Dodaj do ulubionych

Witaminy dla nastolatka ( niski wzrost)

08.07.07, 23:28
Doradźcie mi prosze jakieś witaminy dla syna. Ma 14lat i jest niski bardzo (
150). Ja byłam wyższa w Jego wieku, mąz też...
Nie wiem jak mu pomoć, na leczenie się nie kwalifikuje jeszcze, ale boję się
już, że coś przeoczę.

Pozdrawiam
Ala
Obserwuj wątek
      • malinova14 Re: Witaminy dla nastolatka ( niski wzrost) 09.07.07, 12:05
        Moj brat byl b.niski najnizszy w klasie przez dluzszy czas i lekarka nawet
        zalecila branie specjalnie hormonu wzrostu czego na szczescie moja matka nie
        zrobila.W pewne lato jak mial ok 14 lat pojechal na kolonie i wrocil w
        powyrastanych ubraniach tak sporo podskoczyl wzrostowo i potem dobil do 1,82 cm.
        Moze poczekaj troche i sam podrosnie,napewno pomocne sa rozne sporty np
        rozciagajace wyciagajace tak mi sie wydaje :)
        • pauulek Re: Witaminy dla nastolatka ( niski wzrost) 09.07.07, 12:11
          pojdz do lekarza ktory sie natym zna, wystarczy zdjecie roentgenowskie jego
          przegubu zeby stwierdzic mozliwosci jego rosniecia.
          Moge tylko z wlasnego doswiadczenia powiedziec tak jak przedmowczyni ze
          niektorzy sa troche spoznieni-moj najlepszy kumpel urosl w ogolniaku 25 cm-
          Mareczku pozdrawiam.
          • dolce_bacio Re: Witaminy dla nastolatka ( niski wzrost) 09.07.07, 16:02
            powinnas isc z nim do specjalisty,jest kilka przyczyn niskiego wzrsotu.moze ma
            konstytucjonalnie uwarunkowany opozniony wzrost(co czesto zdarza sie u chlopcow
            i jest uwarunkowane genetycznie,moze byc "spozniony jakies 2 lata i"pogoni"
            rowiesnikow,nie wymaga to leczenia,ale zeby sie o tym przekonac idz do
            endoktynologa z synem zeby wykluczyc powazniejsze przyczyny.a w jakim wieku
            pojawily sie oznaki dojrzewania,moze przedwczesnie?to tez moze byc przyczyna
            niskiego wzrostu.albo nieodczynnosc tarczycy.
      • ala_ben Re: Witaminy dla nastolatka ( niski wzrost) 12.07.07, 01:37
        Dzięki za odpowiedzi.
        Syn napewno jest ojca o dosc pokaźnym wzroscie, nie ma co do tego watpliwości:)
        Nie uprawia żadnego intensywnego sportu, sporo siedzi na komputerze, może to
        jest przyczyna...
        Ale syn urodził sie malutki. Narazie na endokrynologa za wcześnie. Normy go
        obejmują.
        Gdyby ktoś coś jeszcze doradził to będę wdzięczna.
        Pozdrawam
        Ala
        • tijgertje Re: Witaminy dla nastolatka ( niski wzrost) 12.07.07, 09:29
          ala_ben napisała:
          Nie uprawia żadnego intensywnego sportu, sporo siedzi na komputerze, może to
          > jest przyczyna...

          Jak siedzi NA komputerze, to pewnie go tylek boli:-)))
          A powaznie: Wielu chlopakow wyskakuje w gore pozniej. Znam troche takich
          przypadkow: zawsze najmniejszy w klasie, wszyscy sie nabijaja z karzelkowatego
          wzrostu, a nagle jak dzieciak ma 15-17 lat to w krotkim czasie rosnie 20-30cm i
          wiecej. Mam nawet takiego kuzyna, konczyl podstawowke(wtedy jako 15-latek), byl
          pol glowymniejszy ode mnie (mam 162cm wzrostu). Po pierwszej klasie szkoly
          sredniej wyjechal, zobaczylam go rok pozniej i mnie zamurowalo: 185cm wzrostu!
          Tak, jak ktos ci wyzej radzi, idz do lekarza, nie czekaj, z przeswietlenia
          mozna dosc dokladnie okreslic jakie dziecko bedzie wysokie, nie ma co czekac,
          bedziesz spac spokojniej. W Holandii, gdzie mieszkam tak badane sa wszystkie
          dzieci, zdaje sie, ze okolo 6-7 lat, w razie, gdy przewidywany wzrost jest
          ponizej normy mozna dosc wczesnie rozpoczac kuracje hormonalna. Znam taki
          przyklad: 3 siostry, 2 leczone hormonalnie i sa przecietnego wzrostu, jedna
          nie, bo miescila sie w normie, jest bardzo niska, ale nadal w normie. Rodzice
          byli zawiedzeni, gdy dla niej odmowiono terapii, ale reguly sa bardzo scisle,
          czasem centymetr czy 2 robi roznice, terapii nie stosuje sie u dzieci tylko dla
          widzimisie rodzicow, ktorzy sami sa wysocy, a dziecko ma np wzrost po malej
          babci.
          • alma77 Re: Witaminy dla nastolatka ( niski wzrost) 12.07.07, 10:34
            Witam, ktoś Ci doradził zdjęcie rtg i racja- przypomniałam sobie jak mój
            starszy syn miał robione zdjęcie stopy z powodu urazu (miał ok.15 lat) i lekarz
            stwierdził, że jeszcze sporo urośnie. Mój młodszy syn ma 14,5 roku (jest ze
            stycznia 93) i dopiero od kilku miesięcy zaczął naprawdę rosnąć (ma tak. ok 168
            cm)a w ubiegłe wakacje niecałe 150cm (jego brat w tym wieku miał ok.180 cm). Z
            witaminami i minerałami trzeba uważać, bo niektóre mogą powodować mineralizację
            kości i hamować rośnięcie.
    • alina66 Re: Witaminy dla nastolatka ( niski wzrost) 12.07.07, 13:52
      dołączę się.
      Mój syn był do końca gimnazjum najniższy w klasie (my - rodzice- jesteśmy
      wysocy oboje), jeśli dobrze pamiętam, to też w okolicach 1,50, koledzy
      przewyższali go w każdym razie więcej niż o głowę.
      Wszyscy koledzy już strzelili w górę, a on ciągle mały, bardzo się stresował, a
      ja stresowałam się tym, że on się stresuje :))
      Zaczął rosnąć w wakacje między gimnazjum a liceum, ma 19 lat i 185 cm wzrostu,
      a więc całkiem przyzwoicie.
      Syn trenował pływanie, ale nie sądzę, żeby to miało związek z tym, że urósł
      później.
      Aha. Ojciec mojego syna urósł wcześniej :))
      A więc nie przejmuj się i ... pocieszaj syna.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka