Dodaj do ulubionych

Czy to zmierza w dobrym kierunku?

13.05.13, 09:52
Coraz więcej dyskutuje się o wykorzystywaniu przez banki naszych danych udostepnianych w sieci. Czy aby na pewno to jest to czego oczekują klienci? Mam co do tego wątpliwości. To chyba doprowadzi do osłabienia zaufania do banków...
wyborcza.biz/biznes/1,101716,13897177,Drodzy_klienci__po_co_wam_tajemnice_.html#MT
Obserwuj wątek
    • skuter44 Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 13.05.13, 22:13
      Ponieważ jest tu wolność wypowiedzi informuję uprzejmie , że poruszony przez Ciebie bracie cioteczny temata jest aktualnie "wałkowany" w dwóch wątkach , na bratnim forum.

      Poglądy są podzielone. Odpowiedzi na Twoje pytania różne.
      Banki zapewniają, że klienci nie mają czego sie obawiać.
      Klienci obawiają się naruszenia ich praw i oczekują zachowania przez banki ścisłej tajemnicy bankowej.
      Dyskutujący na forum ? Ci lokują się po obu stronach barykady.
    • troublemaker_recovery Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 17.05.13, 14:35
      PKO BP chyba też nie zostaje w tyle... Wklejam za zgodą autora smile

      "Jak już zacząłem to dokończę Okazuje się, że PKO prześcignął zarówno Aliora jak i mBank we wdrażaniu Big Data i oferowaniu usług związanych z wiedzą o klientach innym podmiotom. Oczywiście nikt nie oferuje samych danych bo to bank ma możliwość zrobienia z nimi czegoś sensownego. Big Data to np. analiza ogromnej ilości szybko zmieniających się danych w czasie rzeczywistym. Niby jak to przekazać? To się robi inaczej. Zamiast sprzedawać dane o klientach sprzedaje się całego klienta Oto co PKO proponuje przedsiębiorcom:

      "Zyskujesz młodych, dynamicznych Klientów – docelowo niemal 2 miliony osób."

      "Możesz brać udział w atrakcyjnych promocjach (Twój sklep jest na mapie aplikacji, więc masz dostęp do specjalnej platformy rabatowo-promocyjnej)."

      To ze strony o IKO. Co my tu mamy? Prawdę o IKO IKO to platforma rabatowo-promocyjna. To sklepy płacą prowizję od wykonanych operacji. Żeby tę prowizję otrzymać PKO musi nagonić sklepom klientów Tym się teraz bank zajmuje. Przystąpić do IKO może np. osiedlowy warzywniak, kwiaciarnia, spożywczak itd. Każde takie maleństwo zyskuje dostęp ze swoją ofertą do klientów banku (IKO). Jaki ma to związek z Big Data? Taki, że bank nie wysyła każdemu info o wszystkich sklepach i promocjach. Uruchomiona aplikacja IKO może wysyłać info o lokalizacji klienta. Dzieje się tak np. kiedy szukam sklepów w pobliżu. System otrzymuje moją lokalizację a ja spersonalizowaną listę najbliższych sklepów a niedługo pewnie informacje na telefon o promocjach ("podsyłanie" zapowiedziane na profilu IKO na FB). Działanie systemu odbywa się w czasie rzeczywistym więc można sobie łatwo wyobrazić sytuację gdy kupując kwiaty dostaję sms-em info o promocji w pobliskiej księgarni lub sklepie z prezentami. Wyświetlanie ofert zgodnie z lokalizacją to pewnie nie jedyna możliwość profilowania. Możliwości są z pewnością większe bo klienci są pod pełną bieżącą kontrolą Na jednym z PKO-wskich blogów np. pojawiły się statystyki telefonów jakich używają klienci IKO, wiadomo kto ma iPhone a kto Galaxy S4
      Oczywiście informacje o promocjach już teraz się pojawiają w serwisie iPKO jak również na FB. Wyglada to tak:

      "Pracujemy nad promocjami dla posiadaczy IKO Jeśli chcecie z nich korzystać, pamiętajcie, aby w serwisie iPKO wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Dzięki temu będziemy mogli podsyłać Wam oferty specjalne."

      I wszystko jasne Zgoda najważniejsza Jak widać PKO tym razem jest niekwestionowanym liderem i udało mu się uniknąć błędów Aliora. Zamiast głupio kłapać paszczą w TV wprowadzili wszystko po cichutku Brawo dla PR "

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka