Dodaj do ulubionych

Jak sprawdzić, które pokarmy szkodzą?

07.02.12, 21:49
Chciałabym przebadać się pod kątem "pokarmowym", bo mam wrażenie, że część rzeczy mi bardzo nie służy, ale sama nie potrafię dojśc do tego, co. Czy są jakies badania, które sprawdzą, co np. źle trawię, na co mam alergię/nietolerancję?
Obserwuj wątek
      • kulawa_wodzirejka Re: Jak sprawdzić, które pokarmy szkodzą? 09.02.12, 14:42
        tylko badnia na alergie? a takie, ktore wykrywaja, czy wytwarzamy wszystkie enzymy potrzebne do trawienia? bo jak ktoregos brakuje, robia sie problemy... moje menu jest przypadkowe i z doskoku, jakis czas temu bylam na diecie bezmlecznej i bezmacznej ale teraz jem prawie wszystko (oprocz rzeczy mlecznych). Zauwazylam, ze chyyyba po tym, jak zaczelam na nowo jesc ciasta, pizze zaczelam miec problemy z wyproznianiem (rzadko, ekhem... stolec nie jak u wiekszosci ludzi a cienki i w kawalkach - sorry za opis ale inaczej sie nie da). A i brzuch jak u kobiety w ciazy, jak trzymalam tamta diete bylo ok, ale sama dieta chyba srednio zdrowa, prawie anemiczna ;[
        • aqua48 Re: Jak sprawdzić, które pokarmy szkodzą? 09.02.12, 18:08
          Najprościej i bezpłatnie - zapisuj codziennie wszystko co zjadłaś, nawet w minimalnych ilościach, oraz jak się czułaś danego dnia. Najlepiej przez parę tygodni. Potem idź z tymi notatkami do lekarza i ustal właściwą dla Ciebie dietę, której musisz się trzymać, a nie jadac "z doskoku", byle co. A dieta bezmleczna i bezmączna wcale nie musi być niezdrowa, ani "anemiczna".
          No i od razu wyeliminuj to co ewidentnie Ci nie służy, czyli ciasta i pizze.
        • 1labo Re: Jak sprawdzić, które pokarmy szkodzą? 10.02.12, 22:41
          Badania na enzymy może zlecić gastrolog, ale najpierw można spróbować wprowadzić zmiany w sposobie odżywiania.
          Wzdęcie brzucha i kłopoty z wypróżnianiem mągą być wywołane przez niską zawartość błonnika w diecie, zbyt małe nawodnienie organizmu, "syfne" jedzenie niewiadomego składu. Pizzę i ciasto przy takich problemach proponuję wykluczyć. Propozycja z zapisywaniem co się jadło każdego dnia i o jakiej porze nie jest zła. Oprócz tego proponuję:
          1. codziennie wieczorem przygotować sobie 3-4 śliwki - zalewamy je połową szklanki przegotowanej chłodnej wody i zostawiamy na noc - "kompocik" pijemy na czczo
          2. nie wychodzimy z domu bez śniadania: sugeruję jogurt naturalny lub kefir (chyba, że stwierdzono alergie na białko mleka, bo nie do końca zrozumiałam czemu ta dieta bezmleczna, jeśli tylko np. nietolerancja laktozy, można spróbować z jogurtami i kefirem) i do tego może być musli - najlepiej własnej kompozycji, żeby ograniczyć ilość cukru - mogę podać przepis.
          3. nie jemy batonów, drożdżówek, kanapek z majonezowymi sosami dostępnych w sklepach spożywczych, parówek, chipsów i innych fastfoodów. Unikamy smażonych potraw.
          4. Jeśli jesz w stołówce - zwróć uwagę jak się potem czujesz - jeśli czujesz jak rozdyma Ci brzuch - zmień lokal - tu dodają sody oczyszczonej do obiadów.
          5. Jedz jak najwięcej: zup, surówek najlepiej zrobionych w domu z dressingiem z soku z cytryny i jakiegoś zdrowego oleju + czosnek i ew. niewielka ilość soli, produktów pełnoziarnistych.
          6. można kupić w aptece preparaty zawierające kultury dobrych bakterii probiotycznych, które też wspomogą układ pokarmowy.
          7. Pij dużo wody niegazowanej - 1,5-2 litry dziennie. Jeśli dotąd piłaś dużo mniej, zwiększaj ilość wypijanego płynu stopniowo. Jeśli woda Ci nie pasuje (za zimno), możesz pić zieloną herbatę, yerba mate, pokrzywę, herbatę z dzikiej róży.
          Pozdrawiam

Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka