adam_s3
18.03.06, 17:18
Dzisiaj odwiedziłem targi turystyczne Euroregion Tour 2006 w Jabloncu nad
Nysą. Bardzo bogata oferta czeskich organizatorów turystyki może być dla nas
przykładem tworzenia i promowania produktu turystycznego. Jeleniogórskie
Starostwo Powiatowe miało swoje stoisko na którym można było zostawić
materiały promocyjne gmin. Od obsługi stoiska dowiedziałem się, że targi
cieszyły się przez te trzy dni bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających.
Ostatnio widziałem przygotowany przez nasz Urząd tekst promocyjny w ramach
programu INTERREG III A. Można w nim przeczytać m.innymi:
Atuty – atrakcyjność przyrodniczo-krajobrazowa miasta, położenie przy ważnej
drodze krajowej nr 3, wolne tereny pod inwestycje, rozwinięta infrastruktura
techniczna, niewielka odległość do granicy z Czechami.
Atrakcje turystyczne – wodospad Szklarki, Śnieżne Kotły i Bobrowe Skały,
Złoty Widok, Cicha Dolina, dobra baza noclegowo-gastronomiczna
Priorytety – poprawa infrastruktury komunikacyjnej w celu lepszej
transgranicznej dostępności obszaru, zmniejszenie obciążenia i zagrożenia
środowiska naturalnego w celu wsparcia trwałego i zrównoważonego rozwoju
pogranicza, stworzenie warunków dla dalszego rozwoju turystyki.
Strategia władz miasta oscyluje wokół rozwoju gospodarczego czy
turystycznego? Jak można pogodzić decyzje o budowie olbrzymiej hali
produkcyjnej z atrakcyjnością przyrodniczo-krajobrazową miasta?