Dodaj do ulubionych

Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu wzoru z jęz. ang.

15.08.14, 23:46
Będę robić chustę z TEGO wzoru. Na szydełku robiłam tylko raz, więc zupełnie nie mam doświadczenia ze skrótami (w żadnym jęz.).

Będę robić tę chustę z youtubem, ale potrzebuję odszyfrować co się kryje za pewnymi skrótami, żeby już na samym początku nie wpaść w kłopoty (sam jęz. ang. znam bdb, ale szydełkowy język jest mi niestety obcy).
Pewnie pomyślicie w jaki sposób zamierzam tę chustę zrobić? Nie wiem, mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda mi się zrozumieć wzór i pewnie tricki szydełkowe.
Bardzo chcę zrobić tę chustę dla przyjaciółki na urodziny, musi się udać!! smile
Pomożecie mi?

1. Begin by making a ch 386+1. (Alternately you can begin by making 386 fdc and skip row 1)
Znalazłam, że fdc to foundation double crochet. Ale o co chodzi w całym zdaniu - jak zacząć tę chustę?

2. R1: turn, dc in second ch and then in each ch to the end (386 sts)
Obróć robótkę, dc - double crochet stich, ch - ???? dalej nie rozumiem

3. R2: Ch 5 (counts as being worked in the very first dc), turn, [sk3 sts, *dc, ch3, repeat from * 2 more times, dc, ch3, sk3 sts, (tr, ch2, tr) in next st, ch3] repeat [] 33times, sk3 sts, *dc, ch3, repeat from * 2 more times, dc, ch3, sk3 sts, tr in final st. Turn work. (35 pattern repeats total)
Tu nie rozumiem prawie nic, więc proszę o pomoc jak chłop krowie na rowie wink

4. R3: ch4, sk first 2 ch-sps, (tr, ch2, tr) into next ch sp, *ch3, sk2 ch-sps, (dc, ch3, dc, ch3, dc, ch3, dc) into next ch sp (between tr’s), ch3, sk2 ch-sps, (tr, ch2, tr) into next ch sp repeat from *to end, finish with a ddtr into either ch5 (1st row 3) or ch2 sp between tr’s (all remaining repeats). Turn work and sl-st into ddtr just made, sl-st into ch2 sp, dc into ch2 sp
Tak jak powyżej, totalna magia dla mnie...

5. Repeat row 3 until the piece has decreased to the penultimate row - there will be two (tr, ch2, tr) sets.