Dodaj do ulubionych

Slawistyka-czy jest sens?

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 03.03.07, 20:58
Zastanawiam się nad studiowaniem tego kierunku - chodzi mi przede wszystkim o
profil białorutenistyczno - rusycystyczno - bohemistyczny. Mam jedynie
wątpliwości co do tego, czy więcej sensu nie ma przypadkiem studiowanie
jednej, konkretnej filologii, np. czeskiej albo rosyjskiej. Boję się, że
pracodawcy stawiają wyżej osoby z gruntowną znajomością jednego języka. Czy
slawistyka nie jest traktowana przez nich mało poważnie? Nie chciałabym
zmarnować tych lat. Dodam, że aktualnie studiuję filologię polską, a więc
byłoby to połączenie dwóch kierunków. Poza tym, to też istotne, w grę wchodzi
specjalizacja tłumaczniowa. Czy istnieje obecnie popyt na tłumaczy z języka
czeskiego, rosyjskiego, białoruskiego? I tu znów wspomniany wcześniej
problem - czy nie przegrałabym z tymi, którzy skończyli konkretną filologię.

Co właściwie sądzicie o slawistyce? Bardzo interesują mnie opinie osób
aktualnie studiujących, szczególnie na UMCS w Lublinie.
Obserwuj wątek
    • Gość: Tawananna* Re: Slawistyka-czy jest sens? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.03.07, 22:24
      Moim zdaniem slawistyka to świetny pomysł, zwłaszcza dla polonisty.
      Zapotrzebowanie na tłumaczy z języka czeskiego jest, ciągle widuję ogłoszenia na
      uczelni. Rusycyści też są potrzebni, język białoruski jest już chyba bardziej
      dla hobbistów. Ale na profil białorutenistyczno-rusycystyczno-bohemistyczny nie
      decydowałabym się, bo uważam, że trzech języków na tak wysokim poziomie raczej
      nie opanujesz, do tego jeszcze studiując drugi kierunek. Zdecydowałabym się np.
      na filologię czeską, na której zapewne będzie też jeden język słowiański w dużym
      wymiarze godzin (np. rosyjski). W przeciwnym razie może być Ci trudno konkurować
      z absolwentami filologii skoncentrowanych na jednym języku, jeśli zamierzasz
      tłumaczyć z tego języka na polski - choć z kolei dużym atutem może być