Dodaj do ulubionych

Moj papirus usycha, co robic ?

04.07.05, 09:39
Dwa tygodnie temu kupilam piekny okaz papirusa, wysoki i gesty. Niestety juz
na drugi dzien zauwazylam ze zaczyna podsychac. Zgodnie z informacjami ktore
znalazlam w internecie i wskazowkami sprzedawcy umiescilam doniczke z
papirusem w oslonce i trzymam go w mokrej doniczce, tj: oslonka wypelniona w
1/3 woda. Stoi w slonecznym pokoju ale nie w bezposrednim sloncu. Mimo to
nadal schnie i pewnie niedlugo strace cala rosline. Czy ktos mial podobny
problem ?
Obserwuj wątek
    • chiara76 Re: Moj papirus usycha, co robic ? 04.07.05, 10:26
      może powietrze w pokoju jest zbyt suche??
      Nie znam się na papirusie, ale może w tym problem. Może trzeba by nawilżyć
      powietrze w mieszkaniu, czy w pomieszczeniu, w którym stoi. Ale poczekam, aż
      wypowie się ktoś bardziej kompetentny.
    • kaasia8 Re: Moj papirus usycha, co robic ? 04.07.05, 10:51
      Kiedyś miałam papirusa i bardzo dobrze rósł. Doniczkę z rośliną trzymałam w
      drugiej doniczce (bez otworu), dość płytkiej i szerokiej (dużo szerszej niż ta
      z papirusem). W tej doniczce stale była woda (tak dużo jak się da). Nawet jeśli
      papirus teraz trochę usycha, to przy tak dużej ilości wody wkrótce wszystko
      powinno wrócić do normy. Oczywiście rośliny lepiej nie trzymać na pełnym słońcu.
    • klle Re: Moj papirus usycha, co robic ? 10.07.05, 23:10
      to jest częsta przypadłość papirusów kupionych
      w szklarniach i sklepach ogrodniczych jest duża wilgotność w domu nie
      a papirus to jest roślina bagienna i brzegowa w ojczyżnie np.: egipt
      Kocha mięć nogi w wodzie i źle znośi zmianę miejsca
      woda do podlewania to nie prosto z kranu tylko przegotowana i odstana z odrobiną
      biohumusu
      powinien po pewnym czasie się przyzwyczaić u mnie rośnie jak szalony i zasiewa
      się do wszystkich doniczek jakie tylko stoją w okolicy
      • gilraena Re: Moj papirus usycha, co robic ? 12.07.05, 19:01