoim miejscu wzielabym sie za sprawdzenie
      stanu zebow i ich ewentualne leczenie. Np. tradzik na czole oznacza
      choroby ukladu pokarmowego, jelit.
      • Gość: Pola Re: tradzik na bokach twarzy i szczęce IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.04.08, 08:23
        Dlaczego nie chcesz spróbowac terapii antybiotykowej? To przecież
        nie to samo co hormony , a zdecydowanie może ci pomóc.
        Ja osobiście stosowałam tetracyklinę przez 3 miesiące , a
        zewnętrznie, na noc smarowałam twarz Acne Derm. I mozna powiedziec ,
        że problem się rozwiązał. Nie biorę już antybiotyku, natomiast Acne
        Derm stosuję nadal. Czasami jeszcze coś mi wyskoczy, ale tego nie
        mozna porównać z tym co działo sie na mojej twarzy kilka miesięcy
        temu. Może warto spróbować?
        • Gość: evila23 Re: tradzik na bokach twarzy i szczęce IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.08, 08:49
          Antybiotyków nie chcę brać bo po co się waszerować tym cholerstwem.
          Byłam u dermatolog: przepisała mi tran, vit b-complex i capivit
          hyndrokontrol, poza tym tonik z anybiotykiem (wg mojego
          antybiogramu) na noc i paste cynkową również z antybiotykiem na noc.
          Dodatkowo zaleciła krem do twarzy. Stan cery rzeczywiście się
          poprawił, ale nie wiem co jest tego powodem: może kuracja, może faza
          cyklu. 3 lata temu wyciełam migdały (kosmetyczka zaleciła badanie
          laryngologiczne i okazało się że mam w nich paciorkowca i gronkowca
          złocistego). Po zabiegutrądzik się zmniejszył. Co do zębów to
          wybiorę się do dentysty sprawdzić czy wszystko w porządku. Mam
          jeszcze pewne podejrzenia co do roztoczy w łóżku, pościeli, bo jedna
          strona twarzy (na której śpię) wygląda zdecydowanie gorzej, ale na
          razie muszę poczytać czy w ogóle coś takiego istnieje.
          • Gość: margueri3 Re: tradzik na bokach twarzy i szczęce IP: *.media4.pl 18.04.08, 09:33
            >Mam jeszcze pewne podejrzenia co do roztoczy w łóżku, pościeli, bo
            >jedna strona twarzy (na której śpię) wygląda zdecydowanie gorzej,
            >ale na razie muszę poczytać czy w ogóle coś takiego istnieje.


            To moze byc prawda.Ja jak spie dotykajac buziom poduszki to tam za
            chwilke mam tradzik.Spalam kiedys tylko na prawym policzku,efektem
            tego bylo to,ze prawy policzek byl "chory" a lewy ladny.Musi to byc
            uczulenie na poduszczke.Moja jest z welny owczej moze mam na nia
            uczulenie.Gdy nie spie na niej buzia sie goi.
            Od telefonu kom tez moga powstawac zmiany skorne.
    • ains Re: tradzik na bokach twarzy i szczęce 06.06.15, 21:45
      Polecam Alaclarin. Po 2 miesiącach w ok 80% pozbyłam się tego koszmaru. Problem z trądzikiem został rozwiązany a moja cera mieszana uspokoiła się i nie świecę się już z daleka. smile Vardzo fajny, lekki krem, można znaleźć w aptekach.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka