Dodaj do ulubionych

Aparat ortodontyczny a dziury w zębach

19.07.06, 22:16
Witam,

Od ośmiu miesięcy noszę ruchomy aparat ortodontyczny. Przez 21 lat nie miałem
żadnych problemów z zębami (poza krzywym zgryzem) a teraz nagle, mimo
przestrzegania higieny jamy ustnej, zrobił mi się ubytek w jednym zębie, co
wymaga leczenia kanałowego. Mam więc pytanie: Czy aparat ortodontyczny może
być przyczyną powstania ubytków w zębach? Dentysta nie chciał powiedzieć.
Trochę głupia sprawa, ale uważam, że 22 lata to zdecydowanie za wcześnie na
kłopoty z zębami i chcę wiedzieć czego spodziewać się w przyszłości, ponieważ
gdybym miał mieć kłopoty z innymi zębami to raczej nie warto nosić aparatu.
Obserwuj wątek
    • awok Re: Aparat ortodontyczny a dziury w zębach 19.07.06, 22:56
      nie wydaje mi się, żeby proces powstawania takiej dziury żeby konieczne było
      leczenie kanałowe nie trwa 8 miesięcy
      ale zaznaczam, nie znam się
      moje dwa kanały to zapuszczone gdzieś w podstawówce dziury jak leje po bombie,
      uszkodzona plomba i "akcja" pod plombą sad tak to wyglądało
      próchnica nie powinna penetrować szybciej tylko dlatego, że nosi sie aparat
      jednak, ponieważ wydawało mi się, że nie jestem w stanie umyć zębów na tyle
      dokładnie jak bez aparatu, co 3 miesiące chodziłam na przegląd do swojej Pani
      Stomatolog
      Jestem tuż przed zdjęciem aparatu i nowych dziur nie odnotowano, starych też
      nie musiałam leczyć
      Może to "tylko" zbieg okoliczności???
    • heca5 Re: Aparat ortodontyczny a dziury w zębach 20.07.06, 12:16
      Mysle ze noszenie ruchomego aparatu nie prowadzi do leczenia kanalowego. To raczej zbieg okolicznosci. Na wieksze straty sa chyba narazeni wlasciciele stalych aparatow - bo trudniej sie myje zeby. Poza tym w takim wieku zęby niestety sie juz psuja... sama co prawda nie mialam leczenia kanalowego ale pare plombek juz mam...