Dodaj do ulubionych

Rozstępy skóry u 4-letniego dziecka

20.12.09, 23:06
Moje dziecka ma astmę. Bardzo często choruje. Jest pod opieką
pediatry i alergologa pulmonologa. Przyjmuje Singulair, Xyzal i
Symbicort. Wcześniej brała Flixotide.
Do tej pory nie było żadnych skutków ubocznych. Dopiero po zmianie z
Flixotide na symbicort (1 miesiąc przyjmowania ) pojawiły się u
córki rozstępy na pośladkach - całe są czerwone, jakby porysowane
takimi różowo czerwonymi cienkimi niteczkami. Smarowałam pośladki
Clotrimazoloem, bo początkowo wygladało mi to na wysypkę i
rzeczywiście skóra robiła się ładniejsza. Teraz jednak wyraźnie
widzę czerwone niteczki - rozstępy, ktore po clotrimzolu nie znikają.
I tu moje pytanie. Czy to może być skutek uboczny stosowania
symbicortu? W ulotce, w działaniach niepożądanych było napisane, że
rzadko mogąwystąpić zaburzenia skórne i tkanki łącznej - częste
siniaczenie, ale o rozstępach nic. I to u tak małego dziecka. Mamy
kontrolę u lekarza specjalisty 13 stycznia, więc na pewno o to
zapytam. Ale może ktoś miał podobny problem i może coś na ten temat
powiedzieć.
Czy na rozstępy u cztreolatki można stosować kremy, których używają
dorośli, bo chyba dla dzieci takich nie ma. Proszę o pomoc.
Obserwuj wątek
    • hikobryk Re: Rozstępy skóry u 4-letniego dziecka 20.12.09, 23:18
      Zabo_pelagio, mnie kierujesz na inne forum, a np. liiony, która pyta
      o usuwanie zębów u sześciolatka to już nie? Cóz to, jedni mogą zadać
      tu pytanie o dziecko, a innych odsyła się na inne forum. O zęby
      sześciolatka też chyba liiona mogła zapytać na forum dziecięcym, a
      jednak tu jej odpowiedziano, więc w czym problem?
      Zauważ,że pytam tu o "dorosłe" kremy na rozstępy. Przeszkadz ci to?
      • minniemouse Re: Rozstępy skóry u 4-letniego dziecka 21.12.09, 00:06
        dlaczego stosujesz krem na wlasna reke?

        clotrimazol to jest krem przeciw grzybom, np jak ktos ma ma miedzy
        placami na stopach Mycelex, Lotrimin albo kobiety stosuja
        dopochwowo - Canesten,
        wiec po jakiego grzyba smarujesz dziecku skore na cos co nawet nie
        wiesz co to jest a pewnie nie grzyb?

        slad wiesz ze to sa w ogole rozstepy?


        skoro dziecko boli to sprobuj przyspieszyc wizyte albo pojsc do
        lekarza domowego i chociaz zapytac co z tym mozna zrobic.

        Minnie
    • wiedzma30 a moze 21.12.09, 07:23
      A czy ona przeypadkiem nie rosnie szybko? nie przybiera duzo i szybko na wadze?
      bo wtedy tez pojawiaja sie rozstepy...

      A masc/krem przeciwko grzybicy napewno nie pomoze...
    • green_land Re: Rozstępy skóry u 4-letniego dziecka 21.12.09, 09:06
      Pokazałabym dziecko pediatrze - może zdecydować o ew. zmianie leku,
      jeżeli objawy połączy z jego przyjmowaniem.
      Jeżeli Twoja córka rośnie szybko a do tego jest dość pulchna, to
      mozłiwe, ze lek nie ma z tym nic wspólnego.
      No i jak już pisano powyżej - clotrimazol jest na grzybicę.
    • artur737 Re: Rozstępy skóry u 4-letniego dziecka 21.12.09, 21:42
      Maci na rozstepy maja znaczenie maskujace.

      Jezeli sa to prawdziwe rozstepy to kiedys mozna pomyslec o terapii laserowej.
      Laser trwale poprawi wyglad skory choc jakies tam niewielkie slady po rozstepach
      prawie na pewno zostana.

      Zabieg laserowy jest troche bolesny.
      • 2man2man Re: Rozstępy skóry u 4-letniego dziecka 22.12.09, 10:11
        Rozstępy z czasem goją się. Żeby zapobiec pojawianiu się nowych i powiększaniu
        już powstałych, należy sukcesywnie nawilżać skórę, pić wodę (MINERALNĄ, nie
        herbaty, kawy, soki, ważne są kationy i aniony w wodzie MINERALNEJ). U dzieci
        problem jest większy, bo ich skórka jest bardzo delikatna, z kolei nawilżanie
        (tłuste kremy) może pomóc. Serdecznie pozdrawiam!

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka