Dodaj do ulubionych

Choroba tarczycy a nerwica lękowa??

28.08.06, 21:10
Od 4 miesięcy mam nerwicę lękową - lecze się u neurologa. Czy jej powodem
moze byc niedoczynność tarczycy, która mam stwierdzoną? Mam duszności jak ide
ulicą, sztywnieją mi nogi, zaczynam się trząść, odczuwam lęk. Lekarz
endokrynolog kazał mi odstawić Jodid, który brałam od 2 lat i zrobić wynik
TSH, FT3 i FT4. Wynik tego TSH wyszedł: 0,617uIU/mL, a rate: 23.85, a norma
jest: 0,490 - 4,670. A poziom FT3: 2.04 pg/mL, a rate: 809.51, a norma
wynosi: 1.45 - 3.48.
Poziom FT4: 0,91 ng/dL, rate: 562,95, a norma: O,71 - 1,85. Czy te wyniki są
dobre? Czy to możliwe, aby ta nerwica wynikła z choroby tarczycy? Czy to brak
jakiegoś hormonu spowodował tą nerwicę lękową? Z czego to wynika?
Obserwuj wątek
    • rosteda Re: Choroba tarczycy a nerwica lękowa?? 30.08.06, 00:43
      Witaj Amelia205
      Jesli mialas przed braniem jodu stwierdzona niedoczynnosc (dobrze by bylo zebys
      tu napisala tez te stare wyniki przed brabiem jodu), to teraz jej nie masz bo
      ten jod tak pobudza tarczyce ze ona musi produkowac wiecej hormonow.
      Ale masz dolegliwosci i dlatego radze abys zrobila jeszcze badania przeciwcial
      anty-TPO, anty-Tg i USG tarczycy, aby stwierdzic (albo wykluczyc) chorobe
      immunologiczna tarczycy.
      Ta niedoczynnosc w wynikach moze znowu wrocic za pare miesiecy po odstawieniu
      jodu, a dolegliwosci beda przez caly czas.
      Pozdrawiam Rosteda
      • 22pp Re: Choroba tarczycy a nerwica lękowa?? 30.08.06, 08:59
        OD 12 lat mam usuniętą tarczycę z powodu guza złośliwego ( jodu nie brałam),
        jak do tej pory wyniki były dobre, dobrze się czułam, niestety na skutek
        strasznych przeżyć ( chory synek i strata jego po 10 miesiącach życia), zaczęły
        się duszności, lęki, kołatanie serca, zrobiłam badania tsh i wyszła
        nadczynność, jednak od miesiąca mam zmniejszoną dawkę eltroxinu a ataki nadal
        występują, sporadycznie biorę xanax ( psychotrop), inaczej atak nie przejdzie .
        Psychiatra stwierdził nerwicę lękową, 28.08 byłam w Gliwicach, czekam na
        wyniki, może faktycznie nerwica jest połączona z huśtawką hormonalna?
      • ewaxxx5 Re: Choroba tarczycy a nerwica lękowa?? 04.09.06, 06:18
        to nie jest tak jak Pani napisala z tym jodem ''ten jod tak pobudza
        tarczyce ,ze ona musi produkowac wiecej hormonow ''. Jod nie pobudza
        tarczycy , tylko TSH (przysadka mozgowa ),pobudza tarczyce ,jod jest potrzebny
        do budowy hormonow ,tarczyca wylapuje jod z krwi i gromadzi go
        wgruczole ,nadmiar jodu ,ktory nie zostal wylapany ,ucieka z moczem ,jest
        wydalany z moczem .
    • rosteda Re: Choroba tarczycy a nerwica lękowa?? 01.09.06, 00:38
      Do Domini32
      Z tego co ja czytalam, to leki psychotropowe czy antydepresyjne maja wrecz
      odwrotne dzialanie przy chorobach autoimmunologicznych tarczycy (Basedow i Hashi).
      One nie pomagaja, a wiele osob z Hashi czy Basedowem czuje sie po nich jeszcze
      gorzej. Tak ze przy tych chorobach aby pozbyc sie depresji czy nerwicy to
      najwazniejsze wyrownac hormony. Jak sie jest w eutyreozie to i nerwica ustepuje.
      Po unormowaniu hormonow u mnie skonczyla sie nerwica.
      Pozdrawiam Rosteda
      • domini32 Re: Choroba tarczycy a nerwica lękowa?? 06.09.06, 13:52
        Do Restedy,
        co do leków typu psychotropy, to myślę,że masz sporo racji, brałam przez jakis
        czas i po ich odstawieniu zaczął sie koszmar. Lekarze co prawda mówili,że one
        tylko osłaniały prawdziwą chorobę, ale jakoś nie wydaje mi się..
        Być może u mnie dopiero ją zaktywowały. Wczesniej zwalałam to na narkozę, ale
        teraz mysle,że to jednak leki...
        Co to ustąpienia nerwicy po wyrównaniu hormonów- to nie jestem dobrym
        przykładem.
        Zawsze byłam bardzo nerwowa i jestem taka nadal mimo,że poziom hormoników jest
        oki.
        Powiedz Rosteda gdzie czytałąś o tych lekach?
        poz
        d.
    • ewaxxx5 Re: Choroba tarczycy a nerwica lękowa?? 04.09.06, 06:29
      TSH widac ,ze jest juz blisko granicy nadczynnosci i te lekki to ja bym
      powiedziala ,ze ,sa z tego .Zbadaj jeszcze sobie poziom glukozy , bo czasami
      jak sie obnizyl ,to niski poziom we krwi cukru , to czlowiek miewa leki ,jest
      agresywny ,nerwowy ,miewa mysli samobojcze i boji sie .Moze jak ten lek
      odstawsz to twoje samopoczucie poprawi sie ,TSH powinno byc po srodku
      limitu .Sprawdz czy Twoj mocz jest slodki ,jak jest slodki to twoj cukier
      ucieka z moczem i dlatego niedocukszenie i z tad te leki .Przy nadczynnosci tak
      sie dzieje cukier ucieka z moczem i czlowiek jest nerwowy itp......., u ciebie
      nie jest jeszcze nadczynnosc ,ale malo brakuje i to trzeba powiedziec
      doktorowi .

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka