Dodaj do ulubionych

piec na drewno i dodatkowy gaz olej? gdzie butla G

18.10.05, 14:26
Planuje budowe domu ok. 120 m kw z poddaszem uzytkowym. Zamierzam go opalac
piecem na tzw. holtzgas, czyli na drewno twarde lisciaste. Mam taki obecnie i
jest naprawde super, tylko gorzej jak sie gdzies wyjezdza...trzeba prosic o
palenie sasiada. Nie do konca dobre rozwiazanie. Dlatego w nowym domu
chcielibysmy miec dwa piece, jeden na drewno do opalania przez caly czas i
drugi olejowy lub gazowy automatyczny jak wyjedziemy gdzies. I teraz moje
pytanie jak to wyglada, jakiej wielkosci powinno byc pomieszczenie potrzebne
na ustawienie piec aolejowego i gazowego i butle z olejem (razem z piecem) a
ta wielka bania gazu na dworze?? Jak jest duza i gdzie ja mozna "schowac" na
dzialce ok. 1000 m kw. Czy musi byc blisko drogi? zeby latwo zatankowac ale
czy chalupy nie zasloni? Pfrosze o wszelkie informacje i rady a moze jakies
dodatkowe rozwiazanie?
Obserwuj wątek
    • utalia Re: piec na drewno i dodatkowy gaz olej? gdzie bu 18.10.05, 22:54
      ojej....a tak liczylam na Was. Naprawde nie musicie byc ekspertami. Zalezy mi
      bodaj abyscie powiedzieli jakich gabarytow jest piec gazowy a jakich olejowy i
      jak wyglada pojemnik na gaz a jak na olej i gdzie oba musza stac i jak to
      wyglada. Jest mi to potrzebne przy rozmowie z architektem (wiem, ze on z
      pewnoscia powinien takie rzeczy wiedziec ale wole sie wczesniej dowiedziec od
      Was.
    • Gość: agaelgam Re: piec na drewno i dodatkowy gaz olej? gdzie bu IP: 62.29.165.* 19.10.05, 08:24
      gaz jest tańszy od oleju. Mamy działkę o pow ok 710m2. Butla zakopana jest za
      domem w rogu ogrodu, jakieś 25 m od ulicy. Nie ma problemów z tankowaniem, bo
      cysterny mają długie węże i nie muszą wjeżdżać na posesję. O ile dobrze
      pamiętam butla jest zakopana 3 m od domu i 1,5-2m od granic działki. Natomiast
      instalacja gazowa w domu jest dosyć droga. Dobry piec kondensacyjny, który
      umożliwi oszczędne korzystanie z gazu to wydatek rzędu kilku tysięcy. Nasz
      kosztował ok 7000.
    • Gość: Pello Re: piec na drewno i dodatkowy gaz olej? gdzie bu IP: *.ats.pl / *.radom.pilickanet.pl 19.10.05, 09:38
      Rozumiem, że obecny kocioł na holtzgas chcecie zabrć do nowego domu i on będzie
      podstawowym źródłem ciepła. Jeśli potrzebujecie jedynie dodatkowego,
      rezerwowego źródła ciepła na czas wyjazdów, to może nie ma sensu kupować
      drugiego kotła, tylko utrzymać w tym czasie ciepło za pomocą grzejników czy mat
      elektrycznych. Jeśli te urządzenia włączane będą rzadko, okna będą w miarę
      szczelnie zamknięte, budynek dobrze ocieplony, myślę że wystarczy. Kocioł na
      olej, czy gaz płynny jest dość drogi i przy sporadycznym korzystaniu z niego
      będzie się baaardzo długo amortyzował.
      Jeśli jednak interesuje was tylko kocioł automatyczny, działający w czasie
      pomieszkiwania i wyjazdów, a jednocześnie dalej chcecie ogrzewać się biomasą,
      proponuję jednak sprzedać kocioł ze zgazowarką i kupić nowy kocioł na pelety.
      • utalia Re: piec na drewno i dodatkowy gaz olej? gdzie bu 19.10.05, 14:57
        Nie nie zadne pelety nie wchodza w gre. Piec na drewno jest dla nas optymalny.
        Chcemy kupic nowy, ten, ktory ujest w obcenym domu, tu zostanie. Moj maz jest z
        branzy lesnej i przysluguje mu tzw. deputat drewna wiec...sprawa jest
        oczywista. Wyjezdzamy czesto i to na 2-3 dni. Zima po powrocie nawet przy
        lekkim grzaniu przez siasiada w czasie tych dni w chalupie jest naprawde nie
        przyjemnie zimno. Trzeba ja rozgrzewac przez 1-2 dni. Choc oczywiscie to sie
        moze zmienic bo obecny dom jest wyjatkowo zle izolowany a przed wymiana okien
        to jej rozgrzanie zajmowalo bite 3 dni.
        Przyznaje, ze koszt pieca gazowego jest spory, zajmuje dodatkowe miejsce,
        grunt, ze mozna butle z gazem zakopac, tego nie wiedzialam, dzieki za
        informacje. Moze sa jakies mniejsze piece gazowe? Wlasnie takie "na w razie
        czego"?
        Zupelnie nie wiem co to sa maty elektryczne? Ale wyobrazam sobie, ze jest to
        cos co tylko podtrzymuje cieplo. A ja chcialabym wracac do domu cieplego a nie
        niezamarznietego. Mieszkamy na Mazurach i tu mrozy bywaja naprawde tegie. Utalia

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka