Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    na czym polega.....

    IP: *.atol.com.pl 27.03.06, 15:03
    na czym polega praca specjalisty ds. marketingu. moze jest to śmieszne
    pytanie ale jestem osobą ktora szuka pracy (bezskutku)i myslałam o
    przekwalifikowaniu się.znalazłam dość ciekawe ogłoszenie (nazwa stanowiska
    j.w.)w którym spełniam wszystkie wymogi, ale tak do końca niewiem czym
    mogłabym sie zajowac na tym stanowisku. proszę o pomoc.dziekuje
    Obserwuj wątek
      • Gość: majka Re: na czym polega..... IP: *.mtvk.pl 27.03.06, 20:07
        Dobre pytanie!

        "Specjalista ds marketingu" to fajnie brzmiący slogan. Fasada, za którą
        niewiele się kryje.
        To praktycznie jedyna furtka dla ludzi, tkwiących na bezsensownych
        ogólnobiurowych-niespecjalistycznych stanowiskach biurowo-administracyjno-
        asystenckich. A dlaczego? No bo jakie mamy możliwości:
        - działka księgowość/kadry/płace - wysoka półka, tu nie ma lania wody, trzeba
        znać przepisy, programy itd.,
        - działka informatyka - j/w - specjalistyczsna wiedza, konkurencja, "nie dla
        kobiet":),
        - działka jakość - j/w, konieczne liczne kursy dokształcające, trzeba skóry
        nosorożca, żeby w tym się przebić,
        - działka prawo - j/w, konieczne przede wszystkim zarąbiście trudne studia,
        Itd. A w marketingu? Wymagane wszystko i nic. Lanie wody. Albo - jesteś
        wciskaczem towaru/usługi, uzależnionym od limitów sprzedażowych. Plusy? Byle
        specjalista ma praktycznie na wejściu wizytówkę i szereg innych gadżetów....
        Startuj! Powodzenia!
        p.S. Tylko niech mnie tu nie zakrzyczą jakieś szczęśliwe jednostki z wielkich
        miast, robiące w marketingu przez duże M. Nie to mam na myśli :)))
                  • hefalumb Re: na czym polega..... 28.03.06, 00:42
                    Jasne ! Buhahahaha
                    Pracowałem w kilku firmach i uwierz mi dział marketingu żyć nie potrafił,bez
                    dz.handlowego.
                    Przykro mi to mówić,ale to przeważnie szare biurkowce i w starciu z
                    rzeczywistością,są ograniczeni jedynie formułkami i zasadami uniwersyteckimi.
                    A to się ma ni jak do mechanizmów sprzedaży i marketingu.
                    Chociaż nie,znałem jednego marketingowca,który rozpoczynał swoja pracę jako
                    PH.Poznał specyfikę klientów,ich oczekiwania,preferencje pewnego segmentu,po
                    czym został specjalistą ds. marketingu i to najlepszym w swoim mieście.Jedynie
                    to,że to było w Lizbonie.
              • Gość: Dosia Re: na czym polega..... IP: *.nycmny.east.verizon.net 28.03.06, 05:07
                > Oderty przygotowywują Handlowcy 9w 95% przypadkach),

                Znaczy kazdy po swojemu i na odwal - bo skoro nie ma dzialu marketingu, to nie
                ma komu opracowac standardow oferty, loga, papieru firmowego. Rozumiem tez, ze
                kazdy handlowiec lata drukowac oferty do swojej drukarni, ma wizytowki takie
                jak sobie sam wymyslil i wydrukowal. Jednym slowem PROWIZORKA.

                matariały nt. firmy-
                > szefostwo lub PR,

                W wiekszych firmach dzialy PR i marketingu sa czesto polaczone. A jezeli w
                Twojej firmie szefostwo zajmuje sie przygotowywaniem materialow reklamowych, to
                kto w takim razie zarzadza firma???

                a przyjęcia dla klienta-firmy cateringowe.

                A kto znajduje firme cateringowa, zatwierdzi jadlospis, karte win, a w
                pierwszej kolejnosci znajdzie miejsce na impreze? A kto przygotuje projekt
                zaproszen, zajmie sie wyslaniem zaproszen do tysiecy potencjalnych gosci, kto
                zajmuje sie sporzadzeniem listy gosci? Kto przygotowuje materialy reklamowe,
                gadzety i broszury, ktore klienci dostana do lapki przy wyjsciu z przyjecia?


                > Pozdrowionka dla prawdziwych Handlowców,a specjalistów i inną swołocz na
                szafot

                Od razu widac w jakiej firmie jestes handlowcem... ;) bez obrazy...
      • Gość: doris tak wygląda praca specj. ds. marketingu IP: *.c9.msk.pl 28.03.06, 08:19
        opowiem Ci "Pomoc", jak wyglądała praca Specjalisty ds. Marketingu, w której
        byłam zatrudniona. Więc, bezpośrednio pracownik ten podlegał Kierownikowi
        Marketingu. Kierownik ów miewał pomysły wszelakie, a Specjalista był dziełem
        wykonawczym. W firmie, o której piszę 80% czasu zajmowały specjaliście
        czynności związane z masowa korepspondencją - wszyscy klienci firmy przecież
        muszą mieć pełne skrzynki na listy, prawda? :-) Były też róznego rodzaju akcje
        promocyjne, konkursy dla klientów etc. Konkursy ciagnęły za sobą nagrody,
        trzeba było to wszystko zorganizować. Kto organizował? Specjalista ds.
        Marketingu. Ponadto wiadomo gadżety firmowe być muszą, więc trzeba dbać o
        chociażby zapas papieru słuzbowego, wizytówki dla pracowników, długopisy
        reklamowe i inne większe czy cenniejsze gadżety dla klientów. Wiele innych
        obowiązków było oczywiście, ale nie sposób ich tu wymienić. Poglądowo chyba
        oddałam istotę tego stanowiska.

        Ale jak widzę zastanawiacie się wogóle po co marketing! Marketing w praniu =
        kreowanie wizerunku zewnetrznego firmy i takie ubieranie firmy w modne
        ubranka :-) Innymi słowy trochę "gadźeciarstwo". Wiadomo, że ciężko kogoś
        spostrzec w tłumie i marketing ma zadbać o to, aby ten ktoś się wyróżniał i
        zwracał na siebie uwagę = gdy przyjdzie mu na myśl kupno czegokolwiek, poleci
        do firmy, która mu zapadła czymś w pamięć np. hasłem na parawanie, za którym
        skrywał się leżąc latem na plazy.

    Popularne wątki

    Nie pamiętasz hasła

    lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka