Dodaj do ulubionych

Lektura obowiązkowa !!!

25.03.05, 20:20
Hej! Właśnie nabyłam kwietniowy numer Shape'a i ogłaszam, że się dowiedziałam
dokładnie jakie jest moje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. A Wy też się
dowiecie, bo już wpisuję jak policzyć.
1. Masa ciała w kg...
2. Wzrost w cm...
3. Pomnóż masę ciała w kg przez 9,6=...
4. Pomnóż wzrost w cm przez 1.8=...
5. Pomnóż swój wiek w latach przez 4,7=...
5. Do 655 dodaj wynik z punktu 3=...
7. Do wyniku z punktu 6 dodaj wynik z punktu 4=
8. Od wyniku z punktu 7 odejmij wynik z punktu 5=...

Otrzymałaś dzienne zapotrzebowanie swojego organizmu na kalorie.

9. Pomnóż dzienne zapotrzebowanie swojego organizmu na kalorie przez
odpowiedni
współczynnik:
a) 1,2 - jeśli prowadzisz siedzący tryb życia
b) 1.375 - jeśli 1-3 razy w tygodniu jesteś aktywna, ale ćwiczysz niezbyt
intensywnie
c) 1,55 - jeśli 3-5 razy w tygodniu jesteś aktywna i ćwiczysz ze średnią
intensywnością
d) 1,725 - jeśli prowadzisz bardzo aktywny tryb życia co oznacza intensywne
ćwiczenia 6-7 razy w tygodniu.

Zapisz wynik mnożenia. Jest to wartość oznaczająca liczbę kalorii, która
zjadana dziennie pozwala ci utrzymać obecną wagę. (Mi wyszło 1666 kalorie)

10.
a) Jeśli chcesz schudnąć 1 kg tygodniowo, od obliczeń z punktu 9 odejmij 500
kcal. Otrzymałaś maksymalną liczbę kalorii, którą możesz zjadać dziennie, by
tracić ok. 1 kg tygodniowo.
b) Jeśli chcesz schudnąć pół kg tygodniowo, od obliczeń z punktu 9 odejmij
200
kcal. Otrzymałaś maksymalną liczbę kalorii, którą możesz zjadać dziennie, by
tracić ok. 0,5 kg tygodniowo.

No to liczymy, dziewczyny i do roboty!!
M.
Obserwuj wątek
    • ania.priv Re: Lektura obowiązkowa !!! 25.03.05, 21:40
      Teraz ja:)
      Dzienne zapotrzebowanie na kalorie - 1517,7
      Liczbę kalorii, która zjadana dziennie pozwala utrzymać obecną wagę - 2086
      (strrrasznie duzo! czy to mozliwe???)
      max dziennie moge zjesc - 1886 kcal (dalej wydaje mi sie duzo)

      • moonika_l Re: Lektura obowiązkowa !!! 25.03.05, 22:24
        Aniu, wszystko jest mozliwe - zauważ, że ważny jest wiek, wzrost i obecna waga.
        Poza tym dużo to jest 5 tysięcy kalorii, a dwa tysiace to nawet nie jest norma
        dla kobiet o siedzącym trybie zycia. O ile pamietam, to taka norma to ok. 2200
        kcal.
        Moj syn - lat 13, wzrost 168, waga 48 kg, ma niemal identyczne zapotrzebowanie
        na kalorie jak ja. A przeciez ani wieku, ani wagi to podobnych nie mamy.. tylko
        wzrost niemal ten sam.
        Mysle, ze w Twoim wypadku wazny jest ten wspolczynnik trybu zycia - im wiecej
        cwiczysz, tym wiecej kalorii mozesz dostarczyc, ot i po tajemnicy.
        Pozdrawiam
    • margolka123 Re: Lektura obowiązkowa !!! 27.03.05, 10:42
      Monika, chcialabym bardzo uprzejmie podkreslic, ze wychodzi DOKLADNIE to samo,
      co w znacznie bardziej uproszczony sposob promuje na tym i nie tylko forum,
      czyli 23 kcal na kilogram wagi (do utrzymania, albo docelowej, jak kto woli).
      Tak sie wlasnie do tego dochodzi, jak ktos lubi liczyc to sobie liczy. Aha - po
      35 roku zycia zamiast 23 jest 19. Tylko ze to sa kalorie potrzebne "do
      przezycia", jak ktos jest dodatkowo aktywny to sobie dodaje 200-300. Ale fajnie
      ze niedowiarki moga sobie same to policzyc na piechote
      • margolka123 Re: Lektura obowiązkowa !!! 27.03.05, 10:56
        Policzylam na sobie. Poniewaz prowadze siedzacy tryb zycia ostatnio, wyszlo mi
        ze przy 68 kg dzienne zapotrzebowanie to 1434 kalorie, po przemnozeniu - 1720.
        Chce chudnac 1 kg tygodniowo, odliczam 500 - i jest moja dieta 1200 kcal. Tylko
        dziewuszki-odchudzaczki, problem w tym ze to nie zawsze dziala jak automat.

        I jeszcze jedno - nie zgadzam sie Monika z Toba, ze dzienne zapotrzebowanie
        kaloryczne kobiety prowadzacej siedzacy tryb zycia to 2,2 kalorii. Oblicz
        parametry od tylu, ile taka kobieta musialaby wazyc, jak byc wysoka... Kobieta
        o prawidlowej masie ciala (powiedzmy, nie chudzielec, ale taka "normalna", 60
        kg) w moim wieku - 34 lata - bedzie miala nizsze od mojego zapotrzebowanie
        pozwalajace utrzymac wage. Przerzucilam sie ostatnio na francuskie gazety o
        odchudzaniu, dostalam caly stosik - tam wcale nie znaja pojecia dieta 1500 kcal
        dla kobiet - to jest wrecz norma kaloryczna, gdy mowimy o siedzacym trybie
        zycia, bez sportu. 2000 kcal to norma dla kobiet uprawiajacych sport co drugi
        dzien.

        margolka
        • kate22 Re: Lektura obowiązkowa !!! 27.03.05, 17:23
          Własnie mnie to zawsze zastanawiało: skąd ten pomysł na diete 1000 kcal i dlaczego taki popularny. Dla mnie wyszło zapotrzebowanie dzienne: 2400 (bo ćwicze 6 razy w tygodniu czasem nawet 2x dziennie), czyli gdybym chciała chudnąć 1 kg w tyg wychodzi: 1900 kcal niektóre dziewczyny by za nic w swiecie nei chciały tyle jeść a ja zjadam tak najmniej 1500 kcal do powiedzmy 1800 kcal i chudne. W ciągu miesiąca wprawdzie 3 kg, ale ja tam sie ciesze bo się nei głodze i z taką dietą jak mam teraz moge zyc normalnie nie nazywając tego nawet dietą (z tym ze nie jem bardzo wielu zabronionych produktów wiadomo: białe pieczywo, zadne słodycze itd.)
    • margolka123 Re: Lektura obowiązkowa !!! 29.03.05, 12:31
      Przeczytalam Shapa, i jedno (wazne) uzupelnienie. Tempo 1 kg na tydzien to nie tylko odjecie 500 kcal
      od maksymalnej liczby kalorii. Trzeba jeszcze zaplanowac trening, ktory pozwoli na spalenie ok. 200
      kcal dziennie (w gazecie jest plan rozpisany na 4 tygodnie). Generalnie tekst jest nieco belkotliwy.
      mozna sie pogubic w liczbie kalorii do spalenia i wyeliminowania, ale przekaz jest dosc jasny: dieta
      ograniczajaca kalorie i trening. Amen

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka