Dodaj do ulubionych

Ani złotówki na kolej w Mielcu

28.10.08, 10:58
Bez finansowego wsparcia z budżetu państwa zostanie w przyszłym roku
kolej w Mielcu. Poseł Krzysztof Popiołek protestuje.
Znany jest już projekt budżetu państwa na 2009 rok. Rząd wyraźnie o
mieleckiej kolei zapomniał. Miasto na oczekiwaną z utęsknieniem
modernizację odcinka Dębica - Ocice, który ciągnie się przez Mielec,
nie dostanie ani grosza. A to dla katastrofalnej sytuacji mieleckiej
kolei oznacza gwóźdź do trumny.

www.rynek-kolejowy.pl/9806/Ani%2Bz%25B3ot%25F3wki%2Bna%2Bkolej%2Bw%2BMielcu.htm
Obserwuj wątek
      • krpi Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 28.10.08, 13:18
        Proszę o jasną odpowiedź i podjęcie konkretnych decyzji. Likwidacja
        lini kolejowej przez Mielec, zaoranie, zrównanie z ziemią i na tym
        miejscu powstanie centrum miasta z prawdziwego zdarzenia czy
        modernizacja lini kolejowej z budowa dworca i peronów z prawdziwego
        zdarzenia oraz parkingu jak również modernizacja ul. Głowackiego.
        Rozwiązanie jest mi obojętne byle nie było tak jak jest teraz w
        samym centrum!
        • onlymielec Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 28.10.08, 23:06
          Lubelski PKP znalazł jakoś pieniądze na remont odcinka Mielec -
          Rozwadów.Mielec- Dębica to ta sama linia tylko inny zarządca.Ten
          zarządca to Podkarpacki PKP.Kto się cieszy że jesteśmy w tym
          województwie ,ten jest zdrowo puknięty.Buzek odpowiesz za ten błąd!!
          • strzelec1 Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 29.10.08, 21:52
            onlymielec napisała:

            > Lubelski PKP znalazł jakoś pieniądze na remont odcinka Mielec -
            > Rozwadów.Mielec- Dębica to ta sama linia tylko inny zarządca.

            Mieszasz fakty (z reszta nie po raz pierwszy). Ostatni remont, tzn ten w 1997
            roku, był wykonany nie na odcinku Mielec - Rozwadów tylko Mielec - Padew i
            zrobiła go ówczesna Południowa DOKP z siedzibą w Krakowie. Remont nie był
            robiony do samej Padwi tylko do ówczesnej granicy DOKP w połowie odległości
            między Padwią i Jaślanami.Jak sie tam jedzie pociagiem w tym miejscu czuć zmianę
            toru bezstykowego na stykowy. Niestety później przyszła powódź i pieniądze i
            sprzęt poszły na odtworzenie zniszczonych linii kolejowych na zachodzie kraju.

            > Ten
            > zarządca to Podkarpacki PKP.
            Bzdura!!! Nie ma czegoś takiego jak podkarpacki PKP. W ogóle to nie ma czegoś
            takiego jak PKP. Za stan linii kolejowej w Mielcu odpowiada PLK S.A. Oddział w
            Krakowie. W Rzeszowie mają jedynie zakład linii kolejowych. Tam zapadają
            najwyżej decyzje typu przetarg na dostawę smaru do rozjazdów.
            • onlymielec Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 30.10.08, 00:25
              smarem to można jedynie nazwać twój post.
              Jedynie remonty na linii Dębica-Rozwadów wykonuje Lubelski
              odział.Wykonano na tej linii nawet w niektórych miejscach dodatkowe
              nasypy pod planowaną drugą nitkę.Mówiono o elektryfikacji.To miała
              być najkrótsza i najszybsza droga łącząca Lublin z Krakowem.Mielec
              zanim nastała "okupacja podkarpacka" miał mieć połączenia z koleją
              szerokotorową .Były plany w ministerstwie infrastruktury na 25
              kilometrową nitkę do Woli Baranowskiej.Mielec miał mieć niezależne
              połączenie z Ukrainą i Azją.Pisałem o dworcu PKP w miejscu obecnego
              dołka i pisałeś bzdury ,za to teraz piszesz że nie ma czegoś takiego
              jak PKP!?!?.Czasami życie boli ,jak patrzą jak niszczeją dworce na
              naszej linii ,na najstarszej linii Galicyjskiej z XVIII wieku.Na
              linii po której jeżdziły lokomotywy na długo wcześniej zanim w
              drewnianym Rzeszowie powstały murowane kamienice.To jednak boli ale
              prawdziwy koszmar to prawda dlaczego tak się dzieje ,i powiem ci
              dlaczego.Ten problem to nie jest kwestia tego roku czy
              wcześniejszego.Tu znajdziesz odpowiedż.
              www.kolej.pl/news/newsy/2002/0124_090310.html
              • strzelec1 Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 30.10.08, 15:52
                > Jedynie remonty na linii Dębica-Rozwadów wykonuje Lubelski
                > odział.

                Zgadza się. W zeszłym roku wykonano remont jednego z torów w Tarnobrzegu i
                naprawę torów koło Dąbrowicy. Obie inwestycje sfinansowały PLK oddział Lublin.

                > Wykonano na tej linii nawet w niektórych miejscach dodatkowe
                > nasypy pod planowaną drugą nitkę.

                To akurat jest gdzieniegdzie na terenie oddziału krakowskiego a nie lubelskiego.

                > Mówiono o elektryfikacji.

                Była siarka, była ruch, był sens elektryfikacji. Teraz nie ma.

                > zanim nastała "okupacja podkarpacka" miał mieć połączenia z koleją
                > szerokotorową .Były plany w ministerstwie infrastruktury na 25
                > kilometrową nitkę do Woli Baranowskiej.Mielec miał mieć niezależne
                > połączenie z Ukrainą i Azją.

                Na ten temat było wiele spotkan, których inicjatorem był Tomasz Jańczak prezes
                Kronospan. Nigdy jednak nie usłyszeliśmy o konkretach. Już szacunkowe wyliczenia
                wykazywały nieopłacalność czegoś takiego.

                > Pisałem o dworcu PKP w miejscu obecnego
                > dołka i pisałeś bzdury ,

                Konkretnie co?

                >za to teraz piszesz że nie ma czegoś takiego
                > jak PKP!?!?.

                A jest? Udowodnij. PKP istnieje tylko w świadomości słabo zorientowanych
                dziennikarzy i Twojej.

                > Czasami życie boli ,jak patrzą jak niszczeją dworce na
                > naszej linii ,

                Oj niestety to boli jak się to skonfrontuje z obrazem jaki pamiętam z lata
                dziecięcych i młodzieńczych. Teraz to ta nasz kolej wyglada gorzej jak na Ukrainie.

                > na najstarszej linii Galicyjskiej

                bzdura

                > z XVIII wieku.
                A te bzdury to skad? Mnie w szkole uczyli ze rok 1887 był w XIXw. a nie XVIIIw.

                > Na
                > linii po której jeżdziły lokomotywy na długo wcześniej zanim w
                > drewnianym Rzeszowie powstały murowane kamienice.

                W Rzeszowie pociagi pojawiały sie jakieś 30 lat wcześniej jak w Mielcu. A
                stolice dla Mielca były wtedy we Wiedniu i Lwowie a nie w Krakowie.

                > To jednak boli ale
                > prawdziwy koszmar to prawda dlaczego tak się dzieje ,i powiem ci
                > dlaczego.Ten problem to nie jest kwestia tego roku czy
                > wcześniejszego.Tu znajdziesz odpowiedż.
                > www.kolej.pl/news/newsy/2002/0124_090310.html

                Jakoś nie widzę tam żadnej odpowiedzi.

                Irytujesz sie ze to co piszesz nazywam bzdurami. Czasem trzeba nazwać rzeczy po
                imieniu. Nie wiem tylko dlaczego tak piszesz: czy nie masz pojęcia o czym
                piszesz czy celowo manipulujesz faktami jak Tobie wygodnie. Co w twoich postach
                jest prawda potwierdzam.

                I kiedy niby napisałem ze kolej w Mielcu jest niepotrzebna?
                • abercrombies Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 31.10.08, 00:45

                  > Zgadza się. W zeszłym roku wykonano remont jednego z torów w
                  Tarnobrzegu i
                  > naprawę torów koło Dąbrowicy. Obie inwestycje sfinansowały PLK
                  oddział Lublin.

                  I pytanie czy podniesiono tam prędkość z 30 km/h do 70 km/h (czyli
                  tak jak było dawniej)? Bo wydaje mi się że nie - skoro tak to co to
                  za remont śmieszny?


                  > > Mówiono o elektryfikacji.
                  >
                  > Była siarka, była ruch, był sens elektryfikacji. Teraz nie ma.

                  No i co z tego e nie ma - znałeś w ogóle przyczyny dla których miano
                  elektryfikować i budować drugi tor? Są to te same przyczyny dla
                  których ma być budowana linia kolejowa Podłęże -Piekiełko czyli
                  ruch towarowy Porty Bałtyckie - Słowacja


                  > > To jednak boli ale
                  > > prawdziwy koszmar to prawda dlaczego tak się dzieje ,i powiem ci
                  > > dlaczego.Ten problem to nie jest kwestia tego roku czy
                  > > wcześniejszego.Tu znajdziesz odpowiedż.
                  > > www.kolej.pl/news/newsy/2002/0124_090310.html
                  >
                  > Jakoś nie widzę tam żadnej odpowiedzi.

                  Jeszcze chyba za krótko na tym świecie żyjesz - to oczywiste, że
                  Rzeszów (kolejarze i samorządowcy) chce linię 25 na odcinku
                  podkarpackim całkowicie wykosić, żeby wszystkie nakłady inwestycyjne
                  i dotacje do przewozó szły na linię która biegnie przez Rzeszów a
                  nie przez Dębicę. Wystraczy popatrzeć jak wygląda rozklad jazdy
                  osobowych układany chyba nie przez Kraków. Oni po chamsku nawet
                  zastępczą komunikację autobusową rozpieprzają. Gumowe autobusy
                  kurosowały przez caly prawie rok i nie miały zmienionego
                  dostosowanego do potzreb ruchu kołowego rozkładu jazdy. W mielcu
                  podmieniali autobus na bus mimo, że w rokladzie tego nie było.
                  Chamstwo - jedno wielkie chamstwo. I kto to robił i robi? Kraków? A
                  kto załatwił nam nocny pociąg Hrubieszów - Zamość - Wrocław?
                  Ciekawe że teraz jako ROZTOCZE kursuje przez Rzeszów tarsą okrężną
                  (ponad 70 km. więcej) i przez to półtorej godziny dłużej. Kraków to
                  zdziałał?
              • onlymielec Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 30.10.08, 09:16
                chlujek z całym szacunkiem do twoich poglądów.
                Jednym z powodów dlaczego wybrano Mielec na miejsce zakładów
                lotniczych była kolej.Dzieki władzom w Wiedniu i Krakowie i chwała
                im za to!!!!!!!!!!!!.Po drugiej wojnie światowej po utraceniu przez
                nas Lwowa funcje społeczne w południowo-wschodniej Polsce przejmuje
                Rzeszów.Mielec przypisuje się w województwo rzeszowskie ponieważ
                obawiano się o to że jest tu niewielka "influencja" komunistów a z
                rzeszowa lepiej o kontrolę niż z dalekiego Krakowa .W latach `70
                zaczyna się budowa odcinka Rzeszów-Kolbuszowa-Tarnobrzeg.Przez wiele
                lat ten odcinek nie służył niczemu aż do momentu utworzenia
                województwa Podkarpackiego.Jiebany rząd w warszawie i władze w
                rzeszówku nie potrzebują już kolei w Mielcu ,potrzebują za to
                naszych pieniędzy.Okupacja podkarpacka jest największą plagą dla
                mojego miasta ,kolei zostaje wyksterminowana jako pierwsza ,nastepne
                będą nasze drogi ,lotnisko.Blisko upadłości były już zakłady
                lotnicze ,już się szykował rzeszówek i stał się cud.Po zakupie PZL
                przez amerykanów to rzeszów najbardziej protestował przed wykupem za
                grosze polskich dóbr.Gdy upadała WSK kto prowadził jego uapdłość,
                robili to komornicy z rzeszówka.Pan Deptuła dlaczego nagle
                zachorował ,Pani Skowrońska dlaczego się wstrzymała od
                głosowania?!?!.Dlaczego nic się nie pisze w mediach o tym
                problemie.jiebać ich rzeszów i warszawe.Co jeszcze Pan Deptuła i
                Skowrońska w naszym mieście sknocą?O tym sie nie pisze pisze się za
                to o tym i takich jak ja nazywa się chamami
                www.korso.pl/articles.php?id=3897
                To już drugi budżet w kadecji tych dwóch posłów ,gdzie mielecka
                kolei dostaje kał zamiast kasy ,zaraz przeczytam że piszę
                bzdury ...że kolei nie potrzebna i reszte wymiocin .
                • chlujek Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 30.10.08, 13:28
                  Onlymielec, to nie sa moje poglady a jedynie glos na forum. Starasz
                  sie i masz duzo racji ale jak sam juz doswiadczyles jest niezwykle
                  trudno a czasem i niemozliwe sprowokowac u innych zdrowe, rozsadne i
                  przystajace do rzeczywistosci myslenie. Jednym z powodow tego jest
                  brak myslenia i powielanie pogladow i opini innych.
                  Z mojego punktu widzenia Polska przechodzi w drugi etap
                  kapitalistycznej samodzielnosci. Co mialo zostac sprzedane .
                  sprzedano, co mialo byc zrujnowane , zostalo zrujnowane. Zostala
                  jeszcze ziemia miedzy Odra a Bugiem i pare milionow ludzi w
                  wiekszosci mlodocinych emerytow, maloletnich spolecznych kalek i
                  cwaniakow no i oczywiscie prowadzacy ustawiczne wojny " elity"
                  przyklejone do stolkow i ukladow. A gdzie jest miejsce dla normalnych
                  wyksztalconych, zdrowo myslacych obywateli. Moze w Irlandii, Grecji
                  albo USA. Sprobuj znalezc miejsce i przyszlosc dla swoich dzieci w
                  tym kraju ?

            • abercrombies Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 31.10.08, 00:24
              > Tam zapadają
              > najwyżej decyzje typu przetarg na dostawę smaru do rozjazdów.

              Nie sądzę - drobne remonty utrzymaniowe to też napewno gestia
              Zakładu w Rzeszowie. Wyznaczanie szlakowych i ograniczeń prędkości
              raczej też. Moim zdaniem prędkości na naszej lini są zaniżone a
              szlakowa 20 km/h na odcinku Mielec - Pustków wyznaczona bardzo
              zachowawczo tak by przez kilka dobrych lat nie ponosić żadnych
              nakładów na tą linię. Wystarczyłoby kilka ogarniczeń prędkości a tak
              szlakowa powinna być min. 40 km/h na w/w odcinku (wg.moich
              obserwacji co jednak moze być mylące). Dziwne że tak stanowczo
              formułujesz tezy - znasz regulamin organizacyjny PKP PLK S.A.?
              • onlymielec Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 31.10.08, 00:51
                abercrombies napisał:

                > > Tam zapadają
                > > najwyżej decyzje typu przetarg na dostawę smaru do rozjazdów.
                >
                > Nie sądzę - drobne remonty utrzymaniowe to też napewno gestia
                > Zakładu w Rzeszowie. Wyznaczanie szlakowych i ograniczeń prędkości
                > raczej też. Moim zdaniem prędkości na naszej lini są zaniżone a
                > szlakowa 20 km/h na odcinku Mielec - Pustków wyznaczona bardzo
                > zachowawczo tak by przez kilka dobrych lat nie ponosić żadnych
                > nakładów na tą linię. Wystarczyłoby kilka ogarniczeń prędkości a
                tak
                > szlakowa powinna być min. 40 km/h na w/w odcinku (wg.moich
                > obserwacji co jednak moze być mylące). Dziwne że tak stanowczo
                > formułujesz tezy - znasz regulamin organizacyjny PKP PLK S.A.?
                To już rzeszów dyktuje z jaką prędkością mamy podróżować ,już
                niedługo będziemy mieć zarysy jaki kolor brązu ma mieć stolec.Taka
                decyzja nie jest zachowawcza ,ograniczenie prędkości to następny
                gwóżdż do trumny dla naszej kolei.Gwóżdz od podkarpackiego okupanta!
                • abercrombies Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 31.10.08, 00:58

                  > To już rzeszów dyktuje z jaką prędkością mamy podróżować ,już
                  > niedługo będziemy mieć zarysy jaki kolor brązu ma mieć stolec.Taka
                  > decyzja nie jest zachowawcza ,ograniczenie prędkości to następny
                  > gwóżdż do trumny dla naszej kolei.Gwóżdz od podkarpackiego
                  okupanta!

                  Tutajcelowe byłoby aby ktoś niezależny od PKP PLK wykonał ekspertyze
                  torów na odcinku Mielec - Dębica. W przypadku zaniżania prędkości
                  przez rzeszowskich kolejarzy powinni oni zostać pociągnięci do
                  odpwiedzialności karnej za działania na szkodę spółki.
                  Zaapelujcie do posłow, wladz aby spowodowali wykonanie takich
                  ekspertyz przez niezależna firmę - to może kosztować myślę ok.
                  kilka - kilaknaście tysięcy.

              • strzelec1 Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 31.10.08, 19:36
                abercrombies napisał:

                > > Tam zapadają
                > > najwyżej decyzje typu przetarg na dostawę smaru do rozjazdów.
                >
                > Nie sądzę - drobne remonty utrzymaniowe to też napewno gestia
                > Zakładu w Rzeszowie.

                Ten smar do rozjazdów miał to miało byc uogólnienie utrzymania linii i drobnych
                remontów.

                > Wyznaczanie szlakowych i ograniczeń prędkości
                > raczej też.

                Dokładnie!

                > Moim zdaniem prędkości na naszej lini są zaniżone a
                > szlakowa 20 km/h na odcinku Mielec - Pustków wyznaczona bardzo
                > zachowawczo tak by przez kilka dobrych lat nie ponosić żadnych
                > nakładów na tą linię. Wystarczyłoby kilka ogarniczeń prędkości a tak
                > szlakowa powinna być min. 40 km/h na w/w odcinku (wg.moich
                > obserwacji co jednak moze być mylące).
                Z Mielca do Rzochowa prędkość 20km/h jest w pełni uzasadniona. Maszyniści boja
                sie tam jeździć 20 w niektórych miejscach. Z Rzochowa do Pustkowa faktycznie
                mogłoby być 30 z długa 20 za Rzemieniem. Akurat zaniżenie prędkości nie jest
                kupieniem sobie spokoju - to sposob na zdobycie pieniędzy - na zasadzie żebraka.

                > Dziwne że tak stanowczo
                > formułujesz tezy - znasz regulamin organizacyjny PKP PLK S.A.?

                Nie znam a opinie formułuje na podstawie opinii ludzi którzy tam pracują oraz
                śledze przetargi ogłaszane przez PLK.
                • abercrombies Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 31.10.08, 20:03
                  strzelec1 napisał:

                  > abercrombies napisał:
                  >
                  > > > Tam zapadają
                  > > > najwyżej decyzje typu przetarg na dostawę smaru do rozjazdów.
                  > >
                  > > Nie sądzę - drobne remonty utrzymaniowe to też napewno gestia
                  > > Zakładu w Rzeszowie.
                  >
                  > Ten smar do rozjazdów miał to miało byc uogólnienie utrzymania
                  linii i drobnych
                  > remontów.

                  Wystarczające by dzuałać na szkodę tej linii

                  >
                  > > Wyznaczanie szlakowych i ograniczeń prędkości
                  > > raczej też.
                  >
                  > Dokładnie!

                  No widzisz i dochodzimy do ważnych konkluzji kolego:)

                  >
                  > > Moim zdaniem prędkości na naszej lini są zaniżone a
                  > > szlakowa 20 km/h na odcinku Mielec - Pustków wyznaczona bardzo
                  > > zachowawczo tak by przez kilka dobrych lat nie ponosić żadnych
                  > > nakładów na tą linię. Wystarczyłoby kilka ogarniczeń prędkości a
                  tak
                  > > szlakowa powinna być min. 40 km/h na w/w odcinku (wg.moich
                  > > obserwacji co jednak moze być mylące).
                  > Z Mielca do Rzochowa prędkość 20km/h jest w pełni uzasadniona.
                  Maszyniści boja
                  > sie tam jeździć 20 w niektórych miejscach.

                  Chodzi o 100 metrowy odcinek w okolicach Mielca Południowego - jeśli
                  przez to miało by być na całym odcinku od ługości 8 km. ograniczenie
                  do 20 km/h to rzeczywiście rzeszowscy kolejarze mają powody do dumy
                  i do obrony ich szkodliwych decyzji i to jeszcze przez ludzi z
                  Mielca.

                  Z Rzochowa do Pustkowa faktycznie
                  > mogłoby być 30 z długa 20 za Rzemieniem.

                  A dlaczego 30 a nie 50? Skąd takie ejdnoznaczne sądy u Ciebie?
                  Pracujesz w tym grajdolku? Masz dostęp do danych technicznych? (Ja
                  mówiłem "Około tzn. wcale nie powiedziane, że w przypadku
                  wymiany "kilku" podkładów nie mogłoby tam pojawić się 60 km/h. Co do
                  ograniczeń w niektórych miejscach to masz rację ale tylko co do
                  zasady antomiast nie mogę pojąć skąd u Ciebie taka pewność że w
                  przypadku drobnego liftingu (choćby takiego jaki był na linii 71 1.5
                  roku temu kiedy podniesiono tam prędkość z 30 km/h do 70 kmh)
                  ograniczenia musiałyby być na poziomie 20 km/h

                  Akurat zaniżenie prędkości nie jest
                  > kupieniem sobie spokoju - to sposob na zdobycie pieniędzy - na
                  zasadzie żebraka

                  O czym Ty mówisz??? Te pieniądze ta linia w ten sposób zdobywa od
                  1990 roku (wówczas 30 km/h było na odcinku granica PDOKP w Padwi -
                  Rzochów a więc całkiem podobnej długości odcinek jak dziś Mielec -
                  Pustków.


                  Gratuluję spostrzegawczości!
                  Szkoda tylko, że tego typu wypowiedzi szkodzą kolei w Mielcu i
                  wpisują się w nurt głupwaej akceptacji nienormalnego stanu
                  mieleckiej kolei.
                  • strzelec1 Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 31.10.08, 23:31
                    abercrombies napisał:

                    > > Ten smar do rozjazdów miał to miało byc uogólnienie utrzymania
                    > linii i drobnych
                    > > remontów.
                    >
                    > Wystarczające by dzuałać na szkodę tej linii

                    Drobne naprawy to oni akurat tu wykonują na tyle na ile to ma sens. W tym roku
                    zrobiono nowy przepust w Rzemieniu i wymiane pojedynczych podkładów od Dębicy do
                    Kochanówki. W większości przypadków drobne naprawy nie maja tu sensu. Jedyne
                    rozwiązanie to wjazd PUNa a takie coś może nam zafundować tylko Kraków.

                    > > > Moim zdaniem prędkości na naszej lini są zaniżone a
                    > > > szlakowa 20 km/h na odcinku Mielec - Pustków wyznaczona bardzo
                    > > > zachowawczo tak by przez kilka dobrych lat nie ponosić żadnych
                    > > > nakładów na tą linię. Wystarczyłoby kilka ogarniczeń prędkości a
                    > tak
                    > > > szlakowa powinna być min. 40 km/h na w/w odcinku (wg.moich
                    > > > obserwacji co jednak moze być mylące).
                    > > Z Mielca do Rzochowa prędkość 20km/h jest w pełni uzasadniona.
                    > Maszyniści boja
                    > > sie tam jeździć 20 w niektórych miejscach.
                    >
                    > Chodzi o 100 metrowy odcinek w okolicach Mielca Południowego - jeśli
                    > przez to miało by być na całym odcinku od ługości 8 km. ograniczenie
                    > do 20 km/h to rzeczywiście rzeszowscy kolejarze mają powody do dumy
                    > i do obrony ich szkodliwych decyzji i to jeszcze przez ludzi z
                    > Mielca.
                    >
                    > Z Rzochowa do Pustkowa faktycznie
                    > > mogłoby być 30 z długa 20 za Rzemieniem.
                    >
                    > A dlaczego 30 a nie 50? Skąd takie ejdnoznaczne sądy u Ciebie?
                    > Pracujesz w tym grajdolku? Masz dostęp do danych technicznych? (Ja
                    > mówiłem "Około tzn. wcale nie powiedziane, że w przypadku
                    > wymiany "kilku" podkładów nie mogłoby tam pojawić się 60 km/h. Co do
                    > ograniczeń w niektórych miejscach to masz rację ale tylko co do
                    > zasady antomiast nie mogę pojąć skąd u Ciebie taka pewność że w
                    > przypadku drobnego liftingu (choćby takiego jaki był na linii 71 1.5
                    > roku temu kiedy podniesiono tam prędkość z 30 km/h do 70 kmh)
                    > ograniczenia musiałyby być na poziomie 20 km/h

                    Nie pracuje na kolei. Ale mam tam znajomych i sporo dzieki nim wiem. Nie mam
                    jednak dostępu do badań drezyną pomiarową. Prędkość dopuszczlną oceniam na
                    podstawie tego jak zachowuje sie pociąg jadąc przez poszczególne odcinki z
                    określoną prędkością. Mam porównanie w ciągu ostatnich lat mieliśmy tu wiele
                    zmian prędkości. Poza tym wiem gdzie jakie są podkłady. Z Mielca do Rzochowa są
                    strunbetonowe, kompletnie spękane. Szyny bardziej trzymają się tam trawy jak
                    podkładów. Do Rzochowa bezwzględnie musi byc 20 a w okolicach To Mielca 10. Od
                    Rzochowa powinno byc 30-40. Jak tam było 50 to pociag jechał dość niespokojnie,
                    troche nim rzucało. Za Rzemieniem powinno być 20 bo tam to strasznie nim rzucało
                    przy 30. Niestety cały czas mamy tam wiele popękanych podkładów strunbetonowych
                    lub zgniłych drewnianych. W wielu miejscach śruby mocujące szyny da się wyjąc
                    rękami. Natomiast od Pustkowa do Dębicy myślę, że po drobnym faceliftingu dałoby
                    sie po tym torze jachać 60 może 70 co jak na linie tej kategorii jest przyzwoita
                    prędkością. W 1998 roku pociąg osobowy pokonywał 15 km do Dabia w 40 min a potem
                    16 km do Dębicy w 20 min.
                    Zeby była jasność: na trasie Rzeszów - Kolbuszowa nie robili żadnego drobnego
                    liftingu. Wycieli jedynie krzaki. I nagle z 30 zrobili 70 bez jakichkolwiek prac
                    torowych.

                    > Akurat zaniżenie prędkości nie jest
                    > > kupieniem sobie spokoju - to sposob na zdobycie pieniędzy - na
                    > zasadzie żebraka
                    >
                    > O czym Ty mówisz??? Te pieniądze ta linia w ten sposób zdobywa od
                    > 1990 roku (wówczas 30 km/h było na odcinku granica PDOKP w Padwi -
                    > Rzochów a więc całkiem podobnej długości odcinek jak dziś Mielec -
                    > Pustków.

                    Pamietajmy ze na kolei mamy tez syndrom krótkiej kołdry. Ale na magistralach
                    drastyczne obniżenia prędkości skutkują natychamiastowym znalezieniem się pieniędzy.
                    Moze to głupio zabrzmi ale najlepszą metodą zdobycia pieniędzy byłby jakiś
                    wypadek. Najlepiej wykolejenie się jakiegoś prywatnego pociągu. Wtedy pieniądze
                    momentalnie by sie znalazły. Tak było w Gliwicach w 2005 roku. Pieniądze co sie
                    nie mogły znaleźć w 3 lata po wypadku znalazły sie w 2 tygodnie.



                    > Gratuluję spostrzegawczości!
                    > Szkoda tylko, że tego typu wypowiedzi szkodzą kolei w Mielcu i
                    > wpisują się w nurt głupwaej akceptacji nienormalnego stanu
                    > mieleckiej kolei.

                    To jest do mnie?? Ja niby szkodzę kolei w Mielcu??

                    Do onlymielec:
                    Nie czerpie informacji od Deptuły. Mam bardziej troche lepsze i mniej kręcące
                    źródła. Wciąż jednak nie uzyskałem odpowiedzi, skąd
                    masz informacje o najstarszej linii kolejowej na Podkarpaciu w Mielcu z XVIIIw.
                    To jest niezmiernie ciekawe bo mnie uczyli w szkole, że maszyne parową wynaleźli
                    w XIX w w Anglii a Ty twierdzisz ze w XVIII w w Mielcu. Chciałbym poznać źródła
                    tych informacji.
                    • onlymielec Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 01.11.08, 13:24
                      strzelec przepraszam takich jak Ty którzy od laika w sprawie kolei
                      wymagają używania słów zamiast lokomotywa poprawnie według
                      ciebie "Parowóz" lub "maszyna parowa".No nic dzisiaj pojadę sobie
                      automobilem lub autem ,i będę używał do czytania binokli bo używam
                      oklurów i jeżdzę samochodem.Jestem na pewno młodszy niż Ty jednak
                      narazie tylko jedna osoba kolejarz myśli tak samo jak ja.Ty myslisz
                      podobnie jak obecne władze mieleckie i wojewódzkie w rzeszówku.Dla
                      takiego myślenia i działania władze w Krakowie i Wiedniu czyli
                      założyciele i twórcy naszej kolei mogłyby powiedzieć tylko
                      jedno"roztrzelać".Kto dał władzę warszawie i rzeszówkowi ,jakiś
                      debil chyba!!!!!!
                      • abercrombies Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 01.11.08, 17:19
                        onlymielec napisała:

                        > strzelec przepraszam takich jak Ty którzy od laika w sprawie kolei
                        > wymagają używania słów zamiast lokomotywa poprawnie według
                        > ciebie "Parowóz" lub "maszyna parowa".No nic dzisiaj pojadę sobie
                        > automobilem lub autem ,i będę używał do czytania binokli bo używam
                        > oklurów i jeżdzę samochodem.Jestem na pewno młodszy niż Ty jednak
                        > narazie tylko jedna osoba kolejarz myśli tak samo jak ja.

                        Zapewniam Cię, że podobnie myślących jest więcej i to włąśnie nie
                        wśród kolejarzy (ja też nim nie ejstem) choć martwi, że nawet tylu
                        parlamentarzystów potrafi robić to co właśnie strzelec. Przykład:
                        Ortyl dumnie chwalił się że zmontował w Senacie koalicje żeby
                        przeznaczyć 10 mln na lifting linii kolbuszowskiej. Podniesionow
                        wówczas na tej linii prędkość z 30 do 70 km/h a teraz na tej samej
                        nawierzchni kłądą nową nawierzchnię i nowe tory za następne grube
                        miliony. Gdzie teraz jest ORTYL? Co robi, żeby zapobiec całkowitej
                        degradacji kolejowej Mielca? Co robiłgdy był wiceministrem?
                        Ty myslisz
                        > podobnie jak obecne władze mieleckie i wojewódzkie w rzeszówku.Dla
                        > takiego myślenia i działania władze w Krakowie i Wiedniu czyli
                        > założyciele i twórcy naszej kolei mogłyby powiedzieć tylko
                        > jedno"roztrzelać".Kto dał władzę warszawie i rzeszówkowi ,jakiś
                        > debil chyba!!!!!!
                        • strzelec1 Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 01.11.08, 17:58
                          Onlymielec, co Ty znowu kombinujesz? Co toma za zwiazek z tematem dyskusji.
                          Wg Ciebie myśle tak jak władze w Rzeszowie i Mielcu - czyli właściwie jak?

                          Robię to co niektórzy posłowie czyli co? Posłowie też mówią ze w Mielcu potrzeba
                          sprawnie funkcjonującej kolei? Jakoś tylko Popiołek drąży temat, niestety
                          nieskutecznie.

                          Powtarzam jeszcze raz. Na torach kolejowych w Mielcu rządzi Kraków. Tam jest
                          oddział regionalny. Rzeszów czy Nowy Sącz to tylko wykonawcy woli Krakowa w terenie.

                          Niestety w Mielcu nie ma po czym jeździć ani nie ma czym jeździć. Szynobusu nie
                          widzieliśmy od 18 czerwca bieżącego roku. A brak szynobusów odpowiadają Leszek
                          Deptuła i Zygmunt Cholewiński. Podczas gdy inne województwa kupują duże ilości
                          szynobusów korzystając z pieniędzy unijnych u nas są wciąż tylko 4. W niektórych
                          województwach lokomotywy spalinowe zostały już wycofane z ruchu i zastąpione
                          nowoczesnymi i tanimi w eksploatacji szynobusami. Nie wiem czy będą nowe
                          szynobusy w 2009 roku ale znając obecny zarząd województwa to nie ma na co liczyć.
                      • abercrombies Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 14.11.08, 01:10
                        Cytowałeś "onlymielec" wątek na tym forum odnośnie zdradzieckiego
                        zachowania się poseł Skowrońskiej, która była przeciw modernizacji
                        naszej linii z budżetu państwa i dyskusji na ten temat na mielckim
                        forum GW.
                        Przeszukałem forum i nie mogę znaleść - czyżby ktoś to ocenzurował i
                        wyciął czy po prostu nieuważnie przeglądałem?
                          • strzelec1 Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 14.11.08, 20:44
                            miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,5911967,Poprawki_regionalne_bez_sukcesu.html
                            > Posłanka Skowrońska podkreśla zaś co innego. - Sukcesem skończyła > się sprawa
                            poprawki zgłoszonej przez komisję infrastruktury, dzięki której będzie
                            dodatkowych 600 tys. zł na szkolenie pilotów - usłyszeliśmy. W sprawie
                            połączenie kolejowego Rzeszów - Warszawa przez Ocice posłanka obiecuje
                            tajemniczo, że będą dodatkowe pieniądze na tę inwestycję w wewnętrznym planie
                            kolei. - Składam w tej sprawie deklarację - powiedziała Skowrońska.


                            Szkoda, ze o Mielec nie jest w stanie nic a nic zatroszczyć.
                            • polangol Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 15.11.08, 00:33
                              Na co Wy liczyliscie!! To nie jest juz mielecka poslanka, Ona
                              reprezentuje juz tylko interesy zesofa! Jest wiekszy, w przypadku
                              gdy ja niewybiora na nastepna kadecje, w zesofie przyjma ja z
                              otwartymi rękoma! A Mielec co jej moze dac?? I tu sie moze
                              przeliczyc!!Mielec jest przyszloscia tego regionu czego przykladem
                              sa przemiany jakie zaszly w ciagu ostatnich dziesieciu lat. I to nie
                              dzieki kasie z budzetu panstwa jak to robi zesof, tarnobrzeg,krosno
                              czy przemysl ale wlasnych ciezko wypracowanych oszczednosciach!! W
                              zasadzie to przekonamy sie juz niedlugo ktore z miast bedzie
                              przodowac w wojewodztwie w przeliczeniu na jednego mieszkanca.
                    • darek-krysztofiak Re: Ani złotówki na kolej w Mielcu 06.11.08, 04:36
                      Prędkość na odcinku Mielec-Dębica raczej nie jest zaniżana, w WOSie wyraźnie zapisane mniej więcej "krzywizna toków szyny w planie i profilu, zły stan podkładów". Ta 20-tka nie wzięła się z nieba, z tego, co wiem był i przejazd drezyny pomiarowej i pomiar toromierzem wykonany przez diagnostę.
    • strzelec1 Czyzby przełom? 25.01.09, 14:36
      Wypowiedź Borowca a tym artykule wróży przełom w sprawie mieleckiej kolei. Do
      tej pory twierdził, że żadnych inwestycji u nas nie będzie.

      www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090114/DEBICA/318210829
      - Planujemy wyremontować najgorszy odcinek między Rzochowem a Mielcem, bo bez
      tego trzeba by linię zamknąć, a nie chcemy do tego dopuścić. Na więcej nie ma
      jednak pieniędzy, a potrzebne byłoby około 150 mln zł - mówi Mieczysław
      Borowiec, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Rzeszowie.
      • luzanin Re: Czyzby przełom? 29.01.09, 02:17
        Jak to mówią obiecanki cacanki...
        Zobaczymy, dopóki nie zrobią remontu to nie uwierzę.
        Chociaż znając naszą kolej to prawdopodobnie skończy się na wymianie kilku podkładów i zwiększeniu prędkości do 30-40 km/h i tak będą się chwalić, że zwiększyli prędkość o 50-100%. I tu obym się mylił.
        Dla tych, którzy chcą sobie porównać wspłóczesny rozkład z rozkładem z roku 1944 polecam zajrzeć tutaj: www.pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil6/532e.jpg , ale należy pamiętać, że wtedy PKP nie miała praktycznie żadnej konkurencji.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka