Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

zwolnienie, bo koleżanka zaszła w ciążę

23.01.07, 11:05
    W czwartek koleżanka z innego działu poinformowała, że jest w 4 mies. ciąży.
    W piątek ja dowiedziałam się, że za miesiąc zostane zwolniona (po 2 latach
    pracy, z 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia) z powodu redukcji etatu. Chyba
    nic nie mogę zrobić?
    Lepiej samemu złożyć wymówienie, rozwiązać umowę za porozymieniem stron czy
    też samemu wypowiedzieć, zanim oni to zrobią? Zupełnie nie znam się na
    temacie. Doradźcie coś...
    Obserwuj wątek
      • Gość: anna Re: zwolnienie, bo koleżanka zaszła w ciążę IP: *.internetdsl.tpnet.pl 23.01.07, 12:38
        Dlaczego piszesz w tytule, że zwalniają cię, bo koleżanka zaszła w ciążę?
        Przecież to są dwie różne sprawy i na dodatek ona pracuje w innym dziale, a
        więc jak to ma się do twojej osoby?

Jeśli chcesz zostać w firmie, może zaproponuj, że na czas nieobecności
        koleżanki jesteś w stanie przejąć jej obowiązki. Dla firmy takie rozwiązanie
        jest lepsze niż szukanie kogoś z zewnątrz na zastępstwo. Jeśli jesteś dobrym
        pracownikiem z pewnością dyrekcja zaakceptuje takie rozwiązanie. Chyba, że
        przyczyny rozwiązanie z tobą umowy są inne (jesteś złym pracownikiem), to wtedy
        z pewnością się nie zgodzą, ale przynajmniej będziesz wiedziała jakie są
        prawdziwe przyczyny rozwiązania z tobą umowy o pracę.

• limet Re: zwolnienie, bo koleżanka zaszła w ciążę 23.01.07, 13:28
          O takiej opcji nie pomyślałam, żeby zaproponować coś takiego. Dzięki. Wezmę to
          pod uwagę. Firma zastępstwa nie przewiduje raczej - chyba, że pracę dorywczą
          dla studentki, która ciężko pracuje za klikaset zł, żeby mieć jakie
          doświadczenie. Zarówno w tamtym dziale, jak i w moim nie będzie nowego
          pracownika. Po prostu i tutaj, i chyba tam będzie tylko jedna osoba, na którą