Dodaj do ulubionych

Dlaczego tunel ?

14.04.17, 22:42
Często żegluję po Zalewie Szczecińskim i przyległych akwenach i niestety widzę, że ruch statków na torze wodnym do Szczecina jest bardzo niewielki. Stąd oczywisty wniosek , że zamiast po wielokroć droższego tunelu zbudować most. Most na Świnie tam gdzie dziś funkcjonuje przeprawa promowa Karsibór - Świnoujście. Most na tyle wysokowodny by mniejsze statki swobodnie przepływały, jedno przęsło otwierane dla tych nielicznych większych statków.
Obserwuj wątek
    • bylejack Re: Dlaczego tunel ? 15.04.17, 19:00
      Urząd Morski, przenigdy nie zgodzi się na budowę mostu. Niech będzie on jak najbardziej wysoki. Tunel jest najdroższym na świecie, stałym połączeniem pomiędzy wyspami Wolin i Uznam, tylko po to, aby udostępnić transport mieszkańcom dzielnicy Warszów, którzy pracują na lewobrzeżu. Ani pierwszy, ani drugi pomysł nigdy nie będzie zrealizowany. Jedynym realnym, sensownym projektem połączenia Świnoujścia ze światem, jest grobla przez mały zalew. Przede wszystkim nie przeszkadza w żegludze, przez Zalew Szczeciński. Poza tym, grobla może być wyposażona w trakcję kolejową. Skraca trasę do Szczecina, i jeszcze walory turystyczne. Wszystko na tak. Pozdrawiam.
      • androsak Re: Dlaczego tunel ? 15.04.17, 22:51
        to ciekawe, jak dokładnie ta ewentualna grobla mogłaby przebiega ?
        • Gość: asdfghjkl Re: Dlaczego tunel ? IP: *.uznam.net.pl 16.04.17, 15:29
          Napisz sobie "grobla przez zalew szczecinski", to ci wyskoczy wszystko, co trzeba.
      • androsak Re: Dlaczego tunel ? 16.04.17, 22:22
        Znalazłem sporo wypowiedzi na temat grobli tylko czy na pewno grobla a nie estakada . w tym rejonie przepływa dużo jachtów, statki spacerowe, czasami barki ? Nieco dalej na zachód na wodach niemieckich cieśninę przegradza most otwierany i nie ma problemu. W każdym razie temat ciekawy. Pozdrawiam.
    • dominikataran Re: Dlaczego tunel ? 26.06.17, 09:05
      W sumie czy jest wielka różnica co oni wybudują? Szczególnie dla żeglarzy. Przeboleć czas budowy i można wrócić do swoich zajęć. A tunel jest lepszą i dla kierowców szybszą drogą. Na moście mogłyby się tworzyć korki, w momencie jego otwierania. To tak jak na torach gdy przejeżdża pociąg.
    • Gość: Ed Re: Dlaczego tunel ? IP: *.oxylion.net.pl 22.07.17, 09:47
      Dziwne , że w Warszawie tylko głośniej się pierdnie na temat tunelu pod Wisłą i zaraz wszyscy biorą się do roboty. To nie lata 80 , że prom musiał czekać aż zapełni się autami, teraz kolejki - potężne kolejki to norma! Dziwi mnie to jako corocznego turystę , że tak bogate miasto jak Świnoujście nie potrafi rozwiązać tego problemu. Co z lotniskiem w Heringsdorfie ? Dlaczego nie ma lotów do Wrocławia, Krakowa, Warszawy i Rzeszowa ? Wystarczą 2 kursy dziennie w sezonie letnim w miarę przystępnej ofercie cenowej i daję głowę, że kochani mieszkańcy Świnoujścia przeprawę Karsibór też będziecie mieli tylko dla siebie ( i turystów zza zachodniej granicy)
    • Gość: Robert Re: Dlaczego tunel ? IP: 138.197.169.* 18.11.17, 22:42
      Prowadzone są gorące rozmowy, na temat budowy tunelu pod Odrą w okolicach Polic. Tunel, jako element północnej obwodnicy Szczecina. Grobla przez mały zalew, idealnie połączyłaby się z inwestycją obwodnicy Szczecina, a nawet z trasą S6.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka