Dodaj do ulubionych

juz nic nie wiem, novothyral czy on jest dla mnie?

22.01.13, 13:12
Teresko --potrzebuję twojej rady. Ostanio miałąm wyniki:
tsh=0,98
FT3 2,79 pg/ml 2 - 4,4 = 33%

FT4 1,13 ng/dl 0,93 - 1,7=26%
na dawce 56 coś tam
Ciągle czuje się kiepsko. Jak zwiększam dawkę euthyroksu mam objawy nadczynności i kołace mi serce, pojawia się arytmia i poczucie nadczynności, ale bez zwiększania też czuję się tak sobie - brak sił, koncentracji, zawroty głowy
Poszłam do nowego lekarza --który zastąpił mi moje 62 euthyroksu (zwiększyłam o 6 po ww wynikach) ---37,5 novothyralu. Biorę go 3ci dzień i dzisiaj zrobiło mi się po nim słabo, + koło 13 mam przyspieszone bicie serca, drżenie, poczucie że zemdleję

Ja nie wiem czy ten novothyral jest dla mnie...FT3 zawsze miałam blisko ft4..

Ale prawda jest taka że czuje się kiepsko i nie zwiększając i zwiększając euthyroks, a ten novothyral dzisiaj mnie przeraził. Ściska mnie w klatce piersiowej i w ogóle szał ciał jest

TERESKA POMOOOOCYYYY

PS. Na dawce 62 euthyroksu wyniki miałam podobne jak wyzej z tym, ze tsh przy dolnej granicy + poczucie nadczynności. Nie wiem co mam robić

Obserwuj wątek
    • hashi-tess Re: juz nic nie wiem, novothyral czy on jest dla 22.01.13, 17:36
      Cześć Magdziu,

      ten specyfik jest Ci kompletnie niepotrzebny.

      Tobie potrzebne jest samo T4 - euthyrox, letrox czy jakiś inny
      eltroxin.
      Wywal novo do kosza lub oddaj osobie, kt. go potrzebuje.

      Popatrz na swoje FT4, które codziennie rano bierzesz
      w tabletce. Ono jest jeden stopień powyżej podłogi.
      Miałaś rzut choroby, że ono Ci tak spadło
      czy nie brałaś tabletek?? Ale to chyba jest niemożliwe.

      FT3 jest większe od FT4 bo organizm nic z dostarczanego hormonu
      w tabletce nie odkłada do tkanek tylko zużywa wszystko na
      bieżące potrzeby.

      W przypadku kiedy nie możesz zwiększyć dawki euthyroxu
      bo źle reaguje Twoje serduszko, tę dokładaną dawkę,
      np. 12,5 mg bierzesz między obiadem i kolacją lub w jakimś sensownym odstępie czasu po kolacji.
      I tak rano brałam 100mg,
      o godz. 19 zażywałam 12,5mg.
      Dodam, że spałam jak suseł.
      Po tygodniu poranna moja dawka to 112,5mg
      już bez popołudniowej.
      W ten sposób przebrnęłam przez nieciekawy okres
      podnoszenia dawki.
      .
      • madziulaw Re: juz nic nie wiem, novothyral czy on jest dla 22.01.13, 18:09
        Teresko - dzięki bardzo za odp. z desperacji napisałam tez na hashimoto forum..

        Novo --zażywam od 3 dni i tak mi dało popalić koło 13stej (łykam hormon o 6 rano) ze nie bylam w stanie pracować tylko pilnowałam żeby nie wpaść pod stół. Doszły do tego bóle i ścisk w sercu.
        Wszystkie wyniki o których piszę mam na T4 ----euthyroksie znaczy się. Oczywiście nie robilam żadnych przerw w przyjmowaniu T4. Takie niskie ft mam na dawce 56 i 62, takie dawki łykam od roku gdzieś.

        boję sie wskoczyć na wyższą dawkę bo łapie mnie arytmia. Jak za niskie mam tsh --to to odczuwam .A problem jest taki że nawet zwiększenie o 6 euthyroksu powoduje spadek tsh do minimum. Dlaczego aż takie zjazdy?

        I nieważne czy hormon rozdzielam czy biore razem, -czasem dławi mnie o 20 czasem koło 16, czasem przeskakuje mi serce koło 12..Nie ma na to reguły. Choć rzeczywiście rzadko zdarza się arytmia do południa.
        Ostatnio tez zaczęłam brać hormon przed pójściem spać, i było całkiem ok..

        Napewno rozdzielenie dawki jest ok, ale wiesz z wchłanianiem mam wtedy problem i parokrotnie zdarzylo się że wyniki pogorszyły sie zamiast poprawić ---choć moze spróbuję. Do bani jestem na tych 30% ft...


        No zupełnie nie wiem co mam robić

        Bacci abbracci




    • madziulaw Re: juz nic nie wiem, novothyral czy on jest dla 06.02.13, 09:35
      hej ,
      jest dużo lepiej .wróciłam powoli do dawki 62 i na niej musze pozostać do zrobienia badań (no to jeszcze ze 3 tyg) bo bardzo mi to novo zamieszalo. tarczyca znowu ruszyła, bo gardło mnie boli, kręgosłup, no mam najprawd rzut choroby.

      Nie jestem stabilna niestety - raz piję kawę a raz nie mogę bo dostaję przyspieszenia. Po prostu pomieszane mam wszystko . Całe szczęście zaczęłam wreszcie jaśniej myślec

      Hormon staram sie łykać na noc

      Będę się w tym wątku relacjonować...



      paaa uściski/ udanego dnia

Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka