Dodaj do ulubionych

Ja też o anthurium:)

18.10.10, 15:05
Witam,

kiedyś urwałam sobie szczepkę anthurium z okna na klatce schodowej. Nie wiedziałam co to jest, bo nie kwitło, a raczej nie znam się na kwiatach . Wstawiłam do zwykłej ziemi i dość ładnie się rozrastało, tzn. rosły liście. Pielęgnowałam "na oko". W międzyczasie zgooglowałam, że to anthurium:) Nagle jeden liść zaczął mi schnąć. Nie ruszałam, usechł do końca, odpadł. Przypadkiem znalazłam w ziemi (raczej na wierzchu) dwie brązowe kulki, znów wygooglowałam, że to przędziorki. Poza tym jednym liściem nic się nie dzieje, nie wiem czy się martwić, przesadzać go?
Kolejna sprawa - jakieś czas temu przesadziłam go, kupiłam ziemię z nawozem. Okazało się, że ziemia jest bardzo wilgotna, podlewałam kwiatek raz na 2-3 tygodnie, a ziemia wciąż była mokra. Kolejny raz google - wyczytałam, żeby górę doniczki wysypać piaskiem. Wysypałam piaskiem. Od tygodnia, podlałam naprawdę niewiele, piasek stoi mokry. Baranieję codziennie gdy patrzę, a on nadal mokry. I już nie wiem czy ten liść to od mokrego podłoża wypadł, czy od tych przędziorków...
Dodam, ze chyba w końcu wychodzi mi pierwszy kwiat, od dwóch lat tylko liście rosły. I jeszcze jedno, może głupie, pytanie - co to za wypustki na tym kwiatku? takie kilkumilimetrowe, najdłuższa ma ok 8mm, wygląda jakby rosła (zielono-żółta końcówka), większość sucha i nie rośnie. Coś takiego jak widać tu na zdjęciu, na łodydze images23.fotosik.pl/155/6e5b6d3f95c5187fmed.jpg To nie moje zdjęcie, wygrzebałam w necie.
Aha, stało do tej pory na zachodnim oknie, teraz przestawiłam trochę w głąb pokoju (mam parapety dostępne tylko z jednej strony, więc albo okno zachodnie, albo gdzieś w głębi może stać. A gdzie najlepiej?
Pomożecie? :)
Pozdrawiam.
Obserwuj wątek
    • irenazu Re: Ja też o anthurium:) 18.10.10, 15:36