Dodaj do ulubionych

Czy to zmierza w dobrym kierunku?

13.05.13, 09:52
Coraz więcej dyskutuje się o wykorzystywaniu przez banki naszych danych udostepnianych w sieci. Czy aby na pewno to jest to czego oczekują klienci? Mam co do tego wątpliwości. To chyba doprowadzi do osłabienia zaufania do banków...
wyborcza.biz/biznes/1,101716,13897177,Drodzy_klienci__po_co_wam_tajemnice_.html#MT
Obserwuj wątek
    • skuter44 Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 13.05.13, 22:13
      Ponieważ jest tu wolność wypowiedzi informuję uprzejmie , że poruszony przez Ciebie bracie cioteczny temata jest aktualnie "wałkowany" w dwóch wątkach , na bratnim forum.

      Poglądy są podzielone. Odpowiedzi na Twoje pytania różne.
      Banki zapewniają, że klienci nie mają czego sie obawiać.
      Klienci obawiają się naruszenia ich praw i oczekują zachowania przez banki ścisłej tajemnicy bankowej.
      Dyskutujący na forum ? Ci lokują się po obu stronach barykady.
      • balcerek04 Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 14.05.13, 08:19
        skuter44 napisał:

        > Ponieważ jest tu wolność wypowiedzi informuję uprzejmie , że poruszony przez Ci
        > ebie bracie cioteczny temata jest aktualnie "wałkowany" w dwóch wątkach , na b
        > ratnim forum.
        >
        Tam gdzie piszesz dyskusja trwa głównie pomiędzy Toba i waflem. Tu jest szansa, że więcej osób zainteresuje się tematem i zechce wypowiedzieć smile. Tak to sie porobiło smile
      • exworker Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 14.05.13, 10:04
        Skuter, a Ty co robisz na tym forum ? Nie dosc Ci zniszczenia i zamulenia jednego forum ?
        • balcerek04 Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 14.05.13, 10:47
          Jeśli jeszcze nie zauważyłeś, to nasze forum jest wolne od tego co się działo tam. Więc nikogo nie wyganiaj. Każdy ma tu prawo pisac co chce. Nawet wafel wink
        • skuter44 Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 14.05.13, 16:11

          Twoje wezwania lecą mi koło uszu. Nie jesteś moderatorem.
          • skuter44 Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 14.05.13, 16:12

            Exworker daj przykłady na moje niszczenie i zamulanie forum. Jakiegokolwiek forum.
            • mistrzciemnosci Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 14.05.13, 16:25
              Nie da takiego przykladu bo sam by sie musial przyznać, że na spółkę z Szefem (Waflem znaczy sięwink) wyciszyli forum założone przez mobbing. Wszystko zaczęło się od exworkera i wafla big_grin. Pamiętamy (I)
            • exworker Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 18.05.13, 13:11
              @skuter

              Skuter, prosze Cie, przestan. A niby kto zniszczyl i zamulil tamto forum ? Ufoludki ?
              • exworker Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 18.05.13, 13:13
                Ah, przepraszam, faktycznie byles bezstronnym moderatorem ( przypadkowo tylko piszacym do redakcji o zamkniecie tego forum bo jest niezgodne z Twoja religia pkowska ), a ludzie nieopatrzenie sami sie banowali. Skuterze, wroc i publikuj swoje przemyslenia na starym forum, tam Twoje miejsce.
                • exworker Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 18.05.13, 13:34
                  Szczegolnie podobalo mi sie banowanie nie za wpisy ale za sam fakt bycia kims. Na przyklad ja - wielokrotnie grzecznie pytalem, jak mam pisac aby nie byc banowanym i nawet te pytania byly usuwane. Kiedys zrobilem experyment i pisalem pod innym nickiem popierajac wafla i Ciebie - i o dziwo nikt mnie nie banowal i nie kasowal.

                  To, co zrbiliscie ze starym forum, to mobbing, zabijanie wolnosci slowa, ksenofobia i fanatyzm.
    • troublemaker_recovery Re: Czy to zmierza w dobrym kierunku? 17.05.13, 14:35
      PKO BP chyba też nie zostaje w tyle... Wklejam za zgodą autora smile

      "Jak już zacząłem to dokończę Okazuje się, że PKO prześcignął zarówno Aliora jak i mBank we wdrażaniu Big Data i oferowaniu usług związanych z wiedzą o klientach innym podmiotom. Oczywiście nikt nie oferuje samych danych bo to bank ma możliwość zrobienia z nimi czegoś sensownego. Big Data to np. analiza ogromnej ilości szybko zmieniających się danych w czasie rzeczywistym. Niby jak to przekazać? To się robi inaczej. Zamiast sprzedawać dane o klientach sprzedaje się całego klienta Oto co PKO proponuje przedsiębiorcom:

      "Zyskujesz młodych, dynamicznych Klientów – docelowo niemal 2 miliony osób."

      "Możesz brać udział w atrakcyjnych promocjach (Twój sklep jest na mapie aplikacji, więc masz dostęp do specjalnej platformy rabatowo-promocyjnej)."

      To ze strony o IKO. Co my tu mamy? Prawdę o IKO IKO to platforma rabatowo-promocyjna. To sklepy płacą prowizję od wykonanych operacji. Żeby tę prowizję otrzymać PKO musi nagonić sklepom klientów Tym się teraz bank zajmuje. Przystąpić do IKO może np. osiedlowy warzywniak, kwiaciarnia, spożywczak itd. Każde takie maleństwo zyskuje dostęp ze swoją ofertą do klientów banku (IKO). Jaki ma to związek z Big Data? Taki, że bank nie wysyła każdemu info o wszystkich sklepach i promocjach. Uruchomiona aplikacja IKO może wysyłać info o lokalizacji klienta. Dzieje się tak np. kiedy szukam sklepów w pobliżu. System otrzymuje moją lokalizację a ja spersonalizowaną listę najbliższych sklepów a niedługo pewnie informacje na telefon o promocjach ("podsyłanie" zapowiedziane na profilu IKO na FB). Działanie systemu odbywa się w czasie rzeczywistym więc można sobie łatwo wyobrazić sytuację gdy kupując kwiaty dostaję sms-em info o promocji w pobliskiej księgarni lub sklepie z prezentami. Wyświetlanie ofert zgodnie z lokalizacją to pewnie nie jedyna możliwość profilowania. Możliwości są z pewnością większe bo klienci są pod pełną bieżącą kontrolą Na jednym z PKO-wskich blogów np. pojawiły się statystyki telefonów jakich używają klienci IKO, wiadomo kto ma iPhone a kto Galaxy S4
      Oczywiście informacje o promocjach już teraz się pojawiają w serwisie iPKO jak również na FB. Wyglada to tak:

      "Pracujemy nad promocjami dla posiadaczy IKO Jeśli chcecie z nich korzystać, pamiętajcie, aby w serwisie iPKO wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Dzięki temu będziemy mogli podsyłać Wam oferty specjalne."

      I wszystko jasne Zgoda najważniejsza Jak widać PKO tym razem jest niekwestionowanym liderem i udało mu się uniknąć błędów Aliora. Zamiast głupio kłapać paszczą w TV wprowadzili wszystko po cichutku Brawo dla PR "

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka